PLEC DE CLÀUSULES ADMINISTRATIVES PARTICULARS QUE HAN DE REGIR LA CONTRACTACIÓ DE LA GESTIÓ I EXPLOTACIÓ DEL SERVEI DE LA DEIXALLERIA MANCOMUNADA DE PREMIÀ DE DALT, PREMIÀ DE MAR I VILASSAR DE DALT EN LA MODALITAT DE CONCESSIÓ Procediment obert U:\Serveis Centrals\Mancomunitat\Deixalleria\2012 Nova licitació servei deixalleria\PLEC ECO-ADM deixalleria premià 2012 versió final.doc Pàgina 1 de 31 PLEC DE CLÀUSULES ADMINISTRATIVES PARTICULARS QUE HAN DE REGIR LA CONTRACTACIÓ DE LA GESTIÓ I EXPLOTACIÓ DEL SERVEI DE LA DEIXALLERIA MANCOMUNADA DE PREMIÀ DE DALT, PREMIÀ DE MAR I VILASSAR DE DALT EN LA MODALITAT DE CONCESSIÓ CLÀUSULA 1 . Objecte del contracte L'objecte del contracte és la gestió i explotació del servei de la deixalleria intermunicipal ubicada al polígon industrial "la Suïssa", del terme municipal de Premià de Dalt, carrer "la Suïssa ­ Rosa dels Vents", en règim de concessió administrativa, d'acord amb aquests plecs, i el que s'estipula en el plec de prescripcions tècniques. El servei de la deixalleria objecte del present contracte abastarà els termes municipals de Premià de Dalt, Premià de Mar i Vilassar de Dalt CLÀUSULA 2 . Codificació de l'objecte del contracte Els codis CPV d'aquest contracte d'acord amb el Reglament CE 213/2008 de la Comissió, de 28 de novembre de 2007, pel qual es modifica el Reglament CE 2195/2002 del Parlament europeu i el Consell pel qual s'aprova el Vocabulari comú dels contractes públics (CPV), i les Directives 2004/17/CE i 2004/18/CE del Parlament europeu i el Consell sobre els procediments dels contractes públics, pel que fa referència a la revisió del CPV, són: 90531000-8 Serveis de gestió de deixalleries públiques CLÀUSULA 3 . Necessitats a satisfer mitjançant el contracte Les necessitats actuals de contractar aquests serveis deixalleria es deuen a que és un servei que no podem realitzar amb mitjans personals propis. Per altra banda, la Mancomunitat disposa d'un equipament propi destinat al servei objecte d'aquest contracte. A més disposa d'un altre equipament destinat al servei de deixalleria mòbil. Es considera que la millor opció per optimitzar l'explotació del servei es optar per la gestió indirecta del servei. CLÀUSULA 4 . Règim jurídic del Contracte Aquest contracte es regeix, per aquest plec de clàusules administratives, pel plec de prescripcions tècniques i pel Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de contractes del sector públic (TRLCSP). I en allò que no estigui derogat per aquesta norma, pel Reglament general de la Llei de contractes de les administracions públiques, aprovat per Reial decret 1098/2001, de 12 d'octubre. En tot cas, serà d'aplicació respecte al plec de clàusules administratives particulars i de prescripcions tècniques allò establert en l'article 68.3 de l'esmentat Reglament. També U:\Serveis Centrals\Mancomunitat\Deixalleria\2012 Nova licitació servei deixalleria\PLEC ECO-ADM deixalleria premià 2012 versió final.doc Pàgina 2 de 31 l'hi és d'aplicació el Reial decret 817/2009, de 8 de maig, pel qual es desplega parcialment la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes del sector públic, en la fase d'execució i extinció del contracte també li és d'aplicació el Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals (ROAS), el Decret legislatiu 1/2009, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei reguladora dels residus i la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i terres contaminades. CLÀUSULA 5 . Naturalesa jurídica del contracte El contracte és un contracte de gestió de serveis públics, ja que malgrat que la prestació de l'objecte del contracte està inclosa en la categoria 16 de l'annex II del TRLCSP, s'ha decidit traslladar el risc d'explotació i disponibilitat a l'adjudicatari, així, la reducció significativa de la qualitat o les qualitats compromeses pel concessionari, comportarà automàticament la minoració sobre els ingressos i els beneficis del concessionari. Per altra banda, la mancomunitat té la consideració d'administració pública, de conformitat amb l'article 2 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya en relació amb l'article 3.2.a) del TRLCSP. El servei objecte d'aquest contracte no implica exercici d'autoritat. El servei objecte del contracte es competència de la mancomunitat en virtut de l'article 4 dels estatuts, prèviament, s'ha determinat el seu règim jurídic. CLÀUSULA 6 . Òrgan de contractació L'òrgan de contractació és l'Assemblea de la Mancomunitat dels municipis de Premià de Dalt, Premià de Mar i Vilassar de Dalt per a la prestació del servei de deixalleria (en endavant la Mancomunitat), d'acord l'article 8.2.L des Estatuts de la Mancomunitat dels municipis de Premià de Dalt, Premià de Mar i Vilassar de Dalt per a la prestació del servei de deixalleria (publicats en el BOPB número 143, de 16 de juny de 1998). La Mancomunitat té el seu domicili a la casa consistorial del municipi on resideix la presidència, fins que posseeixi dependències pròpies, a dia d'avui la presidència l'ostenta l'Ajuntament de Premià de Mar que té el seu domicili a la Plaça de l'Ajuntament, 1, de Premià de Mar, codi postal 08330. La direcció web de la Mancomunitat és: www.premiademar.cat/deixalleria D'acord amb l'article 52 del TRLCSP, el responsable del seguiment del contracte seran els tècnics municipals qui estableixi la Mancomunitat, als quals els hi correspondrà supervisar l'execució del contracte i, adoptar les decisions i dictar les instruccions necessàries amb la finalitat d'assegurar la correcta realització de les prestacions pactades, dins de l'àmbit que aquests plecs li atribueixin. Entre les facultats que disposarà la Mancomunitat destaquen: Rebre informació periòdica, resumida i detallada de l'estat de les actuacions per al compliment del contracte. La periodicitat i la tipologia de la informació serà la que sol·liciti en cada moment la Mancomunitat. U:\Serveis Centrals\Mancomunitat\Deixalleria\2012 Nova licitació servei deixalleria\PLEC ECO-ADM deixalleria premià 2012 versió final.doc Pàgina 3 de 31 Efectuar el seguiment que s'estimi oportú de totes les actuacions del contractista, tenint accés a tota la documentació operativa i contractual que permet el desenvolupament, tant la relacionada amb la relació contractual amb els seus treballadors com amb els seus proveïdors, així com totes les factures i altres documents relacionats amb el procés de compliment del contracte. Establir criteris d'actuació i priorització de les actuacions que hagi de dur a terme el contractista tenint dret a fixar terminis i operatives d'actuació. Accedir amb total llibertat a les instal·lacions des de les quals s'estiguin realitzant treballs associats a l'activitat regulada per aquest plec. En general totes aquelles que corresponen com a gestor i supervisor del contracte. S'establiran els mecanismes interns necessaris per assegurar la qualitat de prestació del servei sens perjudici dels controls de qualitat proposats per l'adjudicatari. L'adjudicatari haurà de comunicar per escrit a l'òrgan de contractació les propostes de modificacions de persones contractades per l'empresa per a l'execució del contracte, per donar compte