Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Serveis Econòmics Gestió Tributària TEXT REFÓS 2018 ORDENANÇA PREU PUBLIC núm 7 SERVEIS PER A LA GESTIÓ DE RESIDUS COMERCIALS I INDUSTRIALS ASSIMILABLES A MUNICIPALS. Article 1r. Disposicions generals. D'acord amb allò que disposen l'article 106 de la Llei 7/85 de 2 d'abril, reguladora de les bases del regim local, els articles 41 i següents del text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, s'estableixen els preus públics per la prestació del servei de gestió de residus orgànics, envasos, paper/cartró i vidre, comercials i industrials assimilables als municipals definits en el text refós de la Llei reguladora dels residus aprovat pel Decret legislatiu 1/2009, de 21 juliol. Article 2n. Objecte del preu públic. 1. Constitueix l'objecte del preu públic el servei de gestió de residus de les diferents fraccions residuals ­rebuig, orgànica, paper-cartró, vidre i envasos- dels residus generats per l'activitat pròpia del comerç , l'hostaleria, els bars, els mercats, les oficines i els serveis i dels residus originats a la indústria que tenen la consideració d'assimilables als municipals d'acord amb el Text refós de l'ordenança de neteja i gestió de residus de l'Ajuntament de Premià de Mar. 2. Les opcions de recollida selectiva de residus comercials són: a) OPCIÓ A : El servei de recollida convencional amb contenidors de carrer, assimilable a la recollida domiciliària, per a establiments que generin un volum inferior o igual a 20 l/dia de la fracció orgànica, un volum inferior o igual a 60 l/setmana de la fracció paper/cartró, un volum inferior o igual a 60 l/setmana de la fracció envasos i/o un volum inferior o igual a 45 l/setmana de la fracció vidre. b) OPCIÓ B Per a establiments que generin un volum superior als establerts a l'OPCIÓ A. És un servei de l'Ajuntament amb recollida porta a porta, amb bujols i en els cas de paper i cartró manualment. N 3. Els establiments tenen les següents obligacions respecte la contenització: a) Separar en origen les fraccions generades. b) Per als establiments inclosos a la OPCIÓ A de recollida convencional amb contenidors de carrer (article 2.2.a) el servei es farà mitjançant els següents contenidors per a cada fracció: Fracció rebuig: contenidor amb tapa grisa. Fracció orgànica: contenidor amb tapa marró. Fracció paper/cartró: contenidor amb tapa blava. Página 1 de 6 Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Serveis Econòmics Gestió Tributària Fracció vidre: contenidor amb tapa verda. Fracció envasos: contenidor amb tapa groga. c) Per als establiments inclosos a la OPCIÓ B de recollida amb bujols (article 2.2.b) el servei es farà mitjançant els següents bujols per a cada fracció: Fracció orgànica: bujol amb tapa marró. Fracció paper/cartró: bujol amb tapa blava. Fracció vidre: bujol amb tapa verda. Fracció envasos: bujol amb tapa groga. d) Els bujols estaran d'acord amb el model establert per l'Ajuntament. e) Els bujols, seran adquirits pèls establiments de la OPCIÓ B d'acord amb el model i la forma establerta per l'Ajuntament. f) La recollida de paper i cartró es farà manualment amb una identificació de l'establiment amb un xip específic. 4. Els establiments hauran de facilitar a l'Ajuntament informació sobre el volum de generació de residus per determinar la opció de recollida que els hi correspongui d'acord amb el document normalitzat que l'Ajuntament té establert. Article 3r. Obligats al pagament. Son obligats al pagament del preu públic per la prestació de serveis de gestió de residus comercials i industrials de característiques assimilables als municipals: A) Les persones físiques o jurídiques, publiques o privades, titulars de les activitats o serveis, inscrites al registre municipal d'activitats que siguin generadores del mateixos, i que resultin beneficiats per la prestació del servei municipal , per haver-ne sol·licitat la prestació o per no haver acreditat la gestió i recollida dels residus per un gestor autoritzat per l'Agència de residus de Catalunya. B) Les activitats no inscrites al Registre municipal d'activitats i per tant exemptes d'obtenir llicència tant en règim de comunicació prèvia i/o declaració responsable com ara activitats professionals ,científiques , tècniques, administratives i serveis auxiliars que es desenvolupin a l'habitatge particular.(Annex 1. Llei 16/2015 de simplificació de l'activitat administrativa) Article 4t. No subjecció. No estan subjectes al pagament del preu públic per la prestació dels serveis de gestió de residus comercials i industrials assimilables als municipals: 1. Els titulars d'activitats generadores de residus comercials i industrials assimilables als municipals que acreditin amb caràcter anual que la TOTALITAT de les fraccions residuals generades es lliuren separadament a un/s transportista/es i/o a la deixalleria municipal mancomunada que hagi realitzat la comunicació prèvia davant l'Agencia de Residus de Catalunya i estigui inscrit, com a tal, en el registre de transportistes de residus de Catalunya i que lliuri les diferents fraccions a un gestor/s autoritzat/s per l'ARC Página 2 de 6 Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Serveis Econòmics Gestió Tributària (planta/es de tractament a on es transporta cada fracció per a la seva recuperació, valorització o eliminació). Aquesta instrucció també s'aplica al titulars de les activitats generadores que optin per un sistema de retorn al proveïdor (logística inversa). 