APROVAT INICIALMENT PEL PLE MUNICIPAL DE DATA 12 DE JULIOL DE 2022 Persones i Gestió del Talent Àrea d'Administració i Organització interna REGLAMENT DE TELETREBALL AJUNTAMENT DE PREMIÀ DE MAR ÍNDEX Introducció 2 Article 1. Objecte 2 Article 2. Àmbit d'aplicació i vigència 3 Article 3. Definicions i rol dels agents implicats 3 Article 4. Requisits per a la prestació del servei en modalitat de teletreball 3 Article 7. Seguretat i salut en el lloc de teletreball 10 Article 8. Procediment d'autorització 12 Article 9. Formació requerida 14 Article 10. Proposta de Pla Personal de Teletreball (PPT). Formalització, contingut i avaluació. 15 Article 11. Mitjans tecnològics necessaris 16 Disposició transitòria única 17 Annex 1. Sol·licitud d'autorització de teletreball (Model F1TT) 18 Annex 2. Pla Personal de Teletreball (Model F2TT) 20 Annex 3. Declaració responsable d'autoavaluació de riscos laborals (Model F3TT) 24 Annex 4. Relació de llocs de treball en modalitat preferentment presencial* 26 21/07/2022 Secretari Elisa Almirall Gayo Signatura 1 de 1 1 Per descarregar una còpia d'aquest document consulteu la següent pàgina web / Para descargar una copia de este documento consulte la Ajunta siguiente página web ment- Codi Segur de Validació cfff11e9f51e4bc78df06eae9f07806f001 TE Url de validació https://www.epremia.net/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original APROVAT INICIALMENT PEL PLE MUNICIPAL DE DATA 12 DE JULIOL DE 2022 Persones i Gestió del Talent Àrea d'Administració i Organització interna Introducció L'Acord Marc Europeu sobre el Teletreball de 16 de juliol de 2002 estableix una definició del teletreball en els termes següents: "El teletreball és una forma d'organització i/o de realització del treball, utilitzant les tecnologies de la informació en el marc d'un contracte o d'una relació de treball, en la qual un treball que podria ser realitzat igualment en els locals de l'empresa s'efectua fora d'aquests locals de forma regular." Aquesta forma d'organització del treball és un element inequívocament modernitzador de les administracions públiques. El teletreball no és únicament un canvi en la forma de treballar, implica un canvi profund en la cultura organitzativa. El Decret 77/2020, de 4 d'agost, pel qual es regula la prestació de serveis en la modalitat de teletreball per al personal al servei de l'Administració de la Generalitat de Catalunya i els seus organismes autònoms, ja identifica aquest potencial transformador: "A les administracions públiques, la prestació de serveis en la modalitat de teletreball constitueix un instrument per reforçar l'orientació del treball als resultats, que alhora permet superar la cultura de la presencialitat i fomentar la confiança, la iniciativa i l'autonomia dels servidors públics, elements decisius amb vista a incrementar els nivells de motivació i, conseqüentment, el rendiment i la productivitat. El teletreball, com a mesura de flexibilitat laboral interna, també esdevé una de les formes de captació i retenció del talent a l'organització." (...) L'optimització del temps de treball, a banda de tenir un efecte positiu en la productivitat, genera més satisfacció en el personal, atesa la disponibilitat de temps que comporta, i aquesta major satisfacció reverteix en l'organització en termes de major implicació. (...) Així mateix, el teletreball contribueix a impulsar decididament l'Administració electrònica, innovadora i digital." D'altra banda, l'article 47 bis del Text Refós de la Llei del Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (TREBEP) estableix un marc bàsic i obliga a les administracions públiques a regular l'organització i especificitats del teletreball aplicable al seu personal funcionari i laboral. Cada Administració, a través d'un procés de negociació col·lectiva, ha d'establir els percentatges de teletreball, fent compatibles ambdues modalitats i, allà on s'implanti, ha de contribuir a una millor organització del treball a través de la identificació d'objectius i 21/07/2022 Secretari l'avaluació de l'assoliment dels mateixos. Article 1. Objecte El present Reglament, negociat i aprovat en Mesa General de Negociació duta a terme el 2 de juny de 2022, té per objecte regular el teletreball com a modalitat de prestació de serveis a l'Ajuntament de Premià de Mar. No serà d'aplicació en situacions excepcionals provocades per crisis sanitàries o altres circumstàncies que aconsellin o obliguin a prestar el servei fora dels llocs de treball ordinaris. Elisa Almirall Gayo Signatura 1 de 1 2 Per descarregar una còpia d'aquest document consulteu la següent pàgina web / Para descargar una copia de este documento consulte la siguiente página web Codi Segur de Validació cfff11e9f51e4bc78df06eae9f07806f001 Url de validació https://www.epremia.net/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original APROVAT INICIALMENT PEL PLE MUNICIPAL DE DATA 12 DE JULIOL DE 2022 Persones i Gestió del Talent Àrea d'Administració i Organització interna Article 2. Àmbit d'aplicació i vigència Aquest Reglament s'aplica al personal al servei de l'Ajuntament de Premià de Mar, així com al dels organismes autònoms, empreses municipals o altres ens dependents que estiguin adherits a l'Acord de matèries comunes de condicions de treball del personal al servei de l'Ajuntament de Premià de Mar (2014-17), actualment prorrogat, o document que vingui a substituir-lo. El Reglament entrarà en vigor a partir de la seva publicació i es mantindrà vigent mentre no se n'aprovi un altre que el modifiqui o suprimeixi. Les disposicions que conté podran revisar-se per donar resposta a situacions i necessitats no previstes inicialment en el mateix, tot adaptant-les a les noves circumstàncies i contextos. Article 3. Definicions i rol dels agents implicats Als efectes del present Reglament, s'entén per teletreball aquella modalitat de prestació de serveis a distància, en la qual el contingut competencial del lloc de treball pot desenvolupar-se, sempre que les necessitats del servei ho permetin, fora de les dependències municipals, mitjançant l'ús de tecnologies de la informació i comunicació. El teletreball te com a finalitat assolir una major eficàcia en la prestació dels serveis (mitjançant una millor organització del treball, basada en l'ús de les noves tecnologies i la gestió per objectius i resultats).A més, contribueix a la conciliació de la vida personal, familiar i laboral, la qual cosa comporta un major grau de satisfacció dels empleats i empleades. El teletreball té caràcter voluntari, tant per a la persona empleada, com per a l'Ajuntament. Cada Servei (amb el suport i col·laboració del Servei de Persones i Gestió del Talent), definirà les necessitats del servei compatibles amb el desenvolupament d'aquesta modalitat de prestació. La Comissió Mixta d'Interpretació i Seguiment de l'Acord serà l'encarregada de validar la proposta tècnica formulada per PGT i les persones responsables de cada unitat organitzativa, que es concretarà en l'aprovació d'una relació de llocs considerats susceptibles de ser exercits preferentment en modalitat presencial (V. Annex 4). La resta de llocs de treball que no figurin en l'esmentada relació, seran considerats, per