Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General ACTA NÚM. 16/2011 ­ SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA PER L'AJUNTAMENT PLE Dia: 21 de desembre de 2011 Hora de començament: 19.15 h Hora d'acabament: 21.55 h Lloc: Sala d'Actes de la nau 1 de l'antiga Fàbrica del Gas (c/Joan XXIII, 2-8), per motius de força major que impedeixen l'ús de la Casa de la Vila (art. 85 del ROF) Membres assistents: MIQUEL BUCH i MOYA Alcalde MIQUEL ÀNGEL MÉNDEZ GIL Tinent d'alcalde MARIA ISABEL FERRERAS CANO Tinent d'alcalde ANNA MARIA MEDINA BRACERO Tinent d'alcalde ANTONI SUBIRÀ i COMAS Tinent d'alcalde CONCEPCIÓN MORALES GARCÍA Regidora ELOI MARISTANY VILA Regidor JORDI TOMÀS ALONSO Regidor IBAN DÍAZ PÉREZ Regidor ROSER ROCA FRANQUESA Regidora TOMÀS ESTEBAN ÚBEDA Regidor JOSÉ MARIA ANGUERA i MONZÓ Regidor OLGA SAFONT ANGUITA Regidora LUISA RABASSA ESPUNY Regidora AURORA JUVÉ LAFUENTE Regidora PATRICK CRUZ MOLERO Regidor JOAQUÍN BRIONES IGLESIAS Regidor JOAN RIBET i CASADEMUNT Regidor MARC FORÉS MATALLANA Regidor ILDEFONSO BARRERAS MILLA Regidor MOISÈS SEVILLANO CANO Regidor Assistits per la secretària general, Sra. ELISA ALMIRALL GAYO, que certifica. El regidor Sr. Joaquín Briones Iglesias s'incorpora a la sessió a les 19.25 h, quan s'anava a tractar el punt 5.1 de l'ordre del dia. Constatada l'existència de quòrum legal, conforme a l'art. 98 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de la LMRLC, la presidència obrí la sessió i proposà la ratificació de la inclusió en l'Ordre del dia de la sessió, d'acord amb el que disposa l'art. 82.3 del ROF, del punt del punt 7.1 (Aprovació definitiva Ordenança Fiscal 3.5, reguladora de les taxes per parades, barraques, casetes de venda, espectacles o atraccions situats en terrenys d'ús públic i indústries del carrer i ambulants i rodatge cinematogràfic). -1- Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General El Ple de l'Ajuntament ACORDA APROVAR, per assentiment dels 20 membres presents dels 21 que integren la Corporació, aquesta inclusió. Així mateix, el portaveu del grup municipal CP-PA proposa l'ampliació de l'ordre del dia amb el tractament de l'assumpte següent: - MOCIÓ PRESENTADA PEL GRUP MUNICIPAL CP-PA, ICV-EUiA-E, PSC-PM i PP: AUGMENT DE LES QUOTES DE L'ESCOLA BRESSOL DE PREMIÀ DEMAR PRÈVIA DECLARACIÓ D'URGÈNCIA, d'acord amb l'art. 103.3 del Text Refós de la LMRLC i l'art. 83 del ROF, el Ple municipal, ACORDA tractar aquest assumpte després del número 7.1 de l'ordre del dia, per assentiment dels 20 membres presents dels 21 que integren la Corporació i, per tant, amb el quòrum de la majoria absoluta del nombre legal de membres de la Corporació. ORDRE DEL DIA 1.- Lectura i aprovació acta sessió anterior. 2.- Informació Oficial. Comissió Informativa d'Afers Generals: 3.- Alcaldia: 3.1.- Donar compte canvi portaveu titular grup municipal PP. 3.2.- Nomenament vocals organismes autònoms. 4.- Cultura: 4.1.- Encàrrec de gestió a l'empresa Premià Serveis Municipals, SLU: Gestió de les activitats necessàries per a la realització de la programació i dinamització del teatre L'Amistat. Comissió Informativa de Territori i Participació: 5.- Urbanisme, Obres Públiques i Serveis Municipals: 5.1.- Aprovació inicial modificació puntual POUM àmbit Masia Ribas. 5.2.- Adhesió conveni de col.laboració entre l'Agència de Residus de Catalunya i les entitats gestores dels sistemes integrats de gestió (SIG) de residus de piles i d'acumuladors. Mocions: 6.- Mocions presentades pel grup municipal CP-PA: 6.1.- Laterals de la ronda Mataró-Maresme. 6.2.- Adhesió al fòrum Estratègia Catalana Residu Zero. No dictaminat per Comissió Informativa: 7.- Serveis Econòmics: 7.1.- Aprovació definitiva Ordenança Fiscal 3.5, reguladora de les taxes per parades, barraques, casetes de venda, espectacles o atraccions situats en terrenys d'ús públic i indústries del carrer i ambulants i rodatge cinematogràfic -2- Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General Precs i preguntes: 8.- Preguntes presentades pel grup municipal ICV-EUiA-E: a) Coberta del porxo de La Lió ­ b) Il.luminació nadalenca. 9.- Prec presentat pel grup municipal CP-PA: Canviar el nom de la plaça de la Constitució. 10.- Preguntes presentades pel grup municipal CP-PA: a) Enllumenat de Nadal ­ b) Valoració del Pla de Participació amb motiu del disseny del Pla d'Equipaments ­ c) Augment de les quotes de l'escola bressol municipal. 1.- LECTURA I APROVACIÓ ACTA SESSIÓ ANTERIOR Sotmès al Ple de l'Ajuntament l'esborrany de l'acta de la sessió ordinària corresponent al dia 16 de novembre (que va estar distribuït i van rebre els seus membres, per la qual cosa no se li dóna nova lectura), S'APROVA, per assentiment dels 20 membres presents dels 21 que integren la Corporació, sense cap esmena. 2.- INFORMACIÓ OFICIAL Als efectes de l'art. 42 del ROF, es fa constar que han restat des de la convocatòria a disposició dels regidors i regidores, per al seu examen, les resolucions de l'Alcaldia, del núm. 683/2011 al núm. 765/2011 (del 17 d'octubre al 24 de novembre); de la 2a. Tinença d'Alcaldia, del núm. 79/2011 al núm. 187/2011 (del 4 d'octubre al 14 de desembre) i de la 4a. Tinença d'Alcaldia, del núm. 108/2011 al núm. 143/2011 (del 25 d'octubre al 22 de novembre). COMISSIÓ INFORMATIVA D'AFERS GENERALS: 3.- ALCALDIA: 3.1.