Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General ELISA ALMIRALL GAYO, secretària general de l'Ajuntament de Premià de Mar CERTIFICO Que el Ple municipal en sessió ordinària celebrada el 15 de març de 2017, adoptà el següent acord: 5.1. EXP. C169-2017-520. MODIFICACIÓ ENCÀRREC DE GESTIÓ DE SERVEIS DE NETEJA I MANTENIMENT D'EDIFICIS MUNICIPALS El Sr. alcalde sotmet a la consideració del Ple municipal el dictamen de la Comissió Informativa d'Administració i Organització Interna sobre modificació encàrrec de gestió de serveis de neteja i manteniment d'edificis municipals, del contingut següent: "Identificació de l'expedient Exp. C169-2017-520. Modificació encàrrec de gestió per a la prestació del servei de neteja i manteniment d'edificis municipals Antecedents El 20 d'octubre de 2010, el Ple municipal, en sessió ordinària, va aprovar el conveni entre l'Ajuntament de Premià de Mar i l'empresa Premià Serveis Municipals, SLU (en endavant Primilia Serveis, SLU), per a la prestació de serveis municipals de neteja i manteniment d'edificis i instal·lacions municipals. El 27 d'octubre de 2010, es va formalitzar el conveni entre l'Ajuntament de Premià de Mar i Primilia Serveis , SLU, per a la prestació de serveis municipals de neteja i manteniment d'edificis i instal·lacions municipals. El 7 d'octubre de 2016, per Decret d'alcaldia, es va iniciar l'expedient de contractació del servei de neteja i manteniment d'edificis municipals. El 30 de novembre de 2016, la Junta de Govern Local, en sessió ordinària, va aprovar l'expedient de contractació del servei de neteja i manteniment d'edificis municipals. Fonaments jurídics i/o tècnics Correspon modificar l'encàrrec de gestió efectuat cap a Primilia Serveis, SLU, amb la formalització d'un nou conveni, per tal d'adequar els termes de l'encàrrec a la decisió de licitar el servei directament per part de l'Ajuntament de Premià de Mar. El fonament jurídic d'aquestes modificacions estan recollides en ambdós informes del cap de la Unitat de Contractació que obren en l'expedient (el primer de 21 d'abril de 2016 i el segon de 7 de febrer de 2017). Les noves tasques a encarregar a Primilia Serveis, SLU són les pròpies de la figura del responsable del contracte de conformitat amb l'article 52 del Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic. CPISR-1 Elisa CPISR-1 Miquel Almirall Gayo Buch Moya Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General Per a fer front a les despeses que generi aquesta nova activitat a l'empresa Primilia Serveis, SLU, l'Ajuntament transferirà la quantitat anual de 12.000,00 (dotze mil euros) a càrrec de l'aplicació pressupostària 6002.92012.2270000. L'òrgan competent per deixar sense efectes l'anterior conveni i aprovar el contingut del nou conveni és el Ple municipal, de conformitat amb l'article 52.2.n) del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. Proposta d'acord Primer.- REVOCAR I DEIXAR SENSE EFECTES el conveni de formalització de l'encàrrec de gestió entre l'Ajuntament de Premià de Mar i l'empresa municipal Premià Serveis Municipals, SLU, per a la prestació de serveis municipals de neteja d'edificis municipals i de manteniment d'instal·lacions municipals, amb data d'efectes del dia en què es formalitzi el nou contracte de serveis de neteja i manteniment d'edificis municipals entre l'Ajuntament de Premià de Mar i el nou/s adjudicatari/s. Segon.- MODIFICAR l'encàrrec de gestió efectuat pel Ple municipal a Premià Serveis Municipals, SLU, en sessió ordinària 16 de setembre de 2009, als efectes de limitar l'encàrrec a les tasques de responsable del contracte de serveis de neteja i manteniment d'edificis municipals que està licitant l'ajuntament per als propers dotze mesos amb la possibilitat d'una pròrroga més de 12 mesos. Tercer.- APROVAR el contingut del conveni entre l'Ajuntament de Premià de Mar i l'empresa municipal Premià Serveis Municipals, SLU, per a la prestació del servei de responsable del contracte de serveis de neteja i manteniment d'edificis municipals que es transcriu a continuació: "CONVENI ENTRE L'AJUNTAMENT DE PREMIÀ DE MAR I L'EMPRESA MUNICIPAL PREMIÀ SERVEIS MUNICIPALS, SLU, PER A LA PRESTACIÓ DEL SERVEI DE RESPONSABLE DEL CONTRACTE DE SERVEIS DE NETEJA I MANTENIMENT D'EDIFICIS MUNICIPALS Premià de Mar, xx de febrer de 2017 REUNITS D'una banda, MIQUEL BUCH i MOYA alcalde ­ president de l'Ajuntament de Premià de Mar. D'altra banda, JORDI LLUCH TARGARONA gerent de l'empresa Premià Serveis Municipals, SLU. Assistits per la secretària general de l'ajuntament, ELISA ALMIRALL GAYO, qui dóna fe. INTERVENEN Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General El primer en representació de l'Ajuntament de Premià de Mar, en la seva condició d'alcalde ­ president, degudament facultat en mèrits de l'acord adoptat pel Ple de l'ajuntament en sessió de data ........... i el segon en nom i representació de la societat Premià Serveis Municipals, SLU en condició de gerent de la mateixa, societat constituïda per temps indefinit i com a mitjà propi de l'ajuntament en escriptura autoritzada pel notari de Premià de Mar, el Sr. Tomàs Feliu Álvarez de Sotomayor, el 28 de novembre de 2008 amb número de protocol 2.464. MANIFESTEN I. L'article 2 dels estatuts socials de l'empresa Premià Serveis Municipals, SLU determina que l'empresa té com a objecte social la realització de les funcions d'àmbit municipal que li siguin encomandes per l'Ajuntament de Premià de Mar relacionades amb: promoció, gestió i execució urbanística; remodelació o reforma de zones urbanes i realització d'obres urbanes; redacció de plans urbanístics, projectes d'urbanització i obres i tots aquells instruments i documents d'ordenació i gestió urbanística que es contemplen a la legislació; promoció, construcció i rehabilitació de tota classe de béns immobles; manteniment elements públics; gestió d'instal·lacions energètiques; gestionar l'adquisició de mobiliari i material d'oficina. II. En aquest sentit, l'empresa Premià Serveis Municipals, SLU, s'ha de considerar com a mitjà propi i servei tècnic de l'Ajuntament de Premià de Mar, de conformitat amb el que disposen els articles 4.1.n) i 24.6 del Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic (TRLCSP). III. El Ple municipal, en sessió ordinària, de .... de febrer de 2016, ha modificat l'encàrrec de gestió efectuat el 16 de setembre de 2009, restringit l'objecte de l'encàrrec a les prestacions de responsable del contracte de serveis de neteja i manteniment d'edificis municipals. Als efectes de concretar els termes de la prestació que és objecte de l'encàrrec de gestió efectuada pel Ple municipal, es subscriu aquest conveni que es regirà per les següents CLÀUSULES Primera.- L'objecte del conveni el constitueix l'encàrrec de gestió, a favor de l'empresa Premià Serveis Municipals, SLU, de les tasques pròpies de la figura del responsable del contracte de serveis de neteja i manteniment d'edificis municipals, de conformitat amb l'article 52 del TRLCSP. Aquestes inclouen a més: - Establir els mecanismes interns necessaris per assegurar la qualitat de prestació del servei sens perjudici dels controls de qualitat proposats per l'adjudicatari. - Controlar que l'adjudicatari comuniqui per escrit a l'òrgan de contractació les propostes de modificacions de persones contractades per l'empresa per a l'execució del contracte, per donar compte quan es tracti de substitucions de persones, per baixa en l'empresa o jubilació, amb les mateixes funcions i categories i amb una data de contracte posterior a la data de baixa de la persona substituïda. Aquestes modificacions hauran de ser acceptades explícitament per l'òrgan de contractació per a que tinguin efectes de cara a futures subrogacions de conformitat amb l'article 120 TRLCSP. Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General - Controlar que l'adjudicatari comuniqui per escrit a l'òrgan de contractació les propostes de modificacions de persones contractades per l'empresa per a l'execució del contracte, per a que l'òrgan de contractació aprovi aquestes modificacions expressament abans de que siguin efectives, quan aquesta modificació suposi un increment de personal contractat per a l'execució del contracte, o per una variació de qualsevol circumstància (a títol d'exemple: temporal o indefinit, més o menys hores, categoria professional) del contracte entre la persona treballadora i l'empresa adjudicatària. En el cas que aquestes modificacions es duguin a terme sense el consentiment exprés de l'òrgan de contractació, aquestes no es tindran en compte de cara a futures subrogacions de conformitat amb l'article 120 TRLCSP i els costos hauran de ser assumits per l'adjudicatari. - Recollir i gestionar les peticions de serveis extraordinaris que precisin les àrees de l'Ajuntament. Havent de valorar si aquests serveis, dins de les facultats atribuïdes pel contracte, es poden prestar dins del servei ordinari, i si no fos el cas, motivar la decisió de demanar un pressupost a l'empresa adjudicatària pels serveis extraordinaris que s'hagin de prestar. - Vetllar pel compliment del plec de prescripcions tècniques i les propostes recollides en l'oferta tècnica de l'adjudicatari. - Controlar que s'adscriuen els mitjans personals i materials compromesos per l'empresa adjudicatària a l'execució del contracte. - Controlar el compliment de condicions especials d'execució del contracte (clàusules socials). - Denunciar davant l'òrgan de contractació els eventuals incompliments de contracte, per a la posterior tramitació de l'expedient sancionador, si escau. - Proposar la pròrroga del contracte, si escau. - Proposar les modificacions de contracte que eventualment es plantegin de conformitat amb el què es preveu en el plec de clàusules administratives particulars del contracte de neteja i manteniment d'edificis municipals. Segona.- Els costos corresponents a les tasques de responsable del contracte dels serveis de neteja i manteniment d'edificis municipals seran justificats i facturats periòdicament per l'empresa Premià Serveis Municipals, SLU a l'ajuntament, per un import màxim mensual de 12.000,00 (dotze mil euros), IVA inclòs, a càrrec de l'aplicació pressupostària consignada a l'efecte al pressupost municipal vigent. Tercera.- Aquest encàrrec de gestió estarà sotmès al control financer, bé mitjançant l'auditoria anual o bé mitjançant control financer específic una vegada finalitzat l'encàrrec. Quarta.- L'entitat Premià Serveis Municipals, SLU, s'obliga al compliment de tot allò que estableix la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal (LOPD) i el Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de mesures de seguretat dels fitxers que continguin dades de caràcter Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General personal, en relació amb les dades personals a les quals tingui accés durant la vigència d'aquest encàrrec de gestió. VIGÈNCIA 1. Aquest conveni començarà la seva vigència l'endemà de la formalització del contracte de neteja i manteniment d'edificis municipals de l'Ajuntament de Premià de Mar per un període de 12 mesos, prorrogable automàticament per un període de 12 mesos més, si l'Ajuntament acorda la pròrroga del contracte. 2. El conveni es podrà resoldre anticipadament, per acord de de l'òrgan competent de l'Ajuntament, en el cas que raons d'interès públic facin innecessària o inconvenient la permanència del mateix. RÈGIM JURÍDIC Aquest conveni té naturalesa administrativa, la qual cosa, qualsevol conflicte que pogués sorgir sobre el compliment del mateix i la seva interpretació serà resolta pels jutjats i tribunals corresponents a la jurisdicció contenciosa ­ administrativa. I en prova de conformitat, ambdues parts