Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General ACTA NÚM. 2/2011 ­ SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA PER L'AJUNTAMENT PLE Dia: 23 de febrer de 2011 Hora de començament: 20.05 h Hora d'acabament: 22.55 h Lloc: Sala d'Actes de la nau 1 de l'antiga Fàbrica del Gas (c/Joan XXIII, 2-8), per motius de força major que impedeixen l'ús de la Casa de la Vila (art. 85 del ROF) Membres assistents: MIQUEL BUCH MOYA Alcalde MIQUEL ÀNGEL MÉNDEZ GIL Tinent d'alcalde MERCÈ GISBERT LORENTE Tinent d'alcalde MARIA ISABEL FERRERAS CANO Tinent d'alcalde VICENÇ YARTO BRIANSÓ Tinent d'alcalde ANA MARIA MEDINA BRACERO Regidora CONCEPCIÓN MORALES GARCÍA Regidora JORDI PENALVA MOLINA Regidor PERE ORRIOLS GASSIOT Regidor ROGER MONTAÑOLA BUSQUETS Regidor JOSEP MARIA MOLINS BALLESTER Regidor TOMÀS ESTEBAN ÚBEDA Regidor JOSEP MARIA ANGUERA MONZÓ Regidor OLGA SAFONT ANGUITA Regidora LLUÏSA RABASSA ESPUNY Regidora JOSÉ MANUEL BARRETO LÓPEZ Regidor JOAN GARCÍA MARTÍNEZ Regidor ILDEFONSO BARRERAS MILLA Regidor ALMUDENA NCUNGU MASIP Regidora PATRICK CRUZ MOLERO Regidor AURORA JUVÉ LAFUENTE Regidora Assistits pel secretari accidental, Sr. JOFRE CLOFENT CALSAPEU, que certifica. Hi és present l'interventor municipal, Sr. JESÚS SIERRA CASTANEDO. El regidor Sr. Patrick Cruz Molero s'incorpora a la sessió a les 20.27 h, quan s'anava a tractar el punt 5.6 de l'ordre del dia i el regidor Sr. Roger Montañola Busquets, a les 21.45 h, quan s'anava a tractar el punt 5.3. Constatada l'existència de quòrum legal, conforme a l'art. 98 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de la LMRLC, la presidència obre la sessió i proposa l'ampliació de l'ordre del dia amb el tractament dels assumptes següents: -1- Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General - APROVACIÓ DEFINITIVA PRESSUPOST 2011 - RATIFICACIÓ DECRET ALCALDIA DE DATA 22-02-11: MODIFICACIÓ TERMINIS CONTRACTE PRÉSTEC PRÈVIA DECLARACIÓ D'URGÈNCIA, d'acord amb l'art. 103.3 del Text Refós de la LMRLC i l'art. 83 del ROF, el Ple municipal, ACORDA tractar aquest assumpte després del punt 6.2 de l'ordre del dia, per assentiment dels 19 membres presents dels 21 que integren la Corporació i, per tant, amb el quòrum de la majoria absoluta del nombre legal de membres de la Corporació. ORDRE DEL DIA 1.- Lectura i aprovació acta sessió anterior. 2.- Informació Oficial. 3.- Alcaldia: 3.1.- Constitució Mancomunitat amb l'Ajuntament de Premià de Dalt: Rehabilitació integral de l'àrea de Santa Maria/Santa Anna-Tió. 3.2.- Designació membres Comitè d'avaluació i seguiment: Rehabilitació integral de l'area de Santa Maria/Santa Anna-Tió. 4.- Serveis Centrals: 4.1.- Modificació Ordenança reguladora de les concessió d'ús privatiu de domini de places d'aparcament i Ordenança general de subvencions. 4.2.- Ratificació resolució societat Premià Serveis Municipals, SL: Adjudicació contracte mixt de concessió d'obra pública per construcció i explotació d'un aparcament a la plaça dels Països Catalans i gestió zona blava. 5.- Serveis Econòmics: 5.1.- Donar compte acord Junta de Govern Local de data 02-02-11: Aprovació modificació preu públic "Utilització pista poliesportiva Voramar". 5.2.- Donar compte acord Junta de Govern Local de data 02-02-11: Aprovació modificació preu públic "Servei casaments civils i espais municipals". 5.3.- Donar compte decret Alcaldia de data 15-02-11: Liquidació pressupost 2010. 5.4.- Aprovació Ordenança general i ratificació aprovació preus públics. 5.5.- Reconeixement extrajudicial de crèdit 2011. 5.6.- Modificació Pla de sanejament 2010-2015. 5.7.- Modificació pressupostària núm. 3/2011. 6.- Urbanisme, Obres Públiques i Medi Ambient: 6.1.- Ratificació Decret d'Alcaldia de data 07-02-11: Requeriment a la Comissió Territorial d'Urbanisme de Barcelona sobre la nova estació en el POUM. 6.2.- Pla de serveis de temporada a la platja anys 2011-2014. 7.- Precs i preguntes: 1.- LECTURA I APROVACIÓ ACTA SESSIÓ ANTERIOR Sotmès al Ple de l'Ajuntament l'esborrany de l'acta de la sessió corresponent al dia 26 de gener (que va estar distribuït i van rebre els seus membres, per la qual cosa no se li -2- Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General dóna nova lectura), S'APROVA, per assentiment dels 19 membres presents dels 21 que integren la Corporació, amb l'esmena efectuada pel portaveu del grup municipal PSC-PM, Sr. Esteban, en el sentit d'incorporar la intervenció íntegra efectuada en el punt 5.1 i que substitueix el paràgraf "Es produeix una discrepància entre el Sr. alcalde i el portaveu del grup municiapal PSC-PM, en relació a la ubicació del SOC al municipi" i que és la següent: Sr. alcalde: "Ha estat capaç de dir la "formació a aturats" quan el mateix partit que vostè representa fa uns mesos o fa cosa d'un any va criticar que el SOC vingués a Premià de Mar, el Servei d'Ocupació català. Després van rectificar i van canviar la votació, sí senyor! Sr. Esteban: "Això no és veritat!" Sr. alcalde: Es van fer dos plens. Escolti'm una cosa, es van fer dos plens, Escolti'm, es van fer dos plens, val? Potser vostès no estaven d'acord amb la ubicació o amb el que sigui. Sr. Esteban: "Això no ho