Plaça de l'Ajuntament 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Serveis Centrals PLEC DE CLÀUSULES ADMINISTRATIVES QUE HAN DE REGIR PEL CONTRACTE D'ARRENDAMENT DEL BÉ PATRIMONIAL SITUAT AL CARRER RAMON I CAJAL, NÚM. 17 PLANTA 1A PORTA 2A 1.- OBJECTE DEL CONTRACTE Tindrà per objecte l'arrendament de l'immoble, propietat de l'Ajuntament de Premià de Mar, i qualificat com a bé patrimonial, ubicat al carrer Ramon i Cajal núm. 17 planta 1 porta 2. Descripció de l'immoble: VIVENDA primer segona, situada a la planta primera de l'edifici situat a Premià de Mar, carrer Ramón i Cajal, número 17. Té una superfície construïda de 57'48 metres quadrats i una superfície útil de 47'91 metres quadrats. Es composa de rebedor, cuina, sala-menjador, dos dormitoris i un bany. Limita: pel front, amb distribuïdor i escales d'accés a la planta segona i part amb vol de la parcel·la B2; per la dreta entrant, amb la vivenda primer primera; per l'esquerra, amb edificacions ja existents, i pel fons, amb vol del carrer Ramón i Cajal. Inscripció al registre de la propietat: Es troba inscrit al Registre de la Propietat número 2 de Mataró, Tom 3366, llibre 453, foli 166 finca 19777 inscripció 1 del municipi de Premià de Mar. En base a l'informe tècnic redactat pel Servei d'Habitatge, el pressupost del valor mercat de l'immoble ascendeix a 104.183.12.- (cent quatre mil cent vuitanta-tres euros amb dotze cèntims), per la qual cosa el preu d'arrendament, en aplicació del reglament de béns de les entitats locals (reial decret 1372/1986 de 13 de juny) hauria de ser de 521.- (cinc-cents vint-i-u euros). De tota manera, segons esmenta el mateix informe, les actuals circumstàncies econòmiques han incidit de manera directa en el preu de mercat de l'habitatge de lloguer, amb una descens continuat de la renda mensual. Creient convenient referir-se al preu d'arrendament del mercat lliure al ser el més beneficiós per a la població quina renda anual resultant és de 5.518.08.- (cinc mil cinc-cents divuit euros amb vuit cèntims), representant una renda mensual de 459.84.- (quatre- cents cinquanta-nou euros amb vuitanta-quatre cèntims). Per tal de facilitar l'accés a l'habitatge a persones amb pocs recursos econòmics s'estableix una renda mensual reduïda de tres-cents seixanta-cinc euros (322.- ), que és el resultat de reduir en un 30% el preu de la renda mensual en el mercat lliure. Aquesta reducció s'ha establert per analogia amb la reducció fixada a l'article 84 en relació a les rendes de lloguer previst en el Decret 13/2010, de 2 de febrer, del Pla per al dret a l'habitatge 2009-2012. Es tindrà en compte en l'adjudicació del contracte el que disposa l'article 72 del Reglament de patrimoni dels ens locals aprovat per decret 336/1988, de 17 d'octubre. U:\Serveis Centrals\Patrimoni\Exp. 48-P 2013 Arrendament Ramon y Cajal\03. Clàusules administratives particulars.doc 1 Plaça de l'Ajuntament 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Serveis Centrals El contracte definit té la qualificació de contracte privat, tal i com estableix l'article 4.1 p) del Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic. 2.- PROCEDIMENT DE SELECCIÓ I ADJUDICACIÓ La forma d'adjudicació del contracte d'arrendament del bé patrimonial (habitatge) serà el procediment obert, al qual qualsevol interessat podrà presentar una única proposició, restant exclosa qualsevol negociació dels termes del contracte, de conformitat amb l'article 157 del Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic. Per a la valoració de les proposicions i determinació de l'oferta econòmicament més avantatjosa s'haurà de tenir en compte diversos criteris directament vinculats a l'objecte del contracte, de conformitat amb l'art. 150.1 del Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic i amb la clàusula desena d'aquest Plec. 3.- PERFIL DEL CONTRACTANT Per tal d'assegurar la transparència i l'accés públic a la informació relativa a la seva activitat contractual, i sens perjudici de la utilització d'altres mitjans de publicitat, aquest ajuntament té el perfil de contractant al qual tindrà accés segons les especificacions que es regulen a la pàgina web de l'ajuntament. 4.- TIPUS DE LICITACIÓ S'estableix un tipus de licitació de TRES-CENTS VINT-I-DOS EUROS (322.