- DONAR COMPTE CANVI PORTAVEU TITULAR GRUP MUNICIPAL PP El Sr. alcalde dóna compte al Ple municipal del dictamen de la Comissió Informativa d'Afers Generals de canvi del portaveu titular del grup municipal PP, del contingut següent: "Identificació de l'expedient Expedient núm. 137/2011, de canvi de portaveu titular del grup municipal PP Antecedents Per decret de l'Alcaldia de data 20 de juny de 2011, del qual se'n donà compte a la sessió extraordinària del Ple municipal del dia 5 de juliol de 2011, es va constituir el grup municipal del Partit Popular de Catalunya, integrat per la senyora regidora i senyores regidors de la llista del PP, figurant com a portaveu titular del grup municipal el regidor Sr. Patrick Cruz Molero i portaveu suplent la regidora Sra. Aurora Juvé Lafuente. -3- Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General En data 11 de novembre de 2011, la regidora Sra. Aurora Juvé Lafuente comunica que a partir d'aquesta data passa a ser la portaveu titular del grup municipal del Partit Popular. Fonaments jurídics L'article 25 del ROF, de constitució dels grups municipals, dels seus membres, portaveus i suplents, d'acord amb allò que disposen els articles 50 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la LMRLC, 60 del ROM i 24 i 25 del ROF. Proposta d'acord Vist l'informe-proposta de la secretària general, l'alcalde proposa al Ple municipal l'adopció dels acords següents: DONAR-SE PER ASSABENTAT que la portaveu titular del grup municipal PARTIT POPULAR DE CATALUNYA serà la regidora Sra. AURORA JUVÉ LAFUENTE i que el portaveu suplent serà el regidor Sr. PATRICK CRUZ MOLERO." El Ple de l'Ajuntament EN RESTA ASSABENTAT. 3.2.- NOMENAMENT VOCALS ORGANISME AUTÒNOMS El Sr. alcalde sotmet a la consideració del Ple municipal el dictamen de la Comissió Informativa d'Afers Generals de nomenament de diversos vocals dels organismes autònoms, del contingut següent: "Identificació de l'expedient Expedient núm. 96/2011, de nomenament de vocals als organismes autònoms Antecedents En data 22 de maig de 2011 es van celebrar eleccions municipals, motiu pel qual s'ha de procedir a renovar la Junta de Govern de l'Organisme Autònom del Museu de l'Estampació de Premià de Mar i el Consell d'Administració de l'Emissora Municipal "Ràdio Premià de Mar". En data 4 d'octubre de 2011 el director del Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya ha comunicat a l'Ajuntament la proposta de vocal a la Junta de Govern de l'Organisme Autònom del Museu de l'Estampació de Premià de Mar. En data 18 de novembre de 2011 l'Associació d'Estudis Científics i Culturals (AECC) ha comunicat a l'Ajuntament la seva proposta de vocal a la Junta de Govern de l'Organisme Autònom del Museu de l'Estampació de Premià de Mar. En data 22 de novembre de 2011 el Consell Municipal d'Esports va acordar proposar el Sr. Enrique Pimpinela Frances, del Club Esportiu Premià, com a vocal del Consell -4- Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General d'Administració del Patronat de l'Emissora Municipal "Ràdio Premià de Mar", en representació de les entitats cíviques i ciutadanes de més incidència dins del municipi. Fonaments jurídics L'article 9.2 dels estatuts de l'Organisme Autònom del Museu de l'Estampació de Premià de Mar determina que la Junta de Govern es renovarà coincidint amb el canvi de Corporació Municipal i estarà integrat, entre d'altres, per un vocal proposat pel Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya i un vocal proposat per l'Associació d'Estudis Científics i Culturals, que seran nomenats pel Ple municipal. L'article 12.c) dels estatuts del Patronat de l'Emissora Municipal "Ràdio Premià de Mar" estableixen que el Consell d'Administració estarà integrat per tres consellers representants de les entitats cíviques i ciutadanes de més incidència dins del municipi designats pel Ple de l'Ajuntament. Vist l'informe-proposta de la secretària general, l'alcalde proposa al Ple municipal l'adopció dels acords següents: PRIMER.- NOMENAR com a vocal proposat pel Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya a la Junta de Govern de l'Organisme Autònom del Museu de l'Estampació de Premià de Mar la Sra. Carme Prats i Joaniquet. SEGON.- NOMENAR com a vocal proposat per l'Associació d'Estudis Científics i Culturals (AECC) a la Junta de Govern de l'Organisme Autònom del Museu de l'Estampació de Premià de Mar el Sr. Josep Maria Daura Montserrat. TERCER.- NOMENAR com a vocal proposat pel Consell Municipal d'Esports al Consell d'Administració del Patronat de l'Emissora municipal "Ràdio Premià de Mar", el Sr. Enrique Pimpinela Frances. QUART.- COMUNICAR aquest acord als interessats." El Ple de l'Ajuntament ACORDA APROVAR, per assentiment dels 20 membres presents dels 21 que integren la Corporació, la proposta precedent. 4.- CULTURA: 4.1.- ENCÀRREC DE GESTIÓ A L'EMPRESA PREMIÀ SERVEIS MUNICIPALS, SLU: GESTIÓ DE LES ACTIVITATS NECESSÀRIES PER A LA REALITZACIÓ DE LA PROGRAMACIÓ I DINAMITZACIÓ DEL TEATRE L'AMISTAT Aquest punt ES RETIRA de l'Ordre del Dia. En aquest moment, quan eren les 19.25 h, s'incorpora a la sessió el regidor Sr. Joaquín Briones Iglesias. -5- Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General COMISSIÓ INFORMATIVA DE TERRITORI I PARTICIPACIÓ: 5.- URBANISME, OBRES PÚBLIQUES I SERVEIS MUNICIPALS: 5.1.- APROVACIÓ INICIAL MODIFICACIÓ PUNTUAL POUM ÀMBIT MASIA RIBAS El Sr. alcalde sotmet a la consideració del Ple municipal el dictamen de la Comissió Informativa d'Afers Generals d'aprovació inicial de modificació puntual del POUM en l'àmbit de la Masia Ribas, del contingut següent: "Identificació de l'expedient Expedient 7U/2011 relatiu a la Modificació Puntual del Pla d'Ordenació Urbanística Municipal a l'àmbit de la Masia Ribas Antecedents - El Pla d'Ordenació Urbanística Municipal (POUM) aprovat definitivament per la Comissió Territorial d'Urbanisme de Barcelona de data 2 d'abril de 2009 i acordada la seva publicació a efectes d'executivitat en data 22 de juliol de 2010 (DOGC núm. 5772, de data 10.12.10) contempla la subzona 13d3 Cases amb jardí, a la qual pertany l'àmbit de la Masia Ribas. - En data 13.07.11, RGE núm. 6973, el Sr. Manuel Angel Martínez González de la Rubia, en representació de l'Escola Liberi, va presentar l'avantprojecte de modificació puntual del Pla general d'ordenació urbanística en l'àmbit de la Masia Ribas on es proposa la destinació d'aquest àmbit qualificat de 13d3, a un ús escolar, el qual ja es troba previst pel POUM. Aquest ús garantiria la pervivència de l'edifici i el seu jardí, atesa la seva dimensió i complexitat de manteniment. - La protecció patrimonial de l'edifici, però, dificulta la implantació d'aquest ús escolar, per la qual cosa es planteja una ampliació de l'increment del sostre