Plaça de l'Ajuntament 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General ACTA NÚM. 2021/34 ­ SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA PER LA JUNTA DE GOVERN LOCAL Dia: 29 de setembre de 2021 Hora de començament: 16:07 h Hora d'acabament: 16:15 h Lloc: celebrada per videoconferència Membres de la Junta de Govern Local assistents: Alcalde NAVARRO ALVAREZ, RAFAEL Tinent d'alcalde GUTIÉRREZ LÓPEZ, DAVID Tinent d'alcalde SUBIRÀ I COMAS, ANTONI Tinent d'alcalde CANOVAS DELGADO, MARI LUZ Tinent d'alcalde MORALES GARCÍA, CONCEPCIÓN Regidora BUSQUETS FERRANDO, ELISENDA Regidora ARIÑO CASTILLO, MARTA Assistits pel secretari accidental Francesc Domínguez Fernández, que certifica. Membres que excusen la seva absència: Regidora GUARDEÑO SANCHEZ, PILAR Assisteixen els següent regidors, d'acord amb l'art. 33.2 del ROM: Constatada l'existència de quòrum legal, conforme a l'art. 98 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la LMRLC, la Presidència obrí la sessió. ORDRE DEL DIA 1. LECTURA I APROVACIÓ ACTA SESSIÓ ANTERIOR 2. ÀREA D'ORGANITZACIÓ 2.1. CONTRACTACIÓ 2.1.1. Exp. C176-2021-5249 Modificació contracte de les obres de rehabilitació de l'edifici de Can Manent i de l'edifici annex al carrer Sant Josep 2.1.2. Exp. C175-2021-6541 Aprovació adhesió a la segona pròrroga del contracte de compra centralitzada ACM de paper reciclat 2.1.3. Exp. C174-2021-5527 Aprovació expedient de contractació pel Serveis d'Assistència Tècnica del 3 SAIS de l'edifici CA l'Escoda 2.1.4. Exp. C174-2021-1892 Aprovació expedient de contractació per la instal·lació i manteniment de alarmes als diferents equipaments municipals -1- Plaça de l'Ajuntament 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General 2.1.5. Exp. C174-2021-6542 Aprovació expedient de contractació pel subministrament mitjançant lloguer de motius lluminosos de Nadal 1. LECTURA I APROVACIÓ ACTA SESSIÓ ANTERIOR Sotmès a la Junta de Govern Local l'esborrany de l'acta de la sessió anterior (que va estar distribuït i van rebre els seus membres, per la qual cosa no se li dóna nova lectura), S'APROVA, per assentiment, sense cap esmena. 2. DESPATX D'OFICI No hi ha temes a tractar en aquest punt. 2. ÀREA D'ORGANITZACIÓ 2.1. CONTRACTACIÓ 2.1.1. EXP. C176-2021-5249 MODIFICACIÓ CONTRACTE DE LES OBRES DE REHABILITACIÓ DE L'EDIFICI DE CAN MANENT I DE L'EDIFICI ANNEX AL CARRER SANT JOSEP Vista la proposta presentada per la regidora delegada de Serveis Econòmics i Secretaria del contingut següent: "Identificació de l'expedient Exp. C176-2021-5249. Modificació del contracte de les obres de rehabilitació de Can Manent i de l'edifici annex al carrer Sant Josep per preus contradictoris. Exp C176-2020- 3818. Antecedents El 1 de març de 2021, es va formalitzar el contracte de les obres de rehabilitació de Can Manent i de l'edifici annex al carrer Sant Josep, amb l'empresa contractista CONSTRUCCIONES PEÑA MATEOS SL, SA amb CIF B-08666885 El 5 de juliol de 2021, el director facultatiu de les obres Jordi Fernández Muñoz va presentar informe demanant la modificació del contracte, amb la introducció d'una nova unitat d'obra. El 12 de juliol de 2021, l'arquitecta municipal va emetre informe favorable a la introducció a la nova unitat d'obra. En data 12 de juliol de2021, l'empresa CONSTRUCCIONES PEÑA MATEOS SL, SA amb CIF B-08666885 via correu electrònic ha manifestat la seva conformitat amb la modificació del contracte. -2- Plaça de l'Ajuntament 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General Fonaments jurídics i/o tècnics La clàusula 43 del plec de clàusules administratives particulars que regeixen el contracte d'obres de les obres de rehabilitació de Can Manent i de l'edifici annex al carrer Sant Josep preveu que es podrà modificar el contracte per causes no previstes en els plecs amb les limitacions de l'article 205 de la Llei 9/2017, de 