- ) mensuals, que no podran ésser millorats a l'alça pels licitadors. La renda s'actualitzarà cada any de vigència del contacte, aplicant a l'anualitat anterior la variació percentual que experimenti l'Índex General del Sistema d'Índex de Preus de Consum en un període de dotze mesos immediatament anteriors a la data de cada actualització. 5.- ÒRGAN DE CONTRACTACIÓ L'òrgan competent per a efectuar la present contractació i tramitar l'expedient, de conformitat a la Disposició Addicional Segona del Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, serà el Ple, atès que la duració del contracte és superior a quatre anys. U:\Serveis Centrals\Patrimoni\Exp. 48-P 2013 Arrendament Ramon y Cajal\03. Clàusules administratives particulars.doc 2 Plaça de l'Ajuntament 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Serveis Centrals 6.- DURADA DEL CONTRACTE La durada del contracte d'arrendament es fixa en cinc anys amb la possibilitat de pròrrogues posteriors d'any en any, fins a un màxim de tres pròrrogues. 7.- REQUISITS PER A LA PRESENTACIÓ DE PROPOSICIONS 1. Podran presentar proposicions les persones físiques que tinguin plena capacitat d'obrar i no es trobin en cap de les causes d'incapacitat o incompatibilitat senyalades a l'article 60 del Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, de Contractes del sector públic (TRLCSP). 2. Fer una declaració de responsabilitat conforme, si es resulta adjudicatari, es destinarà l'habitatge a domicili habitual i permanent. L'adjudicatari disposarà d'un termini de tres mesos per ocupar l'habitatge un cop signat el contracte d'arrendament. 3. Fer una declaració responsable del sol·licitant relatiu als membres de la unitat de convivència. 4. Que les persones que presentin proposicions i aquells amb qui hagin de conviure no siguin titulars de ple domini o d'un dret real d'ús o gaudi sobre algun habitatge o solar urbanitzable. S'exceptua al propietari o copropietari que acrediti de forma fefaent que no pot fer ús del seu habitatge. Tampoc s'haurà de ser propietari de cap altre immoble, llevat que es tracti d'un traster, garatge o local de negoci destinat a negoci propi, o d'un terreny no urbanitzable. Cal que totes les persones que conviuran a l'habitatge signin la declaració responsable relativa a propietats. 5. En el cas que la unitat de convivència hi hagin menors en edat d'escolarització obligatòria, cal que acreditin que aquesta es realitza a Premià de Mar. 6. La unitat de convivència no pot ser superior a quatre persones. 7. Els ingressos anuals de la unitat de convivència hauran d'estar entre un mínim de 12.000.- i un màxim de 23.000.- . No es computaran com ingressos de la unitat de convivència les pensions o prestacions que tinguin caràcter temporal ni els rendiments del capital mobiliari. 8.- Al menys un membre de la unitat de convivència ha d'haver estat residint a Premià de Mar durant un període de cinc anys ininterromputs. U:\Serveis Centrals\Patrimoni\Exp. 48-P 2013 Arrendament Ramon y Cajal\03. Clàusules administratives particulars.doc 3 Plaça de l'Ajuntament 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Serveis Centrals 8.- ACREDITACIÓ DE L'APTITUD PER CONTRACTAR Podran presentar ofertes totes les persones físiques que tinguin capacitat d'obrar, que no es trobin incloses en els supòsits de prohibició per contractar i acreditin la seva solvència econòmica. La capacitat d'obrar s'acreditarà mitjançant fotocòpia compulsada del DNI o NIE i mitjançant declaració jurada per la qual es digui que està en ple ús de les seves capacitats d'obrar i contractar i no es trobi incapacitat per sentència judicial ferma. La no concurrència d'alguna de les prohibicions de contractar de l'art. 60 de TRLCSP, s'acreditarà mitjançant declaració jurada de no estar incurs en algunes de les prohibicions de contractar. La prova de solvència econòmica s'acreditarà mitjançant fotocòpia compulsada dels següents documents: a) Contracte laboral en vigor dels membres de la unitat de convivència o justificant d'atorgament de les pensions. b) Les tres darreres nòmines o justificant d'ingrés de pensions dels membres de la unitat de convivència. c) En cas de ser autònom declaracions trimestrals del pagament a compte