Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Administració i Organització Interna Arxiu DECRET D'ALCALDIA Identificació de l'expedient Exp. C109-2019-4621 informe proposta per l'aprovació de l'instrument corporatiu de gestió documental i arxiu Quadre Tipus Documental v-2-2019. Antecedents. 1.- L'any 2014 l'Ajuntament adoptà els recursos adients per impulsar el projecte d'administració electrònica. En matèria de gestió documental i arxiu s'aprovà, per decret d'Alcaldia (5/08/2014), el Quadre de Classificació de Documents Administratius amb uns annexes complementaris. Les modificacions i novetats normatives produïdes des de l'aprovació ens obliga a adaptar els recursos existents a les noves exigències. 25/06/2019 Secretari 2.- Tal com estableix la Llei 10/2001, de 13 de juliol, d'arxius i gestió de documents, l'administració pública ha de disposar d'un únic sistema de gestió documental que comprengui la producció, la tramitació, el control, l'avaluació, la conservació i l'accés als documents - com a evidència de les accions dutes a terme - , i que garanteixi la seva autenticitat. En aquest context l'Administració s'ha de dotar dels recursos per assolir l'objectiu de la llei. 3.- En el marc de la Resolució (10048) de 28 de juny de 2012, de la Secretaria d'Estat de les Administracions Públiques, la política de gestió dels documents electrònics i arxiu ha de contemplar uns determinats instruments tècnics d'ús Elisa Almirall Gayo obligat i pràctic en el projectes d'administració electrònica. Aquests instruments Signatura 2 de 2 són: el Quadre de Classificació funcional, el Quadre de Tipus Documental, l'Esquema de metadades de gestió documental i les Taules d'Avaluació i Accés Documental. 4.- El Quadre Tipus Documental v-2-2019, és un instrument tècnic corporatiu que constitueix una peça clau per a la gestió electrònica dels documents administratius de l'Ajuntament; El QTD permet identificar el tipus documents de tots els documents generats i rebuts durant l'exercici de les competències de l'Administració de l'Ajuntament de Premià de Mar i contribueix a normalitzar la nomenclatura dels documents. El seu objectiu és aconseguir una identificació homogènia dels documents que possibiliti la implementació d'una política comuna de gestió documental per a tot l'Ajuntament, garanteixi la interoperabilitat entre 25/06/2019 Alcalde diferents sistemes, faciliti la cerca i consulta dels documents i, finalment afavoreixi el reaprofitament de documents en més d'un tràmit. 5.- El Quadre Tipus Documental v-2-2019, substitueix la relació de tipologies documentals que complementa el Quadre de Classificació de Documents Administratius aprovat per decret 791/2014, de 5/08/2014 en l'annex 8.1, i ha de ser d'aplicació general per tots els departaments, organismes i entitats municipals. Miquel Àngel Méndez Gil Signatura 1 de 2 Per descarregar Ajuntame una còpia d'aquest document consulteu la següent pàgina web / Para descargar una copia de este documento consulte la siguiententpágina de web Premia Codi Segur de de Validació c1f562f4a3a141269fb1caee7c46ab2b001 Mar-TE Url de validació https://www.epremia.net/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp Metadades Classificador:Resolució Núm. Resolució: 2019/883 - Data Resolució: 25/06/2019 Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Administració i Organització Interna Arxiu 6.- El Quadre Tipus Documental v-2-2019 és un instrument tècnic de caràcter dinàmic i extensible, és a dir, que incorpora nous tipus documentals detectats a mesura que apareguin noves necessitats en l'evolució de la pràctica administrativa. Correspon a l'Arxiu municipal, el manteniment del Quadre Tipus Documental, mitjançant la creació d'un registre de control de canvis, on s'ha d'informar del tipus inclòs o modificat, la data, el motiu i l'autor o unitat administrativa que ha estat origen de la proposta de canvi. Caldrà establir el procediment de comunicació departamental, d'aprovació i actualització de les noves versions del quadre. 7.- L'arxiu municipal ha d'adoptar les mesures oportunes per tal de donar la màxima difusió de la darrera versió del QTD entre els càrrecs i el personal municipal, i la seu electrònica. Fonaments jurídics i/o tècnics. Llei 10/2001, de 13 de juliol, d'arxius i gestió documental i les seves modificacions posteriors. (DOGC núm. 3437, de 24/07/2001). 25/06/2019 Secretari Reial decret 161/2009, de 6 de novembre, pel qual es desplega parcialment la llei 11/2007 de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics (en la part que es manté vigent). Reial decret 4/2010, de 8 de gener, per el qual es regula l'Esquema Nacional d'Interoperabilitat en l'àmbit de l'Administració electrònica. Llei 29/2010 del 3 d'agost de l'ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya. (DOGC núm. 5687, de 06/08/2010). 13169- Resolució de 19 de juliol de 2011, de la Secretaria General d'Estat per la Funció Pública, per la qual s'aprova la Norma Tècnica d'Interoperabilitat del Document electrònic. Elisa Almirall Gayo 13170-Resolució de 19 de juliol de 2011, de la Secretaria General d'Estat per la Signatura 2 de 2 Funció Pública, per la qual s'aprova la Norma Tècnica d'Interoperabilitat de l'Expedient Electrònic. 10048- Resolució de 28 de juny de 2012, de la Secretaria General d'Estat per la Funció Pública, per la qual s'aprova la Norma Tècnica d'Interoperabilitat de política de gestió de documents electrònics. Ordenança Municipal per al govern i l'administració electrònica (Ple 5/03/2014 - BOP 06/05/2014). Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern. . (DOGC núm. 6780, de 31/12/2014). Llei 39/2015, 1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. (BOE núm. 236, de 2 d'octubre de 2015). Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. (BOE núm. 236, de 2 d'octubre de 2015). 25/06/2019 Alcalde Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de dades personals i garantia dels drets digitals i normativa complementària. (BOE núm. 294, de 6/12/2018). Documents tècnics Ministeris: Miquel Àngel Méndez Gil Signatura 1 de 2 Per descarregar una còpia d'aquest document consulteu la següent pàgina web / Para descargar una copia de este documento consulte la siguiente página web Codi Segur de Validació c1f562f4a3a141269fb1caee7c46ab2b001 Url de validació https://www.epremia.net/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp Metadades Classificador:Resolució Núm. Resolució: 2019/883 - Data Resolució: 25/06/2019 Pl. de l'Ajuntament, 1