Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat NIF: P0817100A Serveis Jurídics MEMÒRIA ANUAL SERVEIS JURÍDICS 2021 25/02/2022 Margarida Ferrer Martin Signatura 1 de 1 1 Per descarregar una còpia d'aquest document consulteu la següent pàgina web / Para descargar una copia de este documento consulte la Ajunta siguiente página web ment- Codi Segur de Validació d7d9cd9bc6db49dc8591b505c9d7a0a4001 TE Url de validació https://www.epremia.net/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat NIF: P0817100A Serveis Jurídics Memòria "Serveis Jurídics" 2020 1. Objectius Serveis jurídics té com objectiu l'assessorament jurídic de l'ajuntament amb caràcter transversal, el qual no inclou les matèries de contractació ni de recursos humans, ja que compten amb juristes en els propis serveis. També queda al marge l'assessorament depenent de Secretaria General. Aquest assessorament jurídic general implica: - emissió d'informes jurídics en aquells casos en que sigui preceptiu o es consideri necessari, - assessorament revisant expedients, procediments, noves problemàtiques - seguiment normativa, anàlisi novetats - suport en el redactat d'informes-proposta o propostes d'acord, - consultes directes formulades via electrònica - seguiment i Secretària Comissió d'Estudi d'Ordenances o Reglaments - substitució Secretària General, etc. A banda d'aquest assessorament jurídic, Serveis Jurídics gestiona directament una sèrie d'expedients: 1.- Responsabilitat patrimonial 2.- Comunitat de propietaris on s'ubiquen finques municipals. 3.- Lloguers de finques municipals 4.- Publicitat dinàmica (molt residual) Amb caràcter provisional, mentre no s'assigni a l'Àrea que correspongui: 5.- Danys al domini públic Aquests expedients es van assignar a Serveis Jurídics amb caràcter provisional arrel dels canvis produïts quant a l'antiga Àrea de Serveis Centrals, pendents de reassignar dins de l'Àrea d'organització i administració interna, però continua essent un tema no resolt a nivell organitzatiu. 25/02/2022 Pel que fa al nombre de persones, integren els Serveis jurídics: - 2 juristes, una de les quals exerceix les funcions de responsable del Servei. (Un tercer jurista des de l'01-11-2018 es trobava en situació de Comissió de Serveis en un altre ajuntament, amb el conseqüent impacte sobre el servei i en retornar l'octubre del 2020 s'ha reincorporat al servei de procedència ­ Recursos Humans- en comptes de Serveis Jurídics). - 1 tècnica mitjana d'Administració interna i de consum, que actua d'Instructora de tots els expedients de responsabilitat patrimonial, a més del seguiment directe de tots els expedients que Serveis Jurídics gestiona i dona suport puntual d'assessorament jurídic atesa la seva condició de llicenciada en dret. Margarida Ferrer Martin Signatura 1 de 1 2 Per descarregar una còpia d'aquest document consulteu la següent pàgina web / Para descargar una copia de este documento consulte la siguiente página web Codi Segur de Validació d7d9cd9bc6db49dc8591b505c9d7a0a4001 Url de validació https://www.epremia.net/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat NIF: P0817100A Serveis Jurídics 1.1. Objectius de productivitat Objectiu 1 : Redacció models SUBVENCIONS conjuntament amb Serveis econòmics Indicadors: Grau d'acompliment de les fases d'execució Mètode càlcul: Fases Fase 1: 1.- Model Bases reguladores de subvencions de concurrència competitiva. 2.- Model de convocatòria de subvencions de concurrència competitiva. Fase 2: 3.- Model Decret de concessió directa amb Conveni. 4.- Model Decret de concessió directa sense Conveni. 5.- Model Decret de justificació se subvenció. 6.- Model Decret de revocació de subvenció. Magnitud: Execució de les fases pel que fa a les tasques de Serveis Jurídics. Llindars: Fase 1: 50%, Fase 2: 50% Pes: 60% S'han redactat els 6 models establerts com a objectius, ampliats amb d'altres i amb la realització d'un curs de subvencions els dies 30 de novembre i 1 de desembre de 2021, en horari de 9:30h a 14:30h destinat als empleats municipals que en tramiten, als quals es va lliurar la guia del curs més els models elaborats. Per tant, l'objectiu s'ha complert al 100% 25/02/2022 Objectiu 2: Tràmits procediment i models Revocació com a sanció Indicadors: Grau d'acompliment del termini. Mètode càlcul: Fases Fase 1: Definició procediment La revocació com a sanció es una modalitat atípica de revocació i està prevista per a l'incompliment de condicions que permeten l'obtenció d'un títol administratiu, per exemple, una concessió o una autorització. És un procediment amb més garanties per l'administrat que un procediment de revocació pura i simple, donat que aquest s'ha de tramitar en el marc d'un procediment sancionador. Margarida Ferrer Martin Signatura 1 de 1 3 Per descarregar una còpia d'aquest document consulteu la següent pàgina web / Para descargar una copia de este documento consulte la siguiente página web Codi Segur de Validació d7d9cd9bc6db49dc8591b505c9d7a0a4001 Url de validació https://www.epremia.net/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar