ACTA NÚM. 2/2021 ­ SESSIÓ CELEBRADA PEL CONSELL D'ADMINISTRACIÓ DE "PREMIÀ SERVEIS MUNICIPALS, SL" Dia: 25 de maig de 2021 Hora de començament: 18,05 h Hora d'acabament: 20,20 h Lloc: Videoconferència Membres del Consell d'Administració assistents i representats: RAFAEL NAVARRO ALVAREZ President ANTONI SUBIRÀ I COMAS Vicepresident JOSEP MARIA RIPOLLÈS BALLESTEROS Vocal JOSEP MARIA MOLINS BALLESTER Vocal JORDI ESTARLICH COROMINAS Vocal JOAN GARCIA MARTINEZ Vocal RODRIGO A. ANDRADE MARTÍNEZ Vocal MANUEL EGEA VALLÈS Vocal Assistits per la secretària del Consell d'Administració, Sra. ELISA ALMIRALL GAYO, que certifica. Constatada l'existència de quòrum legal, conforme a l'art. 12.5 dels Estatuts de la Societat, la Presidència obre la sessió amb el següent: ORDRE DEL DIA 1. Aprovació del programa d'actuacions, d'inversions i finançament any 2021 per presentar-lo a la Junta General. 2. Aprovació Bases Generals reguladores del procés per a la selecció del director/a de mitjans audiovisuals de Ràdio Premià de Mar Oberta la sessió, prèvia deliberació dels assumptes continguts en l'ordre del dia s'adopten, els següents: ACORDS 1. APROVACIÓ DEL PROGRAMA D'ACTUACIONS, D'INVERSIONS I FINANÇAMENT ANY 2021 PER PRESENTAR-LO A LA JUNTA GENERAL. Es proposa al Consell d'Administració, per sotmetre-ho a aprovació de la Junta General, l'aprovació del programa d'actuació, inversions i finançament per al 2021: Introducció Aquest document recull les dades previstes als estatuts de la societat Premià Serveis Municipals S.L.U. amb l'objectiu de procedir a l'aprovació del pressupost econòmic per a completar l'activitat de l'any 2021. Aquest document ha d'incloure, per mandat estatutari: Detall de les inversions reals i financeres a dur a terme durant l'exercici. Especificació dels fons de finançament de les inversions i de les aportacions municipals. La previsió dels objectius a assolir durant l'exercici, incloent-hi els ingressos per vendes. Memòria corresponent a l'avaluació econòmica de les inversions a realitzar durant l'exercici. Memòria Segons els encàrrecs de gestió rebuts la activitat de Primília Serveis es centra en els eixos següents: Comercialització de les places d'aparcament de titularitat municipal de la Biblioteca de Can Farrerons, de Can Boter i de la Plaça de la Sardana. Gestió de la concessió administrativa de l'aparcament de Països Catalans i de les zones d'estacionament per temps limitat: zona blava, verda i blava de temporada. Gestionar les serveis de neteja i manteniment d'instal·lacions dels edificis municipals. Gestió serveis públics de recollida de residus i neteja viària. Gestió del teatre Espai l'Amistat. Substitució de la gespa del camp de futbol. Gestió de la Comunicació Municipal: Radio Municipal de Premià de Mar i Vila Primília. Previsió de gestió de l'Oficina Municipal d'Escolarització (O.M.E.) Previsió de gestió de l'Agència de Transició Energètica La actuació prevista en cada una de les línies és: Comercialització d'aparcaments: Des de finals de 2015 s'està produint un increment de demanda de lloguer. Aquesta tendència es va veure molt reforçada per la decisió del Consell d'Administració de reduir el preu del lloguer l'exercici 2017. La previsió es fa mantenint el nivell actual de llogaters que ratlla la plena ocupació. En referència a la plaça dels Països Catalans i la Zona Blava el cànon fix és un 5% de la facturació. Per acord amb l'empresa concessionària el deute de Primília Serveis amb Vopi4 degut a la suspensió de l'execució del contracte de zona blava i zona verda per Covid-19 serà compensat amb aquest cànon mensual fins arribar a l'import objecte del deute. Primília Serveis te l'encàrrec de gestió de manteniment i neteja concretat en la gestió i seguiment dels serveis. L'import previst per la recollida de