Plaça de l'Ajuntament 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General ACTA NÚM. 2019/14 ­ SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA PER LA JUNTA DE GOVERN LOCAL Dia: 27 de març de 2019 Hora de començament: 18:10 h Hora d'acabament: 18:20 h Lloc: Sala de reunions de la nau 1 de l'antiga Fàbrica del Gas (C/ Joan XXIII, 2-8) Membres de la Junta de Govern Local assistents: Alcalde MÉNDEZ GIL, MIQUEL ÀNGEL Tinent d'alcalde SUBIRÀ I COMAS, ANTONI Tinent d'alcalde GUTIÉRREZ LÓPEZ, DAVID Tinent d'alcalde CALLEJA MORENO, MARIA ESMERALDA Tinent d'alcalde MORALES GARCÍA, CONCEPCIÓN Regidor TOMÀS ALONSO, JORDI Regidora SAFONT ANGUITA, OLGA Regidor NAVARRO ALVAREZ, RAFAEL Assistits per la secretària general Elisa Almirall Gayo, que certifica. Assisteixen els següent regidors, d'acord amb l'art. 33.2 del ROM: Regidor MARISTANY VILA, ELOI Constatada l'existència de quòrum legal, conforme a l'art. 98 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la LMRLC, la Presidència obrí la sessió i proposa l'ampliació de l'ordre del dia amb el tractament dels assumptes següents: - Exp. C175-2018-6593. Aprovació de l'expedient de contractació electrònica de xarxa per a Ca L'Escoda PRÈVIA DECLARACIÓ D'URGÈNCIA, d'acord amb l'art. 103.3 del Text Refós de la LMRLC i art. 82.3 del ROF, la Junta de Govern Local, per assentiment, ACORDA tractar aquests assumptes després del número 4.1.1. de l'ordre del dia. ORDRE DEL DIA 1. LECTURA I APROVACIÓ ACTA SESSIÓ ANTERIOR 2. DESPATX D'OFICI 3. ADMINISTRACIÓ I ORGANITZACIÓ INTERNA 3.1. CONTRACTACIÓ -1- Plaça de l'Ajuntament 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General 3.1.1. Exp. C174-2018-3904. Adjudicació del contracte de Servei d'allotjament d'urgència per a dones i fills víctimes de violència familiar 4. ÀREA DE TERRITORI I SOSTENIBILITAT 4.1. LLICÈNCIES I ACTIVITATS 4.1.1. Exp. I125-2018-6554. Comunicació prèvia primera ocupació i devolució de fiances al carrer San Pau 24 1. LECTURA I APROVACIÓ ACTA SESSIÓ ANTERIOR Sotmès a la Junta de Govern Local l'esborrany de l'acta de la sessió anterior (que va estar distribuït i van rebre els seus membres, per la qual cosa no se li dóna nova lectura), S'APROVA, per assentiment, sense cap esmena. 2. DESPATX D'OFICI No hi ha temes a tractar en aquest punt. 3. ADMINISTRACIÓ I ORGANITZACIÓ INTERNA 3.1. CONTRACTACIÓ 3.1.1. EXP. C174-2018-3904. ADJUDICACIÓ DEL CONTRACTE DE SERVEI D'ALLOTJAMENT D'URGÈNCIA PER A DONES I FILLS VÍCTIMES DE VIOLÈNCIA FAMILIAR Vista la proposta presentada per la 4t tinent d'alcalde i regidora delegada de Secretaria, Sistemes Informàtics i de Telecomunicació, Organització i Igualtat del contingut següent: "Identificació de l'expedient Exp. C174-2018-3904 . Adjudicació del contracte del servei d'allotjament d'urgència per a dones, fills/filles víctimes de violència domèstica, familiar o de gènere. Antecedents Per acord de la Junta de Govern Local de data 19 de desembre de 2019, es va aprovar el Plec de clàusules administratives particulars que ha de regir la licitació i adjudicació del contracte de servei d'allotjament urgència per a dones i fills/filles víctimes de violència domèstica, familiar o de gènere, per procediment obert. El dia 4 de març de 2019, es va notificar a l'empresa ASSISTÈNCIA I GESTIÓ INTREGRAL FP el requeriment per a que aportés la documentació prevista en la clàusula 30 del plec de clàusules administratives particulars. -2- Plaça de l'Ajuntament 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General L'empresa ASSISTÈNCIA I GESTIÓ INTREGRAL FP amb CIF G60729084 va aportar la documentació esmentada en data 13 de març de 2019. L'empresa ASSISTÈNCIA I GESTIÓ INTREGRAL FP amb CIF G60729084 va constituir la garantia definitiva en data 4 de març de 2019. Fonaments jurídics i tècnics La proposta de la mesa de contractació celebrada el dia 26 de febrer de 2019, ha proposat a l'òrgan de contractació l'adjudicació del contracte del servei d'allotjament d'urgència per a dones, fills/filles víctimes de violència domèstica, familiar o de gènere, a l'empresa ASSISTÈNCIA I GESTIÓ INTREGRAL FP amb CIF G60729084. En data 18 de febrer de 2019 el comitè d'experts va emetre informe de valoració tècnica de l'oferta presentada. Les característiques i avantatges de l'oferta de l'adjudicatari es reprodueixen a continuació: "Vista la proposta presentada per l'operador Assistència i gestió integral, FP, i d'acord amb les prescripcions tècniques aprovades la valoració és la següent: COMPLIMENT DE REQUISISTS ESPECIFICATS A LES PRESCRIPCIONS TÈCNIQUES: Ubicació del servei Per raons de seguretat de la dona i els seus fills / filles cal que l'allotjament estigui ubicat fora del municipi de Premià de Mar. Preferentment l'allotjament serà dins de la comarca del Maresme i sempre dins els límits de la comunitat autònoma. Valoració: Compleix requisit: A l'apartat 2.1 de la proposta es detallen els recursos i capacitat que disposa l'empresa i concretament disposa de recursos en sis municipis de Catalunya dels quals tres són al Maresme. Accés al servei La derivació dels casos serà duta a terme per serveis socials de Premià de Mar o bé de qualsevol agent implicat d'acord amb el circuït o p r o t o c o l d'atenció de situacions de violència domèstica, familiar o de gènere que sigui vigent en cada moment. L'accés al servei i el servei ha d'estar garantit 365 dies l'any i 24 hores al dia i per això cal que l'empresa disposi de mitjans de contacte telefònics o telemàtics a tal efecte. Aquests mitjans de contacte han de garantir la resposta immediata. Valoració: -3- Plaça de l'Ajuntament 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General Compleix requisit :A l'apartat 5 es detalla que la derivació de situacions serà operativa telefònicament 24 hores al dia i 365 dies a l'any. Durada del servei Inicialment es considera que l'estada aproximada de la dona i els seus fills ha de ser de fins a 15 dies i en tot cas l'acolliment d'urgència fins la derivació efectiva a una casa d'acollida per seguir la recuperació, acollida familiar (pares, germans, ...) o bé al domicili amb les degudes garanties de seguretat. Valoració: Compleix requisit: A l'apartat 3 contemplen la durada del servei fent constar que l'empresa està capacitada per a atendre la durada requerida fins a la derivació més adequada. Equip humà i professionals L'empresa contractada ha de disposar personal suficient per poder dur a terme l'acolliment a les dones que es troben en situacions de violència domèstica, familiar o de gènere i per als seus fills i filles. L'allotjament sempre ha de disposar de manera presencial de personal per a satisfer les necessitats que puguin sorgir a les persones acollides i coordinar els mecanismes necessaris que s'escaigui. En tot cas ha de disposar com a mínim de: un professional titulat en treball social (diplomatura o grau) un professional titulat en educació social (diplomatura o grau) un professional titulat en dret (llicenciatura o grau) un professional titulat en psicologia (llicenciatura o grau) Aquestes persones no han d'estar presents en tot moment en l'allotjament però s'ha de poder coordinar la seva presència i assistència a la dona si fos necessari. Valoració: Compleix requisit: A l'apartat 6 del Projecte presentat es descriu l'equip professional de l'equip i es contemplen les figures requerides en les prescripcions tècniques aprovades. Serveis de suport a la dona i als seus fills / filles L'assessorament jurídic a la dona en la seva situació l'ha de fer una professional titulada en dret. Aquesta professional no assumeix l'assistència jurídica de la dona ni de les seves filles i fills. L'assistència psicològica a la dona i a les seves filles i fills l'ha de fer una professional titulada en psicologia. La funció principal és la de garantir l'estabilitat emocional, l'acompanyament i contenció emocional. La professional titulada en treball social és l'encarregada d'atendre les acollides, el seu seguiment i la sortida del servei. També és la responsable de la coordinació amb els serveis socials d'atenció primària i amb els altres organismes que s'escaigui: jutjats, cossos i forces de seguretat, serveis de salut, ... La professional titulada en educació social és l'encarregada d'atendre les dones i les seves filles i fills elaborant accions de suport i acompanyament dins de l'àmbit educatiu durant l'estada al servei. -4- Plaça de l'Ajuntament 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General Valoració: Compleix requisit A l'apartat 6 es descriu l'equip professional i les funcions, aquestes son coherents en relació als procediments descrits a l'apartat 5. Desplaçaments El servei d'acolliment ha de contemplar els desplaçaments de la dona i les seves filles / fills mentre estigui en el servei d'acollida. El mitjà de transport escollit per als desplaçaments que hagi de fer la dona i els seus fills per realitzar tràmits o bé per assistir a les entrevistes o visites serà subjecte de valoració i coordinació amb els serveis socials de l'Ajuntament de Premià de Mar. Els desplaçaments d'entrada i sortida del servei d'acolliment urgent anirà a càrrec de la dona o bé dels serveis socials si la dona no té recursos econòmics. En el supòsit que la dona s'hagi de desplaçar a un altre allotjament de la mateixa empresa, per motius aliens per circumstàncies personals en relació a la seva seguretat, aquest desplaçament anirà a càrrec de' servei d'allotjament. De manera preferent aquests desplaçaments seran duts a terme per un servei de taxi quan siguin a un municipi fora de l'adreça de l'acolliment d'urgència. Les despeses relacionades amb aquests desplaçaments s'afegiran al cost de l'estada i es facturaran sota el concepte de "desplaçaments" (aportant justificant econòmic dels mateixos). Valoració: Compleix requisit :A l'apartat 7 es descriu la cobertura material del servei i s'inclouen els desplaçament d'acord amb el requeriment desenvolupat a les prescripcions tècniques. Diners de butxaca Per facilitar l'autonomia de la dona i prèvia valoració i coordinació amb serveis socials municipals es podrà fer una aportació econòmica de fins a 20 euros per setmana en concepte de diners de butxaca. Aquests diners s'afegiran al cost de l'estada i es facturaran sota el concepte de "diners de butxaca" (aportant justificant de la recepció per part de la dona). Valoració: Compleix requisit A l'apartat 7 es descriu la cobertura material del servei i s'inclouen els diners de butxaca d'acord amb el requeriment desenvolupat a les prescripcions tècniques. Coordinació amb els serveis d'atenció primària -5- Plaça de l'Ajuntament 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General El servei d'acolliment ha de disposar dels mitjans i procediments adients per garantir la coordinació entre els diferents professionals que participen en el servei i també amb els serveis socials d'atenció primària i amb els altres organismes que s'escaigui: jutjats, cossos i forces de seguretat, serveis de salut, ... Valoració: Compleix requisit: A l'apartat 5 es descriuen els procediments de l'empresa els quals integren els principals agents implicats. Igualment, a l'apartat 6 es descriuen els recursos humans i les funcions que es consideren adients en relació al servei , als procediments i a la normativa vigent. ELS CRITERIS OBJECTIUS VALORABLES MITJANÇANT JUDICI DE VALOR, CONTEMPLATS A L'APARTAT 2.1 DEL QUADRE DE CARACTERÍS