Plaça de l'Ajuntament 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General ACTA NÚM. 2020/14 ­ SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA PER LA JUNTA DE GOVERN LOCAL Dia: 15 de juliol de 2020 Hora de començament: 17:00 h Hora d'acabament: 17:28 h Lloc: Telemàtica Membres de la Junta de Govern Local assistents: Alcalde MÉNDEZ GIL, MIQUEL ÀNGEL Tinent d'alcalde GUTIÉRREZ LÓPEZ, DAVID Tinent d'alcalde SUBIRÀ I COMAS, ANTONI Tinent d'alcalde CANOVAS DELGADO, MARI LUZ Tinent d'alcalde MORALES GARCÍA, CONCEPCIÓN Regidor NAVARRO ALVAREZ, RAFAEL Regidora BUSQUETS FERRANDO, ELISENDA Regidora GUARDEÑO SANCHEZ, PILAR Assistits per la secretària general Elisa Almirall Gayo, que certifica. Constatada l'existència de quòrum legal, conforme a l'art. 98 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la LMRLC, la Presidència obrí la sessió. ORDRE DEL DIA 1. LECTURA I APROVACIÓ ACTA SESSIÓ ANTERIOR 2. DESPATX D'OFICI 3. AREA D'ATENCIÓ A LES PERSONES 3.1. ENSENYAMENT 3.1.1. Exp. S120-2020-3199. Acceptació Subvenció DIBA Escola Bressol 2017-2018 4. ÀREA DE PROMOCIÓ 4.1. COMERÇ 4.1.1. Exp. M135-2020-2509. Aprovació Bases específiques reguladores de la concessió de subvencions extraordinàries per a la reactivació del teixit socioeconòmic del municipi de Premià de Mar afectat per la situació generada per la covid-19 i l'estat d'alarma 5. ÀREA DE TERRITORI 5.1. LLICÈNCIES I ACTIVITATS 5.1.1. Exp. I125-2020-479. Comunicació prèvia primera ocupació i devolució de fiança Gran Via de Lluís Companys, 168 01-01 -1- Plaça de l'Ajuntament 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General 1. LECTURA I APROVACIÓ ACTA SESSIÓ ANTERIOR Sotmès a la Junta de Govern Local l'esborrany de l'acta de la sessió anterior (que va estar distribuït i van rebre els seus membres, per la qual cosa no se li dóna nova lectura), S'APROVA, per assentiment, sense cap esmena. 2. DESPATX D'OFICI No hi ha temes a tractar en aquest punt. 3. ÀREA D'ATENCIÓ A LES PERSONES 3.1. ENSENYAMENT 3.1.1. EXP. S120-2020-3199. ACCEPTACIÓ SUBVENCIÓ DIBA ESCOLA BRESSOL 2017-2018 Vista la proposta presentada pel regidor d'Ensenyament del contingut següent: "Identificació de l'expedient Expedient S120-2020-3199. Subvenció per al sosteniment del servei de l'Escola Bressol Municipal pel curs 2017-2018, en el marc del Pla "Xarxa de Governs Locals 2016-2019" de la Diputació de Barcelona, per import de 28.120,05 , Codi XGL 20/X/282498. Acceptació. Antecedents El Ple de la Diputació de Barcelona celebrat el dia 26 de novembre de 2015, va aprovar el Pla "Xarxa de Governs Locals 2016-2019", que és l'instrument preferent per a l'exercici de les funcions d'assistència i cooperació local de la Diputació de Barcelona, així com el seu Protocol general, mitjançant el qual s'estableixen els principis que regeixen el Pla i el marc general i la metodologia d'implementació de les actuacions i dels recursos que es comprenguin al Pla. En data 18 de maig de 2020 es rep comunicat de l'acord adoptat per la Junta de Govern de la Diputació de Barcelona en data 14 de maig de 2020, on ens comuniquen que segons els criteris establerts per la pròpia Diputació, han concedit al nostre Municipi la quantitat de 28.120,05 , pel sosteniment del servei de l'Escola Bressol Municipal per al curs 2017- 2018, en la seva Línia 1, i Codi XGL 20/X/282498. Fonaments jurídics i/o tècnics Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions i l'Ordenança General de Subvencions de la Diputació de Barcelona. La despesa elegible serà despesa de personal derivades del funcionament del centre durant el curs 2017/2018. L'ingrés d'aquest ajut estava previst en el pressupost d'ingressos d'aquest any 2020. -2- Plaça de l'Ajuntament 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General L'òrgan competent per aprovar aquesta proposta és la JGL d'acord amb el decret de delegació de competències de data 9 de juliol de 2019. Acords Primer.