Plaça de l'Ajuntament 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General ACTA NÚM. 2020/33 ­ SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA PER LA JUNTA DE GOVERN LOCAL Dia: 23 de desembre de 2020 Hora de començament: 16:10 h Hora d'acabament: 16:20 h Lloc: celebrada per videoconferència Membres de la Junta de Govern Local assistents: Alcalde NAVARRO ALVAREZ, RAFAEL Tinent d'alcalde SUBIRÀ I COMAS, ANTONI Tinent d'alcalde CANOVAS DELGADO, MARI LUZ Tinent d'alcalde MORALES GARCÍA, CONCEPCIÓN Regidora BUSQUETS FERRANDO, ELISENDA Regidora GUARDEÑO SANCHEZ, PILAR Assistits per la secretària general Elisa Almirall Gayo, que certifica. Membres que excusen la seva absència: Tinent d'alcalde GUTIÉRREZ LÓPEZ, DAVID Constatada l'existència de quòrum legal, conforme a l'art. 98 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la LMRLC, la Presidència obrí la sessió. ORDRE DEL DIA 1. LECTURA I APROVACIÓ ACTA SESSIÓ ANTERIOR 2. DESPATX D'OFICI 3. ÀREA D'ORGANITZACIÓ 3.1. CONTRACTACIÓ 3.1.1. Exp. C174-2019-7625 Rectificació acords de pròrroga dels Lots 1,2,3 i 4, modificació contracte dels servei d'impartició de la formació ocupacional pels lots 1,2,3 i 4 i pròrroga contracte per els lots 1,2,3 i 4. Exp. C174- 2019-5160 1. LECTURA I APROVACIÓ ACTA SESSIÓ ANTERIOR Sotmès a la Junta de Govern Local l'esborrany de l'acta de la sessió anterior (que va estar distribuït i van rebre els seus membres, per la qual cosa no se li dóna nova lectura), S'APROVA, per assentiment, sense cap esmena. -1- Plaça de l'Ajuntament 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General 2. DESPATX D'OFICI No hi ha temes a tractar en aquest punt. 3. ÀREA D'ORGANITZACIÓ 3.1. CONTRACTACIÓ 3.1.1. EXP. C174-2019-7625 RECTIFICACIÓ ACORDS DE PRÒRROGA DELS LOTS 1,2,3 I 4, MODIFICACIÓ CONTRACTE DELS SERVEI D'IMPARTICIÓ DE LA FORMACIÓ OCUPACIONAL PELS LOTS 1,2,3 I 4 I PRÒRROGA CONTRACTE PER ELS LOTS 1,2,3 I 4. EXP. C174-2019-5160 Vista la proposta presentada per la regidora delegada de Contractació del contingut següent: "Identificació de l'expedient Exp. C174-2019-7625 Rectificació dels acords de pròrroga dels lots 1,2,4, modificació del contracte del servei d'impartició de la formació ocupacional per els lots 1,2,3 i 4 i pròrroga del contracte per els lots 1,2,3 i 4. Exp. C174-2018-5160 Antecedents Per acord de la Junta de Govern Local de data 19 de desembre de 2018, es va aprovar el Plec de clàusules administratives particulars que havia de regir la licitació i adjudicació del contracte del servei d'impartició de la formació ocupacional, per procediment obert. El 28 de maig de 2019, es va formalitzar en document administratiu el contracte de serveis d'impartició de la formació ocupacional, Lot 1, Restauració i comerç, entre l'Ajuntament de Premià de Mar i l'empresa adjudicatària MAP ASSESSORAMENT I SERVEIS SL. amb CIF B61959185, per un període de 12 mesos des de l'endemà de la signatura del contracte. El 22 de maig de 2019, es va formalitzar en document administratiu el contracte de serveis d'impartició de la formació ocupacional, Lot 2, gestió administrativa, entre l'Ajuntament de Premià de Mar i l'empresa adjudicatària CONSULTING INTEGRAL EN FORMACIÓN SL amb CIF B59531723, per un període de 12 mesos des de l'endemà de la signatura del contracte. El 22 de maig de 2019, es va formalitzar en document administratiu el contracte de serveis d'impartició de la formació ocupacional, Lot 3, instal·lacions i manteniment, ,entre l'Ajuntament de Premià de Mar i l'empresa adjudicatària CONSULTING INTEGRAL EN FORMACIÓN SL amb CIF B59531723, per un