de l'IRPF de l'any 2012. d) Certificat d'imputacions expedit per l'Agència Estatal de Administració tributària corresponent a l'exercici 2012. En el cas d'haver presentat la declaració de l'IRPF de l'exercici 2012 es podrà presentar com acreditació. e) Certificat acreditatiu d'estar al corrent de les obligacions tributàries i de seguretat social expedit per l'Agència Estatal d'Administració Tributària, la Tresoreria General de la seguretat Social i l'Organisme de Gestió Tributària. Els documents dels apartats c), d) i e) seran sol·licitats per l'Ajuntament de Premià de Mar a les respectives administracions, prèvia autorització . La residència continuada a Premià de Mar s'acreditarà aportant un certificat històric d'empadronament. 9.- PRESENTACIÓ DE LICITACIONS I DOCUMENTACIÓ ADMINISTRATIVA Els licitadors presentaran les pliques al registre General de l'Ajuntament, dins l'horari d'atenció al públic, en el termini de 15 dies naturals a comptar des de l'endemà a la publicació de l'anunci al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. U:\Serveis Centrals\Patrimoni\Exp. 48-P 2013 Arrendament Ramon y Cajal\03. Clàusules administratives particulars.doc 4 Plaça de l'Ajuntament 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Serveis Centrals Cada licitador no podrà presentar més d'una proposició i només s'acceptarà una proposició per tots els membres de la unitat de convivència. S'entén com a unitat de convivència a tots els membres que pretenguin residir en el mateix habitatge. La infracció d'aquestes normes donarà lloc a la no admissió de totes les propostes per a ells subscrites. Les proposicions per a formar part en la licitació es presentaran en dos sobres tancats, signats pel licitador i amb indicació del domicili de notificacions, on s'haurà de fer constar la llegenda "proposició per a licitar la contractació de l'arrendament de l'immoble, propietat de l'Ajuntament de Premià de Mar, i qualificat com a bé patrimonial ubicat al carrer Ramon y Cajal número 17 planta primera porta segona". La denominació dels sobres es la següent: Sobre 1: Documentació administrativa Sobre 2: Proposició econòmica i documentació quantificable. Els documents que s'incloguin en els sobres hauran de ser originals o còpies compulsades. SOBRE 1 DOCUMENTACIÓ ADMINISTRATIVA. a) Documents que acreditin la capacitat d'obrar, de conformitat al previst a la clàusula vuitena del present plec. b) Documents que acreditin representació: Aquells qui compareguin o signin proposició en nom d'un altre, presentaran còpia notarial del poder de representació, que es compulsarà per la secretària de la corporació. Igualment la persona que representa haurà d'aportar còpia compulsada del seu document d'identitat. c) Declaració responsable de no trobar-se incurs en cap prohibició per a contractar de l'art. 60 de TRLCSP. d) Documentació acreditativa de la solvència econòmica, de conformitat al previst a la clàusula vuitena del present plec. e) Certificat històric d'empadronament. SOBRE 2 PROPOSICIÓ ECONÒMICA I DOCUMENTACIÓ QUANTIFICABLE. a) Proposició econòmica. Es presentarà conforme al següent model. En/Na ____________________________________, amb domicili a efectes de notificacions a la localitat de __________________________ C.P. ________ carrer ___________________________________ núm__________, amb DNI núm._________, en representació de ____________________, sabedor de l'expedient per a l'arrendament del bé patrimonial, ubicat al carrer Ramon y Cajal número 17 planta primera porta segona, d'aquest municipi, per a destinar-lo a habitatge habitual i permanent, mitjançant procediment obert, amb diferents criteris d'adjudicació, anunciat al Butlletí Oficial de la Província de U:\Serveis Centrals\Patrimoni\Exp. 48-P 2013 Arrendament Ramon y Cajal\03. Clàusules administratives particulars.doc 5 Plaça de l'Ajuntament 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Serveis Centrals Barcelona de data 13 de febrer de 2013 i al Butlletí Oficial de la Província de data __________, i en el Perfil del Contractant, faig constar que conec el plec de clàusules i l'accepto integrament, prenc part a la licitació i em comprometo a portar a terme l'objecte del contracte per la quantitat de ____________euros