Dimecres, 4 d'abril de 2012 ADMINISTRACIÓ LOCAL Ajuntament de Premià de Mar ANUNCI Que la Junta de Govern Local en sessió celebrada el 20 de juliol de 2011, adoptà el següent acord: 6.- APROVACIÓ RETRIBUCIONS, DEDICACIÓ I INDEMNITZACIÓ PER ASSISTÈNCIES MEMBRES DE LA CORPORACIÓ Vista la proposta presentada per l'alcalde del contingut següent: "Identificació de l'expedient Retribucions càrrecs electes de la corporació Antecedents Atès que els càrrecs electes poden percebre retribucions per a l'exercici del seu càrrec, en cas que el desenvolupin en règim de dedicació exclusiva o parcial, així com poden percebre assistències per la concurrència efectiva a les sessions dels òrgans col·legiats de la corporació, de la qual formen part. Mentre l'alcaldia no procedí a efectuar les delegacions específiques, mitjançant el corresponent decret, els regidors delegats desenvoluparen tasques de suport a l'alcaldia en l'àmbit organitzatiu i funcional de la corporació, així com funcions preparatòries, relatives a la gestió, configuració i planificació de les àrees que serien objecte de delegació. Les esmentades tasques i funcions desenvolupades des de l'11 de juny de 2011 i fins l'aprovació del present acord, pels regidors Ana María Medina Bracero, María Isabel Ferreras Cano, Eloi Maristany Vila i Antoni Subirà i Comas, han suposat una dedicació efectiva coincident amb la proposada a la part resolutiva. Vist que l'Ajuntament de Premià de Mar fixa aquestes retribucions i assistències seguint les recomanacions de l'Associació Catalana de Municipis i la Federació Catalana de Municipis en quan a l'escala de les retribucions dels càrrecs electes locals. Vist l'informe "Observatori del Govern Local 2010" redactat per la Fundació Carles Pi i Sunyer d'estudis autonòmics i locals i tenint en compte el context actual de greu crisi econòmica, l'Ajuntament de Premià de Mar proposa unes retribucions i assistències que es troben en la pràctica plenitud dels supòsits per sota de la mitjana catalana. Atenent a aquestes consideracions es creu oportú establir els percentatges de dedicació adequats al repartiment de funcions efectuat en el cartipàs municipal. És a dir, és necessari fixar la retribució que rebran els membres del consistori amb dedicació en relació a la extensió de la mateixa, establint-se també diferents criteris retributius en relació a les funcions dels regidors. Atès que en la Comissió informativa d'Hisenda celebrada el dia 13 de juliol de 2011 es va informar per part de l'Alcalde CVE-Núm. de registre: 022012007140 un avanç de les retribucions per dedicació i assistències, a títol informatiu. Atès què és competència de la Junta de Govern Local, atesa la delegació expressa efectuada pel Ple municipal, fixar les retribucions, percentatges de dedicació i assistències dels membres electes, delegada pel ple municipal de 5 de juliol de 2011. Fonaments jurídics L'article 75 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local i l'article 166 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, sobre retribucions, indemnitzacions i règim de la seguretat social dels membres de les corporacions locals. 1 Dimecres, 4 d'abril de 2012 L'article 57. 3 de la llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú, disposa que excepcionalment, podrà donar-se eficàcia retroactiva als actes (.....), quan produeixin efectes favorables a l'interessat, sempre que els supòsits de fet necessaris existissin en la data a que es retrotregui l'eficàcia de l'acte i aquest no lesioni drets o interessos legítims d'altres persones. Vist que els càrrecs electes sortints continuen en les seves funcions fins el dia immediatament anterior a la sessió constitutiva del nou consistori, i a partir d'aquest moment, sense solució de continuïtat, inicien les tasques necessàries pel normal funcionament de la Corporació, d'acord amb les tasques i funcions descrites en el paràgraf segon dels antecedents del present informe. Per tot això, als efectes retributius i d'afiliació