període de 12 mesos des de l'endemà de la signatura del contracte. El 22 de maig de 2019, es va formalitzar en document administratiu el contracte de serveis d'impartició de la formació ocupacional, Lot 4, auxiliar de magatzem, entre l'Ajuntament de Premià de Mar i l'empresa adjudicatària CONSULTING INTEGRAL EN FORMACIÓN SL amb CIF B59531723, per un període de 12 mesos des de l'endemà de la signatura del contracte. -2- Plaça de l'Ajuntament 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General A l'acord primer de l'acord de la Junta de Govern Local de data 13 de novembre de 2019 es va aprovar la pròrroga del contracte del servei d'impartició de la formació ocupacional, Lot 1 amb l'empresa MAP ASSESSORAMENT I SERVEIS SL amb CIF B61959185, des de l'1 de gener de 2020 fins a 31 de desembre de 2020. Per acord de la Junta de Govern Local en sessió de 8 de gener de 2020 és va aprovar la modificació del contracte en relació als lots 1,2,3,4 per tal d'eliminar la part de la despesa corresponent a les pràctiques del contracte, atès que no existien medis per tal de gestionar-les, i la pròrroga del contracte del servei d'impartició de la formació ocupacional per als lots 2 i 4 des de l'1 de gener de 2020 a 31 de desembre de 2020 en els punts cinquè i setè. L'onze de novembre de 2020, l'àrea promoció econòmica de de l'Ajuntament de Premià de Mar ha sol·licitat via correu electrònic a la unitat de contractació, la tramitació de la pròrroga del contracte dels Lots 1,2,3,4 per un període de 12 mesos, ja que la valoració de la prestació del servei durant la vigència del contracte ha estat satisfactòria. Les empreses adjudicatàries van manifestar la seva conformitat amb la pròrroga del contracte, mitjançant correu electrònic de data 11 de novembre de 2020. El 12 de novembre de 2020, la tècnica d'ocupació ha sol·licitat via correu electrònic la modificació del contracte del servei d'impartició de formació ocupacional respecte als lots 1,2,3 i 4, per tal d'eliminar la part de la despesa corresponent a les pràctiques del contracte. L'empresa MAP ASSESSORAMENT I SERVEIS SL. amb CIF B61959185, adjudicatària del Lot 1, restauració i comerç, ha manifestat la conformitat amb la modificació del contracte en correu electrònic de 12 de novembre de 2020. L'empresa CONSULTING INTEGRAL EN FORMACIÓN SL amb CIF B59531723, adjudicatària del Lot 2,3 i 4 ( gestió administrativa, instal·lacions i manteniment i auxiliar a de magatzem respectivament), ha manifestat la conformitat amb la modificació del contracte en correu electrònic de 12 de novembre de 2020. S'ha detectat un error material en relació a les pròrrogues tramitades per l'any 2020 dels lots 1,2 i 4 ja que es van aprovar des de 1 de gener de 2020 fins a 31 de desembre de 2020, quan la durada correcte hauria d'haver estat del 27 de maig del 2020 a 28 de maig de 2021 per al Lot 1 i del 21 de maig del 2020 fins a 22 de maig del 2021 per als lots 2 i 4. En relació al lot 3, tot i que el contracte es va formalitzar a l'any 2019, l'àrea va decidir consignar la totalitat de la despesa per a l'any 2020 existint un document comptable a tal efecte. En data finalització del contracte no es va formalitzar la pròrroga atès que existeix un error material en relació a la durada del contracte, ja que des de l'àrea de Promoció econòmica l'execució del servei es presta de l'1 de gener a 31 de desembre de cada any, tal i com indica la tècnica de promoció al seu informe tècnic. -3- Plaça de l'Ajuntament 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General Fonaments jurídics i/o tècnics La clàusula 1 del