residus i neteja viària correspon al presentat al pressupost de l'àrea de medi ambient de l'Ajuntament. L'explotació del teatre s'ha ajustat segons una previsió del comportament del sector de l'espectacle amb la incertesa de les restriccions en relació a Covid-19. Respecte la gespa del camp de futbol durant l'exercici 2021 es procedirà a abonar l'import corresponent al manteniment segons estava previst al contracte signat. Aquest contracte és vigent fins al 2022. El servei de comunicació, arran dels recents canvis normatius preveu continuar el procés de prioritzar la contractació de personal en detriment de la contractació de serveis. Es preveu mantenir l'aportació municipal constant. Inclusió dels salaris del personal corresponent a l'Oficina Municipal d'Escolarització i Agència de Transició Energètica. Es preveu dur a terme una valoració actualitzada de llocs de treball aplicant el mateix criteri que l'ajuntament en la seva valoració. Es preveu un import de 15.000 per adequació de es instal·lacions de Ca l'Escoda a les necessitats de la Ràdio. Objectius Segons els pressupost adjunt, es detallen les despeses previstes. Segons els pressupost adjunt, es detallen els objectius d'ingressos d'explotació i resultat. Fons de finançament Els fons de finançament previstos són: El Consell d'Administració ACORDÀ APROVAR LA PROPOSTA PRECEDENT, en obtenir el vot favorable dels membres del Consell Sr. Navarro, Sr. Subirà, Sr. Garcia i Sr. Andrade, en contra del Sr. Egea i Sr. Estarlich i abstencions del Sr. Molins i Sr. Ripollès. Intervencions 1.- La gerent Sra. Bastida explica a grans trets l'estructuració i proposta de pressupost de l'empresa per a l'exercici 2021. El vocal Sr. Molins pregunta sobre l'encàrrec de gestió relatiu al tema de transició ecològica. El Sr. president Sr. Navarro aclareix que es tracta d'una recomanació tècnica que s'efectua des del departament de SSTT de l'Ajuntament per tal de crear una oficina dedicada a la gestió d'accions dins del projecte de transició ecològica i sostenibilitat. El vocal Sr. Molins recorda que s'havia acordat que els nous projectes es debatrien primer en el sí del Consell d' Administració abans de portar a aprovació l'encàrrec de gestió. El vocal Sr. Subirà recorda que aquest tema s'ha debatut també en el sí de les diferents taules de sostenibilitat. Es produeix debat sobre el procediment d'actuació en aquests temes en la forma següent: El vocal Sr. Egea apunta que les noves actuacions ja consten en la memòria del pressupost però hagués esta bé que abans d'incloure'ls en la memòria del pressupost s´haguessin presentat al Consell d'Administració per al seu coneixement. El president Sr. Navarro i el vicepresident Sr. Subirà accepten els comentaris que justifiquen indicant que es tracta d'un tema ja debatut a nivell polític , dintre de la negociació del pressupost municipal, i a nivell de meses sectorials encara que reconeixement que certament no s'havia tractat en el sí del Consell d'Administració,. La gerent Sra. Bastida recorda que la pròpia memòria posa "previsió de gestió" no necessàriament s'encasella res atès que primer s'hauria de disposar de l'encàrrec de gestió per part de l'Ajuntament. El vocal Sr. Egea considera que en aquest cas hauria de constar en el pressupost però no en la memòria. El vicepresident Sr. Subirà justifica el procediment seguit. El vocal Sr. Estarlich apunta que les propostes son clars exemples de la internalització de serveis municipals cap a l'empresa però recorda que s'han d'explicar en el sí del consell. El vicepresident Sr. Subirà explica que ens hem de dotar d'una persona que ens il·lustri sobre el tema de les energies renovables i es tracta de posar les eines per a fer-ho. El vocal Sr. Garcia també es mostra partidari de treure l'encàrrec de la memòria