2. Els titulars d'activitats generadores de residus comercials i industrials assimilables als municipals que acreditin amb caràcter anual que les fraccions residuals generades es lliuren separadament a la Deixalleria Mancomunada la SUïSSA i que acreditin lliurar la fracció orgànica a uns transportista que hagi realitzat la comunicació prèvia davant l'Agència de Residus de Catalunya i estigui inscrit, com a tal, en el registre de transportistes de residus de Catalunya i que lliuri aquesta fracció a un gestor/s autoritzat/s per l'ARC (planta/es de tractament a on es transporta la fracció per a la seva recuperació, valorització o eliminació) 3. Els titulars d'activitats sense superfície declarada 4. Els titulars d'activitats generadores de residus industrials no assimilables als residus municipals. Article 5e. Quantia dels preus públics. La quantia del preu púbic, exclòs l'IVA 1 és la següent: a) OPCIÓ A de l'article 2.2.a: 333,43 b) OPCIÓ B de l'article 2.2.b : 1. FREQÜÈNCIA FRACCIÓ Quinzenal 1 dia setmana 2 dies setmana 3 dies setmana diària 1.485,12 Orgànica X X X 742,56 Paper i cartró 123,76 247,52 495,04 X X Vidre 123,76 247,52 X X X Envasos 123,76 247,52 495,04 (x) : No es presta el servei amb aquesta freqüència. 2. Import tractament en els casos de recollida de fracció orgànica: 61,27 /tona 3. Import dels bujols i contenidors : Tipologia bujol Quantia Bujol 120 l 59,55 Bujol 240 l 62,67 Bujol 360 l 83,49 Contenidor 1100 l 213,40 4. Instal·lació del Xip per la recollida de cartró: 39,07 1 L'import d`aquest preu públic no inclou l'IVA que es repercutirà d'acord amb la normativa que el regula Página 3 de 6 Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Serveis Econòmics Gestió Tributària 5. Reducció per retorn :Per incentivar la recollida de l'opció B) recollida porta a porta, es retornarà als usuaris d'aquest servei la part de l'ingrés que periòdicament realitzen a l'Ajuntament els gestors de residus, corresponent al pes real de cada fracció dels residus recollits als obligats tributari l'any anterior al de la devolució. Article 6e. Naixement de l'obligació i període de pagament. L'obligació de pagar el preu públic neix amb la utilització del servei o l'inici de l'activitat, sempre que no s'acrediti mitjançant el document establert per l'Ajuntament la recollida i gestió dels residus per un transportista que hagi realitzat la comunicació prèvia davant l'Agencia de Residus de Catalunya (ARC) i estigui inscrit, com a tal, en el registre de transportistes de residus de Catalunya i que lliuri les diferents fraccions a un gestor/s autoritzat/s per l'ARC (planta/es de tractament a on es transporta cada fracció per a la seva recuperació, valorització o eliminació).o be en el casos dels bujols quan no s'acrediti que es disposa dels bujols que l'Ajuntament té establerts. Aquest preu públic es merita l'1 de gener. El període de pagament coincideix amb l'any natural i les quotes seran prorratejades semestralment, tant, en l'inici, la variació o la finalització del servei. S'hauran de comunicar els canvis de titularitat i dels domicilis de les activitats que produiran efectes en l'exercici següent al de la seva comunicació. Article 7e. Gestió del preu públic. 1. El preu públic es gestiona a partir de la llista de cobrament que es formarà anualment i que estarà constituïda pel cens comprensiu dels obligats al pagament . 2. El contingut, la formació, aprovació i notificació de la llista de cobrament s'efectuarà d'acord amb les normes establertes a l'Ordenança fiscal general respecte dels padrons, matrícules i registres. 3. Els obligats al pagament, amb anterioritat a l'inici de l'activitat o d'inici de la utilització del servei han de practicar l'autoliquidació de la quota corresponent a la primera meritació. Aquesta quota estarà compresa per la quantitat que correspongui segons la modalitat escollida i/o més la quantia corresponent al bujol escollit i/o xip. Així mateix, l'obligat al pagament manifestarà les dades de la seva producció de residus, d'acord amb el document establert per l'Ajuntament amb la finalitat de verificar l'adequació de les classificacions d'activitats per volums i fraccions de residus. Ates l'obligatorietat imposada per la Llei de residus decret llei 1/2009 en relació a la gestió de totes les fraccions , els obligats al pagament hauran d'estar donats d'alta en varies opcions si és el cas. 4. Els obligats al pagament hauran de comunicar la baixa al registre municipal d'activitats quan cessin en la mateixa, així com les variacions per tal de que tingui efectes en el padró d'aquest preu públic. Per tal de que sigui aplicada qualsevol variació ha der comunicada abans d'un mes de la seva efectivitat. Página 4 de 6 Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Serveis Econòmics Gestió Tributària Els canvis d'opció només es podran fer semestralment i comunicats amb un mes d'antelació. En relació a l'opció B, les variacions de la freqüència es podran realitzar semestralment. Si l'Ajuntament detecta un ús de freqüències superior al preu públic que s'està pagant podrà d'ofici liquidar la quota corresponent durant el semestre en curs o amb efectes retroactius des de que consti aquest ús superior. 5 Els titulars d'activitats hauran de justificar les situacions de no subjecció a que fa referència l'art. 4rt. d'aquesta ordenança, fins el 31 de gener de l'any següent d'acord amb el següent: - Pels residus gestionats per la deixalleria mancomunada "la Suïssa", la justificació anual serà efectuada d'ofici per aquest ajuntament d'acord a la UT. - Per les fraccions de residus gestionades per m