accepto!" Sr. alcalde: "I tant que ho ha d'acceptar, perquè es van fer dos plens. En el primer vostès van dir que la ubicació no era la millor, i tant que és veritat! Escolti'm, deixi'm acabar, vostè ha parlat i aquí ningú l'ha interromput. Jo li dic que vostè és un artista i que ho fa tot barrejat. Escolti'm, si he començat reconeixent-li a vostè... Escolti'm, aquí vam rebre crítiques perquè vingués el SOC a Premià de Mar a l'espai dels frigorífics. És veritat o no és veritat? És veritat o no és veritat que vam rebre crítiques per portar el SOC a l'espai dels frigorífics?" Sr. Esteban: "És mentira!" (Se senten murmuris de protesta d'altres regidors i regidores) Sr. alcalde: "Molt bé, doncs escolti'm. Coi que li estic dient! Li estic dient si és veritat o no és veritat que aquí va haver-hi crítiques per portar el SOC als Frigorífics de Premià. És veritat o no és veritat, això?" Se sent de fons el Sr. Esteban: "Per la ubicació, sí". Sr. alcalde: "Doncs, per què diu que és mentida? Un moment, vostès saben fer-la anar de tot arreu, es nota que estem en campanya electoral i són capaços de crispar un Ple quan no ho han de fer, per l'amor de Déu! Per l'amor de Déu! (rises i murmuris d'altres regidors i regidores) Per l'amor de Déu! Escolti'm una cosa, són capaços d'esverar a tothom. Vostès van criticar que vingués el SOC als Frigorífics, sí o no? Ja està! No, després vostès van canviar, vostès em sembla que no, però vostès van canviar, vostès es van quedar igual i vostès van canviar, no sé què va passar però van canviar. Molt bé, doncs són capaços ara de parlar de formació quan al SOC primer hi van posar pegues. Escolti'm, no s'hi val, no s'hi val, no poden fer tot això i vostès barregen les coses. Miri, sap què, tancarem el punt i jo els demano ara cinc minuts de recés. Tancarem aquest -3- Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General punt, passarem a votació, cinc minuts de recés, sí senyor, cinc minuts de recés, tots prenem l'aire, tots prenem l'aire una estona i tornem a començar." 2.- INFORMACIÓ OFICIAL Als efectes de l'art. 42 del ROF, es fa constar que han restat des de la convocatòria a disposició dels regidors i regidores, per al seu examen, les resolucions de l'Alcaldia, del núm. 1174/2010 al núm. 1182/2010 (del 31 de desembre de 2010) i del núm. 1/2011 al núm. 78/2011 (del 3 de gener al 10 de febrer). El portaveu del grup municipal PSC-PM, Sr. Esteban, demana aclariment sobre el decret núm. 1177/2011 i l'alcalde respon que se li contestarà per escrit. 3.- ALCALDIA: 3.1.- CONSTITUCIÓ MANCOMUNITAT AMB L'AJUNTAMENT DE PREMIÀ DE DALT: REHABILITACIÓ INTEGRAL DE L'ÀREA DE SANTA MARIA/SANTA ANNA TIÓ Vista la proposta presentada per l'alcalde, dictaminada prèviament per la Comissió Informativa d'Afers Generals, del contingut següent: "Vist que mitjançant la Llei 2/2004, de 4 de juny, i el Decret 369/2004, de 7 de setembre, pel qual es desplega aquesta llei, s'ha creat un fons de foment del programa de barris i àrees urbanes d'atenció especial destinat a la seva rehabilitació i promoció. Vist que els alcaldes de Premià de Mar i de Premià de Dalt van signar amb el Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya un conveni de col.laboració per impulsar el programa de rehabilitació integral de l'àrea de Santa Maria-Santa Anna-Tió que ocupa terrenys d'ambdós termes municipals. Vist l'informe emès per la secretària de la Corporació, en data 8 de febrer de 2011, en relació al procediment de constitució de la mancomunitat que es pretén i, d'acord amb el que disposen els articles 115 i següents del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, i 48 i següents del Decret 244/2007, de 6 de novembre, pel qual es regula la constitució i la demarcació territorial dels municipis, de les entitats municipals descentralitzades i de les mancomunitats de Catalunya Es proposa al Ple de la Corporació l'adopció dels acords següents: PRIMER.- PROMOURE la constitució d'una mancomunitat que integri els Ajuntaments de Premià de Mar i Premià de Dalt per a la gestió conjunta del projecte de "Rehabilitació Integral de l'àrea de Santa Maria-Santa Anna-Tió". SEGON.- DESIGNAR la regidora Ana Maria Medina Bracero representant d'aquest Ajuntament dins la Comissió d'Estudi encarregada de l'elaboració dels estatuts. -4- Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General TERCER.- FACULTAR el Sr. alcalde per efectuar les gestions i dictar les resolucions necessàries per a l'execució d'aquests acords. QUART.- COMUNICAR aquest acord a l'Ajuntament de Premià de Dalt i al Consell Comarcal del Maresme." El Ple de l'Ajuntament ACORDA APROVAR, per assentiment dels 19 membres presents dels 21 que integren la Corporació, la proposta precedent. 3.2.- DESIGNACIÓ MEMBRES COMITÈ D'AVALUACIÓ I SEGUIMENT: REHABILITACIÓ INTEGRAL DE L'ÀREA DE SANTA MARIA/SANTA ANNA-TIÓ Vista la proposta presentada per l'alcalde, dictaminada prèviament per la Comissió Informativa d'Afers Generals, del contingut següent: "Atès que en data 22 de juny de 2010, el titular del Departament de Política Territorial i Obres Públiques va resoldre atorgar al municipi de Premià de Mar una subvenció de 2.319.958,29 euros a càrrec del Fons de foment del programa de barris i àrees urbanes d'atenció especial previst a la Llei 2/2004, de 4 de juny, de millora de barris, àrees urbanes i viles que requereixen una atenció especial i el Decret 369/2004, de 7 de setembre, pel qual es desplega aquesta Llei. Atès que en data 21 d'octubre de 2010 l'Ajuntament de Premià de Mar va signar un Conveni de col.laboració amb el Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya per al desenvolupament del projecte d'intervenció integral al barri de Santa Maria/Santa Anna ­Tió (Barri Cotet). Vist que d'acord amb l'article 18 del Decret 369/2004, de 7 de setembre, pel qual es desenvolupa la Llei 2/2004, de 4 de juny, "es crearà un comitè d'avaluació i seguiment per cadascun dels projectes que compten amb finançament del Fons". Es proposa al Ple de la Corporació: 1.- Designar com a membres del Comité d'Avaluació i Seguiment de l'execució del programa de rehabilitació integral del barri de Santa Maria/Santa Anna-Tió a les següents entitats: a) Entitats ciutadanes: - Penya espanyolista de Premià de Mar (Sr. Albert Fusté) - Coro Rociero (Sr. Ángel López) b) Associacions veïnals: - Associació de Veïns del Barri de Santa Anna (Sra. Montserrat Barrull). - Associació de Veïns del Barri de Can Ferrarons (Sra. Carmen González) c) Agents econòmics i socials: - Sr. Marta Romera, Directora de la Biblioteca Martí Rosselló. - Sr. Raul de Hoyos Campo, comerciant. -5- Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General 2.- Notificar aquesta acord als interessats així com a la Oficina de Gestió del Programa de Barris (Departament del Territori i Sostenibilitat) als efectes escaients." El Ple de l'Ajuntament ACORDA APROVAR, per assentiment dels 19 membres presents dels 21 que integren la Corporació, la proposta precedent. 4.- SERVEIS CENTRALS: 4.1.- MODIFICACIÓ ORDENANÇA REGULADORA DE LA CONCESSIÓ D'ÚS PRIVATIU DE DOMINI DE PLACES D'APARCAMENT I ORDENANÇA GENERAL DE SUBVENCIONS Vista la proposta presentada per la regidora-delegat de Recursos Humans, Organització, Governació i Seguretat Ciutadana, dictaminada prèviament per la Comissió Informativa d'Afers Generals, del contingut següent: "Per Decret d'Alcaldia de 18 de gener de 2011 s'inicià el procediment de modificació de diversos articles de l'Ordenança general reguladora de les concessions d'ús privatiu de domini públic de places d'aparcament i de l'Ordenança general de subvencions, i es va nomenar la comissió d'estudi corresponent. Vist l'acord adoptat en la reunió de l'aquesta comissió d'estudi, de data 1 de febrer de 2011, on s'acordà remetre l'expedient a l'òrgan competent per la seva aprovació. Vist l'informe jurídic emès per la secretària general i d'acord amb les atribucions determinades a l'article 22.2, apartat d), de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases de Règim Local, es proposa al Ple de la Corporació l'adopció dels acords següents: Primer.- APROVAR INICIALMENT la modificació de l'article 3.c) de l'Ordenança general reguladora de les concessions d'ús privatiu de domini públic de places d'aparcament i de l'arts. 8.2 i 8.3 de l'Ordenança general de subvencions, que quedaran redactats en la forma següent: Art. 3.c) Ordenança general reguladora de les concessions d'ús privatiu de domini públic de places d'aparcament "c) Concessionari de l'ús privatiu de domini públic per a la construcció d'un aparcament i la posterior explotació econòmica i que pot comportar la concessió de part de les places d'aparcament a concessionaris-usuaris, per un termini màxim de fins a 50 anys, en tractar-se de concessions administratives d'ús privatiu del domini públic." Arts. 8.2 i 8.3 Ordenança general de subvencions (queda redactat com a 8.2) "2.- La convocatòria i les corresponents bases específiques seran aprovades per l'òrgan competent de l'ajuntament i publicades a les cartelleres d'informació municipal i a la pàgina web de l'ajuntament o organisme autònom corresponent. -6- Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General La convocatòria es publicarà també al Butlletí Oficial de la Província." Segon.- SOTMETRE A INFORMACIÓ PÚBLICA el text de la modificació, mitjançant anunci a publicar en el BOP, DOGC, a un mitjà de comunicació escrita i al tauler d'anuncis i a la pàgina web municipal (http://www.premiademar.cat), pel termini de trenta dies, a l'efecte que es puguin presentar al.legacions i/o reclamacions. Tercer.- CONSIDERAR APROVADA DEFINITIVAMENT la modificació, en el supòsit que no es presentin reclamacions o al.legacions durant el termini d'exposició pública. Quart.- PUBLICAR el text de la modificació, una vegada aprovada definitivament, mitjançant anuncis a inserir en el BOP, tauler d'anuncis de l'Ajuntament i butlletí informatiu local i a la pàgina web municipal (http://www.premiademar.cat), per referència del BOP on s'hagi publicat íntegrament el text, al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya. Cinquè.- TRAMETRE CÒPIA de la modificació de l'Ordenança definitivament aprovada a la Subdelegació del Govern a Catalunya i a la Direcció General d'Administració Local de la Generalitat de Catalunya." El Ple de l'Ajuntament ACORDA APROVAR, per assentiment dels 19 membres presents dels 21 que integren la Corporació, la proposta precedent. 