i mantenir-lo en el pressupost. Recorda que ens trobem en una estructura empresarial, no assembleària. El vocal Sr. Ripollès efectua reflexió sobre el futur de l'empresa i el pressupost que es porta a aprovació, assenyalant dues qüestions: increment de diners però també increment de plantilla que s'ha de tenir molt clar i també com s'està avaluant la posada en marxa dels projectes. Manifesta també el seu desacord amb la partida d'adequació de la Ràdio a Ca l'Escoda amb la que es pronuncia en contra. El president Sr. Navarro recorda que l'OME es va debatre i tothom va estar d'acord tant en el debat del pressupost municipal com en el debat del mapa escolar i les postures semblen inamovibles. El vocal Sr. Ripollès aclareix que el tema de la OME i la transició energètica s'està debaten en diferents fòrums però no s'ha parlat del perfil del personal que ha de dirigir els projectes. El vicepresident Sr. Subirà apunta que el perfil encara no està definit. Ara es dota econòmicament i després es fixarà el perfil tècnic. El vocal Sr. Egea incideix en que els objectius els fixarà l'Ajuntament i encarregarà a l'empresa que gestionarà per aconseguir els objectius fixats per l'Ajuntament mitjançant l'encàrrec de gestió. La gerent Sra. Bastida aclareix que els perfils del personal de l'empresa els aprova el consell d'administració. El vocal Sr. Andrade apunta que sí realment l'empresa gestionés s'haurien de tenir més reunions i el vocal r. Egea respon que efectivament l'encàrrec es per a que l'empresa "gestioni". El vocal Sr. Estarlich aclareix que el que reclamava es rebre més informació prèvia dels temes que arriben al consell d'administració. La gerent Sra. Bastida informa que el proper dia 3 de juny s'incorporarà la nova administrativa i es passarà un correu electrònic amb informació sobre la persona que s'incorpora. El vocal Sr. Molist pregunta sobre l'augment de 30.000 corresponents a la facturació del teatre l'Amistat. Respon el president Sr. Navarro i indica que es tracta d'una previsió "post covid" que preveu un augment important respecte a l'any 2020. 2. APROVACIÓ BASES GENERALS REGULADORES DEL PROCÉS PER A LA SELECCIÓ DEL DIRECTOR/A DE MITJANS AUDIOVISUALS DE RÀDIO PREMIÀ DE MAR Es proposa al Consell d'Administració l'aprovació les Bases reguladores del procés per a la selecció del director/a de mitjans audiovisuals de Ràdio Premià de Mar de l'empresa Premià Serveis Municipals SLU BASES REGULADORES DEL PROCÉS PER A LA SELECCIÓ DEL DIRECTOR/A DE MITJANS AUDIOVISUALS DE RÀDIO PREMIÀ DE MAR DE L'EMPRESA PREMIÀ SERVEIS MUNICIPALS SLU 1. CRITERIS DE SELECCIÓ El Consell d'Administració de la societat Premià Serveis Municipals S.L.U, entitat gestora de Ràdio Premià de Mar, en la seva sessió celebrada el dia 25 de maig de 2021, va prendre l'acord de procedir a la convocatòria pública per a la selecció del Director/a de Ràdio Premià de Mar. L'objecte d'aquestes bases és el d'establir els criteris per a la selecció, mitjançant una contracte d'alta direcció, d'un/a director/a per Ràdio Premià de Mar. Les proves a realitzar tindran per objectiu avaluar les competències necessàries per desenvolupar les funcions del lloc de treball. 2. CARACTERÍSTIQUES DE LA PLAÇA 2.1. Les condicions generals de la plaça són les següents: Director/a de mitjans audiovisuals (Ràdio Premià de Mar) Lloc de treball: Premià de Mar Durada: Fins el 30 de juny de 2024. Jornada: 37,5 hores setmanals. Disponibilitat de jornada partida completa. Flexibilitat horària en funció de les necessitats. Tipus de contracte: Personal directiu, de caràcter laboral d'alta direcció, amb un període de prova de tres mesos. Retribució: 36.500 anuals. 