- ACCEPTAR l'aportació econòmica pel sosteniment del servei de l'Escola Bressol Municipal pel curs 2017-2018, en el marc del Pla "Xarxa de Governs Locals 2016-2019" de la Diputació de Barcelona, per import de 28.120,05 (VINT-I-VUIT MIL CENT VINT EUROS AMB CINC CÈNTIMS), Codi XGL 20/X/282498. Segon.- COMPROMETRE L'INGRÉS de 28.120,05 (VINT-I-VUIT MIL CENT VINT EUROS AMB CINC CÈNTIMS),a l'aplicació pressupostària d'ingressos 7002.46103 ­ Diputació. Places Escola Bressol. Tercer.- FER CONSTAR QUE són susceptibles de modificació les aplicacions pressupostàries i els import previstos en funció de la despesa que es faci durant l'execució de l'ajut. Quart.- COMUNICAR aquest acord a la Diputació de Barcelona, Rambla Catalunya, 126 de Barcelona (08008)." La Junta de Govern Local ACORDA APROVAR, per assentiment dels membres presents, la proposta precedent. 4. ÀREA DE PROMOCIÓ 4.1. COMERÇ 4.1.1. EXP. M135-2020-2509. APROVACIÓ BASES ESPECÍFIQUES REGULADORES DE LA CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS EXTRAORDINÀRIES PER A LA REACTIVACIÓ DEL TEIXIT SOCIOECONÒMIC DEL MUNICIPI DE PREMIÀ DE MAR AFECTAT PER LA SITUACIÓ GENERADA PER LA COVID-19 I L'ESTAT D'ALARMA Vista la proposta presentada pel 1r tinent d'alcalde del contingut següent: "Identificació de l'expedient Exp. M135-2020-2509. Aprovació Bases específiques reguladores de la concessió de subvencions extraordinàries per a la reactivació del teixit socioeconòmic del municipi de Premià de Mar afectat per la situació generada per la covid-19 i l'estat d'alarma Antecedents L'Ajuntament de Premià de Mar mitjançant tres línies extraordinàries de subvencions, vol impulsar la reactivació de la dinàmica empresarial, comercial i de serveis del municipi, els quals han patit un impacte negatiu en els seus negocis amb motiu del decret de l'estat d'alarma decretat per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19. -3- Plaça de l'Ajuntament 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General L'objecte d'aquestes bases específiques reguladores és establir i regular les ajudes econòmiques que, amb càrrec als pressupostos de l'Ajuntament de Premià de Mar, es reconeixen per al foment i l'activació del petit comerç i empreses de serveis, per a les actuacions subvencionables d'acord amb aquestes bases, dintre el període que s'indiqui en cada convocatòria. El pressupost municipal de Promoció Econòmica per a l'exercici 2020 recull els recursos econòmics que es destinaran a aquestes subvencions. La consignació pressupostària és d'un total de 86.000,00 que aniran a càrrec de l'aplicació pressupostària 5007.43000.4800001 Subvencions extraordinàries Covid-19 Fonaments jurídics i/o tècnics Articles 17 i 18 de l'Ordenança general de subvencions, per a totes les subvencions que s'hagin de concedir mitjançant concurrència competitiva, prèviament a la convocatòria del procés de selecció s'hauran d'aprovar i publicar les corresponents Bases reguladores específiques. El contingut de les bases específiques s'ajusta a la legislació vigent d'aplicació, en concret, a l'Ordenança general de subvencions, a la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, al Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, i al Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals de Catalunya (en endavant ROAS), aprovat per Decret 179/1995, de 13 de juny. Articles 18.3 de l'Ordenança general de subvencions i 124.2 del ROAS estableixen que les bases s'han de sotmetre a informació pública com a mínim per un termini de vint dies i s'han de publicar en el BOP i en el tauler d'anuncis de la corporació. Una referència d'aquest anunci s'ha d'inserir al DOGC. Articles 18.2 de la referida Ordenança, 23.1 del Reglament de control intern del sector públic de l'Ajuntament de Premià de Mar, i 214.2 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat per Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, abans de l'aprovació de les bases per l'òrgan