Estudi sobre l'estructura comercial a Premià de Mar Març 2017 Informe elaborat per 2 INDEX 1.- Introducció 2.- Anàlisi de la oferta comercial de Premià 3.- Anàlisi dels hàbits de compra 4.- Anàlisi de la zona comercial comercial Marina Port Premià 5.- Impacte de la Zona Comercial en el comerç urbà de Premià 6.- Oportunitats i propostes 7.- Conclusions 3 1.- INTRODUCCIÓ Objectius i metodologia Objectiu: · Identificar l'impacte al comerç local de la nova concentració comercial en el port esportiu de Premià de Mar · Definir possibles actuacions a portar a terme per tal de minimitzar els possibles efectes negatius i maximitzar els possibles efectes positius, especialment en relació al comerç urbà existent. Eix 1 Cens dels establiments Eix 2 Eix 4 Estudi Hàbits de Eix 5 Impacte previst de la Compra Propostes d'actuació nova zona comercial -600 enquestes- Eix 3 Caracteritzar la nova zona comercial 4 1.- INTRODUCCIÓ Treball de camp ­ Fitxa Tècnica Àrea de realització del CENS : PREMIÀ DE MAR 600 Enquestes telefòniques (data 1-15 de novembre) (data 15-30 de novembre) · Responsable de la compra · Duració 15' · Telefòniques (CATI) · Mostra: Municipi Número Premià de Mar 240 Premià de Dalt 60 Vilasar de Mar 115 Vilasar de Dalt 55 El Masnou 130 · Marge d'error del 4,1%, per a un interval de confiànça del 95,5 i el supòsit de màxima indeterminació p=q=0,5. 5 INDEX 1.- Introducció 2.- Anàlisi de la oferta comercial de Premià 2.1.- Cens dels establiments de Premià 2.2.- Valoració del comerç urbà del centre de Premià de Mar 2.3.- Conclusions 3.- Anàlisi dels hàbits de compra 4.- Anàlisi de la zona comercial comercial Marina Port Premià 5.- Impacte de la Zona Comercial en el comerç urbà de Premià 6.- Oportunitats i propostes 7.- Conclusions 6 2.- ANÀLISI DE LA OFERTA COMERCIAL DE PREMIÀ 2.1.- Cens d'establiments comercials 719 establiments a peu de carrer oberts Comerç Quotidià (Alimentari + Droguería i Comerç NO Locals sense perfumería) Quotidià Restauració Serveis activitat* 466 103 Establiments 259 Establiments 104 Establiments 169 establiments 84 establiments establiments totals (22% del comerç) (56% del comerç) (22% del comerç) comercials 9.030 18.028 6.043 33.101 m de 2 m2 de superfície (27% del comerç) m2 de superfície (54% del comerç) m2 de superfície (19% del comerç) superfície comercial * Són locals en planta baixa dels que es total desconeix l'ús actua (traspàs, tancat, magatzem, ús privat, etc.) 7 2.- ANÀLISI DE LA OFERTA COMERCIAL DE PREMIÀ 2.1.- Cens d'establiments comercials Concentració comercial del centre 8 2.- ANÀLISI DE LA OFERTA COMERCIAL DE PREMIÀ 2.1.- Cens d'establiments comercials Comerç Quotidià (Alimentari + Droguería i perfumería) Establ. % Establ. m2 % m2 Comerç especialitzat 86 83,5% 4.545 50,3% Altres alimentació especialitzada 16 15,5% 535 5,9% Begudes / vinacoteca 1 1,0% 48 0,5% Caramels, xiclets i resta canal impuls 6 5,8% 163 1,8% Carn i embotits 11 10,7% 584 6,5% Dietètica / nutrició / herboristeries 4 3,9% 173 1,9% Droguería 2 1,9% 150 1,7% Forn 17 16,5% 806 8,9% Fruita i verdura 11 10,7% 874 9,7% Perfumería, bellesa i higiene personal 3 2,9% 440 4,9% Polivalent alimentari 12 11,6% 682 7,5% Productes del mar 3 2,9% 90 1,0% Comerç organitzat 17 16,5% 4.485 49,7% Autoservei 6 5,8% 415 4,6% Supermercat 11 10,7% 4.070 45,1% TOTAL: 103 100,0% 9.030 100,0% Antiguitat 0-4 anys 5-9 anys 10-14 anys >15 anys Comerç especialitzat 25,2% 16,5% 9,7% 32,0% Comerç organitzat 7,8% 1,0% 1,9% 5,8% TOTAL: 33,0% 17,5% 11,7% 37,9% 9 2.- ANÀLISI DE LA OFERTA COMERCIAL DE PREMIÀ 2.1.- Cens d'establiments comercials Comerç NO Quotidià Establ. % Establ m2 % m2 Equipament de la llar 78 30,1% 6.665 37,0% Bazar 13 5,0% 1.752 9,7% Decoració i resta productes per a la llar (equipament, textil,...) 22 8,5% 1.818 10,1% Electrodomèstics 4 1,5% 710 3,9% Electrònica i informàtica 18 6,9% 961 5,3% Ferreteries i material per la construcció 11 4,2% 774 4,3% Mobles per a la llar 10 3,9% 650 3,6% Moda - equipament de la persona 70 27,0% 3.273 18,2% Joieries, rellotgeries i bisuteries 9 3,5% 335 1,9% Textil, confecció, sabates, altres articles de vestir, etc. 61 23,6% 2.938 16,3% Oci i cultura 17 6,6% 997 5,5% Altres productes culturals (música, art, etc.) 6 2,3% 423 2,3% Papereries, quioscos i llibreries 11 4,2% 574 3,2% Altres 94 36,3% 7.093 39,3% Joguines i altres productes infantils 10 3,9% 765 4,2% Altres (òptiques, floristeries, estancs, ...) 42 16,2% 2.651 14,7% Esports 6 2,3% 747 4,1% Concessionaris i complements per al vehicle 23 8,9% 2.215 12,3% Mobles per a oficina i altres complements d'oficina 1 0,4% 45 0,2% Farmàcies i parafarmàcies 12 4,6% 670 3,7% TOTAL: 259 100,0% 18.028 100,0% Antiguitat 0-4 anys 5-9 anys 10-14 anys >15 anys Equipament de la llar 10,8% 3,9% 2,7% 12,7% Moda - equipament de la persona 11,2% 4,2% 0,8% 10,8% Oci i cultura 2,7% 0,4% 0,8% 2,7% Altres 11,6% 4,6% 4,6% 15,4% TOTAL: 36,3% 13,1% 8,9% 41,7%10 2.- ANÀLISI DE LA OFERTA COMERCIAL DE PREMIÀ 2.1.- Cens d'establiments comercials Restauració Establ. % Establ m2 % m2 Restaurants 26 25,0% 1.864 30,8% Cafeteríes i bars 78 75,0% 4.179 69,2% TOTAL: 104 100,0% 6043 100,0% Antiguitat 0-4 anys 5-9 anys 10-14 anys >15 anys Restaurants 17,3% 2,9% 1,0% 3,8% Cafeteríes i bars 33,7% 13,5%