Plaça de l'Ajuntament 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 24 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e-mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Recursos Humans BASES GENERALS REGULADORES DELS PROCESSOS SELECTIUS DE PROMOCIÓ INTERNA DE L'AJUNTAMENT DE PREMIÀ DE MAR 1. OBJECTE DE LES BASES L'objecte de les presents bases és fixar les normes generals que regulen els processos selectius de promoció interna inclosos a l'Oferta Pública d'Ocupació i els establerts mitjançant altres sistemes de planificació dels recursos humans, per accedir a places de la plantilla de personal funcionari i personal laboral de l'Ajuntament de Premià de Mar i per proveir borses de treball destinades a cobrir necessitats sobrevingudes. Aquestes bases generals i els corresponents annexos, seran de compliment obligatori per a l'Ajuntament de Premià de Mar i per a totes aquelles persones que d'una o altra manera intervinguin en els processos selectius de promoció interna. 2. CONDICIONS DELS ASPIRANTS 2.1. Antiguitat. Acreditar un mínim de dos anys d'antiguitat amb contracte fix o nomenament com a funcionari de carrera a l'Ajuntament de Premià de Mar, ocupant una plaça del grup immediatament inferior, d'acord amb l'annex específic de cada procés selectiu. 2.2. Formació reglada mínima necessària: Disposar de la titulació mínima necessària per accedir-hi, segons es detalla per a cada grup de classificació en el següent quadre: CLASSIFICACIÓ TITULACIÓ MÍNIMA PER GRUPS REQUERIDA PER L'ACCÉS A1 Títol universitari de Grau, Llicenciatura o equivalent. Altres títols universitaris establerts per llei. Títol universitari de Grau, Diplomatura o A2 equivalent. Altres títols universitaris establerts per llei. C1 Títol de Batxiller, Grau Superior de formació professional o equivalent C2 Títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria o equivalent E/AP Certificat d'Escolaritat. Es podran sol·licitar branques o especialitats tècniques concretes. A les places d'Agrupacions professionals i del grup C, es podrà substituir aquest requisit per l'acreditació de dos anys com a mínim, d'antiguitat a una categoria professional determinada. Plaça de l'Ajuntament 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 24 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e-mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Recursos Humans 2.3. Coneixement de la Llengua Catalana: Tenir el nivell de coneixements de la Llengua Catalana que es faci constar a l'annex específic. En cas que no es pugui acreditar per alguna de les formes previstes al punt 3.4, apartat a. d'aquestes bases, caldrà superar una prova del nivell corresponent. 2.4. Els requisits establerts prèviament s'han de complir amb referència a la data d'expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds de participació a la convocatòria i s'han de mantenir durant tot el procés. 3. PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES 1. Les persones que desitgin prendre part en un procés selectiu hauran de presentar una sol·licitud de participació en model normalitzat adreçada a l'alcalde. Aquest imprès estarà publicat a la pàgina web municipal, a l'apartat del procés en qüestió i en virtut del que estableix la Llei 39/2015 de Procediment Administratiu Comú, s'haurà de presentar mitjançant l'Oficina Virtual d'Atenció al Ciutadà (OVAC), dins dels vint dies naturals a comptar des de l'endemà de la darrera de les publicacions de la convocatòria que s'efectuaran a la web municipal, al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i al Butlletí de la Província de Barcelona. El contingut de les bases es publicarà al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, i a la web municipal i els restants i successius anuncis derivats del procés selectiu, es faran públics únicament al tauler d'anuncis de la pàgina web de la corporació, tenint tots els efectes de notificació als interessats d'acord amb allò que estableix l'article 45.1 b) de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. 2. Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, els/les aspirants donen el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent. 3. Els/les aspirants amb discapacitat han de fer constar a la sol·licitud aquesta condició, així com l'adequació de temps i mitjans materials que sol·licitin per a la realització de les proves previstes a les bases específiques de la convocatòria. Caldrà presentar dictamen vinculant de les condicions psíquiques, físiques o sensorials expedit per l'equip multiprofessional competent i emès abans del començament de la primera prova, en el cas dels aspirants amb discapacitat igual o superior al 33% que tinguin reconeguda la condició legal de discapacitat/da. En cas contrari s'entendrà que renuncien al seu dret. 4. Per ser admès/a a les proves selectives els/les aspirants han de presentar signat, a l'Oficina Virtual d'Atenció al Ciutadà (OVAC), conjuntament amb la sol·licitud la següent documentació: a) Arxiu en format PDF. corresponent al certificat acreditatiu del nivell de coneixements de la llengua catalana establert a la base 2.3. i especificat al corresponent annex. Plaça de l'Ajuntament 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 24 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e-mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Recursos Humans b) Fotocòpia del títol acadèmic exigit a l'apartat 2.2. de les bases i especificat a l'annex corresponent. c) Arxiu en format PDF. corresponent al currículum vitae de l'aspirant. d) Arxiu en format PDF. corresponent al dictamen vinculant de les condicions psíquiques, físiques o sensorials expedit per l'equip multiprofessional competent i emès abans del començament de la primera prova, en el cas dels aspirants amb discapacitat igual o superior al 33% que tinguin reconeguda la condició legal de discapacitat/da. e) Els/les aspirants amb discapacitat que desitgin l'adaptació de temps i mitjans per a la realització de les proves, o l'adaptació del lloc de treball, han de fer constar aquestes circumstàncies a la sol·licitud i aportar un certificat emès per l'equip de valoració multiprofessional competent que indiqui quines són les adaptacions necessàries. 5. Els/les aspirants satisfaran, dins el termini de presentació d'instàncies, els drets d'examen fixats a les ordenances fiscals vigents, que només seran retornats en el supòsit de renúncia a la participació, prèvia a la publicació de la llista d' admesos/es i exclosos/ses. 6. Cada aspirant dins del termini de presentació d'instàncies, haurà de complimentar i presentar telemàticament el formulari habilitat a la web municipal, amb les seves dades i adjuntar els fitxers amb l'autovaloració de mèrits, que podrà descarregar prèviament de la mateixa pàgina web, així com les còpies dels mèrits al·legats, que no s'hagin acreditat anteriorment, en format PDF. No s'acceptaran documents que no estiguin en aquest format. Aquest serà un requisit necessari per participar a la convocatòria. L'enllaç serà el següent: http://www.premiademar.cat/processos-selectius/promocio-interna El Servei de Recursos Humans de l'Ajuntament assistirà els empleats que ho sol·licitin, perquè puguin realitzar les gestions telemàtiques relacionades amb el procés selectiu. 7. Els/les aspirants restaran exempts de justificar les condicions i els requisits ja acreditats i que no requereixin actualització. En aquest cas caldrà indicar de forma expressa de quina documentació es tracta i en quin procediment es va aportar. Únicament hauran d'acreditar la seva condició i altres circumstàncies de les quals l'ajuntament no tingui constància. 4. ADMISSIÓ DELS/DE LES ASPIRANTS. 1. Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el president dictarà una resolució en el termini màxim d'un mes, en el qual es declararà aprovada la llista d'admesos i exclosos, així com el dia, l'hora i el lloc de començament de les proves i, si s'escau la composició del òrgans de selecció. 2. Aquesta resolució serà publicada per edicte al tauler d'anuncis de la pàgina web corporativa. Es concedirà un període de deu dies hàbils per a esmenes i possibles Plaça de l'Ajuntament 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 24 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e-mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Recursos Humans reclamacions, que s'hauran de resoldre com a màxim en els 30 dies següents a la finalització del termini per a la seva presentació. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat resolució, les reclamacions s'entenen desestimades. Si no es produeixen reclamacions o si aquestes són desestimades, la relació provisional d'admesos s'elevarà a definitiva, sense que calgui publicar-la novament. 5. TRIBUNAL QUALIFICADOR. 5.1 El Tribunal qualificador estarà composat per cinc empleats públics, que hauran de ser funcionaris de carrera o laborals fixos. Un/a dels membres del Tribunal actuarà com a secretari/a. El Tribunal qualificador estarà format per: President: Un empleat municipal amb responsabilitat o coneixements tècnics relacionats amb la matèria. Vocals: Un empleat municipal. Un empleat municipal del servei afectat o d'una altra administració. Un membre designat per l'Escola d'Administració Pública de Catalunya. Un empleat del servei de Recursos Humans, que actuarà com a vocal i que farà les funcions de Secretari/a. 5.2 La designació dels membres del Tribunal es realitzarà de conformitat amb el que estableix l'article 60 del Reial decret 5/2015 , de 30 d'octubre, mitjançant el qual s'aprova el Text Refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, i inclourà la dels respectius suplents. Pel que fa a la composició del tribunal, es tendirà a la paritat home-dona. El tribunal podrà disposar de la incorporació a les seves tasques d'assessors especialistes per a totes o algunes de les proves. Aquests assessors es limitaran a valorar l'exercici corresponent a les seves especialitats tècniques i col·laboraran amb l'òrgan de selecció exclusivament basant-se en aquestes. Podrà actuar com a observador/a algun delegat o delegada proposat/da pel Comitè de Personal. 5.3 El tribunal no es podrà constituir ni actuar sense l'assistència de la meitat dels seus membres, siguin titulars o suplents, i serà necessària la presència del/de la president/a i del/de la secretari/ària. 5.4 L'abstenció i recusació dels membres del Tribunal s'ha d'ajustar al que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. 5.5 El tribunal està facultat per resoldre tots els dubtes o les discrepàncies que es produeixin durant el desenvolupament del concurs de trasllats. 6. PROCEDIMENT DE SELECCIÓ Plaça de l'Ajuntament 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 24 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e-mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Recursos Humans D'acord amb l'article 61.7 de Real decret 5/2015 , de 30 d'octubre, el sistema selectiu que regirà les convocatòries serà el de concurs-oposició i seguirà la planificació prevista en aquestes bases. El tribunal podrà acordar l'alteració de l'ordre en les fases dels procés i/o en la realització de les proves. 6.1. PRIMERA FASE: OPOSICIÓ Primer exercici: Coneixement de la Llengua Catalana. (de caràcter obligatori i eliminatori) Els aspirants que no acreditin documentalment els coneixements de la llengua catalana exigits a la base 2a. i especificats a l'annex de cada lloc de treball, hauran de superar una prova específica de coneixements, amb caràcter obligatori i eliminatori, la qual es qualificarà d' apte/a o no apte/a Resten exempts de fer la prova de català els aspirants següents: a) Aquells qui acreditin amb el títol exigit per a la convocatòria, que tenen el nivell de coneixements de llengua catalana exigit o superior. b) Aquells qui hagin participat i obtingut plaça en processos anteriors de selecció per accedir a la mateixa administració, en què hi hagués establerta una prova de català del mateix nivell o superior, o bé, que l'hagin superada en altres processos de la mateixa oferta pública. Correspondrà al servei de Recursos Humans comprovar i, si escau, acreditar aquestes circumstàncies en els aspirants. L'acreditació documental a l'efecte de l'exempció també es pot fer fins abans de l'hora assenyalada per a l'inici de la prova de coneixements de llengua catalana, aportant davant el tribunal l'original i una fotocòpia de la documentació esmentada. Segon exercici: Formació amb aprofitament. Realització de cursos de formació relacionats amb les tasques corresponents a cada plaça, quin contingut i durada seran especificats a l'annex corresponents. El tribunal de cada procés selectiu farà publiques les dates de les accions formatives. En finalitzar cada curs, els/les a