competent municipal caldrà informe de fiscalització de l'acte administratiu per part del servei d'intervenció. L'atorgament de subvencions en l'àmbit del Servei de Promoció Econòmica forma part de les competències pròpies del municipi atribuïdes per l'article 84.2 i) de l'Estatut d'Autonomia i l'article 53.4 de la Llei 18/2017, d'1 d'agost, de comerç, serveis i fires, i d'acord amb l'informe complementari de la secretària general de data 27-04-15, apartat XIII. S'acredita a l'expedient que les bases han estat informades a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà i al Servei jurídic. L'òrgan competent per a l'aprovació de les bases específiques que formen part de la convocatòria és la Junta de Govern Local, d'acord amb la delegació efectuada per Decret d'Alcaldia nº 2019/948 de data 09-07-19. -4- Plaça de l'Ajuntament 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General Acords PRIMER.- APROVAR les Bases específiques reguladores de la concessió de subvencions extraordinàries per a la reactivació del teixit socioeconòmic del municipi de Premià de Mar afectat per la situació generada per la covid-19 i l'estat d'alarma. BASES ESPECÍFIQUES REGULADORES DE LA CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS EXTRAORDINÀRIES PER A LA REACTIVACIÓ DEL TEIXIT SOCIOECONÒMIC DEL MUNICIPI DE PREMIÀ DE MAR AFECTAT PER LA SITUACIÓ GENERADA PER LA COVID-19 I L'ESTAT D'ALARMA 1. OBJECTE L'objecte d'aquestes bases és el de regular i fixar el conjunt de criteris i condicions, així com els procediments de sol·licitud, tramitació, concessió, cobrament i justificació de subvencions extraordinàries que gestiona el servei municipal de Promoció Econòmica destinades al manteniment i represa de la dinàmica empresarial, comercial i de serveis del municipi de Premià de Mar, la qual ha vist afectada negativament la seva activitat com a conseqüència de les mesures establertes en el el Reial Decret 463/2020, de 14 de març, pel que es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19. 2. FINALITAT I LÍNIES D'AJUTS En aquestes mateixes bases s'estableixen diverses línies d'ajuts, les quals tenen algunes característiques comunes. Les característiques específiques s'indicaran en cada cas. Les línies de subvenció són les següents: 2.1. Línia 1. Subvencions per a la implantació de mesures de protecció sanitària als comerços i establiments. Els comerços i establiments de Premià de Mar han de fer front a unes despeses que són necessàries per a la implantació de mesures de protecció sanitària per als seus clients (potencialment, tota la població de Premià de Mar). Es considerarà despesa elegible la que consisteixi en mesures sanitàries per a la prevenció de contagis de malalties víriques o bacterianes, entre elles la Covid-19. La consignació inicial és de 24.000,00 . 2.2. Línia 2. Subvencions de les taxes de les terrasses de la via pública. Els bars, restaurants, gelateries, orxateries (i altres establiments de comerç alimentari especialitzat que tinguin autoritzades a l'interior dels seus establiments activitats complementàries de degustació, segons la definició recollida a l'article 2 de l'ordenança municipal de terrasses) paguen una taxa anual per a l'ocupació de la via pública. Aquesta línia de subvencions s'estableix per a rescabalar parcialment aquests establiments de l'import de la taxa anual després que, per imperatiu legal, l'han hagut d'abonar a la tresoreria municipal. La consignació inicial és de 27.000,00 . 2.3. Línia 3. Subvencions dels interessos de microcrèdits per a emprenedors i autònoms. A fi d'impulsar l'activitat econòmica al municipi --és a dir, l'emprenedoria, l'autoocupació i la liquiditat de les microempreses i dels negocis dels autònoms de Premià de Mar--, l'Ajuntament ha signat un acord amb Microbank. Aquest conveni permetrà a l'Ajuntament finançar, totalment o parcial, -5- Plaça de l'Ajuntament 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25