MOCIÓ PER LA MODIFICACIÓ DEL REGLAMENT ORGÀNIC MUNICIPAL I PER LA MILLORA DE LA TRANSPARÈNCIA. L'actual Reglament Orgànic Municipal del nostre municipi recull els principis bàsics del funcionament institucional que són comuns als de la majoria de municipis de Catalunya, però en canvi no recull instruments que són molt importants per tal d'assolir la transparència que com a consistori hem de procurar per als nostres veïns i veïnes. El Reglament Orgànic Municipal (ROM) és el document que regula l'organització i el funcionament dels òrgans municipals, l'articulació dels drets i deures dels membres de la Corporació, així com dels drets d'informació i participació ciutadana dels veïns i entitats del municipi. La transparència i la comunicació des del govern cap als veïns i veïnes, i cap a la resta de grups municipals, és quelcom imprescindible per a la bona governabilitat i gestió de l'administració. Així doncs, ATÈS que cal buscar la màxima transparència en els nostres òrgans municipals. ATÈS que vivim temps a on les circumstàncies i els fets es succeeixen amb molta celeritat, i que per tant l'Ajuntament ha de comunicar els seus acords i decrets amb la màxima immediatesa tant a la ciutadania com a la resta de grups municipals. ATÈS que cal garantir la transparència en la diligència i bona fe de tots aquells actes que es facin des de l'administració municipal, i per tant ATÈS que cal disposar d'eines suficients per el control i la fiscalització pròpia. Es proposa al Ple de l'Ajuntament de Premià de Mar l'adopció dels següents ACORDS. PRIMER. Incloure en el redactat de l'article 7 del reglament, la necessitat de donar compte a l'inici de la part de control del Ple de Les Resolucions d'alcaldia i dels Acord de la Junta de Govern esdevinguts des de l'última sessió plenària. SEGON. Modificar el redactat de l'article 35 actual "De cada sessió resolutiva o deliberant, a la qual assisteixi, el/la secretari/ària aixecarà acta, amb els requisits i contingut establert per a les actes del Ple que serà tramesa als membres de la Junta de Govern Local, grups municipals i als/a les assistents que ho sol·licitin. " pel següent: "De cada sessió resolutiva o deliberant, a la qual assisteixi, el/la secretari/ària aixecarà acta, amb els requisits i contingut establert per a les actes del Ple que serà tramesa als membres de la Junta de Govern Local, als/ a les regidors i regidores, i als/a les assistents que ho sol·licitin en el termini màxim de 15 dies des de l'aprovació de l'acta i són públiques." TERCER. Incloure en l'articulat de l'actual Reglament Orgànic Municipal pel que fa als seus ÒRGANS DE REPRESENTACIÓ, ASSESSORAMENT I CONTROL, la possibilitat de constituir, a proposta de tres grups polítics o de la cinquena part dels membres del Ple, comissions temporals informatives específiques o comissions d'investigació sobre qualsevol assumpte de la seva competència, o sobre l'actuació dels seus membres en l'exercici de les seves funcions. QUART. Desenvolupar l'articulat necessari per establir el funcionament, facultats, atribucions i objectius de les comissions informatives específiques o d'investigació, incloent necessàriament el règim de constitució, la seva composició, la necessitat d'elaborar un pla de treball, la possibilitat de requerir la presència de qualsevol persona per ser oïda, i la necessitat de discutir i votar en Ple el dictamen que es derivi de la comissió. La constitució de la comissió haurà de garantir la representativitat de tots els grups municipals i el seu vot ponderat en l'elaboració del dictamen.