Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General ACTA NÚM. 2012/14 ­ SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA PER L'AJUNTAMENT PLE Dia: 19 de desembre de 2012 Hora de començament: 19:15 h Hora d'acabament: 21:10 h Lloc: Sala de reunions de la nau 1 de l'antiga Fàbrica del Gas (C/ Joan XXIII, 2-8) Membres assistents: Alcalde BUCH I MOYA, MIQUEL Tinent d'alcalde MÉNDEZ GIL, MIQUEL ÀNGEL Tinent d'alcalde FERRERAS CANO, MARIA ISABEL Tinent d'alcalde MEDINA BRACERO, ANNA MARIA Tinent d'alcalde SUBIRÀ I COMAS, ANTONI Regidora MORALES GARCÍA, CONCEPCIÓN Regidor MARISTANY VILA, ELOI Regidor TOMÀS ALONSO, JORDI Regidor DÍAZ PÉREZ, IBAN Regidora ROCA FRANQUESA, ROSER Regidor ESTEBAN ÚBEDA, TOMÀS Regidor ANGUERA MONZÓ, JOSEP MARIA Regidora SAFONT ANGUITA, OLGA Regidor MIERES MIERES, CARLOS ALBERTO Regidora JUVÉ LAFUENTE, AURORA Regidor CRUZ MOLERO, PATRICK Regidor BRIONES IGLESIAS, JOAQUÍN Regidor RIBET I CASADEMUNT, JOAN Regidor FORÉS MATALLANA, MARC Regidor BARRERAS MILLA, ALFONS Regidor SEVILLANO CANO, MOISÉS Assistits per la secretària general, Sra. Elisa Almirall Gayo, que certifica. El regidor Sr. Josep M. Anguera Monzó i la regidora Sra. Concepción Morales García abandonen la sessió a les 20.35 h, quan s'anava a tractar el punt que es passa d'urgència, i s'incorporen a les 20.40 h, quan s'anaven a tractar el precs i preguntes. Constatada l'existència de quòrum legal, conforme a l'art. 98 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de la LMRLC, la presidència obre la sessió i proposa l'ampliació de l'ordre del dia amb el tractament de l'assumpte següent: - APROVACIÓ CONVENI PROGRAMA SALUT ESCOLAR AMB L'INSTITUT CATALÀ DE LA SALUT PRÈVIA DECLARACIÓ D'URGÈNCIA, d'acord amb l'art. 103.3 del Text Refós de la LMRLC i l'art. 83 del ROF, el Ple municipal, ACORDA tractar aquest assumpte després del número -1- Per descarregar una còpia d'aquest document consulteu la següent pàgina web / Para descargar una copia de este documento consulte la siguiente página web https://www.epremia.net/ovac/asp/verificadorfirma.asp e7bc0fb998524791817066f9b6e658e6001 Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General 6.2 de l'ordre del dia, per assentiment dels 21 membres que integren la Corporació i, per tant, amb el quòrum de la majoria absoluta del nombre legal de membres de la Corporació. Així mateix proposa l'ampliació de l'ordre del dia amb el tractament d'una moció alternativa, subscrita pels grups municipals ICV-EUiA-E i CP-PA, alternativa a la que figura a l'ordre del dia amb el mateix títol (punt 6.2): - MOCIÓ PRESENTADA PELS GRUPS MUNICIPALS ICV-EUiA-E i CP-PA CONTRA ELS DESNONAMENTS D'HABITATGES PRÈVIA DECLARACIÓ D'URGÈNCIA, d'acord amb l'art. 103.3 del Text Refós de la LMRLC i l'art. 83 del ROF, el Ple municipal, ACORDA tractar aquest assumpte en el punt corresponent al tractament de la moció presentada pel grup municipal PSC-PM (6.2 Contra els desnonaments d'habitatges), per assentiment dels 21 membres que integren la Corporació i, per tant, amb el quòrum de la majoria absoluta del nombre legal de membres de la Corporació. ORDRE DEL DIA 1. Lectura i aprovació acta sessió anterior 2. Informació Oficial 3. CONTRACTACIÓ 3.1. Exp. 140/2012: Actualització de l'IVA del contracte d'arrendament del local del carrer Torras i Bages, 1 (magatzem de la brigada d'obres) 4. RECURSOS HUMANS 4.1. Exp. 96/2012-RRHH: Avançament de l'Ajut de conciliació de la vida familiar i laboral 4.2. Exp. 94/2012-RRHH: Aprovació regulació incapacitats temporals empleats/des municipals 5. SERVEIS TERRITORIALS 5.1. MEDI AMBIENT 5.1.1. Exp. MA-1/2012: Validació text refós del pla de distribució d'usos i serveis de temporada de les platges (fitxes d'activitats temporada 2012) 6. MOCIONS 6.1. Exp. 195/2012: Moció presentada pels grups municipals CiU, PSC-PM, CP-PA i ICV-EUiA-E exigint la retirada de l'esborrany d'avantprojecte de la Llei orgànica de millora de la qualitat educativa 6.2. Exp. 196/2012: Moció presentada pel grup municipal PSC-PM contra els desnonaments d'habitatges 7. PRECS I PREGUNTES -2- Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General 7.1. Pregunta presentada pel grup municipal ICV-EUiA-E: Papereres a les places municipals 7.2. Pregunta i prec presentats pel grup municipal CP-PA: Ampliació horària de la zona blava 7.3. Pregunta i prec presentats pel grup municipal CP-PA: Col.locació de testos als carrers de prioritat invertida del casc antic 7.4. Pregunta presentada pel grup municipal CP-PA: Direcció de l'emissora municipal Ràdio Premià de Mar 7.5. Pregunta presentada pel grup municipal CP-PA: Ampliació del Pla Local d'absentisme escolar 1.- LECTURA I APROVACIÓ ACTA SESSIÓ ANTERIOR Sotmès al Ple de l'Ajuntament l'esborrany de l'acta de la sessió ordinària corresponent al dia 28 de novembre (que va estar distribuït i van rebre els seus membres, per la qual cosa no se li dóna nova lectura), S'APROVA, per assentiment dels 21 membres que integren la Corporació, sense cap esmena. 2.- INFORMACIÓ OFICIAL Als efectes de l'art. 42 del ROF, es fa constar que han restat des de la convocatòria a disposició dels regidors i regidores, per al seu examen, les resolucions de l'Alcaldia, del núm. 721/2012 al núm. 778/2012 (del 19 de novembre al 5 de desembre); de la 2a. Tinença d'Alcaldia, del núm. 374/2012 al núm. 380/2012 (del 19 al 28 de novembre) i de la 5a. Tinença d'Alcaldia, del núm. 389/2012 al núm. 408/2012 (del 19 de novembre al 5 de desembre). El Sr. alcalde proposa el trasllat de la data de celebració del Ple municipal ordinari corresponent al mes de gener de 2013 del dia 16 al 23, a la qual cosa tots els membres presents manifesten conformitat. 