Plaça de l'Ajuntament 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General ACTA NÚM. JGL2020/1 ­ SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA PER LA JUNTA DE GOVERN LOCAL Dia: 8 de gener de 2020 Hora de començament: 17:10 h Hora d'acabament: 17:20 h Lloc: Sala de reunions de l'Alcaldia de l'Ajuntament de Premià de Mar Membres de la Junta de Govern Local assistents: Alcalde MÉNDEZ GIL, MIQUEL ÀNGEL Tinent d'alcalde SUBIRÀ I COMAS, ANTONI Tinent d'alcalde MORALES GARCÍA, CONCEPCIÓN Tinent d'alcalde NAVARRO ALVAREZ, RAFAEL Tinent d'alcalde BUSQUETS FERRANDO, ELISENDA Assistits per la secretària general Elisa Almirall Gayo, que certifica. Assisteixen els següent regidors, d'acord amb l'art. 33.2 del ROM: Constatada l'existència de quòrum legal, conforme a l'art. 98 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la LMRLC, la Presidència obrí la sessió. ORDRE DEL DIA 1. LECTURA I APROVACIÓ ACTA SESSIÓ ANTERIOR 2. DESPATX D'OFICI 3. ÀREA D'ORGANITZACIÓ 3.1. CONTRACTACIÓ 3.1.1. Exp. C174-2019-7972. Modificació del contracte del servei d'impartició de cursos de formació ocupacional Lot 1,2,3 i 4 i pròrroga del Lot 2 i 4. 4. AREA D'ATENCIÓ A LES PERSONES 4.1. Habitatge 4.1.1. Exp. R131-2019-6640. Cessió habitatge d'urgència 1. LECTURA I APROVACIÓ ACTA SESSIÓ ANTERIOR Sotmès a la Junta de Govern Local l'esborrany de l'acta de la sessió anterior (que va estar distribuït i van rebre els seus membres, per la qual cosa no se li dóna nova lectura), S'APROVA, per assentiment, sense cap esmena. 2. DESPATX D'OFICI -1- Plaça de l'Ajuntament 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General La Junta de Govern Local resta assabentada del Decret d'Alcaldia la part dispositiva del qual es transcriu a continuació: DECRET 2019/1792, de data 20/12/2019. Exp. M134-2019-5277. Programa Treball als Barris 2019 (Resolució TSF/1847/2019). Acceptació de la subvenció programa Treball als Barris 2019. "Primer. AVOCAR la competència delegada en Junta de Govern Local, mitjançant decret d'Alcaldia número 2019/948, de data 9 de juliol de 2019, publicat al BOP de data 22 de juliol de 2019, pel que fa a la sol·licitud i acceptació de subvencions. Segon. APROVAR la realització del Programa de suport als territoris amb majors necessitats de reequilibri territorial i social: Projecte Treball als Barris 2019-2020, segons correu electrònic de data 13.12.19 de l'annex a la resolució d'atorgament d'una subvenció de 56.144,88 que correspon a la contractació de 4 persones pel programa D. Programes d'experienciació laboral, accions ocupacionals i professionals amb les actuacions següents: CODI NOM DEL PROJECTE NOMBRE SUBVENCIÓ EXPEDIE DE ATORGADA NT CONTRACT ES Prevenció i acompanyament en la gestió DX-04 1 14.036,22 en l'habitatge i la pobresa energètica Promoció de la igualtat entre homes i DX-03 1 14.036,22 dones Promoció de l'educació a la infància i la DX-02 1 14.036,22 joventut DX-01 Promoció del Museu Romà 1 14.036,22 TOTAL 56.144,88 Tercer. ACCEPTAR la subvenció del Servei d'Ocupació de Catalunya per import de 56.144,88 (cinquanta-sis mil cent quaranta-quatre amb vuitanta-vuit cèntims d'euro), per a la realització del Programa de suport als territoris amb majors necessitats de reequilibri territorial i social: Projecte Treball als Barris, amb el següent finançament: Euros Percentatge Despesa total contractació 4 persones 57.554,68 100% Despesa subvencionable contractació 4 persones 56.144,88 97,55% Despesa no subvencionable contractació 4 persones 1.409,80 2,45% (cost global indemnitzacions) Per tant, l'Ajuntament finança 1.409,80 de les despeses directes del programa i cal preveure la dotació pressupostària corresponent. -2- Plaça de l'Ajuntament 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General Quart. COMPROMETRE L'INGRÉS per un import de 56.144,88 (cinquanta-sis mil cent quaranta-quatre amb vuitanta-vuit cèntims d'euro) a l'aplicació d'ingressos 5007. 45076. SOC-Treball Barris TSF/1847/2019 als següents exercicis: Any 2019 19,24 Any 2020 56.125,64 Cinquè. FER CONSTAR QUE son susceptibles de modificació les aplicacions pressupostàries i els imports previstos en funció de la despesa que es faci durant l'execució del programa. Sisè. COMUNICAR aquest acord a la Generalitat de Catalunya, Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC),carrer Llull, 297-307 (08019) Barcelona. Setè. DONAR COMPTE d'aquesta resolució a la propera Junta de Govern Local que se celebri." 3. ÀREA D'ORGANITZACIÓ 3.1. CONTRACTACIÓ 3.1.1. EXP. C174-2019-7972. MODIFICACIÓ DEL CONTRACTE DEL SERVEI D'IMPARTICIÓ DE CURSOS DE FORMACIÓ OCUPACIONAL LOT 1,2,3 I 4 I PRÒRROGA DEL LOT 2 I 4. Vista la proposta presentada per l'alcalde del contingut següent: Identificació de l'expedient Exp. C174-2019-7972 Modificació del contracte del servei d'impartició de la formació ocupacional per els lots 1,2,3 i 4 i pròrroga del contracte per els lots 2 i 4. Exp. C174- 2018-5160 Antecedents Per acord de la Junta de Govern Local de data 19 de desembre de 2018, es va aprovar el Plec de clàusules administratives particulars que havia de regir la licitació i adjudicació del contracte del servei d'impartició de la formació ocupacional, per procediment obert. El 28 de maig de 2019, es va formalitzar en document administratiu el contracte de serveis d'impartició de la formació ocupacional, Lot 1, Restauració i comerç, entre l'Ajuntament de Premià de Mar i l'empresa adjudicatària MAP ASSESSORAMENT I SERVEIS SL. amb CIF B61959185, per un període de 12 mesos des de l'endemà de la signatura del contracte. El 22 de maig de 2019, es va formalitzar en document administratiu el contracte de serveis d'impartició de la formació ocupacional, Lot 2, gestió administrativa, entre l'Ajuntament de Premià de Mar i l'empresa adjudicatària CONSULTING INTEGRAL EN FORMACIÓN SL amb CIF B59531723, per un període de 12 mesos des de l'endemà de la signatura del contracte. -3- Plaça de l'Ajuntament 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General El 22 de maig de 2019, es va formalitzar en document administratiu el contracte de serveis d'impartició de la formació ocupacional, Lot 3, instal·lacions i manteniment, ,entre l'Ajuntament de Premià de Mar i l'empresa adjudicatària CONSULTING INTEGRAL EN FORMACIÓN SL amb CIF B59531723, per un període de 12 mesos des de l'endemà de la signatura del contracte. El 22 de maig de 2019, es va formalitzar en document administratiu el contracte de serveis d'impartició de la formació ocupacional, Lot 4, auxiliar de magatzem, entre l'Ajuntament de Premià de Mar i l'empresa adjudicatària CONSULTING INTEGRAL EN FORMACIÓN SL amb CIF B59531723, per un període de 12 mesos des de l'endemà de la signatura del contracte. Per acord de la Junta de Govern Local en sessió de 13 de novembre és va aprovar la pròrroga del contracte del servei d'impartició de la formació ocupacional, Lot 1 amb l'empresa MAP ASSESSORAMENT I SERVEIS SL amb CIF B61959185 i es va autoritzar i disposar la despesa per import de 11.535,00 a càrrec de l'aplicació pressupostària 5007.24104.2270600. El 4 de novembre de 2019, l'àrea promoció econòmica de de l'Ajuntament de Premià de Mar va demanar via correu electrònic a la unitat de contractació, la tramitació de la primera pròrroga del contracte dels Lots 2 i 4 per un període de 12 mesos, ja que la valoració de la prestació del servei durant la vigència del contracte ha estat satisfactòria. L'empresa adjudicatària va manifestar la seva conformitat amb la pròrroga del contracte, mitjançant correu electrònic de data 11 de novembre de 2019. El 14 de novembre de 2019, la tècnica d'ocupació ha sol·licitat via correu electrònic la modificació del contracte del servei d'impartició de formació ocupacional respecte als lots 1,2,3 i 4, per tal d'eliminar la part de la despesa corresponent a les pràctiques del contracte, atès que no existeixen medis per tal de gestionar-les. En data 19 de novembre de 2019, la unitat de contractació va tramitar un informe proposta per a la modificació i la pròrroga del contracte de serveis d'impartició de la formació ocupacional. Des de intervenció, en data 21 de novembre de 2019, es va emetre informe de fiscalització limitada prèvia desfavorable en quant als requisits de la proposta de la modificació. Fonaments jurídics i/o tècnics La clàusula 1 del Plec de Prescripcions tècniques defineix l'objecte del contracte del servei d'impartició de formació ocupacional: "L'objecte de la contractació és la prestació del servei d'impartició de la formació ocupacional del Servei Local d'Ocupació de l'Ajuntament de Premià de Mar. Des del Servei Local d'Ocupació es pretén afavorir la millora de l'ocupabilitat de les persones que es troben en situació d'atur o que volen millorar la seva trajectòria professional, donant suport i assessorament individualitzat a les persones inscrites al Servei Local d'Ocupació que realitzen un procés de recerca de feina. -4- Plaça de l'Ajuntament 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General Entre les prestacions que s'hauran de cobrir es troben les següents: -Oferir un servei de formació ocupacional en diferents àmbits formatius que permeti millorar l'ocupabilitat de les persones en situació de recerca de feina ja sigui perquè es troben en situació d'atur o bé per assolir nous reptes professionals. -Gestionar la localització d'empreses i la gestió per a la realització de les pràctiques formatives dels alumnes participants en la formació ocupacional. -Lliurament de la memòria dels serveis prestats. El servei de formació ocupacional es divideix en 4 lots formats per les següents especialitats formatives: LOT 1: Formació ocupacional en restauració i comerç: Hores màximes Hores Hores màximes Nombre màxim Nom del curs formació pràctiques en totals d'alumnes teòrica empreses Auxiliar de 80 h 40 h 120 h 15 alumnes restauració Atenció al client 80 h 40 h 120 h 15 alumnes LOT 2: Formació ocupacional en gestió administrativa: Hores màximes Hores Hores màximes Nombre màxim Nom del curs formació pràctiques en totals d'alumnes teòrica empreses Auxiliar 80 h 40 h 120 h 15 alumnes administratiu Comptabilitat 80 h 40 h 120 h 15 alumnes bàsica Estratègies de 80 h 40 h 120 h 15 alumnes màrqueting LOT 3: Formació ocupacional en instal·lacions i manteniment: Hores màximes Hores Hores màximes Nombre màxim Nom del curs formació pràctiques en totals d'alumnes teòrica empreses Auxiliar de manteniment 80 h 40 h 120 h 15 alumnes d'instal·lacions LOT 4:Formació ocupacional en auxiliar de magatzem: