ACTA NÚM. 3/2014 ­ SESSIÓ CELEBRADA PEL CONSELL D'ADMINISTRACIÓ DE "PREMIÀ SERVEIS MUNICIPALS, SL" Dia: 2 de juliol de 2014 Hora de començament: 17.00 h Hora d'acabament: 17.30 h Lloc: Sala de reunions de la planta baixa de l'Ajuntament de Premià de Mar Membres del Consell d'Administració assistents i representats: MIQUEL BUCH MOYA President ANTONI SUBIRÀ I COMAS Vocal OLGA SAFONT ANGUITA Vocal JOAN GARCÍA MARTÍNEZ Vocal JOAQUIN BRIONES IGLESIAS Vocal AURORA JUVÉ LAFUENTE (representada) Vocal JOAN RIBET I CASADEMUNT Vocal MANEL EGEA VALLÈS Vocal JORDI LLUCH TARGARONA (amb veu i sense vot) Gerent Assistits per la secretària del Consell d'Administració, Sra. ELISA ALMIRALL GAYO, que certifica. Hi és present el coordinador de la ràdio municipal, Sr. FRANCESC TRIOLA TORRES. Membres que excusen la seva absència: MIQUEL ANGEL MÉNDEZ GIL Vicepresident MARIA ISABEL FERRERAS CANO Vocal ANNA MARIA MEDINA BRACERO Vocal Constatada l'existència de quòrum legal, conforme a l'art. 12.5 dels Estatuts de la Societat, la Presidència obre la sessió amb el següent: ORDRE DEL DIA - Aprovació adhesió protocol Xarxa de comunicació local - Aprovació plecs de procediment negociat amb publicitat de Cinema digital Oberta la sessió, prèvia deliberació dels assumptes continguts en l'ordre del dia s'adopten, per unanimitat i, per tant, amb el quòrum establert a l'art. 12.5 dels Estatuts de la societat, els següents: ACORDS -1- 1. APROVACIÓ ADHESIÓ PROTOCOL XARXA DE COMUNICACIÓ LOCAL Es proposa al Consell d'Administració el següent acord: ADHERIR-SE al Protocol General dels serveis de la Xarxa Audiovisual Local SL així com als seus annexos números 1, 2, 3, 4, 5, 6 i 7, aprovats pel consell d'administració de la Xarxa Audiovisual Local SL en sessió de data 26.03.2014 i publicats al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona de data 02.05.2014. El Consell d'Administració ACORDÀ APROVAR, per unanimitat dels membres presents, la proposta. 2. APROVACIÓ PLECS DE PROCEDIMENT NEGOCIAT AMB PUBLICITAT DE CINEMA DIGITAL PLEC DE CLÀUSULES ADMINISTRATIVES PARTICULARS PER A LA CONTRACTACIÓ ESPECIAL PER A LA REALITZACIÓ DE CINEMA CENTRE L'AMISTAT DE PREMIÀ DE MAR CLÀUSULA 1. Objecte del Contracte L'objecte del contracte és la prestació dels servei de representació de cinema amb projector digital a l'Espai l'Amistat de Premià de Mar, i de tots els serveis complementaris que es detallen als plecs tècnics. CLÀUSULA 2. Codificació de l'objecte del contracte Els codis CPV d'aquest contracte d'acord amb el Reglament CE 213/2008 de la Comissió, de 28 de novembre de 2007, pel qual es modifica el Reglament CE 2195/2002 del Parlament europeu i el Consell pel qual s'aprova el Vocabulari comú dels contractes públics (CPV), i les Directives 2004/17/CE i 2004/18/CE del Parlament europeu i el Consell sobre els procediments dels contractes públics, pel que fa referència a la revisió del CPV, són: - 38652000-0 Projectors cinematogràfics - 92130000-1 Serveis de projecció cinematogràfica CLÀUSULA 3. Necessitats a satisfer mitjançant el contracte Les necessitats que justifiquen la necessitat i la idoneïtat del contracte de serveis, d'acord amb el informe del servei tècnic proposant d'aquesta licitació són: El nou teatre l'Amistat s'ha consolidat com un espai de creació, interrelació i exhibició artística destinat a tota mena de públics i convertir-lo en un punt de referència per a tots els ciutadans. Per tant, l'equipament seguirà realitzant activitats de difusió cultural com són el teatre, la música i el cinema. -2- Per altra banda, un dels reptes és aconseguir que tota la programació realitzada s'autofinanci amb el taquillatge. En aquest sentit, hi haurà espectacles amb dèficit i d'altres amb benefici que ajudaran a equilibrar el pressupost. El cinema, per les seves característiques, és una activitat susceptible de generar benefici. El 25 de gener de 2012, per acord del Ple municipal, es va encarregar a Premià Serveis Municipals SLU la gestió de les activitats necessàries per a la realització de la programació i la dinamització del Centre l'Amistat de Premià de Mar. El 1 de juny de 2013, es va signar un contracte amb l'empresa 35 mm Associació Catalana de Cinemes Independent, S.L, que es creu convenient renovar. La evolució de la industria de projecció de cinema en sales comercials ha patit una evolució tecnològica que fa que sigui cada cop més complicat poder disposar de còpies de pel·lícules d'estrena en format analògic. Per tal de poder oferir continguts actuals i diversos a la ciutadania és fa necessari passar al format digital de projecció. La projecció digital que siguin necessàries relacions comercials a llarg termini. Es considera que el termini mínim necessari per aquest tipus de contracte és de 5 anys. CLÀUSULA 4. Règim jurídic del Contracte Les prestacions d'aquest contracte no es poden englobar en cap de les categories dels contractes típics, amb la qual cosa correspon qualificar-lo de contracte especial. Així, aquesta licitació es regeix per aquest plec de clàusules administratives particulars, el plec de prescripcions tècniques i les instruccions generals de Premià Serveis Municipals. En la fase d'execució es regirà pel Dret privat. CLÀUSULA 5. Òrgan de contractació L'òrgan de contractació és, de forma mancomunada, el President o el Vicepresident del Consell d'Administració conjuntament amb el Gerent de l'empresa PREMIÀ SERVEIS MUNICIPALS, S.L.U, d'acord amb la delegació de poders acordada pel Consell d'Administració del 28 de juliol de 2009 (segons el punt 3 j), i de conformitat amb l'encàrrec de gestió efectuat pel Ple de l'Ajuntament en sessió ordinària de 16 de setembre de 2009. L'empresa PREMIÀ SERVEIS MUNICIPALS, S.L.U. té el seu domicili a la Plaça de l'Ajuntament, 1, de Premià de Mar, codi postal 08330. La direcció web de l'empresa PREMIÀ SERVEIS MUNICIPALS, S.L.U. és: www.premiademar.cat/primiliaserveis D'acord amb l'article 52 del TRLCSP, el responsable del contracte, des de la vessant tècnica, serà el personal nomenat per la gerència de Primilia Serveis, a la qual li correspondrà supervisar l'execució del contracte i, adoptar les decisions i dictar les -3- instruccions necessàries amb la finalitat d'assegurar la correcta realització de les prestacions pactades, dins de l'àmbit que aquests plecs li atribueixin. Entre aquestes funcions, hi ha la de fer el seguiment i control en matèria de subcontractació d'acord amb la clàusula 44 d'aquests plecs. CLÀUSULA 6. Perfil del contractant L'accés als documents als quals han de tenir accés les empreses per poder concórrer a la licitació d'aquest contracte és farà a través de la pàgina web de l'Ajuntament de Premià de Mar: www.premiademar.cat/primiliaserveis CLÀUSULA 7. Pressupost base de licitació No hi ha pressupost base de licitació i s'explota a risc i ventura del contractista. Premià Serveis Municipals, SLU, de conformitat amb el plec de prescripcions tècniques percebrà un percentatge del taquillatge segons el detall següent: · El taquillatge es repartirà entre el representant i Primília Serveis amb el següent criteri: · Es destinarà el 2% del taquillatge a pagar els drets d'autor a la SGAE. · Retribució de la distribuïdora: s'estableix en funció de les setmanes que fa que hagi estat estrenada a Catalunya de forma prèvia a l'exhibició a Premià de Mar. Escandall de % en funció de les setmanes: o 1 setmana 50% o 2 setmana 45% o 3 setmana 40% o 4 o més setmanes 35% · De les tres pel·lícules que el REPRESENTANT exhibeix durant la setmana només dues d'aquestes podrà entrar dins les condicions d'estrena recent (es a dir dintre de les 2 primeres setmanes). · Les pel·lícules emeses en dijous no festiu destinarà un 50% de la recaptació a retribuir a la distribuïdora i en la mesura que sigui possible, hauran de ser exhibides en versió original. · El REPRESENTANT efectuarà tots els pagaments detallats en aquest punt. Un cop efectuats aquests pagaments per part del REPRESENTANT, aquest ABONARÀ com a mínim un CANON del 50% de l'import restant de la recaptació a Primília Serveis. CLÀUSULA 8. Crèdit pressupostari Atesa la qualificació del contracte i les característiques de Primília Serveis no són necessaris tràmits especials per reservar crèdit pressupostari CLÀUSULA 9. Duració del contracte i prorrogues. -4- El contracte tindrà una duració de 60 mesos des de l'endemà de la signatura del contracte, amb la possibilitat de 2 prorrogues de 24 mesos cadascuna, que s'hauran de tramitar d'acord amb el TRLCSP. CLÀUSULA 10. Tramitació de l'expedient La tramitació de l'expedient és ordinària. CLÀUSULA 11. Procediment d'adjudicació del contracte El procediment d'adjudicació és el procediment negociat, de conformitat amb les instruccions de contractació de Premià Serveis Municipals, SLU. CLÀUSULA 12. Criteris d'adjudicació i avaluació de les ofertes. Per determinar l'oferta econòmicament més avantatjosa es tindrà en compte varis criteris de valoració, subjectes a negociació per part de la Mesa de contractació, que s'especifiquen a continuació, i que es presentaran en la forma que determina la clàusula 21 dels plecs: 1) Oferta de CANON: 40 punts (criteri de valoració objectiva) Es valorarà d'acord amb la formula següent, segons el CANON en percentatge ofertat en favor de Primília Serveis. PO = punts de l'oferta O. PM = Puntuació màxima. O = CANON (percentatge) de la oferta que es puntua PO = (PM - (PM * (80% ­ 0) / 80%)) 2) Millores a) Repartiment de publicitat d'activitats de l'Espai l'Amistat. Total 10 punts (criteri de valoració objectiva). Que es subdivideix en dos apartats a1) i a2) a1) El Representant estarà disposat a efectuar el repartiment de publicitat de la resta d'activitats que es desenvolupin al teatre els mesos que li sigui requerit. (5 punts) a2) Millora en el preu ofert per al repartiment de publicitat. (5 punts) Es valorarà d'acord amb la formula següent, segons el preu ofertat IVA exclòs. Preu màxim 180 euros mensuals. PO = punts de l'oferta O. PM = Puntuació màxima. O = Preu de la oferta que es puntua -5- MOE = Millor oferta de Preu, PO = (PM - (PM * (O - MOE) / MOE)) b) Representació de Cinema durant el mes d'agost. Aquesta representació queda fora del càlcul de % de cànon. EL cànon es substitueix per un preu cert a abonar per el REPRESENTANT a Primília i que suposa que el REPRESENTANT assumeix totes les despeses de la projecció, i es queda la totalitat del taquillatge. Total 10 punts (criteri de valoració objectiva). Que es subdivideix en dos apartats b1) i b2) b1) El Representant estarà disposat a efectuar representació de cinema durant el més d'agost (5 punts). b2) Millora en el preu ofert per a la representació de cinema d'agost. Preu mínim 3.500 a abonar en favor de Primília Serveis (5 punts) Es valorarà d'acord amb la formula següent, segons el preu ofertat IVA exclòs. PO = punts de l'oferta O. PM = Puntuació màxima. O = Preu de la oferta que es puntua PO = PM - (PM * (6.000 - O) /6.000)) En cas d'igualtat en les proposicions presentades, tindran preferència a l'adjudicació d'aquest contracte aquelles empreses públiques o privades que hagin acreditat, en el moment de demostrar la seva solvència