3. CONTRACTACIÓ: 3.1. EXP. 140/2012: ACTUALITZACIÓ DE L'IVA DEL CONTRACTE D'ARRENDAMENT DEL LOCAL DEL CARRER TORRAS I BAGES, 1 (MAGATZEM DE LA BRIGADA D'OBRES) El Sr. alcalde sotmet a la consideració del Ple municipal el dictamen de la Comissió Informativa d'Afers Generals sobre l'actualtizació de l'IVA del contracte d'arrendament del local del carrer Torras i Bages, 1 (magatzem de la brigada d'obres), del contingut següent: "Identificació de l'expedient Expedient núm 140/2012 d'actualització del IVA del contracte de lloguer del local del carrer Torres i Bagés 1. -3- Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General Antecedents En data 18 de març de 1977 es va signar contracte d'arrendament del local del carrer Torras i Bages 1, entre l'Ajuntament i el propietari del local per temps indefinit. Mitjançant decret d'alcaldia de data 25 de gener de 1993 es va reconèixer a les senyores Maria Dolors i Montserrat Solé Font la successió com arrendadores, en el contracte subscrit. El Ple municipal en sessió de data 20 de juny va aprovar l'acord de revisió de preus del contracte subscrit , formalitzant-se la modificació en data 30 de juny de 2012, establint un renda mensual per el període comprés entre juliol de 2012 i juny de 2013 d'import 3.089,80 IVA inclòs, i un import mensual de renda pel període compres entre juliol de 2013 i juny de 2014 de 2.147,80 IVA inclòs. Fonaments jurídics i/o tècnics El Reial decret Llei 20/2012 de 13 de juliol , de mesures per garantir l'estabilitat pressupostària i de foment de la competitivitat modificar en el seu article 23.2 la llei 37/1992 de 28 de desembre, de l'impost sobre el Valor Afegit (IVA) i determina que el tipus impositiu general de l' IVA que s'aplicarà a partir de l'1 de setembre de 2012 serà el 21% sobre el preu base . En aplicació de la normativa esmentada resulta necessària l'actualització del contracte de lloguer per tal d'aplicar a aquest el tipus impositiu del 21% establert en l'article 23.2 del Reial Decret Llei 20/2012 de 13 de juliol. L'òrgan competent per l'actualització del contracte, es el Ple municipal de conformitat amb l'article 52.2 n) del decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel que s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya i Disposició addicional segona del Reia Decret legislatiu 3/2011 de 14 de novembre, sense que sigui necessari cap quòrum qualificat per a la seva aprovació. Proposta d'acord Es proposa al Ple de la Corporació l'adopció dels següents acords: PRIMER.- ACTUALITZAR el quadre d'anualitats del contracte d'arrendament del local del carrer Torres i Bages 1 entre l'Ajuntament de Premià de Mar i les Senyores Maria Dolors i Montserrat Solé Font, ajustant el quadre d'anualitats per la variació que ha sofert el tipus impositiu de l'IVA a causa de l'entrada en vigor de l'article 23.2 del Reial Decret Llei 20/2012 de 13 de juliol de mesures per garantir l'estabilitat pressupostària i de foment de la competitivitat , en els termes següents: Any Import Renda Base Iva 21% Total IVA Mensual IVA 18% inclòs 2012 setembre-desembre 3089,80 2618,47 549,88 3.168,35 2013 gener­juny 3089,80 2618,47 549,88 3.168,35 2013 juliol­desembre 2.147,80 1820,17 382,24 2.202,41 -4- Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General 2014 gener-juny 2.147,80 1820,17 382,24 2.202,41 Segon.- AUTORITZAR I DISPOSAR la despesa de 1.440,81 ( mil quatre-cents quaranta euros amb vuitanta-un cèntims) amb càrrec a l'aplicació pressupostària 1000.92000.2020000 en concepte de diferència per aplicar l'actualització del tipus impositiu general de l'IVA del 18 % al 21 % des del mes de setembre de 2012 fins a juny del 2014 en aplicació de l'article 23.2 del Reial Decret Llei 20/2012 de 13 de juliol de mesures per garantir l'estabilitat pressupostària i de foment de la competitivitat a favor de la comunitat de bens integrada per Montserrat Solé Font i Maria Dolors Solé font amb CIF E-60356.136 d'acord al quadre següent: Any Import 2012 314,22 2013 798,96 2014 327,63 Tercer.- COMUNICAR aquests acords a la comunitat de béns integrada per Montserrat Solé Font i Maria Dolors Solé Font." El Ple de l'Ajuntament ACORDA APROVAR, per assentiment dels 21 membres que integren la Corporació, el dictamen precedent. 4. RECURSOS HUMANS: 4.1. EXP. 96/2012-RRHH: AVANÇAMENT DE L'AJUT DE CONCILIACIÓ DE LA VIDA FAMILIAR I LABORAL El Sr. alcalde sotmet a la consideració del Ple municipal el dictamen de la Comissió Informativa d'Afers Generals sobre l'avançament de l'ajut de conciliació de la vida familiar i laboral, del contingut següent: "Identificació de l'expedient Exp. 96/2012-RRHH: Avançament de l'Ajut a la conciliació de la vida personal i familiar Antecedents El Reial decret llei 20/2012, de 13 de juliol, de mesures per a garantir l'estabilitat pressupostària i de foment de la competitivitat, establia, entre d'altres mesures, la supressió de la paga del mes de desembre per a tots els empleats públics, inclosos el personal de les administracions locals. Aquesta mesura, tenint en compte la situació de greu crisi, que té un efecte directe sobre la situació econòmica de les famílies dels empleats públics i la seva capacitat adquisitiva. Aquestes circumstàncies impliquen una necessària limitació i reducció de la despesa en dates tant assenyalades i especials com són les del present mes de desembre. -5- Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General Tenint en compte aquestes excepcionals circumstàncies i a fi i efecte de contribuir a millorar la capacitat econòmica dels empleats públics de l'Ajuntament de Premià de Mar, s'entén adequat l'avançament de l'Ajut a la conciliació de la vida personal i familiar, previst a l'article 61 del Pacte de condicions de treball 2008-2011 del personal funcionari i del Conveni col·lectiu 2008-2011 del personal laboral, el pagament del qual està previst formalitzar-se durant el mes de setembre. Cal posar de manifest que aquesta mesura té un caràcter absolutament extraordinari, amb la finalitat de millorar els ingressos dels empleats públics en un període de despesa i consum extraordinaris. Fonaments jurídics i/o tècnics L'article 61 del Pacte de condicions de treball 2008-2011 del personal funcionari i del Conveni col·lectiu 2008-2011 del personal laboral. L'article 38.3 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, disposa que quan "Els acords han de versar sobre matèries competència dels òrgans de govern de les administracions públiques. Perquè tinguin validesa i eficàcia és necessari que aquests òrgans els aprovin de manera expressa i formal. Quan els acords hagin estat ratificats i afectin temes que poden ser decidits de forma definitiva pels òrgans de govern, el seu contingut serà directament aplicable al personal inclòs en el seu àmbit d'aplicació, sense perjudici que a efectes formals es requereixi la modificació o derogació, si s'escau, de la normativa reglamentària corresponent". L'article 38.8 de la Llei 7/2007, també disposa que "Els pactes i acords que, de conformitat amb el que estableix l'article 37, continguin matèries i condicions generals de treball comunes al personal funcionari i al laboral tenen la consideració i els efectes previstos en aquest article per als funcionaris i a l'article 83 de l'Estatut dels treballadors per al personal laboral". Proposta d'acord PRIMER.