previst per les Normes Urbanístiques del POUM del 10% al 50% únicament en el cas d'aquest ús i amb les característiques proposades en el document. - D'acord amb el que estableix l'article 99 del Decret legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei d'Urbanisme, les modificacions d'instruments de planejament general que comportin un increment del sostre edificable que tinguin una vigència inferior a cinc anys requereixen l'informe favorable de la comissió territorial d'urbanisme competent, prèviament a la seva tramitació. - Mitjançant Resolució d'Alcaldia de data 18 de juliol de 2011, es va acordar sol.licitar a la Comissió Territorial d'Urbanisme de Barcelona l'informe previ per a la tramitació de la Modificació Puntual del Pla d'Ordenació Urbanística Municipal (POUM) a l'àmbit corresponent a la Masia Ribas, zona 13d, subzona 13d3 consistent en l'increment del sostre edificable en l'entorn de l'edifici en el cas d'ús escolar, d'acord amb l'avantprojecte que s'adjuntava. - En data 20 de juliol de 2011 es va aportar la Resolució del director general de Centres Concertats i Centres Privats per la qual s'aprova el projecte del centre -6- Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General educatiu privat Liberi, la qual es va trametre a la Comissió d'Urbanisme i ha estat incorporada a l'expedient. - La Comissió Territorial d'Urbanisme de Barcelona (CTUB) per acord de data 27 d'octubre de 2011 ha emès informe en sentit favorable sempre i quan la Modificació puntual contingui les consideracions efectuades en el propi acord. - En data 7 de desembre de 2011 s'ha presentat el document de Modificació Puntual de l'àmbit de la Masia Ribas, incorporant les consideracions efectuades per la CTUB als efectes de que per part de l'ajuntament es procedeixi ala seva tramitació. Fonaments jurídic i tècnics 1.- ASPECTES FORMALS D'acord amb l'article 96 del Text Refós de la Llei d'Urbanisme de Catalunya (TRLUC) la modificació de qualsevol dels elements d'una figura del planejament urbanístic se subjecta a les mateixes disposicions que en regeixen la formació. El procediment i òrgans competents ve regulat als articles 80, 85, 91 i 96 de la TRLUC i 23 del RLUC. 2.- ASPECTES MATERIALS L'article 96 del TRLUC ja esmentat estableix, a més de que la modificació de qualsevol dels elements d'una figura del planejament urbanístic ha de subjectar-se a les mateixes disposicions que en regeixen la formació, una sèrie d'excepcions i particularitats. En aquest sentit disposa que les modificacions que comportin un increment del sostre edificable resten subjectes a les particularitats que estableixen els articles 99 i 100. 3.- ÒRGANS COMPETENTS I QUÒRUM L'aprovació inicial i provisional de la Modificació puntual del POUM correspon al ple municipal en virtut del que disposa l'article 22.1.c) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de bases de Règim Local, i l'article 52.2.c) del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. L'aprovació definitiva correspon a la Comissió Territorial d'Urbanisme de Barcelona (art. 80 TRLUC). El quòrum exigit, d'acord amb l'article 47.2.ll de la Llei 7/1985 esmentada, és el de majoria absoluta, per la qual cosa requerirà l'informe previ de la Secretària General d'acord amb l'article 173 del Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals. Vist l'informe emès per l'arquitecte municipal i l'informe-proposta de l'Assessora jurídica de l'Àrea de Serveis Territorials, el Regidor -Delegat d'Urbanisme, Obres Públiques i Serveis Municipals, proposa al ple municipal l'adopció del següent acord: -7- Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General 1.- APROVAR INICIALMENT la Modificació Puntual del Pla General d'Ordenació Urbanística (POUM) a l'àmbit corresponent a la Masia Ribas, zona 13d, subzona 13d3 consistent en l'increment del sostre edificable en l'entorn de l'edifici en el cas d'ús escolar, d'acord amb el document tècnic adjunt. 2.- EXPOSAR-LA al públic mitjançant la seva publicació al Butlletí oficial de la província, a un dels diaris de premsa periòdica de més divulgació en l'àmbit municipal, a la pàgina web municipal i al tauler d'anuncis de la Corporació durant el termini d'un mes (1 MES) als efectes de presentació d'al.legacions i reclamacions. 3.- SOL.LICITAR de forma simultània informe preceptiu a la Direcció General de Patrimoni Cultural del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya. 4.- CONSIDERAR-LO aprovat provisionalment, en el cas que no es presentin al.legacions i l'informe preceptiu sigui favorable. 5.- RECORDAR que com a condició prèvia a la concessió de la llicència d'obres i activitat s'haurà de dipositar la quantitat corresponent al valor econòmic de la cessió que l'ajuntament ha de destinat a nodrir un fons constituït per a adquirir espais lliures o equipaments de nova creació en el municipi. 6.- SUSPENDRE l'atorgament de llicències de parcel.lació de terrenys, d'edificació, de reforma, rehabilitació o enderrocament de construccions, d'instal.lació o ampliació d'activitats o usos concrets i d'altres autoritzacions municipals connexes establertes per la legislació sectorial, a l'àmbit de la Masia Ribas fins a l'aprovació definitiva de la Modificació puntual o pel termini màxim de dos anys." Prèvia deliberació, el Ple de l'Ajuntament ACORDA APROVAR la proposta precedent, en obtenir 13 vots a favor (10 del grup municipal CiU i 3 del grup municipal PP), 2 vots en contra (del grup municipal ICV-EUiA-E) i 6 abstencions (4 del grup municipal PSC-PM i 2 del grup municipal CP-PA), dels 21 membres que integren la Corporació i, per tant, amb el quórum de majoria absoluta establert a l'art. 47.2.ll de la Llei 7/1985. En la deliberació prèvia es pot destacar que: El tinent d'alcalde i regidor delegat d'Urbanisme, Obres Públiques i Serveis Municipals, Sr. Subirà, explica el contingut de la modificació del POUM que es porta a aprovació. El portaveu del grup municipal ICV-EUiA-E, Sr. Barreras, considera que la proposta d'ús escolar és millor que la d'ús residencial però desconfia dels motius que han portat als propietaris a proposar la ubicació d'una escola totalment privada ja que pensa que el que es vol és esperar per tal que canviï el temps i fer apartaments dins de la Masia. Constata que l'escola tindrà una línia de primària de 15-20 alumnes per classe la qual cosa suposarà un total de 90 a 120 alumnes a l'escola amb una quota que no sap si existiran a Premià de Mar alumnes per cobrir-la el que pot suposar que en el futur -8- Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General l'escola passi a ser concertada, cosa que suposarà un risc per a l'escola pública a Premià de Mar, per tot el que manifesta que el vot del seu grup serà en contra. El portaveu del grup municipal CP-PA, Sr. Ribet, constata que l'informe que figura a l'expedient és un informe difús que no acaba d'aclarir els buits de cara al futur. Constata que el projecte és correcte de cara al manteniment de la Masia però el punt de discòrdia és la instal.lació de barracons al pati, instal.lació que no sap quin impacte visual i perjudici per al jardí suposarà. Anuncia que el vot del seu grup serà d'abstenció atès que no és el seu pla urbanístic i la modificación no els convenç. El portaveu del grup municipal PP, Sr. Cruz, manifesta que al seu grup li agrada que l'empresa privada vulgui posar a Premià de Mar un col.legi i si és d'alt rendiment molt millor. Considera que en el futur, si passa a escola concertada, ja se'n parlarà. El detall que no li agrada és que ara es passa a aprovació la modificació del POUM quan ja s'estan fent obres a la Masia. El portaveu del grup municipal PSC-PM, Sr. Esteban, manifesta que el seu grup va votar en contra de l'aprovació del POUM però respecte a aquesta actuació el vot del seu grup serà d'abstenció. El tinent d'alcalde i regidor-delegat d'Urbanisme, Sr. Subirà, explica que la propietat no fa la promoció sinó que lloga a un promotor per la qual cosa suposa que prèviament ha valorat el mercat. Desconeix si en el futur la propietar vol fer habitatge. Respecte a les quotes de l'escola suposa que es tracta d'un problema entre l'oferta i la demanda i que prèviament el promotor haurà fet un estudi. Respecte al barracons constata que si cessa l'activitat s'hauran de desmuntar els barracons. Respecte a la intervenció del regidor Sr. Ribet, explica que en els plànols queda perfectament reflectit com quedarà l'edificació i respecte a les obres a les quals ha fet referència el regidor Sr. Cruz, explica que s'ha sol.licitat llicència per pintar l'edifici, fer un bany i arranjar un pati, la qual cosa és perfectament admissible en la situació actual. Recorda que moltes escoles actualment concertades i fins i tot públiques, han començat amb aquest tipus d'iniciatives. El Sr. alcalde conclou les intervencions explicant que no hi ha encara suspensió de llicències i les obres sol.licitades s'ajusten al POUM actual i que és bo generar activitat econòmica. 5.2.- ADHESIÓ CONVENI DE COL.LABORACIÓ ENTRE L'AGÈNCIA DE RESIDUS DE CATALUNYA I LES ENTITATS GESTORES DELS SISTEMES INTEGRATS DE GESTIÓ (SIG) DE RESIDUS DE PILES I D'ACUMULADORS El Sr. alcalde sotmet a la consideració del Ple municipal el dictamen de la Comissió Informativa d'Afers Generals d'adhesió al conveni de col.laboració entre l'Agència de Residus de Catalunya i les entitats gestores dels sistemes integrats de gestió de residus de piles i d'acumuladors, del contingut següent: "Identificació de l'expedient -9- Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General Expedient relatiu a l'adhesió al Conveni de col.laboració entre l'Agència de Residus de Catalunya i les entitats recol.lectores de piles i acumuladors Antecedents 1. Vist el Conveni marc de col.laboració entre l'Agència de Residus de Catalunya i les entitats gestores dels sistemes integrats de gestió (SIG) de residus de piles i acumuladors. 2. Vist l'informe tècnic de data 29-11-11. Fonaments de dret 1. Àmbit competencial D'acord amb el que disposen els articles 66 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, i 10 del Reial Decret 106/2008, d'1 de febrer, sobre piles i acumuladors i la gestió ambiental dels seus residus, els ens locals tenen competències pròpies en matèria de recollida i tractament de residus i, en particular, en la recollida selectiva i transports al punt d'emmagatzematge de les piles i acumuladors portàtils usats. 2. Competència per a l'aprovació de l'adhesió al conveni i la seva formalització D'acord amb el que estableixen els articles 52.2.q) i 114.3.d) del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, i 309 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals de Catalunya (en endavant ROAS), el Ple municipal és l'òrgan competent per acordar l'adhesió al conveni, mitjançant acord adoptat per majoria absoluta del nombre legal de membres de la Corporació, atès que comporta la transferència de funcions o d'activitats de l'Ajuntament a altres administracions públiques. 3. Legitimitat de la col.laboració En base amb al que disposen els articles 57 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i l'article 303 del ROAS, l'Ajuntament està legitimat per a adherir-se a convenis de col.laboració administrativa en matèria de serveis locals i assumptes d'interès comú. 4. Informe preceptiu Atès que l'acord s'ha d'adoptar per majoria absoluta, caldrà informe de la secretària general de l'Ajuntament, d'acord amb l'article 173 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals. Vist l'informe-proposta, la regidora-delegada de Medi Ambient i Sostenibilitat i Salut Pública, proposa al Ple municipal l'adopció dels següents Acords - 10 - Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General Primer.