Plec de Prescripcions tècniques defineix l'objecte del contracte del servei d'impartició de formació ocupacional: "L'objecte de la contractació és la prestació del servei d'impartició de la formació ocupacional del Servei Local d'Ocupació de l'Ajuntament de Premià de Mar. Des del Servei Local d'Ocupació es pretén afavorir la millora de l'ocupabilitat de les persones que es troben en situació d'atur o que volen millorar la seva trajectòria professional, donant suport i assessorament individualitzat a les persones inscrites al Servei Local d'Ocupació que realitzen un procés de recerca de feina. Entre les prestacions que s'hauran de cobrir es troben les següents: -Oferir un servei de formació ocupacional en diferents àmbits formatius que permeti millorar l'ocupabilitat de les persones en situació de recerca de feina ja sigui perquè es troben en situació d'atur o bé per assolir nous reptes professionals. -Gestionar la localització d'empreses i la gestió per a la realització de les pràctiques formatives dels alumnes participants en la formació ocupacional. -Lliurament de la memòria dels serveis prestats. El servei de formació ocupacional es divideix en 4 lots formats per les següents especialitats formatives: LOT 1: Formació ocupacional en restauració i comerç: Hores màximes Hores Hores màximes Nombre màxim Nom del curs formació pràctiques en totals d'alumnes teòrica empreses Auxiliar de 80 h 40 h 120 h 15 alumnes restauració Atenció al client 80 h 40 h 120 h 15 alumnes LOT 2: Formació ocupacional en gestió administrativa: Hores màximes Hores Hores màximes Nombre màxim Nom del curs formació pràctiques en totals d'alumnes teòrica empreses Auxiliar 80 h 40 h 120 h 15 alumnes administratiu Comptabilitat 80 h 40 h 120 h 15 alumnes bàsica Estratègies de 80 h 40 h 120 h 15 alumnes màrqueting -4- Plaça de l'Ajuntament 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General LOT 3: Formació ocupacional en instal·lacions i manteniment: Hores màximes Hores Hores màximes Nombre màxim Nom del curs formació pràctiques en totals d'alumnes teòrica empreses Auxiliar de manteniment 80 h 40 h 120 h 15 alumnes d'instal·lacions LOT 4:Formació ocupacional en auxiliar de magatzem: Hores màximes Hores Hores màximes Nombre màxim Nom del curs formació pràctiques en totals d'alumnes teòrica empreses Mosso de 80 h 40 h 120 h 15 alumnes magatzem La clàusula 40 del Plec de clàusules administratives particulars del contracte del servei d'impartició de la formació ocupacional preveu que: " El contracte és podrà modificar per causes no previstes en aquests plecs, amb les limitacions de l'article 205 de la LCSP". L'informe tècnic emès en data 18 de novembre de 2020 estableix que: "Assumpte: Exp C174-2018-5160. Modificació contractes del servei de formació ocupacional corresponent als lots 1,2,3 i 4. Exercici 2021. ANTECEDENTS En data 03.04.19 la Junta de Govern Local aprova l'adjudicació del contracte del servei d'impartició de formació ocupacional del lot 1 (restauració i comerç). En data 24.04.19 la Junta de Govern Local aprova l'adjudicació del contracte del servei d'impartició de la formació ocupacional: lot 2,3 i 4. L'import net per lot que correspon a les empreses adjudicatàries és el següent: Lot 1: 11.535,00 Formació ocupacional restauració i comerç: MAP ASSESORAMENT I SERVEIS SL Lot 2: 18.080,40 Formació ocupacional gestió administrativa: CIEF CONSULTING INTEGRAL EN FORMACIÓN SL Lot 3: 6.026,80 Formació ocupacional instal·lacions i manteniment: CIEF CONSULTING INTEGRAL EN FORMACIÓN SL Lot 4: 6.026,80 -5- Plaça de l'Ajuntament 1 Telèfon 93 741 74 00