Esperança 19-21 Telèfon 93 752 99 90 Fax 93 752 99 98 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Participació Ciutadana REGLAMENT MUNICIPAL DE GOVERN OBERT I PARTICIPACIÓ CIUTADANA Aprovat inicialment per Aprovat definitivament per Ple de data 20-03-13 Ple de data 24-07-13 Premià de Mar, 21-03-13 Premià de Mar, 25-07-13 La Secretària General, La Secretària General, Esperança 19-21 Telèfon 93 752 99 90 Fax 93 752 99 98 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Participació Ciutadana INDEX PREÀMBUL ....................................................................................................................................... 4 TÍTOL I DISPOSICIONS GENERALS ....................................................................................... 9 1. Objecte del Reglament ........................................................................ 9 2. Definicions ......................................................................................... 9 3. Còmput de terminis ........................................................................... 10 TÍTOL II GOVERN OBERT ................................................................................ 10 4. Els principis d'actuació del govern municipal en aquest àmbit ................ 10 CAPÍTOL PRIMER Dret d'accés a la informació pública ................................... 10 Secció Primera. El dret d'accés ......................................................................... 10 5. Dret a la informació .......................................................................... 10 6. Accés a la informació ......................................................................... 11 7. Limitacions al dret d'accés a la informació ............................................ 11 8. Accés parcial a la informació .............................................................. 11 Secció Segona. Procediment per a l'exercici del dret d'accés a la informació pública 12 9. Sol·licitud d'informació pública ............................................................ 12 10. Requeriment per esmenar .................................................................. 12 11. Causes d'inadmissió .......................................................................... 12 12. Procediment ..................................................................................... 12 13. Resolució ......................................................................................... 13 CAPÍTOL SEGON La transparència en l'acció pública ...................................... 13 14. Transparència ................................................................................... 13 15. Publicitat activa ................................................................................ 13 16. Rendició de comptes ......................................................................... 15 TÍTOL III ADMINISTRACIÓ DE PROXIMITAT .................................................................. 15 17. Principis de l'actuació administrativa ................................................... 15 18. Guies de tràmits ............................................................................... 15 19. Carta de serveis................................................................................ 15 20. Sistema d'informació i orientació ciutadana .......................................... 16 TÍTOL IV MITJANS DE PARTICIPACIÓ ............................................................ 16 CAPÍTOL PRIMER Disposicions Generals ......................................................... 16 21. La consulta popular ........................................................................... 16 22. Canals de consulta ............................................................................ 17 CAPÍTOL SEGON Eines demoscòpiques ........................................................... 17 23. Enquestes i estudis d'opinió ............................................................... 17 CAPÍTOL TERCER Canals de debat públic ........................................................ 17 Secció Primera. Els processos de Debat Públic ................................................... 17 24. Procés de debat públic ....................................................................... 18 25. Promotors ........................................................................................ 18 26. Requisits del procés .......................................................................... 18 27. Persones cridades a participar ............................................................ 18 28. Instruments de debat ........................................................................ 19 29. Recollida d'aportacions ...................................................................... 19 30. Retorn dels resultats ......................................................................... 20 Aprovat inicialment per Aprovat definitivament per Ple de data 20-03-13 Ple de data 24-07-13 Premià de Mar, 21-03-13 Premià de Mar, 25-07-13 La Secretària General, La Secretària General, 1 Esperança 19-21 Telèfon 93 752 99 90 Fax 93 752 99 98 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Participació Ciutadana 31. Avaluació del procés .......................................................................... 20 32. Comissió de Seguiment del Procés ...................................................... 20 33. Composició de la Comissió de Seguiment del Procés .............................. 21 Secció Segona. Els Consells Municipals ............................................................. 21 34. Òrgans consultius regulars: els Consells Municipals ............................... 21 35. Creació i regulació............................................................................. 22 36. Composició ...................................................................................... 22 37. Funcions .......................................................................................... 22 38. Regulació del seu funcionament .......................................................... 23 Secció Tercera. Els debats puntuals .................................................................. 23 Subsecció Primera. Fòrum ciutadà................................................................. 23 39. El fòrum ciutadà ............................................................................... 23 40. Contingut de la convocatòria .............................................................. 23 41. Funcionament de la sessió ................................................................. 23 Subsecció Segona. La intervenció oral als Plens .............................................. 24 42. Intervenció oral als Plens ................................................................... 24 CAPÍTOL QUART Canals de votació ................................................................. 24 44. Persones legitimades ......................................................................... 25 45. Objecte de la consulta ....................................................................... 25 46. Convocatòria i campanya informativa .................................................. 25 47. Meses de votació .............................................................................. 26 48. Sistema de garanties ......................................................................... 26 49. Comissió de Seguiment i Control de la Consulta .................................... 26 50. Votació ............................................................................................ 27 51. Escrutini i publicació dels resultats ...................................................... 27 52. Capteniment del govern municipal sobre el resultat ............................... 27 TÍTOL V INICIATIVA CIUTADANA ................................................................... 28 53. Concepte i tipus ................................................................................ 28 54. Subjectes legitimats i forma d'exercici ................................................. 28 55. Nombre mínim de signatures .............................................................. 29 56. Comissió promotora .......................................................................... 29 57. Sol·licitud d'admissió a tràmit ............................................................. 29 58. Recollida de signatures ...................................................................... 30 59. Acreditació de la inscripció al Padró municipal ...................................... 30 60. Efectes de la recollida suficient de signatures ....................................... 30 TÍTOL VI ACCIÓ COMUNITÀRIA ...................................................................... 31 61. Acció comunitària.............................................................................. 31 62. Foment de l'associacionisme ............................................................... 32 63. Equipaments de proximitat ................................................................ 32 TÍTOL VII EL COMITÈ DE CONSULTES CIUTADANES ....................................... 32 64. El Comitè de Consultes Ciutadanes...................................................... 32 DISPOSICIÓ ADDICIONAL PRIMERA. ................................................................................. 33 DISPOSICIÓ ADDICIONAL SEGONA. ................................................................................... 33 DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA. ................................................................................................... 33 Aprovat inicialment per Aprovat definitivament per Ple de data 20-03-13 Ple de data 24-07-13 Premià de Mar, 21-03-13 Premià de Mar, 25-07-13 La Secretària General, La Secretària General, 2 Esperança 19-21 Telèfon 93 752 99 90 Fax 93 752 99 98 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Participació Ciutadana DISPOSICIÓ FINAL. ................................................................................................................... 33 Aprovat inicialment per Aprovat definitivament per Ple de data 20-03-13 Ple de data 24-07-13 Premià de Mar, 21-03-13 Premià de Mar, 25-07-13 La Secretària General, La Secretària General, 3 Esperança 19-21 Telèfon 93 752 99 90 Fax 93 752 99 98 08330 Premià de Mar http://www.premiademar.cat e mail: info@premiademar.cat NIF: P0817100A Participació Ciutadana PREÀMBUL Aquest Reglament és fruit del compromís polític de l'ajuntament de Premià de Mar envers la millora de la qualitat democràtica a la nostra ciutat, ordenant els mitjans que han de permetre estimular i canalitzar l'energia ciutadana des de la base i exigint unes formes de governar obertes i participatives. El resultat és un text innovador respecte dels formats clà