4.2.- RATIFICACIÓ RESOLUCIÓ SOCIETAT PREMIÀ SERVEIS MUNICIPALS, SL: ADJUDICACIÓ CONTRACTE MIXT DE CONCESSIÓ D'OBRA PÚBLICA PER CONSTRUCCIÓ I EXPLOTACIÓ D'UN APARCAMENT A LA PLAÇA DELS PAÏSOS CATALANS I GESTIÓ ZONA BLAVA Vista la proposta presentada per l'alcalde, dictaminada prèviament per la Comissió Informativa d'Afers Generals, del contingut següent: "El Ple de l'Ajuntament, en sessió de data 16 de setembre de 2009, aprovà l'encàrrec de gestió a l'empresa municipal PREMIA SERVEIS MUNICIPALS, SLU consistent en la licitació i gestió d'un contracte mixt de concessió d'obra pública per construcció i explotació d'un aparcament subterrani i les obres de reforma dels espais urbans a la plaça dels Països Catalans i de gestió de serveis públics d'estacionament controlat de vehicles a motor en zones especials determinades de la via pública sota control horari. Aquest acord va ser publicat al Butlletí Oficial de la Província número 234, de 30 de setembre de 2009. En compliment de l'encàrrec de gestió l'empresa municipal efectuà la licitació del contracte i, a proposta del seu Consell d'Administració, de data 19 de maig de 2010, el president del mateix i el gerent de l'empresa, d'acord amb els poders atorgats per acord del Consell de data 28 de juliol de 2009, efectuaren adjudicació a favor de l'empresa VOPI-4, SA. Als efectes d'inscripció registral del contracte de concessió d'obra pública per construcció i explotació d'un aparcament subterrani i les obres de reforma dels espais urbans a la -7- Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General plaça dels Països Catalans i, atès que la finca registral sobre la que s'ubica la concessió és de titularitat de l'Ajuntament de Premià de Mar, procedeix facultar el Sr. alcalde per a la subscripció de la preceptiva escriptura pública per la qual cosa procedeix també ratificar la resolució d'adjudicació del contracte efectuada per l'empresa municipal Premià Serveis Municipals, SLU. Es proposa al Ple de la Corporació l'adopció dels següents acords: PRIMER.- RATIFICAR la resolució adoptada pel president del Consell d'Administració i el gerent de la societat municipal PREMIA SERVEIS MUNICIPALS, SLU, a proposta del Consell d'Administració de la mateixa, d'ADJUDICACIO del contracte mixt de concessió d'obra pública per construcció i explotació d'un aparcament subterrani i les obres de reforma dels espais urbans a la plaça dels Països Catalans i de gestió de serveis públics d'estacionament controlat de vehicles a motor en zones especials determinades de la via pública sota control horari a l'empresa VOPI 4, SA amb sujecció al plec de clàusules administratives i prescripcions tècniques que regulen el contracte. SEGON.- FACULTAR el Sr. alcalde per a la subscripció de l'escriptura pública de concessió administrativa de construcció i explotació d'aparcament subterrani a la plaça dels Països Catalans, finca la titularitat de la qual correspon a l'Ajuntament de Premià de Mar." El Ple de l'Ajuntament ACORDA APROVAR, per assentiment dels 19 membres presents dels 21 que integren la Corporació, la proposta precedent. 5.- SERVEIS ECONÒMICS: 5.1.- DONAR COMPTE ACORD JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 02-02-11: APROVACIÓ MODIFICACIÓ PREU PÚBLIC "UTILITZACIÓ PISTA POLIESPORTIVA VORAMAR" Es dóna compte de l'acord adoptat per la Junta de Govern Local en data 2 de febrer de 2011, dictaminat prèviament per la Comissió Informativa d'Hisenda, del contingut següent: "L'article 41 del Text Refós de la Llei reguladora d'Hisendes Locals, Reial Decret Legislatiu 2/2004 de 5 de març, estableix que les entitats locals podran establir preus públics per la prestació de serveis o la realització d'activitats de la competència de l'entitat local, sempre que no concorri cap de les circumstàncies especificades en la lletra b) de l'article 20.1b) d'aquesta llei. Atès que els preus públics per la utilització del Pavelló Voramar, son els que hi havia abans d'iniciar-se l'obra de remodelació d'aquesta instal.lació, quan era una pista poliesportiva descoberta, sense vestidors i serveis de manteniment ni d'altres que garantissin el manteniment integral d'aquest espai. -8- Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General Tota vegada que des del 24 d'octubre disposem d'una instal.lació coberta amb tots els serveis, es necessari procedir a la modificació del preu públic d'utilització d'aquest espai, d'acord amb les despeses previstes per la nova instal.lació. Per una altra part l'apartat C17 del preu públic d'esports, contempla una quota per renovació-perdua del carnet d'accés al pavelló . Per tal de facilitar el cobrament de les mateixes, proposem que aquest cobro es realitzi a les entitats usuàries del pavelló, en un rebut mensual on constaran totes les targetes que s'hagin reposat als membres de cada entitat esportiva. La modificació del preu públic que es proposa cobreix el cost de la prestació rebuda d'acord amb l'especificat a l'article 44 del Reial Decret Legislatiu 2/2004 de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals. Segons el que disposa l'article 47.1, l'establiment o modificació del preus públics, correspondrà al Ple de la Corporació, sense perjudici de les seves facultats de delegació en la Comissió de Govern, conforme a l'art. 23.2.b) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local Atès que la competència d'establir i modificar els preus públics va estar delegada en la Junta de Govern Local, en virtut d'acord del Ple municipal de data 5-7-2007, previ dictamen de la comissió informativa corresponent. Vistos els informes tècnics i la preceptiva fiscalització d'intervenció, a proposta del regidor-delegat d'Esports, per assentiment, S'ACORDA: Primer.