quan es tracti de substitucions de persones, per baixa en l'empresa o jubilació, amb les mateixes funcions i categories i amb un data de contracte posterior a la data de baixa de la persona substituïda. Aquestes modificacions hauran de ser acceptades explícitament per l'òrgan de contractació per a que tinguin efectes de a cara a futures subrogacions de conformitat amb l'article 120 del TRLCSP. L'adjudicatari haurà de comunicar per escrit a l'òrgan de contractació les propostes de modificacions de persones contractades per l'empresa per a l'execució del contracte, per a que l'òrgan de contractació aprovi aquestes modificacions expressament abans de que siguin efectives, quan aquesta modificació suposi un increment de personal contractat per a l'execució del contracte, o per una variació de qualsevol circumstància (a títol d'exemple: temporal o indefinit, més o menys hores, categoria professional) del contracte entre la persona treballadora i l'empresa adjudicatària. En el cas que aquestes modificacions es duguin a terme sense el consentiment exprés de l'òrgan de contractació, aquestes no es tindran en compte a efectes de cara a futures subrogacions de conformitat amb l'article 120 del TRLCSP i els costos hauran de ser assumits per l'adjudicatari. Si les àrees precisen de serveis extraordinaris, el seus caps hauran de comunicar al responsable del contracte aquesta necessitat. El responsable del contracte ha de valorar si aquests serveis, dins de les facultats atribuïdes per aquests plecs, es poden prestar dins del servei ordinari, si no fós el cas, ha de motivar la decisió de demanar un pressupost a l'empresa adjudicatària pels serveis extraordinaris que s'hagin de prestar. En el cas de pressupostos per serveis extraordinaris, aquests s'hauran d'aprovar per resolució de gerència abans de prestar-se. CLÀUSULA 7 . Perfil del contractant L'accés als documents als quals han de tenir accés les empreses per poder concórrer a la licitació d'aquest contracte és farà a través de la pàgina web de la Mancomunitat: www.premiademar.cat/deixalleria U:\Serveis Centrals\Mancomunitat\Deixalleria\2012 Nova licitació servei deixalleria\PLEC ECO-ADM deixalleria premià 2012 versió final.doc Pàgina 4 de 31 CLÀUSULA 8 . Preu del contracte i crèdit pressupostari S'han complert els tràmits reglamentaris per tal d'assegurar l'existència de crèdit suficient i adequat per al pagament dels serveis que són objecte d'aquest contracte. El valor estimat del contracte és de 2.474.479,00 (dos milions quatre-cents setanta- quatre mil quatre-cents setanta-nou euros), IVA exclòs. Aquest valor engloba el cànon a percebre durant la durada del contracte (entès com a pressupost base de licitació), el valor de la possible pròrroga de cinc anys, els ingressos per cobrament per venda de material i els ingressos per retorn del cànon, de conformitat amb l'estudi econòmic financer del servei, i finalment, pel valor de les eventuals modificacions del contracte pels supòsits previstos en aquests plecs de conformitat amb els articles 88 i 106 del TRLCSP. El pressupost base de licitació, que és el cànon a percebre pel concessionari és de 1.127.144,75 (un milió cent vint-i-set mil cent quaranta-quatre euros amb setanta-cinc cèntims), d'IVA exclòs, desglossat en el quadre d'anualitats següent: Any Cànon net Benefici Despeses TOTAL industrial 6% generals 7% 2013 199.494,64 11.969,68 13.964,63 225.428,95 2014 199.494,64 11.969,68 13.964,63 225.428,95 2015 199.494,64 11.969,68 13.964,63 225.428,95 2016 199.494,64 11.969,68 13.964,62 225.428,95 2017 199.494,64 11.969,68 13.964,62 225.428,95 1.127.144,75 De la quantitat anterior correspon en concepte d'Impost sobre el Valor Afegit: 112.714,47 (cent dotze mil set-cents catorze euros amb quaranta-set cèntims). S'entén per cànon net l'aportació de la Mancomunitat a l'adjudicatari, excloent el percentatge corresponent al benefici industrial, el percentatge corresponent a les despeses generals i el percentatge corresponent a l'IVA. A tots els efectes, s'entendrà que les ofertes presentades pels licitadors comprenen, no només el preu del contracte, sinó també l'IVA i els demés tributs que li siguin d'aplicació segons les disposicions de la normativa vigent. En tot cas, la quantitat corresponent a l'IVA figurarà com a partida independent i per la comparació de l'element "preu" en les ofertes es tindrà en comte, exclusivament, el preu sense IVA. El preu consignat és indiscutible, no admetent-se cap prova d'insuficiència i porta implícits tots aquells conceptes previstos en la normativa sectorial aplicables als contractes de serveis d'aquesta empresa, així com despeses suplides, taxes, timbre de col·legi, si escau, etc. CLÀUSULA 9 . Duració del contracte i prorrogues. El termini d'execució serà de cinc anys (seixanta mesos) des de l'1 de gener de 2013 prorrogable a cinc anys més. La pròrroga del contracte s'haurà d'acordar expressament amb anterioritat al venciment del termini inicial del contracte, per part de l'òrgan de contractació, de conformitat amb l'article 23 TRLCSP. U:\Serveis Centrals\Mancomunitat\Deixalleria\2012 Nova licitació servei deixalleria\PLEC ECO-ADM deixalleria premià 2012 versió final.doc Pàgina 5 de 31 En tot cas, el concessionari tindrà l'obligació de prestar el servei fins al moment de la reversió de la concessió o fins a l'adjudicació d'un nou contracte d'acord amb el què estableix l'article 235.a) del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals (ROAS). CLÀUSULA 10 . Tramitació de l'expedient La tramitació de l'expedient és ordinària, de conformitat amb l'article 109 i següents del TRLCSP. CLÀUSULA 11 . Procediment d'adjudicació del contracte El procediment d'adjudicació del contracte és el procediment obert al tractar-se d'un contracte de gestió de serveis públics sense obres de primer establiment d'acord amb l'article 172.b TRLCSP sensu contrario. CLÀUSULA 12 . Criteris d'adjudicació i avaluació de les ofertes 1) Oferta Tècnica: ( Criteri sotmès a judici de valor, màxim de 60 punts) Es valorarà una operativa dinàmica i innovadora que pugui prevenir i adeqüi les necessitats en cada situació definides en el plec de condicions tècniques, optimitzant els mitjans i garantint la màxima eficiència econòmica possible amb el mínim impacte pel ciutadà i el medi ambient. Es valoraran els plans d'acció i gestió amb la següent distribució màxima de punts: o Sistemes de informació amb indicadors definits que facilitin "on line" dades i estadístiques d'entrades , sortides i destí de les diferents fraccions de residus i amb l'objectiu de facilitar la coordinació, supervisió i control de qualitat dels serveis: (Criteri subjectiu, màxim de 20 punts). o Propostes de millora continuada a traves de indicadors contrastats i definits que ajudin a la eficàcia i a la viabilitat econòmica a partir de adequacions dels diferents mercats de gestors . (màxim 20 punts) o Servei d'atenció al ciutadà, programes de educació social i foment de bones pràctiques. (Criteri subjectiu, màxim de 20 punts) 2) Cànon a rebre pel concessionari (Criteri objectiu, màxim de 60 punts) Es valorarà d'acord amb la formula següent, al cànon net ofert, IVA exclòs. PO = punts de l'oferta O. PM = Puntuació màxima. O = valor oferta que es puntua MOE = Millor oferta econòmica, U:\Serveis Centrals\Mancomunitat\Deixalleria\2012 Nova licitació servei deixalleria\PLEC ECO-ADM deixalleria premià 2012 versió final.doc Pàgina 6 de 31 F = Factor de correcció, que s'aplicarà prèvia ordenació de les ofertes Presentades, de mes a menys econòmica, a que serà el determinat per la següent successió numèrica: F= 1,00 per a l'oferta mes econòmica. F= 0,99 per a la 2ª oferta mes econòmica. F= 0,98 per a la 3ª oferta mes econòmica. F= 0,97 per a la 4ª oferta mes econòmica. F= 0,96 per a la 5ª oferta mes econòmica. F= 0,95 per a la 6ª oferta mes econòmica. F= 0,94 per a la 7ª oferta mes econòmica. F= 0,93 per a la 8ª oferta mes econòmica. F= 0,92 per a la 9ª oferta mes econòmica. F= 0,91 per a la 10ª i següents de les ofertes presentades. PO = (PM - (PM * (O - MOE) / MOE)) x F 3) Menor percentatge de Despeses Generals ofert (Criteri objectiu, màxim 20 punts). S'aplicarà la formula següent al percentatge ofert pel licitador, en cap cas respecte la inversió: PO = punts de l'oferta. PM = Puntuació màxima. DG = % de despeses generals de la oferta que es puntua MDG = Millor % ofert de DG PO = PM * MDG/DG 4) Menor percentatge de Benefici Industrial ofert (Criteri objectiu, màxim 20 punts). S'aplicarà la formula següent al percentatge ofert pel licitador, en cap cas respecte la inversió: PO = punts de l'oferta. PM = Puntuació màxima. BI = % de benefici industrial de la oferta que es puntua MBI = Millor % ofert de BI PO = PM * MBI/BI U:\Serveis Centrals\Mancomunitat\Deixalleria\2012 Nova licitació servei deixalleria\PLEC ECO-ADM deixalleria premià 2012 versió final.doc Pàgina 7 de 31 5) Millores. (Criteri sotmès a judici de valor, màxim de 30 punts). Aportació de medis adients per a la trituració de restes vegetals de jardineria y poda, amb una capacitat mínima de 10 m3/hora i un diàmetre de tall mínim de 10 cm.(Criteri subjectiu, màxim de 15 punts) Pla de viabilitat i ús de la deixalleria mòbil (Criteri subjectiu, màxim de 15 punts) En cas d'igualtat en les proposicions presentades, tindran preferència a l'adjudicació d'aquest contracte aquelles empreses públiques o privades que hagin acreditat, en el moment de demostrar la seva solvència tècnica, un número de treballadors amb discapacitat superior al 2%, o aquelles empreses dedicades a la promoció i inserció laboral de persones en risc d'exclusió social que hagin aportat declaració responsable en la que expliciten el compromís formal de contractar no menys del 30% dels seus llocs de treball amb persones dels col·lectius afectats a que fa esment la disposició addicional sisena del TRLCSP, o les entitats sense ànim de lucre (amb personalitat jurídica i inscrites en el registre oficial corresponent) en aquells contractes relatius a prestacions de caràcter social o d'assistència, l'objecte dels quals tinguin relació directa amb la seva finalitat o activitat, segons els casos, de conformitat amb allò que prescriu la disposició addicional sisena de la llei. En aquest últim supòsit, l'òrgan de contractació podrà requerir a l'entitat respectiva la presentació de la documentació descriptiva de la descomposició del preu ofert en funció dels seus costos. També es consideraran als mateixos efectes, les empreses que presentin declaració responsable en la qual manifestin que compleixin amb les obligacions exigides per l'article 45 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva i l'adopció de mesures dirigides a evitar qualsevol tipus de discriminació laboral entre dona i home. CLÀUSULA 13 . Documentació amb caràcter contractual Tindrà consideració de documentació de caràcter contractual, i per tant, formaran part del contracte: 1) El plec de clàusules administratives particulars. 2) El plec de prescripcions tècniques. 3) Oferta tècnica del servei de deixalleria. 4) Cànon net ofert per al servei de deixalleria. 5) Percentatge de despeses generals ofert per al servei de deixalleria. 6) Percentatge de Benefici Industrial ofert per al servei de deixalleria. 7) Estudi econòmic financer presentat pel concessionari. 8) Altres millores per al servei de deixalleria. CLÀUSULA 14 . Drets i obligacions específiques de les parts del contracte Tant la Mancomunitat com l'empresa venen obligats al compliment d'aquest plec de clàusules i de les prescripcions tècniques en el què li afecti, i ambdós contractants se sotmetran expressament a la legislació vigent en matèria de contractació administrativa, d'acord amb el previst al Plec. L'adjudicatari s'obliga a dur a terme el compliment del contracte en els termes fixats en els plecs de prescripcions tècniques i condicions administratives que el regulen, amb subjecció a la normativa administrativa i privada que li sigui aplicable. U:\Serveis Centrals\Mancomunitat\Deixalleria\2012 Nova licitació servei deixalleria\PLEC ECO-ADM deixalleria premià 2012 versió final.doc Pàgina 8 de 31 L'adjudicatari està obligat a aportar, per a la correcta execució dels serveis oferts, els mitjans personals i materials que siguin necessaris. El contractista és responsable del treball realitzat pels seus col·laboradors, executarà el contracte a risc i ventura seu i estarà obligat a indemnitzar de tots els danys i perjudicis que es causin a tercers com a conseqüència de les operacions que requereixi l'execució del contracte. El contractista és responsable de la qualitat tècnica dels treballs i prestacions que desenvolupi i de les conseqüències que es puguin produir per a la Mancomunitat, o per a tercers, de les omissions, errors, mètodes inadequats o conclusions incorrectes en l'execució del contracte. El contractista haurà de mantenir els estàndards de qualitat i les prestacions equivalents als criteris econòmics que van servir de base per a l'adjudicació del contracte, i el personal que adscrigui a la prestació del servei haurà d'observar els nivells mínims de comportament i les regles de decòrum adients a la prestació contractada. Quan alguna de les persones no observi aquests nivells i regles, la Mancomunitat informarà al contractista i aquell haurà de substituir-la en el termini més breu possible. El contractista haurà de disposar de personal suplent amb la formació i l'experiència suficients per poder substituir les persones que prestin els serveis objecte del contracte en supòsits de vacances, absències i/o malalties. El contractista consignarà en un registre diari els aspectes següents : - Entrada d'usuaris. - Natura, destinació, pes i data de retirada dels productes evacuats. - Incidents i reclamacions. - Facturació. - Documentació dels transports. El contractista haurà de respectar el principi de no discriminació per raó de nacionalitat, respecte de les empreses d'Estats membres de la Comunitat Europea o signataris de l'Acord sobre Contractació Pública de l'Organització Mundial del Comerç, en los contractes de subministrament conseqüència del de gestió del servei de deixalleria. CLÀUSULA 15 . Contractista. Capacitat Els candidats o licitadors hauran de d'acreditar la seva personalitat jurídica i la seva capacitat d'obrar. En el cas que siguin persones jurídiques