2.2. L'esmentada plaça té atribuïdes les següents tasques: Correspon al director/a, en dependència directa Consell d'Administració i de la Gerència de l'empresa: Complir i fer complir les disposicions que regulen la societat i els acords adoptats pel Consell d'Administració, assumint la direcció de la gestió operativa de Ràdio Premià de Mar. Seguir les directrius dictades per la gerència de la societat. Dirigir el personal directament adscrit al servei de Ràdio Premià de Mar, proposant a la gerència els canvis que consideri oportuns, inclosos els nomenaments i separacions del personal de Ràdio Premià de Mar. Elaborar la programació de cada temporada, amb plans d'actuació i activitats previstos. Executar la programació per a cada temporada. Proposar les directrius pertinents per tal que la programació de l'emissora de Ràdio Premià de Mar compleixi la missió de servei públic que té encomanada i vetllar pel seu compliment. Dirigir, impulsar, orientar, coordinar i inspeccionar el servei. Dictar instruccions relatives al funcionament i organització interna. Coordinar, organitzar i supervisar la comercialització publicitària. Efectuar la representació ordinària de l'emissora de Ràdio Premià de Mar. Establir marcs de relacions para l'intercanvi de continguts entre Ràdio Premià de Mar i altres entitats locals i supramunicipals. Elaborar i posar en coneixement del Consell d'Administració la proposta de contracte-programa, del pla anual de treball i de la memòria econòmica anual, en el seu cas, i d'acord amb el que estableixi el contracte-programa. Elaborar l'estat de previsió de despeses i ingressos, els annexos a incloure en el projecte de pressupostos de l'Ajuntament i els comptes de la societat mercantil. Elaborar una memòria anual, detallada per àrees de responsabilitat, de les activitats i objectius de Ràdio Premià de Mar. Executar, en la forma que consideri més oportuna i proposar la formalització a la gerència dels acords, convenis, contractes o altres documents que siguin consideri necessaris o convenients. Preparar els assumptes a sotmetre a l'aprovació del Consell d'Administració. Sense perjudici del dret d'informació dels consellers/es i gerència, el Director/a assistirà, amb veu i sense vot, sempre que sigui requerit, al consell d'Administració de Premià Serveis Municipals. L'actualització permanent de l'inventari de béns assignats específicament al servei. La custòdia de les dependències, equipaments i béns de propietat municipal específicament adscrits al servei. Donar compliment al que disposa la normativa reguladora del dret de rectificació. 2.3. Perfil professional: Disposar de formació i/o experiència acreditada en l'exercici professional i/o en la gestió de mitjans de comunicació. Tenir coneixements de català. Es valorarà l'experiència en la direcció en el sector públic o privat, així com experiència professional en el sector audiovisual, multimèdia i xarxes socials. Es valorarà, també, el coneixement d'altres idiomes. Es valorarà l'experiència professional en lideratge i motivació d'equips humans 3. CONDICIONS DELS ASPIRANTS Els aspirants hauran de complir els següents requisits: Tenir la nacionalitat espanyola o la dels altres estats membres de la Unió Europea o la dels estats als quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació de treballadors/res. Els/les estrangers/es no inclosos/es en el paràgraf anterior també podran d'acord amb el que estableix la Llei Orgànica 4/2000, d'11 de gener. Haver complert 16 anys i no superar l'edat establerta per a la jubilació forçosa, sense perjudici que per a l'accés a determinats cossos, les bases específiques determinin altres edats. Experiència professional en direcció, gestió o coordinació de mitjans audiovisuals o radiofònics dins de l'àmbit local mínima de cinc anys. Posseir la capacitat física i psíquica necessària per a l' exercici de les funcions pròpies de la plaça convocada, i no pa