a la Seguretat Social dels regidors amb dedicació que continuen, cal mantenir la situació d'alta a la Seguretat Social per tal de garantir la adequada protecció de les contingències derivades de la seva prestació de serveis. Amb posterioritat a l'aprovació d'aquest acord, respecte els regidors que continuen prestant serveis amb dedicació, caldrà tramitar les variacions a la Tresoreria de la Seguretat Social, i respecte els nous regidors amb dedicació procedir a la seva alta, en tots dos supòsits cal igualar els efectes de Seguretat Social amb els que siguin aprovats. Vist que la presa de possessió del nou consistori es produeix el dia 11 de juny de 2011, data d'efectes d'alta a la seguretat social dels càrrecs electes amb dedicació, segons allò que disposa l'Ordre de 12 de març de 1986 del Ministeri de Treball i Seguretat Social, sobre comunicació de la filiació i/o alta dels membres de les corporacions locals que prenguin possessió. Atès que la nova composició del ple municipal suposa el canvi de percentatge en la dedicació parcial de la Sra. Mª Isabel Ferreras Cano, del 100% al 67,79%, i de la Sra. Ana Mª Medina Bracero, del 50% al 67,79%. Així com les noves incorporacions dels senyors Antoni Subirà i Comas i Eloi Maristany Vila, amb unes dedicacions parcials del 67,79% i el 48,24%, respectivament, circumstàncies que generen l'obligació de tramitar dues modificacions i dues altes noves en el règim de la Seguretat Social. Atès que aquesta proposta es presenta per la seva aprovació, dins del termini de recaptació voluntària del mes de juny (fins el 31 de juliol), la inclusió dels nous regidors amb dedicació dins dels butlletins de cotització del mes de juny, no generaria cap sobrecàrrec en les cotitzacions socials. Atès que els efectes econòmics (retribucions per dedicacions) han de coincidir amb la data d'alta al règim de la Seguretat Social, d'acord amb el caràcter retroactiu d'alguns actes administratius, com és el cas, i donat que prèviament a la delegació de competències, els regidors esmentats, han desenvolupat les tasques necessàries fins la constitució del nou govern municipal, amb la dedicació assenyalada. Proposta d'acord PRIMER.- APROVAR les següents retribucions i percentatges de dedicació als membres de la corporació amb dedicació, amb data d'efectes de 11 de juny de 2011, que prenen com a referència les retribucions regularitzades el mes de juny de 2010, d'acord amb el disposat en el Reial decret llei 8/2010, de 20 de maig, pel qual s'adopten mesures extraordinàries per la reducció del dèficit públic: Delegació % Dedicació Sou brut anual Alcalde - 89,89% 46.900,00 EUR Regidora amb delegació Governació, Medi Ambient, Sostenibilitat i Salut Pública 67,79% 26.000,00 EUR Regidor amb delegació Serveis Socials, Habitatge, Cooperació i Recursos Humans 67,79% 26.000,00 EUR Regidor amb delegació Urbanisme, Obres Públiques i Serveis Municipals 67,79% 26.000,00 EUR CVE-Núm. de registre: 022012007140 Regidor amb delegació Cultura, Joventut i Festes 48,24% 18.500,00 EUR SEGON.- APROVAR els següents imports en concepte d'indemnització per assistències pels càrrecs electes sense dedicació, amb data d'efecte d'11 de juny de 2011 i amb els límits màxims que s'estableixen segons el nombre d'assistències comptades, a partir de l'1 de gener: Import Nombre màxim anual d'assistències a percebre per un càrrec electe Ple municipal 495,42 EUR 12 Junta de Govern Local 59,45 EUR 46 Junta de Portaveus 217,99 EUR 11 Reunió coordinació 59,45 EUR 46 Altres Comissions 59,45 EUR 18 2 Dimecres, 4 d'abril de 2012 * El còmput del nombre d'assistències es realitzarà per any natural. QUART: PUBLICAR aquest Acord al Tauler d'Anuncis de l'Ajuntament i al Butlletí Oficial de la Província. La Junta de Govern Local ACORDA APROVAR, per assentiment dels membres presents, la proposta precedent. Premià de Mar, 22 de març de 2012 L'alcalde, Miquel Buch i Moya CVE-Núm. de registre: 022012007140 https: //bop.diba.cat bop@ diba.cat DL: B-41698-2002 3