hauran de justificar que l'objecte social de les entitats, licitadores i les respectives subcontractades, si s'escau, comprèn el desenvolupament de totes les activitats que constitueixen l'objecte del contracte. L'acreditació es realitzarà mitjançant la presentació dels estatuts socials de l'empresa/es inscrits en el Registre mercantil o en qualsevol altre registre oficial que correspongui en funció del tipus d'entitat social. També s'haurà d'acreditar amb les altes de l'IAE en els epígrafs que guarden relació amb l'objecte d'aquest contracte. La personalitat jurídica, la capacitat d'obrar, la solvència econòmica financera i part de la solvència tècnica o professional es podrà acreditar mitjançant la inscripció en el Registre electrònic d'empreses licitadores de la Generalitat de Catalunya. U:\Serveis Centrals\Mancomunitat\Deixalleria\2012 Nova licitació servei deixalleria\PLEC ECO-ADM deixalleria premià 2012 versió final.doc Pàgina 9 de 31 Per a les empreses comunitàries s'estarà a allò que preveuen els articles 54 i 58 LCSP. Per a les empreses extracomunitàries s'estarà a allò que preveu l'article 55 del TRLCSP. CLÀUSULA 16 . Contractista. Prohibició per contractar Els candidats o licitadors no han d'estar sota cap de les causes de prohibició de contractar establertes en l'article 60 TRLCSP en la data de finalització de la presentació de sol·licituds. Tampoc poden estar sota qualsevol de les esmentades causes quan s'acordi l'adjudicació del contracte. La prova per acreditar tal circumstancia s'haurà d'aportar, en el sobre número 1, de conformitat amb l'article 73 TRLCSP, les formes són les següents: 1. Mitjançant testimoni judicial 2. Mitjançant certificació administrativa 3. Mitjançant declaració responsable atorgada davant una autoritat administrativa 4. Mitjançant declaració responsable atorgada davant notari 5. Mitjançant declaració responsable atorgada davant un organisme professional qualificat En el cas d'optar per una de les modalitats de declaració responsable, aquesta l'haurà de formular l'empresari, el seu representant o apoderat, en el seu cas, deixant constància de que compleixen amb l'esmentat requisit. CLÀUSULA 17 . Contractista. Solvència econòmica i financera D'acord amb l'article 65 del TRLCSP els candidats o licitadors, per tal d'acreditar la seva solvència econòmica i financera, referent a la prestació de la concessió d'obra pública hauran d'aportar: Comptes anuals dels darrers dos exercicis (2010-2011) dipositats en el Registre Mercantil o en registre equivalent en cas de que el licitador no sigui una societat mercantil. Pòlissa d'assegurança per riscos professionals (RC) amb un import de cobertura igual o superior a 300.000,00 euros vigent. L'acreditació de disposar de la solvència econòmica i financera requerida podrà realitzar- se mitjançant inscripció en el Registre electrònic d'empreses licitadores de la Generalitat de Catalunya. CLÀUSULA 18 . Contractista. Solvència tècnica i professional D'acord amb l'article 65 del TRLCSP els candidats o licitadors, per tal d'acreditar la seva solvència tècnica i professional, hauran d'aportar: - Una relació de 6 contractes serveis de gestió del servei de deixalleria realitzats els darrers tres anys que inclogui import, dates i destinatari, públic o privat, dels mateixos, U:\Serveis Centrals\Mancomunitat\Deixalleria\2012 Nova licitació servei deixalleria\PLEC ECO-ADM deixalleria premià 2012 versió final.doc Pàgina 10 de 31 el import mínim del volum de negoci ha de ser de 300.000 . Els serveis o treballs efectuats s'hauran d'acreditar mitjançant certificats expedits o visats per l'òrgan competent, quan el destinatari sigui una entitat del sector públic o, quan el destinatari sigui un subjecte privat, mitjançant certificat expedit per aquest o, a falta d'aquest certificat, mitjançant una declaració responsable de l'empresari, que aquests certificats seran comunicats directament a l'òrgan de contractació per l'autoritat competent. - Les certificacions referides a les següents normes: - UNE-EN ISO 14001- Sistemes de gestió mediambiental. - UNE-EN ISO 9001- Sistemes de gestió de la qualitat. CLÀUSULA 19 . Proposicions La presentació d'una proposició suposa l'acceptació incondicionada per l'empresari del contingut de la totalitat de les clàusules, sense excepció o reserva possible. Les proposicions seran secretes fins al moment de l'obertura dels sobres per part de la Mesa de Contractació. La presentació de diferents proposicions per empreses vinculades produirà els efectes que reglamentàriament es determinin en relació amb l'aplicació del règim d'ofertes amb valors anormals o desproporcionats previst en l'article 152 del TRLCSP. Es consideren empreses vinculades les que es trobin subjectes en algun dels supòsits previstos en l'article 42 del Codi de Comerç. Les empreses convidades podran constituir unions d'empresaris, temporalment als efectes, sense que aquesta constitució sigui necessària formalitzar-la en escriptura pública fins que s'hagi adjudicat el contracte al seu favor. Els empresaris que participin agrupats en unions temporals quedaran obligats solidàriament i hauran de nomenar un representant o apoderat únic de la unió amb poders suficients per exercitar els drets i complir amb les obligacions que del contracte es derivin fins a l'extinció d'aquest, sens perjudici de l'existència de poders mancomunats que es puguin atorgar per a cobraments i pagaments de quantia significativa. A efectes d'aquesta licitació, els empresaris que desitgin concórrer integrats en una unió temporal hauran d'indicar els noms i circumstàncies de les empreses que la conformin i la participació de cadascuna (hauran de motivar les raons per les quals es presenten en forma d'UTE i el benefici que això comporta en relació amb la millora de l'execució del servei encomanat), així com que assumeixen el compromís de constituir-se formalment en unió temporal en cas de resultar adjudicataris del contracte. Si no es motiva la constitució de la UTE la mesa de contractació podrà acordar l'exclusió dels licitadors. CLÀUSULA 20 . Mode de presentació de les proposicions U:\Serveis Centrals\Mancomunitat\Deixalleria\2012 Nova licitació servei deixalleria\PLEC ECO-ADM deixalleria premià 2012 versió final.doc Pàgina 11 de 31 La documentació a que fa referència les clàusules 15 a 18 d'aquest plec, s'hauran d'aportar en un sobre, identificat com: CONTRACTACIÓ DE LA GESTIÓ I EXPLOTACIÓ DEL SERVEI DE LA DEIXALLERIA MANCOMUNADA DE PREMIÀ DE DALT, PREMIÀ DE MAR I VILASSAR DE DALT EN LA MODALITAT DE CONCESSIÓ. SOBRE NÚM. 1 Documentació administrativa I.- DADES PERSONALS. Nom i cognoms: NIF: Telèfon: Adreça: Municipi: Codi postal: Província: Correu electrònic: Fax: II.- REPRESENTACIÓ Representació que ostenta: Poders atorgats davant el notari Sr. o Sra.: En data: En la localitat de: Nom o raó social de l'empresa: Domicili social de l'empresa: NIF: Municipi: c.p.: Província: Telèfon: FAX: Correu electrònic a efectes de notificacions: Les proposicions tècniques s'hauran de presentar per escrit en un sobre tancat identificats de la forma següent: CONTRACTACIÓ DE LA GESTIÓ I EXPLOTACIÓ DEL SERVEI DE LA DEIXALLERIA MANCOMUNADA DE PREMIÀ DE DALT, PREMIÀ DE MAR I VILASSAR DE DALT EN LA MODALITAT DE CONCESSIÓ. SOBRE NÚM. 2 Oferta tècnica I.