ACTA NÚM. 1/2013 ­ SESSIÓ EXTRAORDINÀRIA JUNTA GENERAL DE "PREMIÀ SERVEIS MUNICIPALS, SL" Dia: 17 d'abril de 2013 Hora de començament: 19.00 h Hora d'acabament: 19.10 h Lloc: Sala d'Actes de la nau 1 de l'antiga Fàbrica del Gas (c/Joan XXIII, 2-8). Membres assistents: MIQUEL ÀNGEL MÉNDEZ GIL Tinent d'alcalde-president MARIA ISABEL FERRERAS CANO Vocal ANNA MARIA MEDINA BRACERO Vocal ANTONI SUBIRÀ i COMAS Vocal CONCEPCIÓN MORALES GARCÍA Vocal ELOI MARISTANY VILA Vocal JORDI TOMÀS ALONSO Vocal IBAN DÍAZ PÉREZ Vocal ROSER ROCA FRANQUESA Vocal TOMÀS ESTEBAN ÚBEDA Vocal OLGA SAFONT ANGUITA Vocal AURORA JUVÉ LAFUENTE Vocal PATRICK CRUZ MOLERO Vocal JOAQUÍN BRIONES IGLESIAS Vocal ALFONS BARRERAS MILLA Vocal MOISÈS SEVILLANO CANO Vocal JORDI LLUCH TARGARONA Gerent (amb veu i sense vot) Assistits per la secretària general, Sra. ELISA ALMIRALL GAYO, que certifica. Hi és present el gerent de la societat, Sr. JORDI LLUCH TARGARONA. Membres que excusen la seva absència MIQUEL BUCH i MOYA President JOSÉ MARIA ANGUERA i MONZÓ Vocal CARLOS ALBERTO MIERES MIERES Vocal JOAN RIBET i CASADEMUNT Vocal MARC FORÉS MATALLANA Vocal 1 Constatada l'existència de quòrum legal, conforme a l'art. 10.1 dels Estatuts de la Societat i a l'art. 98 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de la LMRLC, la Presidència obre la sessió amb el següent: ORDRE DEL DIA 1. Lectura i aprovació de l'acta de la sessió anterior. 2. Aprovació tancament d'exercici 2012, balanç i rendició de comptes. 1. LECTURA I APROVACIÓ DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ANTERIOR Sotmès a la Junta General l'esborrany de l'acta de la sessió corresponent al dia 28 de novembre de 2012 (que va estar distribuït i van rebre els seus membres, per la qual cosa no se li dona nova lectura), S'APROVA, per unanimitat dels 17 membres presents dels 21 que la integren, sense cap esmena. 2. APROVACIÓ TANCAMENT D'EXERCICI 2012, BALANÇ I RENDICIÓ DE COMPTES Es porta a aprovació de la Junta General el balanç i rendició de comptes formulat i aprovat pel Consell d'Administració, en data 20 de març de 2013, en la forma següent: Introducció · Aquest document recull les dades previstes als estatuts de la societat Premià Serveis Municipals S.L.U. per tal de procedir a l'aprovació de comptes i balanç de l'exercici anterior, en aquest cas 2012 i inclou la memòria d'actuacions. · Per mandat estatutari aquesta aprovació s'ha de dur a terme durant el primer semestre de l'any. Tanmateix, per tal de consolidar la informació amb la comptabilitat municipal ens ha estat requerit per part de la Intervenció municipal presentar aquests resultats aprovats per la Junta General abans del Ple Municipal del mes de març. Memòria · Durant l'exercici 2012 s'ha incorporat com a nous encàrrecs de gestió per part de l'Ajuntament a Primília Serveis, la Gestió del teatre l'Amistat, la instal·lació de la gespa i reg del camp de futbol i la comercialització del pàrquing de la Sardana. Per tant a hores d'ara les actuacions encomanades a la societat són: 1. Comercialització de les places d'aparcament de la Biblioteca de Can Farrerons, de 10 places de Can Boter i de 53 places de l'aparcament de la Sardana. 2. Licitació i gestió de la construcció de la nova urbanització de la plaça dels Països Catalans, d'un aparcament subterrani amb servei de rotació i residencial així com l'explotació comercial del mateix i de la zona blava, mitjançant concessió administrativa. 3. Gestionar els serveis de neteja i manteniment dels edificis municipals. 4. Execució del projecte d'urbanització del Pla Parcial Torrent Malet. 2 5. Redacció del projecte, construcció i explotació d'un aparcament al camp de futbol i gestió de serveis públics de recollida de residus i neteja viària. 6. Gestió de les accions necessàries per a la realització de programació i dinamització del Teatre l'Amistat. 