- MODIFICAR L'ARTICLE 61 DEL PACTE DE CONDICIONS i CONVENI COL·LECTIU que quedarà redactat en els següents termes: "S'abonarà un ajut, amb la nòmina del mes de gener, (....)", com a mesura extraordinària i excepcional per a l'exercici 2013. SEGON.- COMUNICAR-HO a la Intervenció i Tresoreria municipal, als efectes oportuns." Prèvia deliberació, el Ple de l'Ajuntament ACORDA APROVAR, per assentiment dels 21 membres que integren la Corporació, el dictamen precedent. En la deliberació prèvia es pot destacar que: La tinent d'alcalde i regidora-delegada de Recursos Humans, Sra. Medina, explica el contingut del dictamen que es porta a aprovació. El portaveu del grup municipal ICV-EUiA-E, Sr. Barreras, manifesta que si aquest acord forma part del pacte, el seu grup votarà a favor. -6- Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General El portaveu del grup municipal CP-PA, Sr. Ribet, indica que el vot del seu grup serà a favor perquè entenen que hi ha hagut un procés de negociació previ però constata que la retallada de la paga extra de Nadal és una agressió als drets dels treballadors i un "cop d'estat polític". Continua la seva intervenció en el sentit següent: "Nosaltres evidentment també votarem a favor perquè entenem que hi ha hagut un procés de negociació i que per tant s'ha pres com a mesura de compensació de la retallada de la paga de Nadal. Però, malgrat tot, nosaltres sí que volem constatar que aquesta retallada de la paga extra de Nadal és, de nou, una agressió sense precedents de la classe treballadora, la classe treballadora de l'Ajuntament de Premià de Mar, una enèsima estocada als drets dels treballadors del sector públic i, per tant, que es tracta de carregar directament els neulers de la crisi a les classes populars. Però no només això, sinó que aquestes retallades són també un cop d'estat polític, un cop d'estat que ha iniciat un procés de recentralització que passa per desafavorir als ajuntaments i que ens mantenim, com ajuntaments, només com a mers executors d'aquestes retallades. I nosaltres voldríem ampliar aquesta situació i fer una reflexió d'aquesta situació també en els ajuntaments. La Sra. Medina deia que era en contra de la voluntat de l'Ajuntament, però en aquest Ajuntament, recordem que tenim, per exemple, càrrecs de confiança i si volem combatre la crisi també hauríem de començar a replantejar una sèrie de paràmetres del mateix Ajuntament. Per tant, nosaltres estem a favor d'aquesta mesura, però estem completament en contra de convertir aquestes mesures com a pedaços i entenem que el que no podem fer és desnaturalitzar el sector públic que, al cap i a la fi, són els treballadors que treballen per la proximitat en la ciutadania i per tant dels drets socials dels premianencs i premianenques." Finalitzada la intervenció del Sr. Ribet, el Sr. alcalde manifesta, dirigint-se al portaveu del grup municipal PP, "Sr. Pizarro ...". Immediatament demana disculpes per l'errada involuntària i continua: "Sr. Cruz ...". El portaveu del grup municipal PP, Sr. Cruz, indica: "Sr. alcalde, no m'ho crec. És la segona vegada ja en vuit anys que li passa això a vostè. No, no, això no pot ser, eh? Home, això no pot ser, Sr. alcalde. Sra. secretària jo vull que consti en acta això, si us plau. Perquè, clar, jo tinc por que el Sr. Ribet també presenti una moció dient que... declarant persona "non grata" al Sr. Pizarro. Home, no. Serem més breus, nosaltres. Votarem a favor". 4.2. EXP. 94/2012-RRHH: APROVACIÓ REGULACIÓ INCAPACITATS TEMPORALS EMPLEATS/DES MUNICIPALS El Sr. alcalde sotmet a la consideració del Ple municipal el dictamen de la Comissió Informativa d'Afers Generals sobre l'aprovació de la regulació d'incapacitats temporals dels empleats/des municipals, del contingut següent: -7- Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General "Identificació de l'expedient Exp. 94/2012-RRHH Acord resolució complement incapacitat temporal Antecedents Al BOE del passat dissabte 14 de juliol de 2012, es va publicar el Reial decret llei 20/2012, de 13 de juliol, de mesures per garantir l'estabilitat pressupostària i de foment de la competitivitat. El Títol I, disposa les Mesures de reordenació i racionalització de les Administracions Públiques, les quals determinen tot un conjunt de mesures que modifiquen amb un sentit restrictiu determinats drets dels empleats públics i limita les facultats de la administració local per acordar o establir condicions laborals diferents a les que es regulen amb voluntat homogeneïtzadora pel conjunt de l'administració pública. En aquest sentit, l'article 9 regula la "Prestació econòmica en la situació d'incapacitat temporal del personal al servei de les administracions públiques, organisme i entitats dependents i òrgans constitucionals". Per acord de condicions i conveni col·lectiu, aquest ajuntament havia establert, amb caràcter general, un complement de prestacions per la situació d'incapacitat temporal del 100% de les retribucions de l'empleat, complement que es manté durant els tres primers mesos en virtut de la Disposició addicional 6 ª de la Llei 26/2009, de 23 de desembre, de Pressupostos Generals de l'Estat per a l'any 2010. Mitjançant Resolució d'alcaldia 617/2012, de data 17/10/2012, es desenvolupava l'aplicació al personal de l'Ajuntament de Premià de Mar, de l'article 9 del Reial decret llei 20/2012, de 13 de juliol, de mesures per garantir l'estabilitat