- APROVAR la modificació del preu públic següent ANNEX 2: SERVEIS DE PROMOCIÓ DE LA CIUTAT 2.1 SECCIÓ D'ESPORTS I JOVENTUT. B) UTILITZACIÓ PISTA POLIESPORTIVA VORAMAR. Ent.usuàries pavelló Entitats no usuàries pav. Dilluns a Divendres Dilluns a Divendres Hora 2 abonam. 10 abonm. 20 abonm. Hora 2 abonam. 10 abonm. 20 abonm. 16,00 28,00 128,00 240,00 48,00 86,00 384,00 720,00 Dissabtes,Diumenes,Festius Dissabtes,Diumenges,Festius Hora Hora 32,00 64,00 Exempt d'IVA, d'acord amb l'art.20.13è.a ) de la Llei 37/1992, de 28 de desembre., si s'utilitza per practiques esportives. C) ACTIVITATS ESPORTIVES DEL GIMNÀS DEL PAVELLÓ D'ESPORTS Liquidació i ingrés .../... -9- Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General C 17. Es cobraran les targetes per pèrdua o reposició d'aquestes a les entitats esportives usuàries del Pavelló d'Esports i/o Pavelló Voramar mitjançant rebut únic mensual, on hi constaran totes les targetes que s'hagin reposat. Segon.- PUBLICAR el present acord al Butlletí Oficial de la Província i al tauler d'anuncis de l'ajuntament de Premià de Mar." El Ple de l'Ajuntament RESTA ASSABENTAT del seu contingut. 5.2.- DONAR COMPTE ACORD JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 02-02-11: APROVACIÓ MODIFICACIÓ PREU PÚBLIC "SERVEI CASAMENTS CIVILS I ESPAIS MUNICIPALS" L'alcalde manifesta que aquest acord s'ha de revisar en base a uns nous informes tècnics i, per tant, ES RETIRA de l'ordre del dia i es tractarà en un proper Ple. 5.3.- DONAR COMPTE DECRET ALCALDIA DE DATA 15-02-11: LIQUIDACIÓ PRESSUPOST 2010 Es dóna compte del decret d'Alcaldia de data 2 de febrer de 2011, dictaminat prèviament per la Comissió Informativa d'Hisenda, del contingut següent: "MIQUEL BUCH MOYA, alcalde-president de l'Ajuntament de Premià de Mar. Vista la liquidació del pressupost de l'Ajuntament de Premià de Mar, corresponent a l'exercici 2010, confeccionada per la intervenció de l'Ajuntament, d'acord amb el que estableix el Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, art.191, pel que s'aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, el Reial Decret 500/90, de 20 d'abril, art.89 al 105, pel que es desenvolupa el Capítol primer del Títol sisè de la Llei 39/1988, de 28 de desembre, reguladora de les Hisendes Locals, en matèria de pressupostos i per l'Ordre EHA/4041/2004, de 23 de novembre, pel que s'aprova la Instrucció del model Normal de Comptabilitat Local, així com els decrets de proposta d'aprovació dels Organismes Autònoms: Institut Municipal de la Música, Museu Municipal de l'Estampació i Emissora Municipal, de data 1 de febrer de 2011, relatius a la liquidació del pressupost de l'exercici 2010, i vist l'informe emès per l'interventor. HE RESOLT 1.- APROVAR la Liquidació del Pressupost de l'Ajuntament de Premià de Mar i la dels seus Organismes Autònoms: Institut Municipal de la Música, Museu Municipal de l'Estampació i Emissora Municipal, corresponent a l'exercici 2010, amb els següents resultats: RESULTAT PRESSUPOSTARI: - 10 - Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General a) Ajuntament Premià de Mar Conceptes Drets Obligacions Ajustos Resultat Reconeguts Nets reconegudes Pressupostari Netes a) Operacions corrents 20.492.693,89 18.000.424,57 2.492.269,32 b) Altres operacions no financeres 4.364.981,26 5.651.747,21 -1.286.765,95 1. Total operacions no financeres (a+b) 24.857.675,15 23.652.171,78 1.205.503,37 2. Actius financers 30.396,98 28.196,75 2.200,23 3. Passius financers 536.320,83 2.253.960,12 -1.717.639,29 RESULTAT PRESUPÒSTARI DE L'EXERCICI 25.424.392,96 25.934.328,65 -509.935,69 AJUSTOS 4. Crèdits gastats finançats amb Romanent de Tresoreria per despeses generals 5. Desviacions de finançament negatives de l'exercici 1.463.804,52 6. Desviacions de finançament positives de l'exercici 637.124,76 825.959,76 RESULTAT PRESUPOSTÀRI AJUSTAT 316.024,07 b) Institut Municipal de Música Conceptes Drets Obligacions Ajustos Resultat Reconeguts Nets reconegudes Pressupostari Netes a) Operacions corrents 680.116,19 613.647,61 66.468,58 b) Altres operacions no financeres 2.569,87 -2.569,87 1. Total operacions no financeres (a+b) 680.116,19 616.217,48 63.898,71 2. Actius financers 3. Passius financers RESULTAT PRESUPÒSTARI DE L'EXERCICI 680.116,19 616.217,48 63.898,71 AJUSTOS 4. Crèdits gastats finançats amb romanent de tresoreria per despeses 1.126,78 generals 5. Desviacions de finançament negatives de l'exercici 6. Desviacions de finançament positives