ACTA NÚM. 4/2014 ­ SESSIÓ CELEBRADA PEL CONSELL D'ADMINISTRACIÓ DE "PREMIÀ SERVEIS MUNICIPALS, SL" Dia: 16 de juliol de 2014 Hora de començament: 17.30 h Hora d'acabament: 17.40 h Lloc: Sala de reunions de la planta baixa de l'Ajuntament de Premià de Mar Membres del Consell d'Administració assistents i representats: MIQUEL BUCH MOYA President MIQUEL ANGEL MÉNDEZ GIL Vicepresident ANNA MARIA MEDINA BRACERO Vocal ANTONI SUBIRÀ I COMAS Vocal OLGA SAFONT ANGUITA Vocal JOAN GARCÍA MARTÍNEZ Vocal JOAQUIN BRIONES IGLESIAS Vocal AURORA JUVÉ LAFUENTE Vocal JORDI LLUCH TARGARONA (amb veu i sense vot) Gerent Assistits per la secretària del Consell d'Administració, Sra. ELISA ALMIRALL GAYO, que certifica. Membres que excusen la seva absència: MARIA ISABEL FERRERAS CANO Vocal JOAN RIBET I CASADEMUNT Vocal MANEL EGEA VALLÈS Vocal Constatada l'existència de quòrum legal, conforme a l'art. 12.5 dels Estatuts de la Societat, la Presidència obre la sessió amb el següent: ORDRE DEL DIA - Aprovació Plec de clàusules administratives de les obres renovació i millora de l'espai del nucli històric (carrer Eixample, entre els carrers Aurora i Esperança). Oberta la sessió, prèvia deliberació dels assumptes continguts en l'ordre del dia s'adopten, per unanimitat i, per tant, amb el quòrum establert a l'art. 12.5 dels Estatuts de la societat, els següents: ACORDS -1- 2. APROVACIÓ PLEC DE CLÀUSULES ADMINISTRATIVES DE LES OBRES RENOVACIÓ I MILLORA DE L'ESPAI DEL NUCLI HISTÒRIC (CARRER EIXAMPLE, ENTRE ELS CARRERS AURORA I ESPERANÇA) PLEC DE CLÀUSULES ADMINISTRATIVES PARTICULARS PER A LA CONTRACTACIÓ DE LES OBRES RENOVACIÓ I MILLORA DE L'ESPAI DEL NUCLI HISTÒRIC (CARRER EIXAMPLE, ENTRE ELS CARRERS AURORA i ESPERANÇA) I RENOVACIÓ DE LA XARXA D'AIGUA POTABLE 1. Objecte del Contracte L'objecte del contracte són les obres: 1. Arranjament del carrer Eixample (entre el carrer Aurora i Esperança). 2. Renovació de la xarxa d'aigua, clavegueram, xarxa elèctrica de BT, enllumenat públic i xarxa de telecomunicacions del carrer Eixample (entre el carrer Aurora i Esperança). 2. Codificació de l'objecte del contracte Els codis CPV d'aquest contracte d'acord amb el Reglament CE 213/2008 de la Comissió, de 28 de novembre de 2007, pel qual es modifica el Reglament CE 2195/2002 del Parlament europeu i el Consell pel qual s'aprova el Vocabulari comú dels contractes públics (CPV), i les Directives 2004/17/CE i 2004/18/CE del Parlament europeu i el Consell sobre els procediments dels contractes públics, pel que fa referència a la revisió del CPV, són: - 45232150-8 Treballs relacionats amb canonades de distribució d'aigua. - 45233252-0 Trabajos de pavimentació de carrers - 45232400-6 Obres de clavegueram - 65300000-9 Treballs en la xarxa elèctrica - 64200000-8 Serveis de telecomunicacions D'acord amb l'article 6 del TRLCSP i l'annex I de l'esmentada norma, la nomenclatura NACE d'aquestes obres és: 45.21 Construcció general d'edificis i obres singulars d'enginyeria civil. 3. Necessitats a satisfer mitjançant el contracte Les necessitats que justifiquen la necessitat i la idoneïtat del contracte d'obra, d'acord amb el informe del servei tècnic proposant d'aquesta licitació i el projecte d'obres aquesta obra són: L'objecte d'aquest contracte és l'arranjament del carrer Eixample, renovació de la xarxa d'aigua, clavegueram, xarxa elèctrica de BT, enllumenat públic i xarxa de telecomunicacions del carrer Eixample. El projecte que contempla les referides obres van estar aprovats definitivament per la Junta de Govern Local de data 21 de novembre de 2013. El pressupost de les obres s'ajusta a les recomanacions de preus unitaris de l'Institut de Tecnologia de la Construcció de Catalunya. També es va aprovar la inclusió de clàusules d'inclusió social en els plecs de clàusules administratives particulars que hauran de regir les licitacions de les obres -2- que formen part d'aquest pla local d'ocupació, que persegueixin com a objectiu l'ocupació de les persones en risc d'exclusió que s'esmenten en els antecedents d'aquest acord, de conformitat amb la Guia de clàusules socials de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa de la Generalitat de Catalunya. 