- Aprovar l'adhesió de l'Ajuntament de Premià de Mar al Conveni marc de data 26-07-10 de col.laboració entre l'Agència de Residus de Catalunya i les entitats gestores dels sistemes integrats de gestió (SIG) de residus de piles i acumuladors, que s'adjunta amb aquesta proposta, sota l'opció A, que d'acord amb el pacte cinquè del conveni n'és la següent: "L'entitat local que subscriu aquesta adhesió farà el servei de recollida, de transport (des dels punts de recollida selectiva dels residus, PRS, fins al punt de recollida municipal, PRM) i d'emmagatzematge temporal dels residus de piles i d'acumuladors en el seu àmbit territorial, i rebrà per fer-ho la compensació econòmica establerta a l'annex IV d'aquest Conveni." Segon.- Facultar el Sr. alcalde per a la signatura de tots els documents necessaris per a l'efectivitat d'aquest acord. Tercer.- Trametre aquest acord a l'Agència de Residus de Catalunya, carrer Dr. Roux, 80, 08017-Barcelona." El Ple de l'Ajuntament ACORDA APROVAR, per assentiment dels 21 membres que integren la Corporació, la proposta precedent. MOCIONS: 6.- MOCIONS PRESENTADES PEL GRUP MUNICIPAL CP-PA: 6.1.- LATERALS DE LA RONDA MATARÓ-MARESME El Sr. alcalde sotmet a la consideració del Ple municipal el dictamen de la Comissió Informativa d'Afers Generals de la moció presentada pel grup municipal CP-PA sobre els laterals de la ronda Mataró-Maresme, del contingut següent: "El passat 27 de maig de 2010 la Direcció General de Carreteres va aprovar el projecte "Millora de l'accessibilitat a la variant de Mataró", el que més endavant es coneixeria popularment com a laterals de la ronda Maresme. Aquesta "millora" suposava, entre altres, la pèrdua de terreny agrícola, més sòl destinat a carreteres, més contaminació i un llarg etcètera de problemàtiques ambientals que la població dels municipis afectats va rebutjar amb manifestacions al carrer, entre les quals la més massiva el 21 de novembre a Mataró, promoguda per la Coordinadora Preservem el Maresme. Fins a 87 entitats de la comarca van mostrar el seu rebuig al projecte. També per la via institucional es van promoure mocions contràries a la ronda Mataró- Maresme, essent votades favorablement a Argentona, Premià de Dalt, Cabrera de Mar, Vilassar de Dalt, Tiana i Alella i interposant contenciosos administratius des d'alguns d'aquests municipis. Davant tota aquesta pressió, el Govern de la Generalitat de Catalunya va decidir aturar el projecte de ronda Mataró-Maresme, no executant-lo però deixant-lo en suspens. Aquesta - 11 - Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General situació de suspens, per tant, no comporta l'anul.lació oficial i definitiva del projecte de Ronda Mataró-Maresme. Per tot això, el Grup Municipal de Crida Premianenca-Poble Actiu proposa al Ple de l'Ajuntament de Premià de Mar els acords següents: 1. Que el Ple mostri el seu desacord amb el projecte de la ronda Mataró-Maresme i la seva voluntat de tancar aquest projecte de manera definitiva. 2. Negociar amb el Departament de Política Territorial i Obres Públiques una sortida de la situació actual que inclogui l'anul.lació definitiva del projecte de ronda Mataró - Maresme. 3. Negociar amb el Departament de Política Territorial i Obres Públiques que els recursos previstos per les obres de la ronda es destinin a millorar l'accessibilitat i els enllaços de les zones conflictives i a potenciar el transport públic de la comarca. 4. Comunicar l'acord als Ajuntaments afectats pel projecte de la ronda Mataró-Maresme, és a dir, Mataró, Montgat, Alella, Teià, El Masnou, Premià de Dalt, Vilassar de Dalt, Vilassar de Mar, Cabrils, Cabrera i Argentona." Prèvia deliberació, el Ple de l'Ajuntament ACORDA DENEGAR L'APROVACIÓ de la moció precedent, en obtenir 4 vots a favor (2 del grup municipal CP-PA i 2 del grup municipal ICV-EUiA-E), 13 vots en contra (10 del grup municipal CiU i 3 del grup municipal PP) i 4 abstencions (del grup municipal PSC-PM) dels 21 membres que integren la Corporació. En la deliberació prèvia es pot destacar que: El portaveu del grup municipal ICV-EUiA-E, Sr. Barreras, manifesta la conformitat del seu grup amb el contingut de la moció. Recorda que el seu grup sempre ha defensat l'anul.lació del projecte i manifesta que els agradaria poder conèixer el contingut de la moció abans d'arribar al Ple municipal per tal de tenir possibilitat d'adhesió. El regidor del grup municipal CP-PA, presentant de la moció, Sr. Forès, explica que el contingut de la moció va en la línia d'intentar posicionar-se tots per intentar aturar un tema que ara està en suspens però que en qualsevol moment es podria continuar. Demana posicionament ferm del Consistori per tal de demanar l'anul.lació oficial del projecte. Recorda que es tracta d'una comarca molt densa demogràfica i urbanísticament i un projecte d'aquestes característiques no té cabuda. Demana disculpes al grup municipal ICV-EUiA-E per no haver-los fet arribar la moció d'avançada. El portaveu del grup municipal PP, Sr. Cruz, recorda que a Premià de Mar s'havien presentat moltes mocions en relació a aquest tema (autopista, N-II...) i podem dir que el grup municipal del PP és coherent i el que volen és una autopista lliure de peatge. Incideix en el fet que s'han d'intentar consensuar les mocions i anuncia que el vot del seu grup serà d'abstenció per les formes en la presentació de la moció. El portaveu del grup municipal PSC-PM, Sr. Esteban, manifesta que el vot del seu grup serà en contra de la moció. Pel grup municipal de CiU, intervé el Sr. alcalde i anuncia que el seu grup votarà en contra perquè en la moció no es parla de la N-II i, malgrat que al llarg dels dies s'ha - 12 - Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General intentat contactar amb el portaveu del grup municipal CP-PA, presentant de la moció, per tal de consensuar el seu redactat, no ho ha aconseguit. 6.2.- ADHESIÓ AL FÒRUM ESTRATÈGIA CATALANA RESIDU ZERO El Sr. alcalde sotmet a la consideració del Ple municipal el dictamen de la Comissió Informativa d'Afers Generals de la moció presentada pel grup municipal CP-PA sobre l'adhesió al Fòrum Estratègia Catalana Residu Zero, del contingut següent: "A Catalunya, a les darreres dècades, els residus municipals han augmentat en quantitat, diversitat i complexitat, degut a la cultura dels productes "d'un sol ús", al sobre embalatge, a l'obsolescència programada i a l'heterogeneïtat de materials que es llencen i que fan augmentar el nombre creixent de residus de difícil recuperació i reutilització. En els darrers anys, les polítiques públiques sobre els residus municipals s'han centrat, a Catalunya, en l'ordenació de la gestió dels residus i en potenciar la recollida selectiva i la recuperació de les principals fraccions, però posant un excessiu èmfasi en els tractaments finalistes (abocadors i incineradores). Les decisions privades sobre productes i activitats no tenen prou en compte els perjudicis que causen els residus que se'n deriven. Per tant, ens trobem davant d'una manca d'aplicació del principi comunitari de "responsabilitat ampliada del productor". La major responsabilitat en la gestió de residus municipals recau ara en l'administració i en els ciutadans, que són els que n'assumeixen els costos econòmics, socials i ambientals. Els productors i distribuïdors haurien d'assumir la seva part de responsabilitat, i els costos dels residus associats als seus productes, per tal d'endegar canvis en les formes de producció, distribució i consum que redueixin la generació de residus i la contaminació. En el moment actual de forta crisi, la implantació de mesures de prevenció de residus, tant a nivell públic com privat, representa avançar cap a una major eficiència en l'ús de materials i energia i contribueix a donar sortides a la crisi econòmica tenint en compte la necessària sostenibilitat ambiental. És en aquesta línia que diferents sectors de la societat catalana (municipis i associacions municipalistes, empreses, universitats i centres de recerca, entitats ecologistes i socials) van constituir el 4 de març de 2011 el Fòrum ESTRATÈGIA CATALANA RESIDU ZERO. Aquesta iniciativa s'emmarca dins un moviment internacional (Zero Waste International Alliance, Zero Waste Europe) al qual ja s'hi han adherit nombroses administracions locals i regionals, empreses i organitzacions de diferents països. L'Estratègia Catalana Residu Zero implica avançar cap a la reducció i reaprofitament progressiu dels residus com a recursos i, per això, planteja estratègies i objectius concrets que permetin: - 13 - Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General · Tancar el cicle dels materials per tal que tot residu pugui ser transformat en matèria primera, tot procurant la sostenibilitat econòmica, social i ambiental. · Aconseguir que, l'any 2020, la producció de residus sigui inferior a 1,20 Kg/habitant/dia. · Invertir la situació actual de manera que, l'any 2020, com a mínim el 70% dels residus generats siguin recuperats i, com a màxim, el 30% siguin destinats a tractament finalista. Això es pot aconseguir: · Tenint en compte la generació de residus en l'avaluació de productes i processos per tal de considerar la seva viabilitat econòmica, social i ambiental. · Evitant que tots els residus que poden ser reutilitzats, reciclats o compostats siguin destinats a l'abocador o a la incineració. · Redissenyant els productes per tal que no facin residus o que aquests siguin reciclables, reutilitzables o fàcilment assimilats pel medi. · Evitant la producció i comercialització de productes per als quals no hi hagi cap tecnologia sostenible que els pugui integrar o transformar en un nou producte. Vist l'anterior, el Grup Municipal de la Crida Premianenca-Poble Actiu proposa al Ple de l'Ajuntament de Premià de Mar els acords següents: 1. Adherir-se a la Xarxa de Municipis de l'Estratègia Catalana Residu Zero, i enviar l'acord a la secretaria de l'ECRZ que realitza la Fundació per a la Prevenció de Residus i Consum, sempre que no comporti cap despesa per a l'Ajuntament. 2. Promoure i participar en l'Estratègia Catalana Residu Zero i compartir les bones pràctiques amb els altres municipis de la xarxa. 3. Fer difusió del concepte Residu Zero tant a dins com a fora del municipi, perquè la societat el conegui, el comprengui, i participi dels seus objectius. 4. Comprometre's a desenvolupar accions locals de prevenció de residus i de reducció de la fracció resta que concretin els objectius generals de l'Estratègia Catalana Residu Zero. 5. Donar suport a la implantació del sistema de Dipòsit, Devolució i Retorn (SDDR) per envasos reutilitzables i d'un sol ús 6. Demanar al Govern de la Generalitat i al Parlament de Catalunya que elaborin un marc normatiu que prioritzi la prevenció de residus. 7. Traslladar aquests acords al Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya i a l'Agència de Residus de Catalunya." Prèvia deliberació, el Ple de l'Ajuntament ACORDA APROVAR la moció precedent, en obtenir 17 vots a favor (10 del grup municipal CiU, 3 del grup municipal PP, 2 del grup municipal CP-PA i 2 del grup municipal ICV-EUiA-E) i 4 abstencions (del grup municipal PSC-PM) dels 21 membres que integren la Corporació. En la deliberació prèvia es pot destacar que: El portaveu del grup municipal CP-PA, Sr. Ribet, considera que és important adherir-nos a la xarxa, atès que hi ha conceptes que s'han d'acceptar com són: - 14 - Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General · Tancar el cicle dels materials per tal que tot residu pugui ser transformat en matèria primera, tot procurant la sostenibilitat econòmica, social i ambiental. · Aconseguir que, l'any 2020, la producció de residus sigui inferior a 1,20 Kg/habitant/dia. · Invertir la situació actual de manera que, l'any 2020, com a mínim el 70% dels residus generats siguin recuperats i, com a màxim, el 30% siguin destinats a tractament finalista. El portaveu del grup municipal PP, Sr. Cruz, efectua una valoració molt positiva de la moció i manifesta l'adhesió del seu grup sempre i quan el cost sigui zero per a l'Ajuntament. I recorda a la regidora de Medi Ambient que podria trobar idees per a millorar la gestió. El portaveu del grup municipal PSC-PM, Sr. Esteban, indica que el vot del seu grup serà d'abstenció. Pel grup municipal de CiU, la tinent d'alcalde i regidora-delegada de Medi Ambient, Sra. Ferreras, informa que aquest any tota la gestió del departament de Medi Ambient ha estat certificada (ISO-MEMAS) i s'està treballant en el tema de medi ambient i reciclatge i encara que costa molt a Premià de Mar, ja fa temps que es va apostar pel reciclatge. Anuncia que el seu grup votarà a favor de la moció sempre i quan el cost per a l'Ajuntament sigui zero. NO DICTAMINAT PER COMISSIÓ INFORMATIVA: 7.