7. Obres de substitució de la gespa artificial del camp de futbol i la construcció de nous vestuaris. - La comercialització de places d'aparcament de Can Farrerons ha mostrat una lleugera modificació. Un cop aprovats els nous preus s'ha produït una concessió a 10 anys i el lloguer ha anat variant entre 2 i 3 llogaters. Es preveu plantejar una baixada significativa del preu de lloguer a Can Farrerons ja que la gent està amb una actitud contraria a la concessió per temor a la situació econòmica. Pel que fa a la Sardana hi ha hagut entre 1 i 2 llogaters. L'aparcament que ha patit un canvi més significatiu ha estat Can Boter, el qual de les 10 places disponibles a hores d'ara disposem d'una Concessió a 20 anys i de 3 places llogades. - Pel que fa a Països Catalans ZB i ZV s'ha produït una concessió més, els abonaments estan al voltant dels 90 i la rotació s'ha estabilitzat. El cànon anyal ha estat de 22.230,57 euros. Està en tràmits augmentar l'oferta amb opcions que puguin ser més atractives. - El contracte de Neteja d'edificis i manteniment d'instal·lacions finalitza el 31 de maig d'enguany i estem en procés de la nova licitació. En breu es portarà a aprovació d'aquest Consell els nous plecs que es preveuen per un any amb una prorroga d'un altre. - Pel que fa a l'encàrrec relatiu al PP2 s'han dut a terme les següents actuacions: · Les obres estan pràcticament finalitzades des de el mes de juliol. Des d'aleshores s'ha avançat amb tràmits burocràtics amb Endesa per poder procedir a la descarrega i eliminació de la línia de mitja tensió per poder instal·lar les faroles afectades. · Tots els propietaris han abonat el gruix de les seves quotes llevat dues excepcions: Un propietari que està en fase executiva des de fa un any. Un altre propietari que li queda un pagament pendent i que està acabant de lligar una hipoteca per fer-hi front. · Es preveu poder rebre l'obra en la màxima brevetat. · Arran d'un accident laboral estem en tràmits judicials en referència a dues sancions una d'inspecció de Treball i l'altre de la Seguretat Social. - En relació a l'encàrrec relatiu a Recollida, Neteja i Camp de futbol: · La solució final proposada desestima la construcció de l'aparcament i les instal·lacions al camp de futbol però proposa que el licitador aporti una nau, o en el seu defecte un terreny i un projecte a on construir les instal·lacions que han de servir per a prestar el servei. Per eficiències, és requisit que les instal·lacions estiguin dins del terme municipal de Premià de Mar. · L'adjudicatari del nou contracte ha estat CESPA i ha començat la prestació del mateix l'1 de febrer de 2013. Paulatinament es visualitzaran els canvis en la prestació del servei que suposa, entre moltes d'altres qüestions, canviar tots els contenidors de Premià de Mar tant de selectiva com de rebuig i la construcció 3 d'una nova nau al Carrer de la Metalogènia cantonada amb Narcís Monturiol. La nova prestació del servei a banda de millores operatives com la integració del servei de recollida selectiva i de rebuig i neteja viària suposa una rebaixa per l'Ajuntament i la repercussió directa dels ingressos per selectiva. El cost per l'Ajuntament serà de 2.250.000 euros anyals. Tot i això l'import que abonarà Primília Serveis serà de 2.163.889,20 euros anyals. - El teatre l'Amistat ha tingut una bona acollida en el seu primer any de funcionament, assolint els 25.000 espectadors i amb un saldo econòmic positiu respecte el pressupostat. - Pel que fa a la gespa i el reg del camp de futbol han estat renovats i s'ha millorat els llindars del terreny de joc garantint un espai mínim de seguretat de 1,5 metres de les línies de banda i de fons. Resultats Comptables Compte de Resultats comparat 2011 ­ 2012 Compte de Perdues i Guanys 2011 2012 A) OPERACIONS CONTINUADES 1. Import net de la xifra de negocis 915.014,46 1.140.861,34 b) Prestació de servei 915.014,46 1.140.861,34 2. Variació d'existències de productes acabats 1.361.458,00 0 4. Aprovisionaments -2.252.292,37 -943.013,04 a) Consum de mercaderies 45,73 1.396,95 c) Treballs realitzats per altres empreses -2.252.338,10 -944.409,99 5. Altres ingresos d'explotació 0,31 232,31 6. Despeses de personal -53.001,18 -46.641,97 a) Sous, salaris i auxiliars -41.075,16 -36.197,22 b) Carregues socials -11.926,02 -10.444,75 7. Altres despeses d'explotació -12.539,81 -75.079,15 a) Serveis exteriors -10.818,68 -75.078,99 b) Tributs -1.721,12 0 d) Altres despeses de gestió corrent -0,01 0 13. Altres Resultats -8.196,00 A.1) RESULTATS D'EXPLOTACIÓ -41.360,59 68.163,49 14. Ingresos financers 9,98 107,40 A.2) RESULTAT FINANCER 9,98 107,40 A.3) RESULTAT ABANS D'IMPOSTOS -41.350,61 68.270,89 20. Impostos sobre beneficis -4.173,18 A.4) RESUL. DE L'EXERCICI. PROC. DE OPERAC. CONTIN. -41.350,61 64.097,71 A.5) RESULTAT DE L'EXERCICI -41.350,61 64.097,71 4 Resultats Comptables Compte de Resultats Compte de Perdues i Guanys 2012 A) OPERACIONS CONTINUADES 0 1. Import net de la xifra de negocis 1.140.861,34 b) Prestacions de servei 1.140.861,34 70501000 SERVEIS DE NETEJA MANTENIMENT 891.074,74 70502007 VENDES AMISTAT 181.581,36 70503004 CONCESSIONS D'APARCAMENTS 99,27 70503005 LLOGUERS D'APARCAMENTS 3.626,02 70504000 CANONS 22.230,57 70505000 GESPA DEL CAMP DE FUTBOL 19.327,00 70510001 GESTIÓ PP2 22.922,38 4. Aprovisionaments -943.013,04 a) Consum de mercaderies 1.396,95 60005000 DESPESES OBRE PP2 -433.120,59 61015000 VARIACIÓ EXISTENCIES PP2 434.517,54 c) Treballs realitzats per altres empreses -944.409,99 60700000 TREBALLS REALITZATS PER ALTRES -6.085,00 60700008 DESPESES PUBLICITAT -175,00 60700010 DESPESES MATERIAL PRIMILIA -1.260,40 60701002 SERVEIS DE NETEJA -838.152,68 60702007 EMPRESES AMISTAT -66.190,72 60703004 C.V. CAN FARRERONS -8.840,00 60703006 C.V. CAN BOTER -3.873,48 60703008 DESPESES PUBLICITAT APARCAMENT -543,28 60703009 C.V. LA SARDANA -6.750,00 60704001 DESPESES CAMP DE FUTBOL -12.539,43 5. Altres ingressos d'explotació 232,31 a) Ingresos accesoris i altres de gest. corr. 232,31 75403000 INGRESOS PER COMISIONS 232,31 5 6. Despeses de Personal -46.641,97 a) Sous salaris i auxiliars -36.197,22 64000001 LLUCH TARGARONA, JORDI -11.857,99 64000003 PUJOL PUIGHERMANAL, MARIONA -24.339,23 b) Carregues socials -10.444,75 64200000 SEGURETAT SOCIAL A CARREC DE -10.444,75 7. Altres despeses d'explotació -75.079,15 a) Serveis exteriors -75.078,99 62300002 SERVEI D' ASSESSORIA -11.553,95 62300003 REGISTRE MERCANTIL -1.189,72 62302050 PROFESIONALS INDEPEND. AMISTAT -56.914,10 62600000 SERVEIS BANCARIS I SIMILARS -267,67 62602000 SERVEIS BANCARIS AMISTAT -364,94 62605002 COMISSIONS ENDOS EXCOSA -4.667,22 62900001 DESPESES CAIXA -121,39 c) Pérdues, i var. provisions 0 d) Altres despeses de gestió corrent -0,16 65900000 ALTRES DESPESES DE GESTIO CORRENT -0,16 13. Altres Resultats -8.196,00 67800000 DESPESES EXCEPCIONALS -8.196,00 A.1) RESULTATS D'EXPLOTACIÓ 68.163,49 14. Ingresos financers 107,40 b) De valors negociables i altres 107,40 b2) De tercers 107,40 76900000 ALTRES INGRESOS FINANCERS 36,01 76900001 INGRESSOS INTERESSOS HISENDA 71,39 A.2) RESULTAT FINANCER 107,40 A.3) RESULTAT ABANS D'IMPOSTOS 68.270,89 20. Impost sobre beneficis -4.173,18 63000000 IMPOST CORRENT -4.173,18 A.4) RESUL. DEL EXERC. PROC. DE OPERAC. CONTIN. 64.097,71 B) OPERACIONS INTERRUMPUDES 0 A.5) RESULTAT DE L'EXERCICI 64.097,71 6 Situació Comptable Balanç de situació Actiu 2012 B) ACTIU CORRENT 2.467.148,46 II. Existencies 1.835.302,18 33010000 PRODUCTES EN CURS PP2 1.835.247,18 40700000 AVANÇAMENTS A PROVEÏDORS 55,00 III. Deutors comercials i d'altres comptes a cob. 368.828,86 1. Clients vendes i prestació de serveis 368.624,59 b) Cltes.vendes i prestació serveis CP 368.624,59 43000000 CLIENTS (EUROS) 45,73 43000001 AJUNTAMENT PREMIÀ DE MAR 60.906,87 43000103 ASSOCIACIÓ CATALANA DE CINEMES 10.489,20 43000202 TERESA BUSTAMANTE MASSOT 10.026,31 43000500 ENTRADES TEATRE 15,48 43000600 FUTURPEN GESTIÓN 87.308,27 43000601 FINCA 5 -60.906,87 43001300 MUÑOZ PUA, JOSE RAMON 82,04 43001500 ÒMNIUM CULTURAL PREMIÀ DE MAR 968,00 43001606 JAIME PRAT CAPDEVILA 92,29 43001805 JIMENE