4. Règim jurídic del Contracte Aquesta licitació es regeix per aquest plec de clàusules administratives particulars, i els projectes d'obres aprovats el 21 de novembre de 2013, en tot allò que no contradigui al Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de contractes del sector públic (TRLCSP), pel propi Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, i en allò que no estigui derogat per aquesta Llei, pel Reglament general de la Llei de contractes de les administracions públiques, aprovat per Reial decret 1098/2001, de 12 d'octubre. En tot cas, serà d'aplicació respecte al plec de clàusules administratives particulars i de prescripcions tècniques allò establert en l'article 68.3 de l'esmentat Reglament. També l'hi és d'aplicació el Reial decret 817/2009, de 8 de maig, pel qual es desplega parcialment la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes del sector públic. Aquest plec està emparat pel plec de clàusules generals, per tan no s'haurà d'exposar al públic d'acord amb l'article 277 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. 5. Òrgan de contractació L'òrgan de contractació és, de forma mancomunada, el President o el Vicepresident del Consell d'Administració conjuntament amb el Gerent de l'empresa PREMIÀ SERVEIS MUNICIPALS, S.L.U, d'acord amb la delegació de poders acordada pel Consell d'Administració del 28 de juliol de 2009 (segons el punt 3 j), i de conformitat amb l'encàrrec de gestió efectuat pel Ple de l'Ajuntament en sessió ordinària de 16 de setembre de 2009. L'empresa PREMIÀ SERVEIS MUNICIPALS, S.L.U. té el seu domicili a la Plaça de l'Ajuntament, 1, de Premià de Mar, codi postal 08330. La direcció web de l'empresa PREMIÀ SERVEIS MUNICIPALS, S.L.U. és: www.premiademar.cat/primiliaserveis D'acord amb l'article 41 de la LCSP, el responsable del seguiment del contracte serà qui estableixi PREMIÀ SERVEIS MUNICIPALS, SLU, al qual li correspondrà supervisar l'execució del contracte i, adoptar les decisions i dictar les instruccions necessàries amb la finalitat d'assegurar la correcta realització de les prestacions pactades, dins de l'àmbit que aquests plecs li atribueixin. Entre les facultats que disposarà PREMIÀ SERVEIS MUNICIPALS, SLU destaquen: · Rebre informació periòdica, resumida i detallada de l'estat de les actuacions per al compliment del contracte. La periodicitat i la tipologia de la informació serà la que sol·liciti en cada moment Premià Serveis Municipals SLU. · Efectuar el seguiment que s'estimi oportú de totes les actuacions del contractista i concessionari, tenint accés a tota la documentació operativa i contractual que permet el desenvolupament, tant la relacionada amb la relació contractual amb els seus treballadors com amb els seus proveïdors, així com -3- totes les factures i altres documents relacionats amb el procés de compliment del contracte. · Establir criteris d'actuació i priorització de les actuacions que hagi de dur a terme el contractista i concessionari tenint dret a fixar terminis i operatives d'actuació. · Accedir amb total llibertat a les instal·lacions des de les quals s'estiguin realitzant treballs associats a l'activitat regulada per aquest plec. · En general totes aquelles que corresponen com a gestor i supervisor del contracte. S'establiran els mecanismes interns necessaris per assegurar la qualitat de prestació del servei sens perjudici dels controls de qualitat proposats per l'adjudicatari. L'adjudicatari haurà de comunicar per escrit a