- SERVEIS ECONÒMICS: 7.1.- APROVACIÓ DEFINITIVA ORDENANÇA FISCAL 3.5, REGULADORA DE LES TAXES PER PARADES, BARRAQUES, CASETES DE VENDA, ESPECTACLES O ATRACCIONS SITUATS EN TERRENYS D'ÚS PÚBLIC I INDÚSTRIES DEL CARRER I AMBULANTS I RODATGE CINEMATOGRÀFIC Vista la proposta presentada pel regidor-delegat de Serveis Econòmics del contingut següent: "Identificació de l'expedient Expedient: GT-OF-2012 Reclamacions contra l'aprovació provisional de l'ordenança fiscal núm. 3.5 reguladora de la taxa de parades, barraques, casetes de venda, espectacles o atraccions situat en terrenys d'ús públic i indústries del carrer i ambulants i rodatge cinematogràfic Antecedents Dins del termini d'exposició al públic dels acords provisionals de modificació d'Ordenances fiscals que hauran de regir a partir de l'1 de gener de 2012, s'ha presentat reclamació en temps i forma per Rosa Maria Sánchez Pérez en representació de l'Associació de marxants del Maresme (RGE 2011/10932) , i de l'Associació de venedors de mercat de marxants de Premià de Mar (RGE 2011/10934), per Antoni López Alegre - 15 - Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General com a venedor del mercat setmanal (RGE 2011/11066) i per Josep Maria Vergés Figuerola en nom i representació de l'Associació de marxants de les comarques gironines(RGE 11067), contra l'aprovació provisional de l'ordenança fiscal núm. 3.5 reguladora de la taxa de parades, barraques, casetes de venda, espectacles o atraccions situat en terrenys d'ús públic i indústries del carrer i ambulants i rodatge cinematogràfic, aprovada pel Ple Municipal en sessió de data 26 d'octubre de 2011, que ha de regir per a l'exercici 2012, formulant les següents al.legacions: En els escrits presentats per la Sra. Rosa Mª Sánchez Pérez: Oposició a les taxes per la instal.lació del mercat setmanal per considerar que: a. Són contraries a la legalitat i desproporcionades. b. Que es deixi sense efecte el criteri de m2 per al pagament de la taxa. c. Que es realitzi el càlcul adequat i ajustat a dret de les mateixes en funció dels metres lineals de parada i dels serveis que es reben en els mercats municipals amb la realització del corresponent estudi econòmic. d. Que es procedeixi a una rebaixa del preu actual, tenint en compte de forma subsidiària, només l'augment de l'IPC, i no un augment superior a l'any anterior Es fa referència en gran part de l'argumentació al Llibre Blanc del comerç no sedentari de la Generalitat de Catalunya. En els escrits presentats pel Sr. Antoni López Alegre i Josep Mª Vergés Figuerola: Oposició a les taxes per la instal.lació del mercat setmanal per considerar que: a. L'estudi tècnic-econòmic: - Pren com referència el valor cadastral contravenint el fixat a l'article 24.1.a) del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s'aprova el Text refós de la Llei d'Hisendes locals.(TRLHL) - Té greus defectes que l'invaliden. - Es basa en els valors de l'exercici 2008. b. La pujada és desproporcionada. c. La quota tributària és discriminatòria pel mercat, en comparació amb la taxa de quioscos a la via pública. I per tant s'acaba sol.licitant la denegació de l'aprovació definitiva de l'ordenança número 3.5. Fonaments jurídics i tècnics Dels informes presentats el 15-12-2011 per l'interventor municipal i el director de mercats, en contesta als escrits presentats per Rosa Maria Sánchez Pérez en representació de l'Associació de marxants del Maresme i de l'Associació de venedors de mercat de marxants de Premià de Mar , es recull el següent: - 16 - Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General La representant no pot al.legar la carència de l'estudi econòmic- financer quan aquest forma part de l'expedient de modificació d'aquesta ordenança d'acord amb l'article 25 de la TRLHL, però és que a més a més ,aquest estudi el va sol.licitar el Sr. Antoni López Alegre, President i representant de l'Associació de marxants del Maresme i se li va facilitar el 12/12/2011, pel que no es pot entendre com es pot al.legar sobre la carència d'un requisit essencial de l'expedient quan es coneguda la seva existència. En relació a l'estudi s'ha de dir que aquest contempla un valor del sol de 0.34 /m2 i que l'ordenança modificada incorpora un valor de 0.21 /m2, un 5 per 100 superior a l'ordenança del 2011 i sense arribar al valor reial per tal de que l'augment no fos excessiu. En relació a l'al.legació dels metros quadrats s'ha de rebutjar també donat que l'estudi s'ha fet en base a aquesta unitat per ser la unitat de superfície idònia de mesura en les ocupacions de via pública. Passar de metros quadrats a metros lineals suposaria que no es computarien els metros reals ocupats. El llibre blanc de comerç no sedentari de las Generalitat de Catalunya, formula propostes d'actuació a realitzar entre d'altres pels ajuntaments que no tenen caràcter normatiu i que s'han de formalitzar mitjançant lleis, reglaments i ordenances que estan en fase de desenvolupament. En quan a la manca de prestació de serveis municipals tals com el subministre elèctric i lavabos, no s'ha d'oblidar que aquesta taxa recau sobre l'ocupació de la via pública i no sobre la prestació dels serveis que demanen els reclamants. L'informe emès per l'interventor municipal el dia 20-12-2011, en contesta als escrits presentats pel Sr. Antoni López Alegre com a venedor del mercat setmanal i per Josep Maria Vergés Figuerola en nom i representació de l'Associació de marxants de les comarques gironines, és el següent: En relació a la primera de les al.legacions de que "els valors del sòl i els valors cadastrals del municipi no tenen res a veure amb el valor que tindria en el mercat la utilitat derivada d'aquesta utilització o l'aprofitament