de l'exercici 1.126,78 RESULTAT PRESUPOSTARI AJUSTAT 65.025,49 c) Museu de l'Estampació Conceptes Drets Reconeguts Obligacions Ajustos Resultat - 11 - Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General Nets reconegudes Pressupostari Netes a) Operacions corrents 222.447,78 188.301,66 34.146,12 b) Altres operacions no financeres 95,00 28.518,03 -28.423,03 1. Total operacions no financeres (a+b) 222.542,78 216.819,69 5.723,09 2. Actius financers 3. Passius financers RESULTAT PRESSUPOSTARI DE L'EXERCICI 222.542,78 216.819,69 5.723,09 AJUSTOS 4. Crèdits gastats finançats amb romanent de tresoreria per despeses generals 5. Desviacions de finançament negatives de l'exercici 6. Desviacions de finançament positives de l'exercici RESULTAT PRESSUPOSTARI AJUSTAT 5.723,09 d) Emissora Municipal Conceptes Drets Obligacions Ajustos Resultat Reconeguts Nets reconegudes Pressupostari Netes a) Operacions corrents 253.179,84 248.829,66 4.350,18 b) Altres operacions no financeres 578,90 -578,90 1. Total operacions no financeres (a+b) 253.179,84 249.408,56 3.771,28 2. Actius financers 3. Passius financers RESULTAT PRESSUPOSTARI DE L'EXERCICI 253.179,84 249.408,56 3.771,28 AJUSTOS 4. Crèdits gastats finançats amb romanent de tresoreria per despeses generals 1.399,85 5. Desviacions de finançament negatives de l'exercici 6. Desviacions de finançament positives de l'exercici 1.399,85 RESULTAT PRESSUPOSTARI AJUSTAT 5.171,13 ROMANENTS DE CRÈDIT: a) Ajuntament Premià de Mar - 12 - Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General Descripció Saldos Saldo de disposicions 1.372.005,72 Saldo d'autoritzacions 966.073,15 Saldo retingut pendent d'ús 529.179,42 Saldo retingut per a transferència 0 Saldo de crèdit 3.938.484,29 Total 5.310.49,01 b) Institut Municipal de Música Descripció Saldos Saldo de disposicions 1.871,14 Saldo d'autoritzacions 0,00 Saldo de crèdit 47.138,16 Total 49.009,30 c) Museu de l'Estampació Descripció Saldos Saldo de disposicions 780,13 Saldo d'autoritzacions 0,00 Saldo retingut pendent d'ús 1.741,06 Saldo de crèdit 9.958,52 Total 12.479,71 d) Emissora Municipal Descripció Saldos Saldo de disposicions 3.542,91 Saldo d'autoritzacions 1,14 Saldo retingut pendent d'ús 88,97 Saldo de crèdit 10.938,27 Total 14.571,29 ROMANENT DE TRESORERIA: a) Ajuntament Premià de Mar COMPOMENTS IMPORTS ANY 2010 - 13 - Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General 1. Fons Líquids 912.270,54 2. Drets pendents de cobrament 4.815.205,86 + del pressupost corrent 2.556.686,86 + del pressupost tancat 1.962.252,53 + d'operacions no pressupostàries 314.102,47 - cobraments realitzats pendents d'aplicació 17.836,00 definitiva 3. Obligacions pendents de pagament 2.817.228,53 + del pressupost corrent 1.886.660,30 +del pressupost tancat 1.104,46 +d'operacions no pressupostàries 929.463,77 - pagaments realitzats pendents d'aplicació definitiva I. Romanent de Tresoreria total (1+2-3) 2.910.247,87 II. Saldos de dubtós cobrament 511.053,91 III. Excés de finançament afectat 2.879.222,55 IV- Romanent de Tresoreria per despeses generals -480.028,59 (I-II-III) b) Institut Municipal de Música Components Import Any 1. Fons Líquids 32.441,56 2. Drets pendents de cobrament 112.096,67 + del pressupost corrent 106.117,13 + del pressupost tancat 5.979,54 + d'operacions no pressupostaries - cobraments realitzats pendents d'aplicació definitiva 3. Obligacions pendents de pagament 63.909,89 + del pressupost corrent 2.432,37 + del pressupost tancat 4.833,83 + d'operacions no pressupostaries 56.643,69 - pagaments realitzats pendents d'aplicació definitiva I. Romanents de Tresoreria total (1+2-3) 80.628,34 II. Saldos de dubtós cobrament 5.979,54 III. Excés de finançament afectat IV- Romanent de tresoreria per despeses generals (I-II-III) 74.648,80 c) Museu de l'Estampació Components Imports Any 1. Fons Líquids 12.705,91 - 14 - Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General 2. Drets pendents de cobrament 84.908,07 + del pressupost corrent 83.256,00 + del pressupost tancat 1.852,07 + d'operacions no pressupostaries - cobraments realitzats pendents d'aplicació definitiva 200,00 3. Obligacions pendents de pagament 39.541,28 +del pressupost corrent 27.193,97 + del pressupost tancat 3.068,47 -+d'operacions no pressupostaries 9.278,84 - pagaments realitzats pendents d'aplicació definitiva I. Romanents de Tresoreria total (1+2-3) 58.072,70 II. Saldos de dubtós cobrament 1.852,07 III. Excés de finançament afectat IV- Romanent de tresoreria per despeses generals (I-II-III) 56.220,63 d) Emissora Municipal Components Imports Any 2010 1. Fons Líquids 1.322,59 2. Drets pendents de cobrament 51.604,00 - del pressupost corrent 37.769,97 - del pressupost tancat 2.924,91 - d'operacions no pressupostaries 10.909,12 - cobraments realitzats pendents d'aplicació definitiva 3. Obligacions pendents de pagament 24.378,84 - del pressupost corrent 12.365,11 - del pressupost tancat 0,00 - d'operacions no pressupostaries 12.013,73 - pagaments realitzats pendents d'aplicació definitiva I. Romanents de Tresoreria total (1+2-3) 28.547,75 II. Saldos de dubtós cobrament 2.924,91 III. Excés de finançament afectat IV- Romanent de tresoreria per despeses generals (I-II-III) 25.622,84 2.