l'òrgan de contractació les propostes de modificacions de persones contractades per l'empresa per a l'execució del contracte, per donar compte quan es tracti de substitucions de persones, per baixa en l'empresa o jubilació, amb les mateixes funcions i categories i amb un data de contracte posterior a la data de baixa de la persona substituïda. Aquestes modificacions hauran de ser acceptades explícitament per l'òrgan de contractació per a que tinguin efectes de a cara a futures subrogacions de conformitat amb l'article 104 LCSP. L'adjudicatari haurà de comunicar per escrit a l'òrgan de contractació les propostes de modificacions de persones contractades per l'empresa per a l'execució del contracte, per a que l'òrgan de contractació aprovi aquestes modificacions expressament abans de que siguin efectives, quan aquesta modificació suposi un increment de personal contractat per a l'execució del contracte, o per una variació de qualsevol circumstància (a títol d'exemple: temporal o indefinit, més o menys hores, categoria professional) del contracte entre la persona treballadora i l'empresa adjudicatària. En el cas que aquestes modificacions es duguin a terme sense el consentiment exprés de l'òrgan de contractació, aquestes no es tindran en compte efectes de a cara a futures subrogacions de conformitat amb l'article 104 LCSP i els costos hauran de ser assumits per l'adjudicatari. Si les àrees precisen de serveis extraordinaris, el seus caps hauran de comunicar al responsable del contracte aquesta necessitat. El responsable del contracte ha de valorar si aquests serveis, dins de les facultats atribuïdes per aquests plecs, es poden prestar dins del servei ordinari, si no fós el cas, ha de motivar la decisió de demanar un pressupost a l'empresa adjudicatària pels serveis extraordinaris que s'hagin de prestar. En el cas de pressupostos per serveis extraordinaris, aquests s'hauran d'aprovar per resolució de gerència abans de prestar-se. Aquestes facultats s'entenen sens perjudici de les que corresponguin al Director Facultatiu conforme amb allò establert en el Capítol V del Títol II del Llibre IV de la LCSP. El director de les obres de construcció de l'aparcament subterrani i el seu equip col·laborador, com el coordinador de seguretat i salut, seran designats per la -4- societat PREMIA SERVEIS MUNICIPALS, SLU, i la despesa dels seus honoraris aniran a càrrec de l'adjudicatari. El delegat de l'obra del contractista haurà de ser un tècnic titulat, amb experiència acreditada en obres de similar naturalesa a les que són objecte d'aquest contracte. 6. Perfil del contractant L'accés als documents als quals han de tenir accés les empreses per poder concórrer a la licitació d'aquest contracte és farà a través de la pàgina web de l'empresa PREMIÀ SERVEIS MUNICIPALS, SLU.: www.premiademar.cat/primiliaserveis 7. Pressupost base de licitació El valor estimat del contracte és de 109.962,10 (cent nou mil nou cents seixanta- dos euros euros amb deu cèntims) IVA exclòs. Aquest valor comprèn el termini d'execució que és de 3 mesos. El pressupost base de licitació és de 109.962,10 (cent nou mil nou cents seixanta-dos euros euros amb deu cèntims), IVA exclòs. L'IVA desglossat és de 23.092,04 A tots els efectes, s'entendrà que les ofertes presentades pels licitadors comprenen, no només el preu del contracte, sinó també l'IVA i els demés tributs que li siguin d'aplicació segons les disposicions de la normativa vigent. En tot cas, la quantitat corresponent a l'IVA figurarà com a partida independent i per la comparació de l'element "preu" en les ofertes es tindrà en comte, exclusivament, el preu sense IVA. El preu consignat és indiscutible, no admetent-se cap prova d'insuficiència i porta implícits tots aquells conceptes previstos al Plec de Clàusules Administratives Generals aplicables als contractes de serveis d'aquesta Corporació, així com despeses suplides, taxes, timbre de col·legi, si escau, etc. 8. Duració del contracte i prorrogues. El contracte tindrà una duració de 3 mesos des de l'endemà de l'expedició de l'acta de comprovació del replanteig. 