pressupostària i de foment de la competitivitat. L'adopció de les esmentades mesures es produïa amb caràcter transitori, fins que el resultat de la negociació col·lectiva determini unes noves condicions per percebre el complement retributiu per incapacitat temporal. En data 28/11/2012, en el si de la Mesa General de Negociació, la part social proposa com exemple d'aplicació del Reial decret llei 20/2012, de 13 de juliol, de mesures per garantir l'estabilitat pressupostària i de foment de la competitivitat, pel que respecta al complement per incapacitat temporal, l'acord assolit el proppassat 26 de novembre, entre la representació social i la municipal de l'Ajuntament de la Garriga. Vist el qual, atès que va ser subscrit per part de la representació sindical majoritària dels empleats de l'Ajuntament de Premià de Mar, i que objectivament suposa una millor protecció econòmica de les situacions d'incapacitat temporal dels empleats municipals, es proposa adoptar les esmentades mesures en compliment de la moció que va ser aprovada en el Ple del dia 17-10-2012. Fonaments jurídics i/o tècnics Reial decret llei 20/2012, de 13 de juliol, de mesures per garantir l'estabilitat pressupostària i de foment de la competitivitat, article 9è. L'article 38.3 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, disposa que quan "Els acords han de versar sobre matèries competència dels òrgans de govern de les administracions públiques. Perquè tinguin validesa i eficàcia és necessari que aquests -8- Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General òrgans els aprovin de manera expressa i formal. Quan els acords hagin estat ratificats i afectin temes que poden ser decidits de forma definitiva pels òrgans de govern, el seu contingut serà directament aplicable al personal inclòs en el seu àmbit d'aplicació, sense perjudici que a efectes formals es requereixi la modificació o derogació, si s'escau, de la normativa reglamentària corresponent". L'article 38.8 de la Llei 7/2007, també disposa que "Els pactes i acords que, de conformitat amb el que estableix l'article 37, continguin matèries i condicions generals de treball comunes al personal funcionari i al laboral tenen la consideració i els efectes previstos en aquest article per als funcionaris i a l'article 83 de l'Estatut dels treballadors per al personal laboral". Proposta d'acord PRIMER.- Aprovar la regulació en matèria d'incapacitats temporals, que a continuació es detalla: Primer.- Contingències professionals Quan la situació d'incapacitat sigui derivada de contingències professionals la prestació reconeguda per la Seguretat Social es complementarà durant tot el període de durada d'aquesta incapacitat fins al 100% de les retribucions fixes i periòdiques que es percebien el mes anterior a aquell en que va tenir lloc la incapacitat. Segon.- Contingències comunes 1. Quan la situació d'incapacitat sigui derivada de contingències comunes la prestació reconeguda per la Seguretat Social es complementarà amb els següents percentatges: - Del 1r al 3r dia, ambdós inclosos, es percebrà el 50% de les retribucions fixes i periòdiques que es percebien el mes anterior a aquell en que va tenir lloc la incapacitat. - Del 4t al 20é dia, ambdós inclosos, un complement que, sumat a la prestació econòmica reconeguda per la Seguretat Social, sigui equivalent al 75% de les retribucions fixes i periòdiques que es percebien el mes anterior a aquell en que va tenir lloc la incapacitat. - A partir del 21é, inclusivament, un complement que, sumat a la prestació econòmica reconeguda per la Seguretat Social, sigui equivalent al 100% de les retribucions fixes i periòdiques que es percebien el mes anterior a aquell en que va tenir lloc la incapacitat. Tercer.- Supòsits excepcionals amb relació a la IT per a contingències comunes D'acord amb el que preveu l'apartat 5é de l'article 9 del Reial Decret Llei 20/2012, de 13 de juliol, s'estableixen els següents supòsits que, amb caràcter excepcional i degudament justificats, es complementaran fins al 100% de les retribucions fixes i periòdiques que es percebien el mes anterior a aquell en que va tenir lloc la incapacitat: -9- Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General 1. Hospitalització i intervenció quirúrgica. S'entendrà que existeix hospitalització sempre i quan es precisi de repòs hospitalari per a la seva recuperació i la permanència en el centre hospitalari sigui per un temps igual o superior a 24 hores. Per a la seva acreditació es requerirà document expedit pel centre hospitalari en què consti l'hora d'ingrés i sortida del centre. S'inclouen els supòsits d'intervenció quirúrgica tot i que no es requereixi hospitalització, sempre i quan sigui necessari un procés de repòs o rehabilitació domiciliària igual o superior a 24 hores. Caldrà justificació mèdica que acrediti la intervenció i en el seu cas, si requereix el dit procés de recuperació domiciliària. 2. Malaltia greu. Tindran aquesta consideració aquelles malalties que així siguin determinades per part d'un facultatiu dels centres públics d'assistència sanitària. L'empleat podrà sol·licitar a la corporació que l'acreditació de malaltia greu sigui emesa per part dels serveis mèdics que tingui concertats. En tot cas, tindran la consideració de malalties greus les relacionades en el Reial Decret 2210/1995, de 28 de desembre, pel que es crea la Xarxa Nacional de Vigilància Epidemiològica i en el Reial Decret 1148/2011, de 29 de juliol, per a l'aplicació i desenvolupament, en el sistema de la Seguritat Social, de la prestació econòmica per cura de menors afectats per càncer o altre malaltia greu, així com les següents: La intervenció mèdica invasiva Malalties oncològiques, incloent els seus tractaments Malalties hematològiques greus Malalties psiquiàtriques greus Malalties neurològiques i neuromusculars greus Malalties autoimmunes i immunodeficiències greus Malalties cardiovasculars greus Malalties de l'aparell respiratori greu Malalties de l'aparell digestiu greus, incloent les hepatopaties greus Malalties renals greus, incloent els tractaments am hemodiàlisi Malalties reumatològiques greus Malalties agudes: són aquells processos de breu duració que per la seva evolució són greus (per exemple, bronquitis aguda, crisis asmàtica...). 