tècnica, un número de treballadors amb discapacitat superior al 2%, o aquelles empreses dedicades a la promoció i inserció laboral de persones en risc d'exclusió social que hagin aportat declaració responsable en la que expliciten el compromís formal de contractar no menys del 30% dels seus llocs de treball amb persones dels col·lectius afectats a que fa esment la disposició addicional quarta del TRLCSP, o les entitats sense ànim de lucre (amb personalitat jurídica i inscrites en el registre oficial corresponent) en aquells contractes relatius a prestacions de caràcter social o d'assistència, l'objecte dels quals tinguin relació directa amb la seva finalitat o activitat, segons els casos, de conformitat amb allò que prescriu la disposició addicional sisena de la llei. En aquest últim supòsit, l'òrgan de contractació podrà requerir a l'entitat respectiva la presentació de la documentació descriptiva de la descomposició del preu ofert en funció dels seus costos. També es consideraran als mateixos efectes, les empreses que presentin declaració responsable en la qual manifestin que compleixin amb les obligacions exigides per l'article 45 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva i l'adopció de mesures dirigides a evitar qualsevol tipus de discriminació laboral entre dona i home. CLÀUSULA 13. Documentació amb caràcter contractual -6- Tindrà consideració de documentació de caràcter contractual, i per tant, formaran part del contracte: 1.- El plec de clàusules administratives particulars 2.- El plec de prescripcions tècniques 3.- Les instruccions de contractació 4.- El % de cànon ofert per l'empresa 5.- Les millores ofertes segons el detall dels Criteris de puntuació 6.- El document en què es formalitzi el contracte CLÀUSULA 14. Drets i obligacions específiques de les parts del contracte Premià Serveis Municipals, SLU s'obliga a executar el contracte d'acord amb aquest plec de clàusules. L'adjudicatari s'obliga a dur a terme el compliment del contracte en els termes fixats en els plecs de prescripcions tècniques i condicions administratives que el regulen, amb subjecció a la normativa administrativa i privada que li sigui aplicable. El responsable del contracte, que ha de supervisar l'execució del contracte podrà adoptar les decisions i dictar les instruccions necessàries amb el fi de assegurar la correcta realització de la prestació pactada, a l'interlocutor que hagi designat l'adjudicatari, però en cap cas donarà ordres concretes als treballadors adscrits a l'execució de l'empresa per part del contractista. El responsable del contracte de Premià Serveis Municipals, SLU no s'immiscirà en l'organització interna de l'empresa. Així correspon al contractista: - A aportar, per a la correcta execució dels serveis oferts, els mitjans personals que siguin necessaris. - El contractista és responsable del control d'horaris, concessió de permisos i vacances, règim disciplinari laboral, ordres de treball dels treballadors adscrits a l'execució del contracte. - El contractista és responsable del treball realitzat pels seus col·laboradors, executarà el contracte a risc i ventura seu i estarà obligat a indemnitzar de tots els danys i perjudicis que es causin a tercers com a conseqüència de les operacions que requereixi l'execució del contracte. - El contractista és responsable de la qualitat tècnica dels treballs i prestacions que desenvolupi i de les conseqüències que es puguin produir per a Premià Serveis Municipals, SLU, o per a tercers, de les omissions, errors, mètodes inadequats o conclusions incorrectes en l'execució del contracte. - El contractista haurà de mantenir els estàndards de qualitat i les prestacions equivalents als criteris econòmics