10.Tramitació de l'expedient La tramitació de l'expedient és ordinària. S'ha efectuat l'acta de replanteig dels projectes el 20 de maig de 2014, d'acord amb l'article 126 TRLCSP. 11.Procediment d'adjudicació del contracte El procediment d'adjudicació del contracte és el procediment negociat amb publicitat per raó de la quantia d'acord amb els articles 171 i 187 del TRLCSP. -5- 12.Criteris d'adjudicació i avaluació de les ofertes Els criteris de valoració són els següents: 1) Oferta econòmica: 60 punts (criteri de valoració objectiva) Es valorarà d'acord amb la formula següent, el preu IVA exclòs. PO = ((PM(O-POE))/(MOE-POE) On: PO = punts de l'oferta O. PM = Puntuació màxima. O = valor oferta que es puntua POE= Pitjor oferta econòmica MOE = Millor oferta econòmica 2) Increment del percentatge de contractació de persones desocupades en risc d'exclusió social provinents del pla d'ocupació municipal: 30 punts (criteri de valoració objectiva). Es valorarà amb 15 punts cada 20 % d'increment respecte al percentatge previst en aquests plecs de persones a contractar per a l'execució del contracte en cas de resultar adjudicataris. 3) Increment d'amidaments: 10 punts (criteri de valoració objectiva) Més enllà de la baixa econòmica sobre el preu de licitació, es valorarà l'assumpció d'increment dels amidaments existents en el projecte d'obra, com la incorporació de nous amidaments, que no superin l'àmbit d'actuació, en cas de modificació del contracte, que es constati: a) Inadequació de la prestació contractada per satisfer les necessitats que pretenen cobrir-se mitjançant el contracte a causa d'errors o omissions en la redacció del projecte o de les especificacions tècniques. b) Inadequació del projecte o de les especificacions de la prestació per causes objectives que determinin la seva falta d'idoneïtat, consistents en circumstàncies de tipus geològic, hídric, arqueològic, mediambiental o semblants, posades de manifest després de l'adjudicació del contracte i que no eren previsibles amb anterioritat aplicant tota la diligència requerida d'acord amb una bona pràctica professional en l'elaboració del projecte o en la redacció de les especificacions tècniques. c) Força major o cas fortuït que facin impossible la realització de la prestació en els termes inicialment definits. d) Conveniència d'incorporar a la prestació avenços tècnics que la millorin notòriament, sempre que la seva disponibilitat en el mercat, d'acord amb l'estat de la tècnica, s'hagi produït després de l'adjudicació del contracte. e) Necessitat d'ajustar la prestació a especificacions tècniques, mediambientals, urbanístiques, de seguretat o d'accessibilitat aprovades després de l'adjudicació del contracte. f) Que l'estat del subsòl no s'ajusti a les previsions del projecte (arrels d'arbrat, canonades de serveis). Es valorarà a raó de 1 punts per cada unitat de percentatge assumit. En cas d'igualtat en les proposicions presentades, tindran preferència a l'adjudicació d'aquest contracte aquelles empreses públiques o privades que hagin -6- acreditat, en el moment de demostrar la seva solvència tècnica, un número de treballadors amb discapacitat superior al 2%, o aquelles empreses dedicades a la promoció i inserció laboral de persones en risc d'exclusió social que hagin aportat declaració responsable en la que expliciten el compromís formal de contractar no menys del 30% dels seus llocs de treball amb persones dels col·lectius afectats a que fa esment la disposició addicional quarta del TRLCSP, o les entitats sense ànim de lucre (amb personalitat jur