mensuals. b) Documents relatius als criteris de valoració diferents al del preu. La situació familiar de la unitat de convivència s'acreditarà amb la presentació d'una còpia compulsada del llibre de família i, si s'escau, amb còpia compulsada de la sentència de separació o divorci. Declaració responsable on constin els membres de la unitat de convivència segons el següent model. En/Na ____________________________________, amb domicili a efectes de notificacions a la localitat de __________________________ C.P. ________ carrer ___________________________________ núm__________, amb DNI núm._________, en representació de ____________________, sabedor de l'expedient per a l'arrendament del bé patrimonial, ubicat al carrer Ramon y Cajal número 17 planta primera porta segona, d'aquest municipi, per a destinar-lo a vivenda habitual, mitjançant procediment obert, amb diferents criteris d'adjudicació, anunciat al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona número _______, i en el Perfil del Contractant, faig constar que conec el plec de clàusules i l'accepto integrament, prenc part a la licitació i DECLARO que les persones integrants de la meva unitat de convivència són les següents 1.-_______________ amb DNI/NIE____________ i ________ anys d'edat. 2.- ______________ amb DNI/NIE_____________ i ________anys d'edat. 3.-_______________ amb DNI/NIE____________ i ________ anys d'edat. 10 CRITERIS D'ADJUDICACIÓ Per a la valoració de les proposicions i la determinació de l'oferta econòmicament més avantatjosa s'atendran a diversos criteris d'adjudicació. - Per unitat de convivència amb fills menors a càrrec fins a deu punts. - Per famílies monoparentals amb fills menors d'edat fins a deu punts. - Per unitats de convivència en els quals tots siguin menors de 35 anys deu punts. 11 MESA DE CONTRACTACIÓ La Mesa de contractació estarà formada. U:\Serveis Centrals\Patrimoni\Exp. 48-P 2013 Arrendament Ramon y Cajal\03. Clàusules administratives particulars.doc 6 Plaça de l'Ajuntament 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Serveis Centrals 1.- President: La regidora delegada d'habitatge o membre de la corporació en qui delegi. 2.- Vocals: Un/ regidor/a de l'oposició El Regidor d'Urbanisme L'interventor municipal La secretària general de l'Ajuntament. La funcionària responsable de l'oficina d'habitatge que actuarà de secretària de la Mesa. 12 QUALIFICACIÓ DELS DOCUMENTS I OBERTURA DE PROPOSICIONS Una vegada finalitzat el termini de presentació de pliques, la Mesa de Contractació, procedirà, en acte privat, a la obertura del sobre número 1, el 5è dia hàbil següent a la data de finalització del termini. En cas de que aquest dia fos un dissabte es traslladarà al dia hàbil següent. Si la Mesa de Contractació observés defectes materials en la documentació presentada, podrà concedir, si ho estima convenient, un termini no superior a tres dies perquè el licitador ho esmeni. Si la documentació contingués defectes substancials o deficiències materials no esmenables, es rebutjarà la proposició. La Mesa de Contractació, en acte públic celebrat a l'Ajuntament a les 13 hores del cinquè dia hàbil següent a l'obertura de la documentació general, que en cas de que fos dissabte es traslladarà al següent dia hàbil, donarà compte del resultat de la qualificació de la documentació general presentada pels licitadors en el sobre núm. 1, indicant els licitadors exclosos i les causes de la seva exclusió, invitant als assistents a formular observacions que es recolliran en l'acta. A continuació, el Secretari de la Mesa, procedirà a l'obertura del sobre núm. 2 i donarà lectura a les proposicions formulades i mèrits presentats, formalitzant-se la corresponent acta, traslladant, si s'escau, la documentació al servei corresponent pel seu informe, que inclourà en tot cas la ponderació dels criteris establerts en aquest Plec. 13.