ACTA NÚM. 2/2015 ­ SESSIÓ CELEBRADA PEL CONSELL D'ADMINISTRACIÓ DE "PREMIÀ SERVEIS MUNICIPALS, SL" Dia: 25 de març de 2015 Hora de començament: 17.00 h Hora d'acabament: 18.25 h Lloc: Sala de reunions de la planta baixa de l'Ajuntament de Premià de Mar Membres del Consell d'Administració assistents i representats: MIQUEL BUCH MOYA President MIQUEL ANGEL MÉNDEZ GIL Vicepresident ANNA MARIA MEDINA BRACERO Vocal OLGA SAFONT ANGUITA Vocal JOAN GARCÍA MARTÍNEZ Vocal AURORA JUVÉ LAFUENTE Vocal JOAN RIBET I CASADEMUNT (representat) Vocal MANEL EGEA VALLÈS Vocal JORDI LLUCH TARGARONA (amb veu i sense vot) Gerent Assistits per la secretària del Consell d'Administració, Sra. ELISA ALMIRALL GAYO, que certifica. Hi és present el Sr. TONI MARTÍN, director de L'Amistat. Membres que excusen la seva absència: MARIA ISABEL FERRERAS CANO Vocal ANTONI SUBIRÀ I COMAS Vocal JOAQUIN BRIONES IGLESIAS Vocal Constatada l'existència de quòrum legal, conforme a l'art. 12.5 dels Estatuts de la Societat, la Presidència obre la sessió amb el següent: ORDRE DEL DIA 1. Aprovació tancament d'exercici 2014 balanç i rendició de comptes. 2. Resultats teatre L'Amistat 2014 3. Ràdio Premià de Mar: Informació actuacions El president del Consell d'Administració anuncia que es procedirà a canviar l'ordre de tractament dels punts que conformen l'ordre del dia de la sessió començant pel tractament del punt número 2 a la qual cosa manifesten conformitat la resta de membres del consell d'administració presents. -1- Oberta la sessió, prèvia deliberació dels assumptes continguts en l'ordre del dia s'adopten, per unanimitat i, per tant, amb el quòrum establert a l'art. 12.5 dels Estatuts de la societat, els següents acords: 2. RESULTATS TEATRE L'AMISTAT 2014 El Sr. Toni Martín, director del teatre l'Amistat, explica els resultats corresponents a l'explotació del teatre exercici 2014 i que es van fer arribat a tots els membres del Consell. El Sr. president explica que es va agafar el compromís que l'aportació inicial anual de l'Ajuntament de Premià de Mar a l'Amistat (100.000 dels que es van gastar 90.000) s'aniria disminuint anualment la qual cosa s'ha produït a mida que han anat augmentat els ingressos de l'Amistat com es demostra amb l'augment de l'ocupació del teatre que creix cada any. Això demostra que ens comencem a situar però apunta que potser s'haurà d'establir una estabilitat en l'aportació municipal al voltant de 60.000 anuals. El vocal Sr. Egea considera que s'ha de fer una reflexió positiva en el sentit que s'ha anat disminuint l'aportació municipal i l'Amistat funciona. El Sr. president felicita, en nom de tots els membres del Consell d'Administració, al Sr. Martín per la feina feta . 1. APROVACIÓ TANCAMENT D'EXERCICI 2014 BALANÇ I RENDICIÓ DE COMPTES Es proposa al Consell d'Administració, per sometre-ho a aprovació de la Junta General, l'aprovació del tancament d'exercici 2014, balanç i rendició de comptes: "Introducció · Aquest document recull les dades previstes als estatuts de la societat Premià Serveis Municipals SL per tal de procedir a l'aprovació de comptes i balanç de l'exercici 2014 i inclou la memòria d'actuacions. · Per mandat estatutari aquesta aprovació per Junta General s'ha de dur a terme durant el primer semestre de l'any. El Consell d'Administració és el responsable d'aprovar la formulació dels comptes. Memòria - Els encàrrecs de gestió incorporats durant el 2014 han estat: · Encàrrec de gestió integral dels serveis de comunicació local. · Obra de renovació i millora de l'espai del carrer Eixample. · Gestió i explotació econòmica de 9 places d'aparcament addicionals de Can Boter. · Contractació de les tasques d'informació i logística de la consulta de Can Sanpere. -2- - S'ha retornat per finalització durant el 2014 l'encàrrec de gestió de les obres d'urbanització del Torrent Malet. - La llista completa d'encàrrecs gestionats durant l'any 2014 és: · Comercialització de les places d'aparcament de la Biblioteca de Can Farrerons, de 19 places de Can Boter i de l'aparcament de