- DADES PERSONALS. Nom i cognoms: NIF: Telèfon: Adreça: Municipi: c.p.: Província: e-mail: II.- REPRESENTACIÓ Representació que ostenta: Poders atorgats davant el notari Sr. o Sra.: En data: En la localitat de: Nom o raó social de l'empresa: Domicili social de l'empresa: NIF: U:\Serveis Centrals\Mancomunitat\Deixalleria\2012 Nova licitació servei deixalleria\PLEC ECO-ADM deixalleria premià 2012 versió final.doc Pàgina 12 de 31 Municipi: c.p.: Província: Telèfon: e-mail: FAX: III.- DOCUMENTACIÓ INCLOSA 1. Oferta Tècnica 2. Millores Les proposicions econòmiques s'hauran de presentar per escrit en un sobre tancat identificats de la forma següent: CONTRACTACIÓ DE LA GESTIÓ I EXPLOTACIÓ DEL SERVEI DE LA DEIXALLERIA MANCOMUNADA DE PREMIÀ DE DALT, PREMIÀ DE MAR I VILASSAR DE DALT EN LA MODALITAT DE CONCESSIÓ. SOBRE NÚM. 3 Oferta econòmica I.- DADES PERSONALS. Nom i cognoms: NIF: Telèfon: Adreça: Municipi: c.p.: Província: e-mail: II.- REPRESENTACIÓ Representació que ostenta: Poders atorgats davant el notari Sr. o Sra.: En data: En la localitat de: Nom o raó social de l'empresa: Domicili social de l'empresa: NIF: Municipi: c.p.: Província: Telèfon: e-mail: FAX: III.- DOCUMENTACIÓ INCLOSA 1) Cànon net a percebre 2) % de Despeses Generals 3) % de Benefici Industrial CLÀUSULA 21 . Documents a presentar pels licitadors, així com la forma i contingut de les proposicions L'acreditació de la capacitat d'obrar de l'empresa, del sobre 1, s'haurà de fer a través de còpies compulsades de: 1. Escriptura de constitució i/o d'estatuts de l'empresa, més aquelles escriptures que haguessin modificat posteriorment part de l'articulat dels estatuts de l'empresa. 2. NIF de l'empresa 3. DNI del representant de l'empresa. U:\Serveis Centrals\Mancomunitat\Deixalleria\2012 Nova licitació servei deixalleria\PLEC ECO-ADM deixalleria premià 2012 versió final.doc Pàgina 13 de 31 4. Escriptura de poders del representant de l'empresa, validats per un lletrat municipal. 5. Alta dels epígrafs de l'IAE que recullin totes les prestacions d'aquest contracte. 6. Últim rebut pagat de cadascun dels epígrafs de l'IAE o declaració responsable d'estar exempt de pagament. 7. La prova de no estar subjecte a cap causa de prohibició de contractar, de conformitat amb la clàusula 16 d'aquests plecs. 8. Direcció de correu electrònic que designi l'empresa per rebre les notificacions d'aquesta licitació de conformitat amb els articles 151 TRLCSP i 28 de la Llei 11/2007, de 22 de juny. 9. Indicar si l'administrador o apoderat de l'empresa que ha de signar el contracte, en cas d'adjudicació, si disposa de signatura electrònica i del programari adequat per formalitzar el contracte en document administratiu en format electrònic (PDF). 10. Cas que l'empresa tingui a la seva plantilla un nombre de treballadors amb discapacitat superior al 2%, declaració responsable, signada pel seu representant, en què assegura la circumstància esmentada, als efectes de poder decidir de conformitat amb allò que prescriu la disposició addicional sisena de la TRLCSP, en cas d'igualació de proposicions més avantatjoses des del punt de vista dels criteris objectius d'adjudicació. Als mateixos efectes, les empreses dedicades a la promoció i inserció laboral de persones en risc d'exclusió social han aportar declaració responsable en la que expliciten el compromís formal de contractar no menys del 30% dels seus llocs de treball amb persones dels col·lectius afectats a que fa esment de forma expressa la TRLSCP en la disposició addicional esmentada. 11. També es consideraran als mateixos efectes, les empreses que presentin declaració responsable en la qual manifestin que compleixin amb les obligacions exigides per l'article 45 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva i l'adopció de mesures dirigides a evitar qualsevol tipus de discriminació laboral entre dona i home. En el cas, que l'empresa ja hagi estat part en processos de licitació anteriors, podrà, mitjançant declaració responsable, indicar quins documents en disposició de la Mancomunitat continuen vigents. Aquesta declaració substituirà la documentació a aportar. La personalitat jurídica, la capacitat d'obrar, la solvència econòmica financera i part de la solvència tècnica o professional es podrà acreditar mitjançant la inscripció en el Registre electrònic d'empreses licitadores de la Generalitat de Catalunya. També s'haurà d'incloure la declaració responsable, de dedicar o adscriure a l'execució del contracte els mitjans personals o materials suficients per a satisfer-lo correctament. Aquesta compromís s'integrarà en el contracte, essent obligacions essencials del contracte als efectes previstos a l'article 223.g) TRLCSP. Especificant els noms i qualificacions professionals del personal responsable destinat a l'execució del contracte, de conformitat amb l'article 64.1 TRLCSP. La documentació que ha de constar en el sobre número 2, d'acord amb la clàusula 12 d'aquests plecs, és: 1. Oferta Tècnica: Les empreses concursants presentaran una memòria tècnica que haurà de respondre sistemàticament als requeriments formulats en els corresponents capítols dels plecs tècnics . El contingut de l'oferta tècnica de serveis de deixalleria, com a mínim, dels següents punts, i haurà de seguir l'ordre establert a continuació. U:\Serveis Centrals\Mancomunitat\Deixalleria\2012 Nova licitació servei deixalleria\PLEC ECO-ADM deixalleria premià 2012 versió final.doc Pàgina 14 de 31 a) Sistemes de informació amb indicadors definits que facilitin "on line" dades i estadístiques d'entrades , sortides i destí de les diferents fraccions de residus i amb l'objectiu de facilitar la coordinació, supervisió i control de qualitat dels serveis. b) Propostes de millora continuada a traves de indicadors contrastats i definits que ajudin a la eficàcia i a la viabilitat econòmica a partir de adequacions dels diferents mercats de gestors. c) Servei d'atenció al ciutadà, programes de educació social i foment de bones pràctiques i del increment de la recollida selectiva. 2. Millores. Pel que fa a les característiques de les ofertes presentades pels licitadors aquests hauran d'indicar, motivadament, quines parts són confidencials d'acord amb la clàusula 42 d'aquests plecs. Es limita l'extensió de la memòria tècnica a presentar per les empreses licitadores a 100 pàgines. Impressió a dues cares, verdana 10, pagina A4. Aquesta memòria ha d'incloure les fitxes i plans de manteniment en les 100 pàgines. La documentació que ha de constar en el sobre número 3 és: Per a cada variant oferta: 1) Cànon net a percebre pel concessionari 2) % de Despeses Generals 3) % de Benefici Industrial Aquestes tres ofertes s'han de presentar en el marc d'un estudi econòmic financer presentat pel licitador que en cap cas podran superar les despeses previstes en l'estudi annex a aquests plecs. Aquest estudi econòmic financer, a part de fixar quin és el cànon net (aportació dels ajuntaments), quin percentatge correspon a les despeses general i quin percentatge al benefici industrial, s'haurà de desglossar en la resta de partida d'ingressos i despeses i s'hauran de justificar documentalment. A més, tota la documentació també haurà de presentar-se en suport informàtic, amb arxius WORD per als textos, EXCEL per les taules i quadres, ACCES per les bases de dades i la informació gràfica haurà de recollir-se en PDF. Els arxius hauran d'ésser oberts i no protegits, i en cas de discrepància entre el material presentat en suport físic i el presentat en suport informàtic tindrà validesa d'autenticitat el presentat per escrit. La presentació de les ofertes presumeix l'acceptació incondicionada, per part del licitador, del contingut dels plecs de clàusules tècniques i administratives particulars. La no presentació de la proposta d'acord amb les especificacions esmentades i del plec de prescripcions tècniques podrà comportar l'exclusió del concurs de l'empresa licitadora. CLÀUSULA 22 . Termini de presentació de les proposicions U:\Serveis Centrals\Mancomunitat\Deixalleria\2012 Nova licitació servei deixalleria\PLEC ECO-ADM deixalleria premià 2012 versió final.doc Pàgina 15 de 31 Les empreses disposaran d'un termini de 31 dies naturals per a la presentació de les proposicions, el termini comptarà a partir de l'endemà de la publicació de l'anunci de licitació en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB). CLÀUSULA 23 . Lloc de presentació de les proposicions Les proposicions (sobres 1, 2 i 3) es podran presentar presencialment a les dependències de l'Oficina d'Atenció al Ciutadà, en el Registre d'entrada, de dilluns a divendres de 9:00 hores a 14:00 hores, ubicades a la planta baixa de l'Ajuntament de Premià de Mar, Plaça de l'Ajuntament, 1, CP 08330, Premià de Mar. Si l'últim de presentació de pliques dia escau en dimarts o dijous, les pliques també es podran presentar de 9:00 hores a 19:00 hores. També es podran presentar per correu dins de termini. Quan la documentació s'enviï per correu, l'empresari ha de justificar la data d'imposició de la tramesa a l'oficina de Correus i anunciar a l'òrgan de contractació la tramesa de l'oferta mitjançant tèlex, fax o telegrama, o correu electrònic signat electrònicament el mateix dia. Sense la concurrència d'ambdós requisits no pot ser admesa la documentació si és rebuda per l'òrgan de contractació posteriorment a la data i l'hora de l'acabament del termini assenyalat en la invitació. No obstant això, transcorreguts deu dies des de la data indicada sense que s'hagi rebut la documentació aquesta no pot ser admesa en cap cas. Una vegada lliurada o tramesa la documentació no pot ser retirada, llevat que la retirada de la proposició sigui justificada. Acabat el termini de recepció, el cap de l'oficina receptora ha d'expedir una certificació relacionada de la documentació rebuda o de l'absència de licitadors, si s'escau, la qual juntament amb aquella han de remetre a la secretaria de la mesa de contractació. Si s'ha anunciat la tramesa per correu, tant aviat com sigui rebuda i, en tot cas, transcorregut el termini de deu dies que s'hi indica, el cap de l'oficina receptora ha d'expedir una certificació de la documentació rebuda per remetre-la igualment, a la secretaria de la mesa de contractació. CLÀUSULA 24 . Mesa de contractació La Mesa de contractació estarà integrada per: President, el president de la Mancomunitat. Vocal, el/la vicepresident/a primer de la Mancomunitat. Vocals, dos membres de l'assemblea. Vocal, el tècnic de medi ambient de l'Ajuntament de Premià de Mar. Vocal, l'interventor de l'Ajuntament de Premià de Mar. Vocal, la Secretària general de l'Ajuntament de Premià de Mar. Vocal i secretari de la mesa de contractació, el Cap de la Unitat de Contractació de l'Ajuntament de Premià de Mar, o funcionari de l'àrea en qui delegui. U:\Serveis Centrals\Mancomunitat\Deixalleria\2012 Nova licitació servei deixalleria\PLEC ECO-ADM deixalleria premià 2012 versió final.doc Pàgina 16 de 31 CLÀUSULA 25 . Data d'examen de la documentació acreditativa dels requisits de capacitat i solvència dels licitadors o candidats. La mesa de contractació es constituirà al dia següent a la data de finalització del termini de presentació de pliques d'acord amb l'anunci de licitació. En cas de que la data de constitució caigués en dia festiu, es constituirà el proper dia laborable. La mesa de contractació obrirà els sobres numero 1 que les empreses licitadores haguessin presentat i estudiarà la documentació referent a la capacitat i solvència dels licitadors d'acord amb aquests plecs. Si la mesa de contractació observa defectes o omissions esmenables en la documentació presentada, es comunicarà per fax i correu electrònic, el mateix dia d'acord amb les dades de contacte a efectes de notificacions que constin en les pliques, per a que en el termini de tres dies hàbils, els licitadors corregeixin o esmenin davant de la mateixa mesa de contractació. Si la mesa comprova que la documentació és correcte la documentació administrativa de tots els licitadors podrà obrir el sobre número 2 d'acord amb les condicions de la clàusula següent. L'acta de la mesa es publicarà en el perfil del contractant per a que les empreses excloses, si escau, puguin presentar al·legacions, de conformitat amb la Llei 30/1992, de 26 de novembre. CLÀUSULA 26 . Obertura de les proposicions admeses La mesa de contractació es reunirà el quart dia hàbil següent al dia d'obertura dels sobres número 1. En el cas que s'haguessin fet requeriments per a l'esmena de defectes o omissions, en primer lloc valoraran si la documentació presentada per les empreses s'adeqüen als requisits de capacitat i solvència exigits en els plecs. Un cop admeses les proposicions, la mesa de contractació només obrirà el sobre de l'oferta tècnica, sobre número 2, i s'encarregarà informe, als tècnics de Medi Ambient els tres ajuntament que composen la Mancomunitat, puntuant les ofertes tècniques d'acord amb aquest plec de clàusules administratives i prescripcions tècniques. El tècnics de Medi Ambient dels tres ajuntaments que composen la Mancomunitat, en el termini de quinze dies laborables, haurà de remetre l'informe a la Mesa de Contractació. La Mesa de contractació es reunirà i obrirà el sobre de l'oferta econòmica, sobre número 3, i aplicarà la formula polinòmica d'aquest plec. Un cop sumats els punts de l'oferta tècnica als punts de l'oferta econòmica, la Mesa de contractació proposarà a l'òrgan de contractació una classificació, per ordre decreixent, de les proposicions presentades. Només serà pública aquesta última sessió de la Mesa de Contractació, després que de que es presenti l'informe de valoració tècnica de les ofertes a la Mesa, i abans d'obrir els sobres número 3. CLÀUSULA 27 . Ofertes anormalment baixes U:\Serveis Centrals\Mancomunitat\Deixalleria\2012 Nova licitació servei deixalleria\PLEC ECO-ADM deixalleria premià 2012 versió final.doc Pàgina 17 de 31 Es consideraran ofertes anormalment baixes aquells cànons nets a percebre que siguin inferiors en més de 20 punts percentuals a la mitjana aritmètica de les ofertes presentades. Es considerarà anormalment baixa aquella oferta de Benefici Industrial i/o de Despeses Generals que no garanteixi la viabilitat econòmica de