si els bens afectats no fossin de domini públic", recullo a continuació part de l'argumentació feta a l'estudi tècnic-econòmic de la modificació de l'ordenança impugnada, per una millor comprensió: L'article 24.1 del TRLHL diu: "L'import de les taxes previstes per la utilització privativa o l'aprofitament especial del domini públic local es fixarà d'acord amb les següents regles: a) Amb caràcter general, prenent com referència el valor que tindria en el mercat la utilitat derivada de l'esmentada utilitat o aprofitament, si els bens afectats no fossin de domini públic (...). Es necessari contrastar aquest text legal amb la Llei 8/1989, de 13 d'abril, de Taxes i preus públics (LTPP) que en resulta d'aplicació supletòria i en especial l'article 19 que diu: "L'import de les taxes per la utilització privativa o aprofitament especial del domini públic es fixarà prenent com a referència el valor de mercat corresponent o el de la utilitat derivada d'aquella". - 17 - Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General Per tant, per l'aplicació dels fets imposables relacionats a l'article 20.3 del TRLHL és d'aplicació la doble referència, a saber: · el valor de la utilitat derivada de la utilització del domini públic (24.1.a) TRLHL) · el valor de mercat del bé utilitzat (19.1 LTPP). Aquest criteri assumit pel Tribunal Suprem (TS) en la seva sentència de 15 de gener de 1998, RJ 1998\791, fixa com a doctrina legal correcta la de que "per a concretar la quantificació del preu o contraprestació de l'aprofitament especial del domini públic (...) ha de prendres en consideració el valor de mercat de l'espai públic afectat, modulat amb paràmetres específics referents a la utilitat derivada de l'esmentat aprofitament"(...). Així la sentència de 7 de febrer de 2000 del Tribunal Suprem RJ 2000\2784 estableix que "tant el valor del mercat com la utilitat constitueixen criteris d'indubtable naturalesa tècnica als que l'Administració local té necessàriament que acudir a l'hora de determinar l'import dels preus públics per l'ocupació del domini públic". En el mateix sentit, la sentència del TS de 19 de maig de 2000 RJ 2000\4230 declara que "la Llei permet que es fixin els preus públics atenent al valor del mercat o de la utilitat derivada de la utilització privativa o aprofitament especial del domini públic ja es triï un u altre mòdul o es ponderin ambdós, com va reconèixer la Sentència de 15 de gener de 1998 RJ 1998\791 però sense que sigui admissible aplicar altres criteris més que els previstos en la Llei" (...) Davant això l'informe econòmic és suficient per demostrar que l'Ajuntament no fixa les quanties de la taxa amb criteris arbitraris, sinó raonables i establerts amb respecte al principi de legalitat i la doctrina del Tribunal Constitucional, dictada en llurs sentències 185/1995 i 233/1999. Tot l'exposat fins ara es posa de manifest en l'informe , que recull el valor de mercat o de la utilitat derivada de la utilització privativa o aprofitament especial del domini públic municipal , determinant els criteris i paràmetres que permeten trobar aquest, partint de dos criteris bàsics: a. Els subjectes passius de les taxes han sol.licitat l'autorització per a utilitzar el domini públic local perquè esperen obtenir una rendibilitat, que hipotèticament podrà mesurar-se en termes econòmics. b. Si els béns de domini pública afectats pertanyessin a un propietari privat, aquest exigiria una determinada quantitat com import mínim per a permetre l'ús de que gaudiran els subjectes passius de la taxa. Assimilarem, d'alguna forma la posició de l'Ajuntament amb la que pogués correspondre a un llogater propietari d'un sòl equivalent (si fos possible) a l'utilitzat i considerant la duració i la intensitat de l'aprofitament. Per tant l'informe tècnic-econòmic defineix els següents paràmetres: a. Valor cadastral del sòl urbà. El valor cadastral del sòl urbà d'aquest Ajuntament és de 219.377.431,90 . Dins del valor cadastral s'obté el percentatge del valor real de mercat en relació al valor cadastral a partir d'un estudi realitzat per un agent de la propietat immobiliari i subscrit - 18 - Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General per la tècnica de gestió cadastral que determina una relació del 9,477 . A partir d'aquesta dada s'obté el valor d'aprofitament, com el valor obtingut d'aplicar l'interès legal dels diners (publicat en el pressupost generals de l'Estat) al valor real de mercat del valor del sòl cadastral actualitzat. b. Superficie Representa l'ocupació en metres quadrats de l'aprofitament. c. Temps El temps en dies de l'aprofitament. d. Índex de situació. És el que correspon a cada carrer en funció de la categoria que figura en el llistat de carrers definit. e. Índex d'aprofitament A fi de referenciar el més exactament possible les tarifes de les taxes que es proposen i al objecte de ponderar la intensitat de l'ocupació, l'ús i el benefici derivat pel titular de la llicència d'ocupació es determina que el coeficient és de 2. f. Índex d'estacionalitat. La regla per l'aplicació d'aquest índex i donat que es tracta d'una ocupació anual és del 1.30 D'aquesta forma hem arribat a determinar a l'informe que obra a l'expedient que el valor de l'aprofitament és de 0.34 m2 molt allunyat del 2,75 m2 que proposa l'Organisme de recaptació, gestió tributaria de la Diputació de Barcelona o els 2,06 m2 que la Direcció General de Tributs fa servir per calcular l'Impost sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats, ambdós de l'exercici 2010. No obstant això l'ordenança modificada incorpora un valor de 0.21 /m2, un 5 per 100 superior a l'ordenança del 2011 i sense arribar al valor reial per tant la pujada no és excessiva i/o desproporcionada, com pretén el recurrent a la segona al.legació. Per últim exposa que la quota és discriminatòria respecte a l'aprofitament de la via pública amb quioscos. Doncs bé per determinar la quota dels quioscos s'ha seguit el mateix procediment que el recollit abans i que consta a l'expedient, i en concret