3. Altres supòsits excepcionals. a. Les fractures i els accidents no laborals que impossibilitin el desplaçament al treball, el desenvolupament del lloc de treball o una immobilització prolongada de la persona. b. Malalties infectocontagioses quan per motiu del seu lloc de treball l'empleat/ada pugui posar en situació de risc altres persones (usuaris del servei, altre personal, etc.). A aquests efectes, la comissió tècnica determinarà a quins col·lectius és d'aplicació aquesta excepció. c. Els cinc primers dies a comptar des de la baixa mèdica per IT per malalties contagioses per via aeròbica d'origen víric, bacterià o per fongs. Aquest supòsit tindrà caràcter excepcional com a màxim dues vegades a l'any. - 10 - Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General 4. Empleades públiques embarassades i durant el període de lactància natural. En les situacions d'incapacitat temporal per contingències comunes degudament acreditades de les empleades públiques embarassades i aquelles que es trobin durant el període de lactància natural es percebrà, des del primer dia, un complement de la prestació econòmica de la Seguretat Social fins al cent per cent de les retribucions fixes i periòdiques que es percebien el mes anterior a aquell en que va tenir lloc la incapacitat. 5. Empleades víctimes de violència de gènere. En les situacions d'incapacitat temporal per contingències comunes degudament acreditades de les empleades víctimes de violència de gènere es percebrà, des del primer dia, un complement de la prestació econòmica de la Seguretat Social fins al cent per cent de les retribucions fixes i periòdiques que es percebien el mes anterior a aquell en que va tenir lloc la incapacitat. El procediment del reconeixement del cent per cent de les retribucions en els supòsits excepcionals s'iniciarà en el moment que l'empleat així ho sol·liciti i acrediti que la seva situació d' IT es troba inclosa dins d'algun dels supòsits previstos en aquest Acord. Quart.- Efectes Els efectes del present acord són els previstos en la Disposició Addicional Divuitena 3a del Reial Decret-llei 20/2012, de 13 de juliol, de mesures per garantir l'estabilitat pressupostària i de foment de la competitivitat. SEGON.- COMUNICAR la present resolució a tots els empleats municipals, a la representació dels empleats i Intervenció als efectes pertinents." Prèvia deliberació, el Ple de l'Ajuntament ACORDA APROVAR, per assentiment dels 21 membres que integren la Corporació, el dictamen precedent. En la deliberació prèvia es pot destacar que: La tinent d'alcalde i regidora-delegada de Recursos Humans, Sra. Medina, explica el contingut del dictamen que es porta a aprovació. El portaveu del grup municipal PP, Sr. Cruz, efectua una valoració de la memòria d'Intervenció que figura a l'expedient i constata que ha baixat la ratio de baixes i accidents laborals en els anys en què no s'han complementat les baixes laborals. La tinent d'alcalde Sra. Medina reconeix aquesta dada i manifesta la seva confiança en els treballadors de l'Ajuntament per tal que la ratio es mantingui. El Sr. alcalde conclou les intervencions indicant que l'interventor demana ja efectuar un estudi econòmic per a mesurar l'impacte. Reconeix que es tracta d'una mesura que en alguns casos serà justa i en altres injusta. Confia que la corba no es dispari i considera que la mesura dóna suport al personal amb malalties greus. - 11 - Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General 5. SERVEIS TERRITORIALS: 5.1. MEDI AMBIENT 5.1.1. EXP. MA-1/2012: VALIDACIÓ TEXT REFÓS DEL PLA DE DISTRIBUCIÓ D'USOS I SERVEIS DE TEMPORADA DE LES PLATGES (FITXES D'ACTIVITATS TEMPORADA 2012) El Sr. alcalde sotmet a la consideració del Ple municipal el dictamen de la Comissió Informativa de Territori i Participació sobre la validació del text refós del pla de distribució d'usos i serveis de temporada de les platges (fitxes d'activitats temporada 2012), del contingut següent: "Identificació de l'expedient Expedient MA-1/2012, relatiu al Pla de serveis d'usos i serveis de temporada de les platges de Premià de Mar pel període 2012 - 2016. Antecedents 1. En data 21-03-12 el Ple municipal va aprovar el Pla de serveis de temporada de les platges de Premià de Mar pel període 2012-2016 i va sol·licitar al Departament de Territori i Sostenibilitat, Direcció General d'Ordenació del Territori i Urbanisme, de la Generalitat de Catalunya, l'autorització dels usos i serveis de temporada a les platges de Premià de Mar per a la temporada 2012. 2. La Direcció General d'Ordenanció del Territori i Urbanisme, per resolució de data 23- 04-12, va aprovar la distribució dels serveis de temporada a les platges i mar territorial del terme municipal de Premià de Mar per al període 2012-2016 i va autoritzar l'ocupació per a la temporada 2012, amb les condicions determinades a la proposta de resolució. 3. La condició 9a de les condicions particulars de la proposta estableix que el Servei de Costes i l'Ajuntament elaboraran un document refós que reculli els canvis imposats per les prescripcions determinades a les condicions de la referida proposta de resolució, que serà validat i retornat per l'Ajuntament a la Direcció General. 4. En data 19-11-12 el Servei de Costes de la Direcció General d'Ordenació del Territori i Urbanisme ha presentat un document refós de les fitxes d'activitats de la temporada 2012 del Pla de distribució d'usos i serveis de temporada de les platges 2012-2016, perquè sigui validat per l'Ajuntament. 5. En data 04-12-12 s'ha emès informe tècnic favorable. Fonaments de dret 1. El Pla de serveis de temporada de les platges de Premià de Mar pel període 2012- 2016. 2. Resolució de data 23-04-12 de la Direcció General d'Ordenanció del Territori i Urbanisme, per la qual s'aprova la distribució dels serveis de temporada a les platges i - 12 - Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General mar territorial del terme municipal de Premià de Mar per al període 2012-2016 i s' autoritza l'ocupació per a la temporada 2012. 