8 novembre, de contractes del sector públic. Les causes al·legades pel director facultatiu de les obres i que assumeix el responsable del contracte es poden encabir en el supòsit de l'article 205.b 2n de la Llei 9/2017 de contractes del sector públic, "1. Les modificacions que no preveu el plec de clàusules administratives particulars o que, tot i haver-les previst, no s'ajustin al que estableix l'article anterior, només es poden efectuar quan la modificació en qüestió compleixi els requisits següents: a) Que trobi la seva justificació en algun dels supòsits que enumera l'apartat segon d'aquest article. b) Que es limiti a introduir les variacions estrictament indispensables per respondre a la causa objectiva que la faci necessària. 2. Els supòsits que eventualment podrien justificar una modificació no prevista, sempre que aquesta compleixi tots els requisits que recull l'apartat primer d'aquest article, són els següents: (...) b) Quan la necessitat de modificar un contracte vigent derivi de circumstàncies sobrevingudes i que siguin imprevisibles en el moment en què va tenir lloc la licitació del contracte, sempre que es compleixin les tres condicions següents: 1r Que la necessitat de la modificació derivi de circumstàncies que una Administració diligent no hauria pogut preveure. 2n Que la modificació no alteri la naturalesa global del contracte. 3r Que la modificació del contracte impliqui una alteració en la seva quantia que no excedeixi, aïlladament o conjuntament amb altres modificacions acordades de conformitat amb aquest article, el 50 per cent del seu preu inicial, IVA exclòs". La causa de la modificació del contracte es manifesta en l'informe del responsable del contracte de data 12 de juliol de 2021 es transcriu a continuació: "Identificació de l'expedient Expedient C176-2020-3818 preu contradictoris de l'estintolament d'una paret de planta baixa i del desmuntatge de les instal·lacions. Antecedents Per resolució d'alcaldia número 2020/115 de data 24/2/2021 es va adjudicar el contracte de rehabilitació de l'edifici de Can Manent i de l'edifici annex al carrer Sant Josep, a l'empresa CONSTRUCCIONES PEÑA MATEOS SL. i disposar la despesa per import de 300.559,50 amb càrrec a l'aplicació pressupostària 6001.33600.6320000 Rehabilitació Can Manent (projecte 2018/2/6001/4). -3- Plaça de l'Ajuntament 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General En data 5/7/2021, J. F. i M., DNI núm. 77.6****49-F, com a direcció facultativa ha emes un informe justificatiu de l'aparició d'un preu contradictori: Desmuntatge de totes les instal·lacions, per el fet de ser obsoletes i fora de norma. Conclusions En relació a l'article 205 de la llei 9/2017 de 8 de novembre de contractes del sector públic: El desmuntatge d'instal·lacions ha estat un fet sobrevingut, donat que les instal·lacions de la masia de Can Manent, tot i que se sabia que eren antigues però estaven en funcionament. Un cop en obra quan es van anar a fer les modificacions per poder connectar les instal·lacions preexistents amb les noves que s'havien d'executar en projecte es va veure que no era segur donada l'antiguitat de les instal·lacions i l'estat dels quadres elèctrics. Per tant es pot considerar que aquest preu contradictori que suposa una modificació de contracte, ha estat sobrevingut i no previsible, aquesta modificació no altera la naturalesa global del contracte. Es considera necessari tramitar aquest preu contradictori per poder seguir amb les obres amb seguretat. Per la qual cosa és necessari aprovar el preu contradictori, segons l'informe emès per el director d'obra Jordi Fernández i Muñoz adjunt per un import de 3.473,22 (IVA inclòs)." L'actuació a dur a terme requereix de la retirada i desmuntatge de totes les instal·lacions a l'interior a l'edifici que no estaven contemplats en el projecte d'obres aprovat i licitat. Això implica la introducció d'un preu contradictori ( PC-O3) de conformitat amb l'article 158 del Reial decret 1098/2001, de 12 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament general de la Llei de contractes de les administracions públiques. A aquest se l'hi ha aplicat el coeficient d'adjudicació essent finalment de 3.473,22 , IVA inclòs, la qual cosa suposa un increment del preu del contracte de 1,40% que s'ajusta als límits imposats en l'article 205 de la LCSP. Pel que fa al tràmit d'audiència recollit en l'article 191 de la LCSP, l'empresa ha manifestat la seva conformitat via correu electrònic en data 12 de juliol de 2021, sense que sigui necessari donar un nou tràmit d'audiència. Finalment, l'article 109.3 de la LCSP estableix que: "Quan, com a conseqüència d'una modificació del contracte, el seu preu experimenti variació, la garantia s'ha de reajustar perquè mantingui la proporció deguda amb el nou preu modificat, en el termini de quinze dies comptats des de la data en què es notifiqui a l'empresari l'acord de modificació". El 5% de l'import de la modificació, IVA exclòs (2.870,43 ) és 143,52 . Aquest és l'import que haurà de constituir el contractista com a reajustament de la garantia definitiva del contracte, en una de les formes anunciades en la clàusula 40 del PCAP. Correspon formalitzar aquesta modificació en document administratiu de conformitat amb l'article 203.3 de la LCSP. -4- Plaça de l'Ajuntament 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General Aquest acord s'haurà de publicar en el perfil del contractant de conformitat amb l'article 207.3 de la LCSP. L'òrgan competent per acordar la modificació del contracte, és l'òrgan de contractació de conformitat amb l'article 190 de la LCSP. Aquest és l'alcalde de conformitat amb la disposició addicional segona de la LCSP. Ara bé, per decret d'alcaldia 2020/1645, de 21 de desembre de 2020, aquest va delegar la competència a la Junta de Govern Local. Acords Primer.- APROVAR el preu contradictori PC-03 ( desmuntatge de instal·lacions existents a l'interior de la Masia). Segon.-MODIFICAR el contracte de les obres de rehabilitació de Can Manent i de l'edifici annex al carrer Sant Josep amb l'empresa CONSTRUCCIONES PEÑA MATEOS SL, SA amb CIF B-08666885, incrementant el preu en un 1,40%, per la introducció d'un preu contradictori PC-03 ( desmuntatge de instal·lacions existents a l'interior de la Masia). Tercer.- AUTORITZAR I DISPOSAR la despesa de 3.473,22 (tres mil quatre-cents setanta-tres euros amb vint-i-dos cèntims) IVA inclòs, a favor del contractista CONSTRUCCIONES PEÑA MATEOS SL, SA amb CIF B-08666885, a càrrec de l'aplicació pressupostària 6001.33600.6320000 Rehabilitació Can Manent. Projecte 2018/2/6001/4. Quart.- REQUERIR a l'empresa CONSTRUCCIONES PEÑA MATEOS SL, SA amb CIF B- 08666885 que en el termini de 15 dies naturals des de la notificació d'aquest acord complementi la garantia definitiva per import de 143,52 (cent quaranta-tres euros amb cinquanta-dos cèntims). Cinquè.- FORMALITZAR en document administratiu la modificació del contracte, en el termini de 15 dies hàbils, des de la notificació d'aquesta resolució. Sisè.- PUBLICAR aquest acord en el perfil del contractant de conformitat amb els articles 63 i 207.3 de la LCSP. Setè.- NOTIFICAR aquest acord a l'empresa CONSTRUCCIONES PEÑA MATEOS SL, SA amb CIF B-08666885." La Junta de Govern Local ACORDA APROVAR, per assentiment dels membres presents, la proposta precedent. 2.1.2. EXP. C175-2021-6541 APROVACIÓ ADHESIÓ A LA SEGONA PRÒRROGA DEL CONTRACTE DE COMPRA CENTRALITZADA ACM DE PAPER RECICLAT Vista la proposta presentada per la regidora delegada de Serveis Econòmics, Contractació i Secretaria del contingut següent: -5- Plaça de l'Ajuntament 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General "Identificació de l'expedient Exp. C175-2021