APROVAT INICIALMENT PEL PLE MUNICIPAL DE DATA 16.11.22 Departament de Serveis Territorials Carrer del Nord, 60 08330 Premià de Mar Tel. 93 741 74 00 premiademar.cat info@premiademar.cat NIF: P0817100A MEMÒRIA JUSTIFICATIVA DE LA CREACIÓ DEL SERVEI MUNICIPAL DE RECÀRREGA DE VEHICLES ELÈCTRICS DE PREMIÀ DE MAR Premià de Mar, a 02/11/2022 JUSTIFICACIÓ SOCIAL La capacitat de millorar la dimensió social de les ciutats i la seva situació ambiental depèn en gran mesura de la reorganització de la mobilitat i de l'assoliment de sistemes de mobilitat més eficients, menys contaminants, més saludables i que millorin les condicions ambientals. La presència de contaminants (NO2 PM10), el volum d'emissió de CO2 i l'excés de les emissions acústiques (dB) han de millorar notablement a l'àmbit. Cal que el territori contribueixi a l'esforç per reduir els nivells actuals d'emissions de gas d'efecte hivernacle, en concordança amb l'aposta internacional. En un entorn com el nostre, la introducció de vehicles de zero emissions i altres vehicles eficients ha de permetre avançar en la qualitat ambiental de forma tangible i continuada. A més els compromisos internacionals de reducció d'emissions i les restriccions progressives de circulació als vehicles més contaminants (zona de baixes emissions-ZBE) posicionen el vehicle elèctric com a part important de la solució i per tant és necessari el desplegament d'una xarxa de punts de recàrrega planificada des del sector públic per tal de facilitar a la ciutadania l'accés a la mobilitat elèctrica. Amb aquesta visió, l'Ajuntament de Premià de Mar va aprovar el passat 16 de març l'adhesió al Pacte de les Alcaldies assumint el compromís d'implementar les accions necessàries per la reducció de les emissions de CO2 del 55%. JUSTIFICACIÓ JURÍDICA Un servei públic és tradicionalment definit com aquella activitat que té per finalitat satisfer les necessitats generals mitjançant una activitat de caràcter prestacional que pertany a una esfera de la competència de l'Administració atorgant. Els ens públics realitzen actuacions en 03/11/2022 Cap de l'àrea Territori i les que es pretén satisfer l'interès general. Per tant, una actuació tindrà la consideració de servei públic si l'ajuntament actua dins l'àmbit de les seves competències pròpies. En tot cas, serà considerat servei públic l'exercici d'aquelles matèries recollides expressament a Sostenibilitat l'article 25 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local (en endavant, "LBRL"). Per determinar si l'actuació dels ajuntaments objecte del present informe es tracta d'una competència pròpia municipal, cal atendre al que estableix l'article 25 de la LBRL: 24/11/2022 Secretari "1. El municipi, per a la gestió dels seus interessos i en l'àmbit de les seves competències, pot promoure activitats i prestar els serveis públics que contribueixin a satisfer les necessitats i aspiracions de la comunitat veïnal en els termes previstos en aquest article. ANNA MARIA FONT MORERA Signatura 1 de 1 Elisa Almirall Gayo Signatura 1 de 1 Per descarregar una còpia d'aquest document consulteu la següent pàgina web / Para descargar una copia de este documento consulte la siguiente página web Codi Segur de Validació d665eed1e8434a418a342dd64ab25f99001 Url de validació https://www.epremia.net/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original Per descarregar una còpia d'aquest document consulteu la següent pàgina web / Para descargar una copia de este documento consulte la Ajunta siguiente página web ment- Codi Segur de Validació f281454e39ef458394ef69b7cc7aa8d9001 TE Url de validació https://www.epremia.net/absis/idi/arx/idiarxabsaweb/catala/asp/verificadorfirma.asp Metadades Origen: Origen administració Estat d'elaboració: Original APROVAT INICIALMENT PEL PLE MUNICIPAL DE DATA 16.11.22 Departament de Serveis Territorials Carrer del Nord, 60 08330 Premià de Mar Tel. 93 741 74 00 premiademar.cat info@premiademar.cat NIF: P0817100A 2. El Municipi exercirà en tot cas com a competències pròpies, en els termes de la legislació de l'Estat i de les Comunitats Autònomes, les següents matèries: d) Infraestructura viària i altres equipaments de la seva titularitat. (...) g) Trànsit, estacionament de vehicles i mobilitat. Transport col·lectiu urbà". Amb caràcter general, les matèries enumerades en l'article 25.2 responen a conceptes amplis, que han de ser degudament complimentades i dotades de contingut d'acord amb el que estableixi la legislació sectorial corresponent en cada cas. Així s'expressa també al propi article al determinar que les competències s'exerciran "en els termes de la legislació de l'Estat i de les Comunitats Autònomes". No obstant, sembla que, a priori, la prestació de serveis de recàrrega podria encaixar en dos dels apartats previstos en l'article 25.2, concretament en les lletres d) i g). Pel que respecta a les matèries previstes en l'apartat d) "Infraestructura viària i altres equipaments de la seva titularitat", la LBRL no estableix un llistat d'infraestructures diàries o d'equipaments que permeti esclarir a què s'està fent referència. Tanmateix, atenent a la legislació en matèria viària en l'à