- RETRE COMPTE del present acord al Ple Municipal en la propera sessió que se celebri. 3.- TRAMETRE còpia de l'expedient al Departament de Governació i Administracions Públiques de la Generalitat de Catalunya i a la Delegació d'Hisenda de la Província de Barcelona." En aquest moment s'incorpora a la sessió el regidor Sr. Patrick Cruz Molero, quan eren les 20.27 h. - 15 - Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General Prèvia deliberació, el Ple de l'Ajuntament RESTA ASSABENTAT del seu contingut. En la deliberació prèvia es pot destacar que: El tinent d'alcalde i regidor-delegat de Serveis Econòmics, Sr. Méndez, explica el contingut de la liquidació de la forma següent: "Aquesta és la liquidació del Pressupost del 2010, any en el que no es va fer cap increment dels impostos. Les dades més significatives són les següents: - Els ingressos s'han realitzat en un 90,75 %, desglossant entre corrents (93,80 %) i de capital (84,90 %). Amb un període cobrament mitjà de 36 dies. - Les despeses s'han realitzat en un 92,73 %, de les quals les corrents en un 92,15 % i les de capital en un 91,63 %. Tenim un període mig de pagament de 45 dies. Aquesta dada és molt significativa, doncs mostra la voluntat d'aquest Govern de no demorar els seus pagaments i facilitar la tasca dels nostres proveïdors, política aquesta no massa compartida per altres administracions públiques. - El Resultat pressupostari ajustat (diferència entre els ingressos i les despeses, ajustada amb les desviacions de finançament) és de 316.024 . Això sense haver incrementat els impostos l'any 2010. - L'estalvi net és positiu en 595.513 . - L'estabilitat pressupostària també és positiva per 1.205.503 - El coeficient d'endeutament sobre ingressos corrents és del 57,97 %. Recordem que el màxim era fins aquest any el 110 % i ara s'ha ajustat al 75 % per a poder demanar nou endeutament. - Finalment, el Romanent de Tresoreria és negatiu en 480.028 , que representa un 1,53 % sobre el Pressupost definitiu de l'any 2010. Aquest és un indicador de liquiditat que mostra el superàvit o dèficit acumulat en el temps. És semblant al capital circulant o fons de maniobra en l'àmbit privat. Si és positiu és un recurs per a finançar nous projectes no pressupostats. Si és negatiu s'ha de finançar per tres possibles vies: - Reduint la despesa del Pressupost en curs. Molt difícil doncs ja està prou ajustat. - Demanant un crèdit. Recurs no valorat en aquests moments. - Aprovant amb superàvit el Pressupost de l'any següent (2012). Aquesta darrera és la opció triada i, com es veure més endavant quan parlem de la modificació del Pla de Sanejament, comptem per a aquell any amb un ingrés extraordinari per la venda de les places d'aparcament de la Pl. de la Sardana, quan estigui l'aparcament de la Pl. Dels Països Catalans, i un petit ajust en la despesa dels capítols II i IV. Això sense comptar la possibilitat que tindrà el Govern existent de revisar els valors cadastrals i augmentar els impostos. Nosaltres com no augmentem impostos, no ho valorem. Per què s'ha produït aquest romanent negatiu? Doncs en primer lloc per la no realització de tots els ingressos previstos durant l'any. Recordem que l'any 2010 no es van pujar els impostos. - 16 - Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General Deixem de banda els conceptes que afecten a inversions tant per la banda de la despesa com de l' ingrés, doncs es compensen entre ells. Analitzem els ingressos corrents (capítols I a IV) i veiem que la reducció en relació a les previsions és de 1.251.000 i es centra principalment en dos apartats: - Les places d'aparcament de Can Ferrerons: 530.000 . Això suposa una manca d'encert en les previsions inicials derivada de l'aturada del mercat immobiliari. - Subvencions de la Generalitat i de la Diputació: 565.000 . Aportacions d'ens supramunicipals amb les que es comptava per experiències en anys anteriors, i que el 2010 no es van rebre. Destaquem com a més significatives la participació en tributs de la Generalitat (292.648 menys), el Conveni Marc de la Generalitat (117.591) o els ajuts per a ensenyament de la Diputació (45.000), juntament a diverses petites subvencions que sumen la xifra indicada (565.000 ) i que no s'han rebut. Si s'haguessin cobrat aquestes quantitats compromeses, no haguéssim tingut romanent de tresoreria negatiu. D'una altra banda, el grau d'execució de la despesa ha estat força elevat, complint-se tots els compromisos en la prestació de serveis bàsics. La situació és aquesta i evidentment no és favorable, però ve derivada de la diferència entre ingressos i despeses esmentada i de no haver pujat els impostos. No obstant, les mesures adoptades per a reconduir aquest romanent entenem que són suficientment adequades: Pensem que, segons com evolucioni l'execució del Pressupost d'aquest any, no caldrà fer l'ajust l'any 2012. En definitiva, la situació general pressupostària presenta indicadors correctes, llevat aquest dèficit de liquiditat generat bàsicament per l'incompliment en les previsions d'ingressos, que serà redreçat durant l'exercici