- PROPOSTA DE LA MESA DE CONTRACTACIÓ La Mesa de contractació es tornarà reunir als efectes de proposar l'adjudicació del contracte, indicant les valoracions de les ofertes, mitjançant l'aplicació de la puntuació que, per a cada criteri, consta a clàusula 10 del present plec. U:\Serveis Centrals\Patrimoni\Exp. 48-P 2013 Arrendament Ramon y Cajal\03. Clàusules administratives particulars.doc 7 Plaça de l'Ajuntament 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Serveis Centrals En cas de l'existència d'empat de les valoracions de les ofertes presentades pels licitadors, la Mesa procedirà a realitzar un sorteig públic. La Mesa de Contractació podrà proposar declarar desert el concurs si considera que les ofertes no reuneixen suficients garanties econòmiques. 14.- ADJUDICACIÓ L'adjudicació haurà de ser acordada per l'òrgan de contractació i notificada de manera motivada a tots els licitadors. L'adjudicació concretarà i fixarà els termes definitius del contracte. Un cop aprovada l'adjudicació, aquesta s'haurà de publicar en el taulell d'anuncis de la pàgina web de l'Ajuntament. 15.- PERFECCIONAMENT I FORMALITZACIÓ DEL CONTRACTE El contracte d'arrendament es formalitzarà en document administratiu en el termini de 10 dies hàbils, comptats des de la notificació de l'acord d'adjudicació, i en escriptura pública si ho sol·licita l'arrendatari, el qual es farà càrrec de les despeses del seu atorgament. L'arrendatari haurà de signar, a més del contracte, els Plecs de clàusules, els seus annexos i la resta de documents que s'hi adjuntin. Quan per causes imputables a l'adjudicatari, no s'hagi formalitzat el document en el termini indicat, l'Administració en pot acordar la resolució. En el moment de la signatura del contracte d'arrendament s'haurà d'aportar la garantia fixada en la clàusula número 17. 16.- DESPESES I TRIBUTS A COMPTE DEL CONTRACTISTA L'arrendatari estarà obligat a satisfer les despeses dels anuncis de licitació i de la formalització del contracte. També seran per compte de l'arrendatari tot tipus de tributs que gravin el contracte. 17.- GARANTIES S'estableix una garantia igual a un mes d'arrendament per tal de fer front a possibles desperfectes de l'habitatge. Aquesta garantia serà ingressada per l'Ajuntament a l'Institut Català del Sol un cop formalitzat el contracte. 18.- DRETS I OBLIGACIONS U:\Serveis Centrals\Patrimoni\Exp. 48-P 2013 Arrendament Ramon y Cajal\03. Clàusules administratives particulars.doc 8 Plaça de l'Ajuntament 1 Telèfon 93 741 74 00 Fax 93 741 74 25 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Serveis Centrals Les despeses derivades dels subministraments d'aigua, gas i electricitat seran a càrrec de l'arrendatari, el qual haurà de realitzar, al seu càrrec, les gestions oportunes per abonar-les directament a les companyies subministradores. L'arrendatari també haurà d'abonar anualment la taxa d'escombreries i clavegueram. L'arrendatari resta obligat a utilitzar l'immoble per a destinar-lo a la seva vivenda habitual i permanent i només podran viure les persones integrants de la unitat de convivència que van ser fixades a la seva proposició. L'arrendatari no podrà realitzar obres sense consentiment exprés de l'arrendador. L'arrendatari haurà d'abonar la renda de l'arrendament per mesos anticipats i dins dels primers cinc dies de cada mes. L'arrendatari haurà de mantenir l'habitatge en perfectes condicions d'habitabilitat. L'arrendatari no podrà realitzar dins de l'habitatge cap tipus d'activitat molesta, nociva, insalubre o il·lícita. L'arrendatari haurà de complir amb la resta d'obligacions i condicions que s'estipulin en el contracte d'arrendament. L' Ajuntament haurà de realitzar, sense dret a elevar la renda, totes les reparacions necessàries per a conservar l'immoble en les condicions d'utilització per a servir a l'ús convingut, excepte el de deteriorament del qual s'hagi de fer reparació sigui imputable a l'arrendatari de conformitat amb el que disposen els art. 1563 i 1564 del Codi civil. En quan a les obres de conservació i millora, s'aplicarà el que estableix la Llei 29/1994 de 24 de novembre d'arrendaments urbans. L'arrendador haurà de complir amb la resta d'obligacions i condicions que s'estipulin en el corresponent contracte d'arrendament de vivenda habitual. 19.- PAGAMENT El pagament de la renda es realitzarà dins dels cinc primers dies de cada mes en el compte que aquest efecte designi l'arrendador. Premià de Mar, 4 d'abril de 2013 Elisa Almirall Gayo Cap de Serveis Centrals U:\Serveis Centrals\Patrimoni\Exp. 48-P 2013 Arrendament Ramon y Cajal\03. Clàusules administratives particulars.doc 9