la oferta presentada a criteri motivat en l'expedient per part de l'òrgan de contractació. Pel que fa a les millores organitzatives i procedimentals es podran entendre com anormalment baixes o desproporcionada sempre que es motivi per l'òrgan de contractació. En cas que l'empresa que quedi amb millor puntuació, sigui una empresa que hagi justificat una ofertes anormalment baixa o presumptament desproporcionada, haurà de completar la garantia definitiva fins al 10% del preu d'adjudicació, en el tràmit de requeriment. CLÀUSULA 28 . Variants No està admesa la possibilitat de variants. CLÀUSULA 29 . Renuncia o desistiment Correspon a l'òrgan de contractació, per raons d'interès públic degudament justificades, renunciar a celebrar aquest contracte abans de l'adjudicació. També podrà desistir abans de l'adjudicació quan s'apreciï una infracció esmenable de les normes de preparació del contracte o de les reguladores del procediment d'adjudicació. En ambdós casos l'òrgan de contractació compensarà als licitadors per les despeses que haguessin pogut tenir per preparar l'oferta fins a un màxim de 100 (cent euros). CLÀUSULA 30 . Documentació a presentar per l'empresa que hagi presentat l'oferta econòmicament més avantatjosa De conformitat amb l'article 151.2 TRLCSP, el licitador, que hagi presentat l'oferta econòmicament més avantatjosa, haurà d'aportar a l'òrgan contractació, en el termini de deu dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la notificació del requeriment efectuat per l'assemblea de la Mancomunitat: 1- Constitució de la garantia definitiva per un import del 5% del import d'adjudicació, IVA exclòs. 2- Documentació que acrediti l'àmbit territorial del Impost d'Activitats Econòmiques de l'empresa, (si fos d'àmbit local, s'haurà de donar d'alta als tres municipis que integren la Mancomunitat). 3- La documentació acreditativa de les empreses subcontractades de que gaudeixen de la solvència tècnica necessària per a executar la part del contracte que li correspon, de conformitat amb la clàusula 41 dels plecs. U:\Serveis Centrals\Mancomunitat\Deixalleria\2012 Nova licitació servei deixalleria\PLEC ECO-ADM deixalleria premià 2012 versió final.doc Pàgina 18 de 31 4- La documentació justificativa de disposar efectivament dels mitjans que s'haguessin compromès a dedicar o adscriure a l'execució del contracte, de conformitat amb l'article 64.2 de la TRLCSP. Pel que fa als certificats, que es llisten a continuació, es generaran d'ofici per part de l'Ajuntament de Premià de Mar, a requeriment l'assemblea de la Mancomunitat: 1- Un certificat d'estar al corrent de pagament dels deutes tributaris amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària. 2- Un certificat d'estar al corrent amb els deutes de la Tresoreria General de la Seguretat Social. 3- Un certificat d'estar al corrent de pagament dels deutes tributaris amb l'Ajuntament de Premià de Mar, expedit per l'Organisme de Recaptació i Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona. Si no es compleix adequadament el requeriment en el termini assenyalat, s'entendrà que el licitador ha retirat la seva oferta, i l'òrgan de contractació requerirà, en aquest cas, la mateixa documentació al licitador següent, per l'ordre en què hagin quedat classificades les ofertes. CLÀUSULA 31 . Adjudicació del contracte L'adjudicació haurà de ser acordada per l'òrgan de contractació i notificada de manera motivada a tots els licitadors, en el termini màxim de 5 dies hàbils, des de que l'empresa amb l'oferta econòmicament avantatjosa hagi presentat la documentació esmentada en la clàusula anterior. L'adjudicació concretarà i fixarà els termes definitius del contracte. En l'ofici de notificació de l'acord d'adjudicació, a tots els licitadors, d'acord amb l'article 151.4 del TRLCSP, s'haurà de fer constar la informació següent: a) En relació als candidats descartats, la exposició resumida de les raons per les quals ha estat descartada la seva candidatura. b) En relació als licitadors exclosos del procediment d'adjudicació, també de forma resumida, les raons per les quals no s'hagi admès la seva oferta. Sens perjudici d'allò que disposa la clàusula 42 d'aquests plecs en relació amb l'article 153 del TRLCSP. c) I en tot cas, s'ha de fer constar en l'ofici: la denominació social de l'adjudicatari, les característiques i avantatges de la seva proposició. Sens perjudici d'allò que disposa la clàusula 42 d'aquests plecs en relació amb l'article 153 del TRLCSP. Un cop aprovada l'adjudicació, a part de notificar aquesta als licitadors, s'haurà de publicar en el perfil del contractant. CLÀUSULA 32 . Formalització del contracte El contracte s'haurà de formalitzar en document administratiu passat el termini de 15 dies hàbils, a comptar des del dia següent al de la notificació de l'adjudicació i de la publicació d'aquesta en el perfil del contractant. U:\Serveis Centrals\Mancomunitat\Deixalleria\2012 Nova licitació servei deixalleria\PLEC ECO-ADM deixalleria premià 2012 versió final.doc Pàgina 19 de 31 No obstant, el contractista podrà sol·licitar que el contracte s'elevi a escriptura pública, les despeses de la qual aniran a càrrec d'ell. El contracte s'entendrà acceptat a risc i ventura del contractista, de conformitat amb l'article 277.a) del TRLCSP. En tot cas, si l'adjudicatari incrementa o modifica la plantilla de personal destinat a l'execució del contracte, sense el coneixement i autorització de l'òrgan de contractació, aquest personal restarà exclòs de l'obligació de subrogació. En virtut del perfeccionament del contracte, l'adjudicatari resta expressament obligat a més del que s'ha indicat sobre la formalització del contracte i constitució de les garanties definitives a satisfer l'import dels anuncis de totes les despeses que es liquidin amb motiu dels tràmits preparatoris, formalització i vigència del contracte, inclosos els honoraris del Notari autoritzant si s'escau. El document administratiu en el què es formalitzi el contracte haurà de constar les dades que figuren en l'article 26 del TRLCSP. La formalització del contracte es publicarà en el perfil de contractant i en el BOPB indicant, com a mínim, les mateixes dades esmentades en l'anunci de l'adjudicació. CLÀUSULA 33 . Retribució de l'adjudicatari El cànon s'abonarà en sis pagaments bimensuals, prèvia presentació de la factura desglossada per conceptes. Per altra banda, l'empresa adjudicatària, rebrà els ingressos del cobrament de les tarifes als usuaris i al cànon de retorn per la venda de materials. CLÀUSULA 34 . Revisió de preus La revisió de cànon net es podrà demanar pel contractista, sempre que s'hagi executat un 20% del import del contracte i hagi transcorregut un any des de la signatura del contracte. Si no s'ha executat aquest 20% durant el primer any del contracte no s'aplicarà la revisió de del cànon net fins al tercer any. De conformitat i dins dels requisits i límits que regulen els articles 89 a 94 del TRLCSP, en la present contractació s'aplicarà anualment, prèvia sol·licitud del concessionari, l'actualització del cànon net segons l'Índex de Preus al Consum a Catalunya, elaborat per l'Institut Nacional d'Estadística, corresponent als 12 mesos immediatament anteriors, a partir del mes en què es compleixi l'any de vigència del contracte, corregit en un 0,85, en virtut de l'article 90.3 del TRLCSP que estableix que la revisió no podrà superar el 85% de variació experimentada per l'índex adoptat. S'exclou de la revisió de preus el benefici industrial i les despeses generals. CLÀUSULA 35 . Garantia definitiva U:\Serveis Centrals\Mancomunitat\Deixalleria\2012 Nova licitació servei deixalleria\PLEC ECO-ADM deixalleria premià 2012 versió final.doc Pàgina 20 de 31 L'empresa adjudicatària està obligada a constituir una garantia definitiva del 5% de l'import d'adjudicació (cànon net ofert per l'empresa), IVA exclòs, d'acord amb l'article 95 del TRLCSP. La garantia definitiva es podrà constituir: 1. En metàl·lic, en valors públics o en valors privats, amb subjecció en cada cas, a les condicions reglamentàriament establertes, i d'acord amb els requisits disposats en l'article 55 RGLCAP i els models que figuren en els annexos III i IV de l'esmentada norma. El metàl·lic, els valors o els certificats corresponents, s'hauran de dipositar a la Tresoreria de l'Ajuntament de Premià de Mar (Plaça de l'Ajuntament, 1 1a planta). 2. Mitjançant aval presentat davant l'òrgan de contractació, en la forma i condicions reglamentàries, i sense dipositar-lo a la Tresoreria de l'Ajuntament de Premià de Mar, prestat per qualsevol banc, caixa d'estalvis, cooperatives de crèdit, establiments financers de crèdit i societats de garantia recíproca autoritzats per a operar a Espanya, amb estricte compliment del que disposen els articles 56, 58 i l'annex V del RGLCAP, validats per l'assessoria jurídica de la CGD o l'advocacia de l'estat i intervinguts notarialment. 3. Per contracte d'assegurança de caució celebrat en la forma i condicions que reglamentàriament s'estableixin, d'acord amb els requisits dels articles 57,58 i annex VI RGLCAP, subscrit amb una entitat asseguradora autoritzada per operar en el ram de caució, havent-se de lliurar el certificat del contracte davant l'òrgan de contractació. En el cas d'unions temporals d'empresaris la garantia definitiva es podrà constituir per una o varies de les empreses participants sempre que en conjunt s'arribi a la quantia requerida, sempre que es garanteixi solidàriament a tots els integrants de la unió temporal. En cas que es facin efectives sobre la garantia les penalitats o indemnitzacions exigibles a l'adjudicatari, aquest haurà de reposar o ampliar aquella, en la quantia que correspongui, en el termini de 15 dies des de l'execució, incorrent, en cas contrari, en causa de resolució del contracte. Si com a conseqüència d'una modificació del contracte, el preu d'aquest variés, haurà de reajustar-se la garantia, per a que aquesta guardi la deguda proporció amb el nou preu modificat, en el termini de 15 dies naturals comptats des de la data en què es notifiqui a l'empresari l'acord de modificació. La garantia definitiva respondrà dels conceptes següents: a) De les penalitats imposades al contractista d'acord amb aquest plec de clàusules. b) De la correcta execució de les prestacions contemplades en el contracte, de les despeses originades a l'Ajuntament per la demora del contractista en el compliment de les seves obligacions i, dels danys i perjudicis ocasionats a la Mancomunitat amb motiu de l'execució del contracte o pel seu incompliment, quan no procedeixi la seva resolució. c) De l'incautació que pugui decretar-se en els casos de resolució del contracte d'acord amb el que preveu aquests plecs. U:\Serveis Centrals\Mancomunitat\Deixalleria\2012 Nova licitació servei deixalleria\PLEC ECO-ADM deixalleria premià 2012 versió final.doc Pàgina 21 de 31 La garantia no serà retornada o cancel·lada fins que s'hagi produït el venciment del termini de garantia i s'hagi complert satisfactòriament el contracte, o fins que es declari la resolució d'aquest sense culpa del contractista. Aprovada la liquidació del contracte i transcorregut el termini de garantia, si no sorgissin responsabilitats es retornarà la garantia constituïda o es cancel·larà l'aval o l'assegurança de caució. L'acord de devolució s'haurà d'acordar i notificar en el termini de dos mesos des de la finalització del termini de garantia. CLÀUSULA 36 . Causes de resolució del contracte La Mancomunitat podrà rescindir el contracte pels motius següents: a) La mort o incapacitat sobrevinguda del contractista individual o l'extinció de la personalitat jurídica de la societat contractista, sens perjudici que en els casos de fusió d'empreses en els que participi la societat contractista, continuarà el contracte vigent amb l'entitat absorbent o amb la resultant de la fusió, que quedarà subrogada en tots els drets i obligacions dimanants del mateix. Igualment, en els supòsits d'escissió, aportació o transmissió d'empreses o branques d'activitat de les mateixes, continuarà el contracte amb l'entitat a la que s'atribueixi el contracte, que quedarà subrogada en els drets i obligacions dimanants del mateix, sempre que tingui la solvència exigida al acordar-se l'adjudicació o que les diverses societats beneficiaries de les esmentades operacions i, en cas de subsistir, la societat de la que provinguin el patrimoni, empreses o branques segregades, es responsabilitzin solidàriament amb aquella de l'execució del contracte. Si no pogués produir-se la subrogació por no reunir l'entitat a la que s'atribueix el contracte les condicions de solvència necessàries es resoldrà el contracte, considerant-se a tots els efectes com un supòsit de resolució por culpa de l'adjudicatari. b) La declaració de concurs o la declaració de insolvència en qualsevol altre procediment. c) El mutu acord entre la Mancomunitat i el contractista. d) La demora en el compliment dels terminis por part del contractista i l'incompliment del termini de quinze dies hàbils per a l'inici de l'execució del contracte des de la formalització del contracte. e) El incompliment de les restants obligacions contractuals essencials, qualificades com a tales en els plecs o en el contracte. f) La impossibilitat d'executar la prestació en els termes inicialment pactats o la possibilitat certa de producció d'una lesió greu a l'interès públic de continuar-se executant la prestació en aquests termes, quan no sigui possible modificar el contracte. g) La suspensió per causa imputable a la Mancomunitat de la iniciació del contracte per termini superior a sis mesos a partir de la data assenyalada en el mateix per al seu començament. h) El desistiment o la suspensió del contracte per termini superior a un any acordada per la Mancomunitat. U:\Serveis Centrals\Mancomunitat\Deixalleria\2012 Nova licitació servei deixalleria\PLEC ECO-ADM deixalleria premià 2012 versió final.doc Pàgina 22 de 31 i) El rescat del servei per la Mancomunitat. j) La supressió del servei per raons d'interès públic. k) La impossibilitat de l'explotació del servei com a conseqüència de acords adoptats per la Mancomunitat amb posterioritat al contracte. En cas de resolució del contracte la Mancomunitat podrà optar entre exigir la continuïtat en la prestació dels serveis fins a una nova licitac