3. L'article 52.2 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, atribueix al Ple municipal la competència per adoptar aquest acord. Proposta d'acord De conformitat amb l'article 175 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel que s'aprova el reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, es proposa al Ple Municipal l'adopció del següent acord: Primer.- VALIDAR el text refós proposat pel Servei de Costes de les fitxes d'activitats temporada 2012 del Pla de serveis de temporada de la platja de Premià de Mar per als anys 2012 - 2016, que s'adjunta amb aquesta proposta. Segon.- REMETRE el text refós validat a la Direcció General d'Ordenació del Territori i Urbanisme." El Ple de l'Ajuntament ACORDA APROVAR, per assentiment dels 21 membres que integren la Corporació, el dictamen precedent. 6. MOCIONS: 6.1. EXP. 195/2012: MOCIÓ PRESENTADA PELS GRUPS MUNICIPALS CiU, PSC- PM, CP-PA i ICV-EUiA-E EXIGINT LA RETIRADA DE L'ESBORRANYS D'AVANTPROJECTE DE LA LLEI ORGÀNICA DE MILLORA DE LA QUALITAT EDUCATIVA El Sr. alcalde sotmet a la consideració del Ple municipal el dictamen de la Comissió Informativa d'Afers Generals sobre la moció presentada pels grups municipals CiU, PSC- PM, CP-PA i ICV-EUiA-E exigint la retirada de l'esborrany d'avantprojecte de la Llei orgànica de millora de la qualitat educativa, del contingut següent: "Atesa la presentació de l'esborrany de l'avantprojecte de la Llei Orgànica de Millora de la Qualitat Educativa (LOMCE) per part del Ministre d'Educació, Cultura i Esports, Sr. Wert. Atès que de la lectura de l'esmentat esborrany es conclou de forma inequívoca que l'aprovació de la LOMCE significaria un perillós retrocés en la qualitat de l'educació i que atemptaria contra la cohesió social, amb propostes més pròpies de l'etapa predemocràtica, entre les que destaquem: - Defineix l'educació no com un dret si no com un factor productiu més, amb enfocaments mercantilistes i d'oferta i demanda, amb una concepció reduccionista de l'educació, fragmentada en els seus continguts i amb menyspreu a disciplines fonamentals com les relacionades amb l'expressió artística i musical. - 13 - Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General - Considera l'educació infantil como una etapa assistencial i no pas educativa. - Recentralitza la política educativa amb mesures com l'increment de la definició de continguts per part del govern central, limitant la capacitat de què cada territori pugui fer la definició més idònia per la seva realitat. - Atempta directament contra la normalització de la llengua catalana i la tasca de cohesió social que ha significat el model d'immersió lingüística al nostre país. Aquest sistema d'immersió no només ha tingut un reconeixement internacional, sinó que els resultats, després de més de 30 anys d'aplicació, són del tot satisfactoris i corroboren plenament el seu encert. - Consolida la segregació d'alumnes per sexe, blindant per llei els concerts amb les escoles que segreguen. A aquesta segregació ara s'afegirà la segregació per llengua, generant un escull a la cohesió social en els barris i en el conjunt del país. - Potencia la diferenciació entre centres educatius públics i privats concertats, tornant a potenciar una doble xarxa que allunyarà molts infants i joves de la igualtat d'oportunitats. - Planteja un model adoctrinador i ideològic perquè elimina l'assignatura d'Educació per a la Ciutadania, potencia les creences religioses i incentiva l'elecció de l'assignatura de religió per part de l'alumnat. S'allunya d'un model integrador i respectuós basat en el laïcisme en l'espai públic que reserva les creences pròpies per a l'espai privat. - Renuncia al principi d'igualtat d'oportunitats desmuntant el model d'educació comprensiva en tota l'etapa obligatòria amb l'avançament de la diferenciació d'itineraris i la implementació de revàlides. Per tot això, els Grups Municipals de CiU, PSC, CP-PA, D'ICV-EUiA-E proposa al Ple els següents acords: ACORDS Primer.- Demanar al Govern de l'Estat Espanyol la retirada de l'esborrany de l'avantprojecte de la LOMCE perquè, tal i com esta plantejat, amb propostes pròpies de l'etapa predemocràtica, significaria un perillós retrocés en la qualitat de l'educació i atemptaria contra diversos aspectes en els quals es basa la cohesió social. I seria una nova agressió contra els drets dels nens i nenes del País Valencià, les Illes Balears i Catalunya Segon.- Sol.licitar al Govern de la Generalitat i a tots els grups polítics del Parlament de Catalunya que en el cas de no retirar-se l'esmentat text, interposin un recurs davant el Tribunal Constitucional, ja que la LOMCE podria contradir el Capítol 3 de la Constitució en relació a les llengües oficials i vulnerar l'Estatut d'Autonomia de Catalunya. - 14 - Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General Tercer.- Sol.licitar al President del Govern de l'Estat, Sr. Mariano Rajoy, el cessament del Ministre Sr. Wert ja que la seva proposta de LOMCE atempta contra el model de país i la cohesió social. Quart.- Instar el Govern a continuar aplicant la Llei d'Educació de Catalunya (LEC), que està en plena consonància amb els principis educatius recollits a l'Estatut d'Autonomia de Catalunya i que és l'eina que garanteix que no se separen els infants per raó de llengua, assolint tots ells el perfecte coneixement del català i del castellà. Cinquè.- Adherir-nos a totes les iniciatives unitàries de les institucions, partits, entitats i comunitat educativa en defensa de l'actual sistema d'immersió lingüística als nostres centres educatius. Sisè.