vinent. Tot això tenint molt present que aquest Equip de Govern no ha pujat els impostos durant els anys 2010 i 2011, quan tenia marge per poder efectuar una revisió de valors cadastrals que es mantenen iguals des de l'any 1994 i que hagués derivat en una major pressió fiscal pels premianencs que no volem en aquests moments de dificultat econòmica." El portaveu del grup municipal PP, Sr. Cruz, manifesta: "Nosaltres en coherència amb el que vam votar al pressupost, ens abstindrem. Cada vegada que hem parlat de la liquidació de pressupostos sempre hem tingut la mateixa teoria. Esperem que al final de l'any que ve poguem saber si aquesta liquidació que ara ens abstindrem ens hem equivocat o no. Gràcies." El Sr. alcalde apunta: "No s'equivocarà, li garanteixo. No es vota, aquest punt no es vota." El portaveu del grup municipal ICV-EUiA-EPM, Sr. Barreras, indica: "Jo, sense entrar a analitzar la intervenció del senyor regidor, els números que ha aportat de la liquidació d'aquest pressupost, jo faré menció a la part final, que és la situació en què ens trobem en la liquidació del pressupost del 2010 i és que hem tancat el pressupost del 2010 amb una quantitat negativa, amb un romanent de Tresoreria negatiu de 480.000 . Aquesta és la realitat. Això el que implica és que no s'ha fet una bona gestió, no s'ha gestionat bé aquest pressupost. Podem parlar ara de que no s'han augmentat els impostos, és veritat, però bé són vostès qui fan els pressupostos, qui decideixen d'alguna manera quines - 17 - Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General seran les despeses i de quina forma aportarà els ingressos corresponents per a complir aquestes despeses. Han decidit no augmentar impostos, això és una decisió política de vostès que el nostre grup respecta, com no podia ser d'una altra manera, però la situació és la que tenim. S'ha tancat el pressupost amb romanent de Tresoreria negatiu de 480.000 i això jo crec que és perillós. Dir ara que no s'han complert les previsions que havia d'aportacions per part de la Generalitat i la Diputació, bé és que la situació és la que és i, possiblement, si això continua igual el 2012, que vostès tenen previst tancar el pressupost en positiu, es troben en la mateixa situació. Perquè clar, tornar a comptar amb ingressos extraordinaris de la venda d'unes places d'aparcament a la plaça de la Sardana jo crec que també és una miqueta ... mirar les coses fora de la realitat. Precisament si aquest pressupost que hem tancat del 2010 té un problema, ha sigut una part del problema és que hi havia una previsió de venda de les places d'aparcament de la Biblioteca que no s'han complert, pràcticament el 100%, i això mateix pot passar amb els aparcaments de la plaça de la Sardana. Jo crec que la situació és delicada, la situació és molt complicada i jo crec, per acabar dir això, simplement que el que hem vist és que l'equip de Govern ha fet una mala gestió durant el 2010 del pressupost que vostès mateixos van portar a aprovació en aquest Ple. Res més." El portaveu del grup municipal PSC-PM, Sr. Esteban, diu: "Estem parlant de la liquidació del pressupost del 2010 i també és bo repassar com ha anat el 2007, el 2008, el 2009 i ens trobem aquí el 2010. Ja al 2008 va haver un tancament positiu de 200.000 , el 2009 va baixar a 27.000 i ara al 2010 hi ha 480.000 , pràcticament, de negatiu. Sembla que les dades així ho indicaven, tot i que al 2009 hi va haver uns ingressos extraordinaris i al 2010 també, per part d'altres administracions que superen amb escreix les baixades que podien haver hagut per part de la Generalitat o de la Diputació, però sí que realment estan. Però si mires els ingressos hi ha una partida, segurament important, que vostès van posar que són bastants centenars milers d'euros que era la venda d'aparcaments i que com s'ha vist, doncs res, no es venen. I en tornen a parlar per al 2012, ho deixen per un altre, el que vingui ja s'espabilarà, ja ho modificaran i ja faran un pressupost en positiu. I nosaltres aquí els deixem, per tercera vegada, amb un pla de sanejament financer, en vuit anys, i es torna a repetir i a modificar un pla de sanejament financer que es va fer fa un any i mig. I després també d'haver demanat un crèdit i deixar els comptes de l'Ajuntament a zero. Recorda que va dir: "amb aquest crèdit paguem aquests tres milions que es van demanar per pagar les factures d'aquells deutes que hi havia de factures i ara comencem des de zero i això ara anirà molt bé." Doncs sembla ser que no. Sembla ser que no s'ha portat un control acurat del pressupost, tenint en compte la situació econòmica i els ingressos i les despeses que té aquest Ajuntament. És cert que no es van incrementar els impostos al 2010, això és cert, però també és cert que els impostos directes van pujar un 4,67%, de la diferència entre el previst i el real. Ja no dic els impostos indirectes perquè això és un altre, i va quedar clar l'altre dia, que és un altre concepte que no ve precisament d'una decisió política sinó que són altres aspectes, per tant, no ho inclouré. Però sí que és una realitat. - 18 - Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat