Plaça de l'Ajuntament 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General ACTA NÚM. 2020/9 ­ SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA PER LA JUNTA DE GOVERN LOCAL Dia: 4 de març de 2020 Hora de començament: 17:05 h Hora d'acabament: 17:25 h Lloc: Sala de reunions de l'Alcaldia de l'Ajuntament de Premià de Mar Membres de la Junta de Govern Local assistents: Alcalde MÉNDEZ GIL, MIQUEL ÀNGEL Tinent d'alcalde SUBIRÀ I COMAS, ANTONI Tinent d'alcalde MORALES GARCÍA, CONCEPCIÓN Tinent d'alcalde NAVARRO ALVAREZ, RAFAEL Tinent d'alcalde BUSQUETS FERRANDO, ELISENDA Assistits per la secretària general Elisa Almirall Gayo, que certifica. Constatada l'existència de quòrum legal, conforme a l'art. 98 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la LMRLC, la Presidència obrí la sessió. ORDRE DEL DIA 1. LECTURA I APROVACIÓ ACTA SESSIÓ ANTERIOR 2. DESPATX D'OFICI 3. ÀREA D'ORGANITZACIÓ 3.1. CONTRACTACIÓ 3.1.1. Exp. C174-2019-8296. Aprovació expedient direcció obres fase 2 del Museu Romà 3.1.2. Exp. C175-2020-1146. Modificació del contracte del subministrament sistema RFID Biblioteca 3.1.3. Exp. C174-2020-1131. Rectificació quadre anualitats del contracte servei del desenvolupament del pla de treball amb la comunitat musulmana Mezquita Alttawba 3.1.4. Exp. C174-2018-3042. Aprovació expedient contractació Servei Atenció a les Dones ( SIAD) 3.1.5. Exp. C174-2019-5896. Donar compte a la JGL resolució 2020/371 rectificació aprovació expedient restauració Mosaic Romà 4. AREA D'ATENCIÓ A LES PERSONES -1- Plaça de l'Ajuntament 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General 4.1. OCUPACIÓ 4.1.1. Exp. C169-2019-6791. Rectificació d'ofici error material de l'acord de la Junta de Govern Local de data 23.10.2019 del Conveni de cooperació entre l'Ajuntament de Premià de Mar i el Consell Comarcal del Maresme per al suport tècnic en matèria d'anàlisi sociolaboral local. 5. ÀREA DE TERRITORI 5.1. OBRES I URBANISME 5.1.1. Exp. I118-2019-7193. Aprovació inicial del projecte bàsic i d'execució per reforma i millora d'accessos del Museu Romà de Premià de Mar fase II 1. LECTURA I APROVACIÓ ACTA SESSIÓ ANTERIOR Sotmès a la Junta de Govern Local l'esborrany de l'acta de la sessió anterior (que va estar distribuït i van rebre els seus membres, per la qual cosa no se li dóna nova lectura), S'APROVA, per assentiment, sense cap esmena. 2. DESPATX D'OFICI No hi ha temes a tractar en aquest punt. 3. ÀREA D'ORGANITZACIÓ 3.1. CONTRACTACIÓ 3.1.1. EXP. C174-2019-8296. APROVACIÓ EXPEDIENT DIRECCIÓ OBRES FASE 2 DEL MUSEU ROMÀ Vista la proposta presentada per l'alcalde del contingut següent: "Identificació de l'expedient Exp. C174-2019-8296. Aprovació de l'expedient de contractació dels serveis de direcció executiva i facultativa i coordinació de seguretat i salut de les obres de la fase 2 d'ampliació del museu romà de Premià de Mar Antecedents El 19 de desembre de 2019, des del departament d'alcaldia es redacten les prescripcions tècniques particulars que han de regir la contractació dels serveis de direcció executiva i facultativa i coordinació de seguretat i salut de les obres de la fase 2 d'ampliació del museu romà de Premià de Mar. L'alcalde per Decret de 8 de gener de 2020 acorda la iniciació de l'expedient de contractació de l'esmentat contracte. -2- Plaça de l'Ajuntament 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General En la mateixa data es sol·licita reserva de crèdit suficient i adequat per dur a terme la contractació de l'esmentat contracte, documents expedits per l'Interventor el 27 de gener de 2020. Fonaments de Dret Es licita un contracte de serveis, que té caràcter administratiu de conformitat amb la previsió de l'article 25 de la LCSP. El contracte es regeix per aquest plec de clàusules, pel Plec de prescripcions tècniques i el plec de clàusules administratives generals les clàusules dels quals es consideren part integrant del contracte. a) Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic. b) Reial decret 817/2009, de 8 de maig, pel qual es desenvolupa parcialment la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes del sector públic. c) Reial decret 1098/2001, de 12 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament General de la Llei de contractes de les administracions públiques, en tot allò no modificat ni derogat per les dues disposicions esmentades anteriorment. d) Decret 107/2005, de 31 de maig, de creació del Registre Electrònic d'Empreses Licitadores. e) Directiva 2014/24/UE del Parlament Europeu i del Consell, de 26 de febrer de 2014, sobre contractació pública que deroga la Directiva 2004/18/CEE, f) Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local. g) Text refós de règim local aprovat pel Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril. h) Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril (d'ara endavant "TRLMRLC"). i) Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques j) Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya k) Decret 107/2005, de 31 de maig, de creació del Registre electrònic d'empreses licitadores de la Generalitat de Catalunya. l) Llei 59/2003, de 19 de desembre, de signatura electrònica. m) Llei 29/2010, de 3 d'agost, de l'ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya. n) Llei 25/2013, de 27 de desembre, d'impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el sector públic. o) Llei 22/2010, de 20 de juliol, del Codi de consum de Catalunya. p) Llei 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, i el Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre (d'ara endavant RLOPD). q) Reial decret legislatiu 1/2007, de 16 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei general de defensa dels consumidors i usuaris. r) Llei 2/2015, de 30 de març, de desindexació de l'economia espanyola, desplegada pel Reial decret 55/2017, de 3 de febrer. De conformitat amb l'article 35.1.d) de la LCSP, en tant en quan el PCAP formarà part del contracte, les normes sobre protecció de dades de caràcter personal aplicables a aquest contracte són: 1. Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques en el què respecta al tractament -3- Plaça de l'Ajuntament 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades). 2. Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals. 3. Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal (en allò que no contradigui les dues normes anteriors). 4. Llei 32/2010, de 1 d'octubre, de l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades. El valor estimat del contracte és de 16.661,16 (setze mil sis-cents seixanta-un euros amb setze cèntims) IVA exclòs. Que s'ha calculat de la forma següent: Concepte Base imposable Pressupost base de licitació 16.661,16 Pròrrogues 0,00 Modificació del contracte 0,00 El pressupost base de licitació és de 16.661,16 (setze mil sis-cents seixanta-un euros amb setze cèntims), IVA exclòs, en l'informe justificatiu de la necessitat i idoneïtat del contracte consta la metodologia de càlcul d'aquest. El pressupost base de licitació es desglossa de la forma següent: Funcions Base Imposable IVA 21% Total Direcció facultativa i executiva 13.884,30 2.915,70 16.800,00 Coordinació de seguretat i salut 2.776,86 583,14 3.360,00 TOTAL 16.661,16 3.498,84 20.160,00 A tots els efectes, s'entendrà que les ofertes presentades pels licitadors comprenen, no només el preu del contracte, sinó també l'IVA i els demés tributs que li siguin d'aplicació segons les disposicions de la normativa vigent. En tot cas, la quantitat corresponent a l'IVA figurarà com a partida independent i per la comparació de l'element "preu" en les ofertes es tindrà en comte, exclusivament, el preu sense IVA. El preu consignat és indiscutible, no admetent-se cap prova d'insuficiència i porta implícits tots aquells conceptes previstos al Plec de Clàusules Administratives Generals aplicables als contractes de serveis d'aquesta Corporació, així com despeses suplides, taxes, timbre de col·legi, si escau, etc. S'han complert els tràmits reglamentaris per tal d'assegurar l'existència de crèdit suficient i adequat per al pagament dels serveis que són objecte d'aquest contracte. L'aplicació pressupostària per a fer front a la despesa és: -4- Plaça de l'Ajuntament 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General 6001.33600.6290002 dels projectes pressupostaris 2017/2/6001/11 (PLA DE BARRIS) i 2017/2/6001/12 (FEDER) subvenció econòmica del FEDER 1420, eix 6 en el projecte "Premià de Mar: el llegat romà" El procediment d'adjudicació del contracte és el procediment obert simplificat per raó de la quantia d'acord amb l'article 159 de la LCSP. De conformitat amb els articles 28 i 116.4 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (LCSP): a) Objecte del contracte L'objecte del contracte està compost per les prestacions següents: Direcció facultativa i executiva de l'obra Coordinació de Seguretat i Salut Els codis CPV d'aquest contracte de conformitat amb el Reglament CE 213/2008 de la Comissió, de 28 de novembre de 2007, pel qual es modifica el Reglament CE 2195/2002 del Parlament europeu i el Consell pel qual s'aprova el Vocabulari comú dels contractes públics (CPV), i les Directives 2004/17/CE i 2004/18/CE del Parlament europeu i el Consell sobre els procediments dels contractes públics, pel que fa referència a la revisió del CPV, són: El codi CPV de l'objecte del contracte és el 71520000-9 Serveis de supervisió d'obres. b) La no idoneïtat de la divisió en lots de l'objecte del contracte De conformitat amb l'article 116.4.g) de la LCSP, no és idoni dividir l'objecte del contracte en lots perquè la direcció facultativa i executiva de l'obra i la coordinació de seguretat i salut són dues tasques complementàries que habitualment duen a terme experts d'un mateix equip tècnic, amb la qual cosa és de totes preferible preservar la cohesió d'aquest equip a la fragmentació en lots d'aquest concurs. D'altra banda, aquests són els únics conceptes pendents d'honoraris de facultatius a tenir en compte en l'execució del projecte FEDER Premià de Mar, el llegat romà. c) Necessitats que motiven l'objecte del contracte De conformitat amb l'article 25.2 apartats a) i m) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les bases del règim local, són matèries sobre les quals exerceix competències l'Ajuntament, com a pròpies, l'urbanisme i la difusió de la cultura. L'Ajuntament de Premià de Mar té la voluntat de museïtzar el jaciment octogonal romà de Can Ferrerons i, per tant, cal un arquitecte que dirigeixi les obres d'adequació d'aquest equipament cultural municipal i un arquitecte tècnic que coordini la seguretat i salut en el desenvolupament de les obres. d) Idoneïtat de l'objecte del contracte i tractament de les dades de caràcter personal -5- Plaça de l'Ajuntament 1 Telèfon 93 741 74 00