- Traslladar aquests acords a la Presidència del Govern de l'Estat Espanyol, al Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, als grups parlamentaris de les Corts Espanyoles, als grups parlamentaris del Parlament de Catalunya, al Parlament del País Valencià, al Parlament de les Illes Balears, al Secretari General de l'Unesco, al Consell Escolar, als centres educatius i a les organitzacions de pares i mares de Premià de Mar." Prèvia deliberació, el Ple l'Ajuntament ACORDA APROVAR el dictamen precedent, en obtenir 18 vots a favor (10 del grup municipal CiU, 4 del grup municipal PSC-PM, 2 del grup municipal CP-PA i 2 del grup municipal ICV-EUiA-E) i 3 vots en contra (del grup municipal PP) dels 21 membres que integren la Corporació. En la deliberació prèvia es pot destacar que: El portaveu del grup municipal ICV-EUiA-E, Sr. Barreras, constata que els motius queden ben explicitats en la moció. Per al PP és una qüestió ideològica. Constata que la immersió lingüística iniciada l'any 1983 ha estat un èxit a Catalunya. També assenyala que la nota dels alumnes a Catalunya en l'assignatura de llengua castellana no és molt diferent a la de la resta de l'Estat. Es tracta d'un atac a l'escola pública que no es pot permetre a Catalunya. El portaveu del grup municipal CP-PA, Sr. Ribet manifesta: "L'avantprojecte de llei comença dient que l'educació és el motor que promou la competitivitat de l'economia. De fet, en aquest esborrany, ja queda clar que s'estimula la competència entre escoles; que es cobreix la segregació avançada d'alumnes que optin per la via laboral en comptes de l'acàdèmica (sense aconseguir ni tan sols el títol de l'ESO); reforcen la segregació per sexes; canvia el paper dels Consells Escolars i dels directors en el que és un atac, entenem, a la democràcia interna de les escoles i la dubtosa eficàcia i eficiència de les proves de revàlida després de les etapes educatives que, de nou, es tornen a posar sobre la taula. El que ens fa falta, senyors del Partit Popular, no és una nova llei retrògrada, sinó que el que ens fa falta és un moviment de renovació pedagògica. - 15 - Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General El que ens fa falta una escola nova: on els infants rebin una educació integral, on s'hi promocioni l'educació intel.lectual però també l'ensenyament pràctic i social, on s'hi treballin valors com la convivència, el pacifisme i tot allò que ens faci avançar cap a una societat més justa, igualitària, no patriarcal i, al cap i a la fi, més lliure. Aquest país avançarà el dia que l'escola guanyi la batalla a l'individualisme i que per contra aconsegueixi transmetre allò que fan entre tots i totes, allò col.lectiu, allò que se'n diu carrer, barri, ciutat, allò que volem fer conjuntament i volem construir conjuntament que és un nou país, un país més lliure. L'educació no hauria de ser, senyors del Partit Popular, el motor que promou la competitivitat de l'economia. L'educació hauria de ser un espai de creixement intel.lectual i a la vegada un espai de convivència i de democràcia. I si volem que això sigui així la primera de les coses que els governants d'aquest país haurien de tenir clara és que només amb la immersió lingüística l'aconseguirem. Perquè totes i tots sabem que l'escola en català és la millor garantia per combatre l'homogeneïtzació cultural forçada, que és el que vostès promouen. I abans deia que és la primera de les coses que cal tenir clares perquè, de seguit, s'hauran de començar a replantejar moltíssims aspectes de l'ensenyament del nostre país, i per a fer-ho cal acompanyar als mestres, al professorat, als pares i mares, als monitors i monitores i en general a tothom que conforma la comunitat educativa d'aquest país. I de no ser així, naturalment, el poble haurà de respondre i, de moment, sembla ser que el poble respon amb la contundència que fa falta. Per tot plegat el nostre grup, evidentment, dóna suport a aquesta moció que presentem conjuntament." El portaveu del grup municipal PP, Sr. Cruz, diu: "Gracias Sr. alcalde por esta oportunidad de tener la libertad de poder hablar en democracia. Antes de hacer mi intervención, que será muy sencilla y muy breve, quiero contestar al señor de la CUP. Vuestra ideología se resume con una frase que habéis puesto en vuestra moción que ha quedado inclusiva en ésta: "atès que el projecte preveu que els pares puguin escollir la llengua vehicular"... lo traduciré: "debido a que el proyecto prevé que los padres puedan escoger la lengua vehicular". Esto es la definición de lo que queréis vosotros, que los padres no tengamos la libertad de escoger y de elegir las cosas. Eso es muy duro. Me han recomendado que no repita la frase, pero lo voy a repetir a los premianenses que nos escuchen debido a que el proyecto prevé que los padres, los padres, nosotros los padres, puedan escoger a sus hijos la lengua vehicular. En qué tipo de sociedad estamos que un padre no pueda escoger la lengua de su hijo, la cultura de su hijo, el acceso a la educación de su hijo... no me entra. No sé, a lo mejor seré retrógrado o retractario, como me ha dicho el señor de Iniciativa. Yo creo que intento educar a mis hijos bien. Creo que el Partido Popular tiene la soberanía popular suficiente como para poder hacer una ley. Y ahora contesto a esta moción y lo contestaré muy sencillo. - 16 - Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General Para empezar, "esborrany", borrador, "avantprojecte", anteproyecto. Estamos delante de una proposición de ley ¿Y montáis todo esto? ¿Hacéis miles de mociones para esto? Es muy duro esto. Estamos negociando. ¿Y cuál es el fondo? No entraré a discutir punto por punto porque no, que no quiero, no tengo ganas. Ahora, 30% del fracaso escolar. Se lo vuelvo a repetir, Sr. Ribet, 30% de fracaso escolar en España. Y no es un problema de medios económicos porque más que se han gastado los señores socialistas durante siete años, el señor Aznar y el señor González, no es un problema de medios económicos. Si lo comparamos en la ratio europea estamos fortísimos. No es un problema de capacitación de los profesores, no, no, porque yo tengo amigos profesores y me lo cuentan: no es un problema de profesores. ¿De qué? No lo sé, pero 30 % de fracaso. Estamos hablando de una Europa unida, de la Unión Europea. ¿Así podemos ser competitivos, si nos falla la base? Qué pasa con aquellas personas que sus hijos a lo mejor tienen la capacidad y el talento van a marchar fuera de nuestro país si consiguen diez en escuelas privadas. ¿Habláis del mercantilismo? Pero en qué crees que se basan todas las empresas americanas, alemanas, francesas, inglesas, incluso las chinas. El comunismo integral chino, las mejores universidades, envían a sus alumnos a Europa, a Estados Unidos...¿de qué estamos hablando, Sr. Ribet? Y no se pongan tan nerviosos señores de Convergencia, señores comunistas o de Iniciativa, o ustedes, independentistas, no se pongan nerviosos, es un "esborrany", es un borrador. Presenten ustedes los que tienen la capacidad de contactar con sus diputados enmiendas, "esmenes". Es un anteproyecto. Y vamos a intentar a ver si podemos arreglar la educación. Es la base, es el pilar de todo. Y, repito, le podría contestar punto por punto lo que pone esta moción. Yo creo que más de uno no se ha leído este "esborrany". Es mi opinión ¿eh? Ahora, el copiar y pegar queda muy bien aquí. Gracias." La tinent d'alcalde i portaveu suplent del grup municipal PSC-PM, Sra. Safont, es pronuncia en la forma següent: "Aquí el que estem parlant, sí, és de l'avantprojecte. Però un avantprojecte que, tal com deia el Sr. Barreras, ens està portant cap a una escola privada i cap a una escola anterior al que coneixem. Amb una llei que ja teníem d'educació a Catalunya, el LEC, que es diu en el quart acord, que és el que volem que s'apliqui i que està funcionant. I que defensa el model lingüístic que s'està portant a terme des dels anys vuitanta. Nosaltres creiem que les escoles públiques catalanes han de continuar com estaven, no han d'afluixar en la defensa i la promoció de la llengua catalana, que és la que es troba en minoria en l'espai públic, realment. I jo crec que és afeblir les possibilitats del català. Nosaltres hem defensat i defensarem el model d'immersió lingüística dins d'aquest sistema educatiu que hi ha a Catalunya i que està vigent, com dèiem, des de fa molts anys. Perquè entenem que aquest dóna garanties de cohesió social, avala el coneixement de les dues llengües i ha estat reconegut internacionalment. I és àmpliament compartit i defensat per la societat catalana. No només parlem d'immersió lingüística sinó també, com deia la part expositiva de la moció, aquest avantprojecte del Sr. Wert consolida la segregació d'alumnes per sexe (de qué estamos hablando y porqué), potencia la diferenciació entre centres educatius públics i privats i planteja un model adoctrinador i ideològic perquè elimina l'assignatura d'Educació per la Ciutadania i potencia les creences religioses. Bé, "pues entonces ya - 17 - Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Secretaria General sabemos de lo que estamos hablando con el anteproyecto que presenta el señor ministro. Esto es lo que estamos presentando, no queremos que haya fractura social ni tener porqué volver a..." anteriors etapes." La tinent d'alcalde i portaveu del grup municipal CIU, Sra. Medina, indica: "No vull abundar més en tot el que s'ha dit aquí. D'alguna manera sí que, per part nostra, no tenim res en contra de l'escola privada o concertada. Sí que creiem en la immersió lingüística. Sí que creiem en que s'ha fet una bona tasca en la llei d'educació de Catalunya pel fet que tothom, avui en dia, pugui parlar perfectament, quan acaba l'ensenyament, català i castellà, que això evita una espècie de segregació, i amb això estem d'acord. Però, per ser honests, jo no m'he llegit l'esborrany, Sr. Cruz, jo m'estava mirant la comparativa però no he tingut temps de mirar-m'ho tot i no vull abundar expressament, segurament que els meus companys sí, però en aquest moment estic parlant jo, i jo no me l'he llegit. Sí que és veritat que també hi ha una part de fracàs en la llei d'ensenyament anterior. I aquest fracàs de tots els alumnes que no arriben a secundària, o dels alumnes que fracassen, o dels que estan a l'atur perquè no han arribat a secundària, això també és una part del fracàs de la llei anterior. Però volem una llei que millori la llei anterior, una llei educativa que millori la llei anterior, però creiem en la immersió lingüística, no creiem en la segregació. I apostem per l'escola pública i per la privada concertada." El portaveu del grup municipal PP, Sr. Cruz, manifesta que la llei sorgeix per un problema social i davant el 30 % de fracàs escolar a Catalunya. És terrible i s'ha d'arranjar. Insisteix que el que s'ha presentat és un avantprojecte per la qual cosa ara el que procedeix és presentar esmenes i no mocions. El Sr. alcalde tanca les intervencions en la forma següent: "Dues coses. Passa això, entre altres coses, perquè veient la trajectòria del govern, que en aquest cas és del Partit Popular i vostè segurament no ho pot tombar perquè no pot trucar a ningú per dir-li que canviïn l'actitud. Però és que s'han fet moltes esmenes a molts projectes de llei, a moltes votacions al pressupost, i s'han anat tombant totes sistemàticament. En el Congrés i en el Senat, aprofitant la majoria absoluta. Per tant, és molt probable que davant de coses d'aquestes es generi un rebuig social per dir "escolta'm, això no pot ser" perquè a l'hora d'escoltar les esmenes i les propostes d'altres partits polítics diem que, darrerament, el Partit Popular, no ho ha fet. Ha dit això d'en Duran. Jo no ho he sentit. I si ho deuria dir, ho devia de dir citant a algun exalcalde, que em sembla que era gallec, que devia dir això. I, en tot cas, jo diria que no. Vostè diu que sí, jo diria que no, jo no ho segueixo tot. El que sí em va quedar molt clar era el que va dir el ministre, "lo de españolizar". Això sí que em va quedar clar. I dit i fet, no? I aquesta és la mostra. De totes maneres sí que m'agradaria... res perquè he anat subratllant. No he sabut trobar això que deia d'obligar de que els pares triïn les escoles. Aquí no ho diu. A la moció no ho diu. No ho he sabut trobar, vaja. A la moció d'uns altres, però no a la que s'aprova ara, oi que no? No, no, jo ho dic perquè la gent que ens està escoltant que no es confongui. El que anem a fer ara és: Primer, demanar al govern de l'Estat espanyol la retirada de l'esborrany, avantprojecte, dit com li vulgui dir... o sigui, demanar al govern espanyol la retirada de l'esborrany de l'avantprojecte. O sigui, el principi dels principis, ja - 18 - Pl. de l'Ajuntament, 1 Telèfon 93 741 74 00