Plaça de la Sardana. · Licitació i gestió de la construcció de la nova urbanització de la plaça dels Països Catalans, d'un aparcament subterrani amb servei de rotació i residencial així com l'explotació comercial del mateix i de la zona d'estacionament per temps limitat, mitjançant concessió administrativa. · Gestionar els serveis de neteja i manteniment dels edificis municipals. · Execució projecte d'urbanització PP2. Torrent Malet. · Gestió serveis públics de recollida de residus i neteja viària. · Gestió del teatre Espai l'Amistat. · Substitució de la gespa del camp de futbol mitjançant una operació de rènting. · Gestió integral dels serveis de comunicació local. · Obra de renovació i millora de l'espai del carrer Eixample. · Tasques d'informació i logística de la consulta de Can Sanpere. - Comercialització d'aparcaments: La comercialització s'ha estabilitzat al 2014, després d'un inici prometedor amb dues concessions la primera setmana de l'any. · A 31 de desembre la situació és la següent: Total places Concessionades Llogades Can Boter 19 1 9 Can Farrerons 122 16 4 Plaça de la Sardana 53 0 4 -3- - Països Catalans i Zona Blava i Verda: El cànon percebut ha estat de 25.794,51 - Neteja i manteniment d'edificis: En data d'efectes 1 de juny de 2014 s'ha iniciat la prestació del contracte de Neteja i de Manteniment per un termini d'un any prorrogable un altre. L'adjudicatari ha estat Limasa en els dos contractes. Inicialment Valoriza va ser proposada per la mesa com adjudicatària del contracte de manteniment. Limasa va presenta un recurs al Tribunal Catala de Contractes del Sector Públic que va ser estimat. La resolució d'obligat compliment d'aquest tribunal va suposar adjudicar el contracte a Limasa. A dia d'avui Valoriza ha presentat un recurs contenciós administratiu que està en tràmit. - Urbanització Torrent Malet: - S'ha retornat a l'Ajuntament l'encàrrec de gestió ja executat. La obra va ser recepcionada l'any 2013. S'ha completat la liquidació definitiva per un import 0,5 milions inferior al previst a la liquidació provisional. -4- - La ORGT està en tràmit d'execució del deute de un propietari que no ha abonat l'import corresponent per import de 89.106,33 . Aquest import serà transferit per l'Ajuntament a Primília quan executi el cobrament. - Gestió serveis públics de recollida de residus i neteja viària. Donat que l'IPC acumulat entre desembre 2012 i febrer 2015 ha estat negatiu no hi haurà increment de preus. La nau construïda a Premià de Mar està acabada i en breu entrarà en funcionament. - Gestió del teatre l'Amistat: De nou s'han superat els 25 mil espectadors i el resultat econòmic ha estat positiu. La instal·lació es consolida dins del Municipi. Hi haurà una presentació específica i detallada de resultats. - Gespa del camp de futbol. La instal·lació ha augmentat el nombre d'usuaris i el rendiment de la superfície amb el manteniment que se li practica està sent valorat de forma positiva. - Comunicació. Des de 1 de gener s'han incorporat les 5 persones que treballen a al ràdio a Primília Serveis. S'han actualitzat les instal·lacions de la ràdio, s'ha millorat la qualitat de la cobertura per ones a tot el municipi i es començarà en breu a emetre els plens per televisió via Internet. - L'obra del carrer Eixample es preveu que estigui acabada sense desviacions econòmiques en el moment de presentar aquest document. - La gestió logística de Can Sanpere es va dur a terme sense aspectes destacables. Compte de resultats: Resum Facturació 6.000.000,00 5.000.000,00 4.000.000,00 3.000.000,00 2.000.000,00 1.000.000,00 - 2009 2010 2011 2012 2013 2014 -5- Resultat Explotació 140.000,00 120.000,00 100.000,00 80.000,00 60.000,00 40.000,00 20.000,00 - -20.000,00 2009 2010 2011 2012 2013 2014 -40.000,00 -60.000,00 Resultat abans d'impostos 100.000,00 80.000,00 60.000,00 40.000,00 20.000,00 - 2009 2010 2011 2012 2013 2014 -20.000,00 -40.000,00 -60.000,00 Resultat Exercici 80.000,00 60.000,00 40.000,00 20.000,00 - 2009 2010 2011 2012 2013 2014 -20.000,00 -40.000,00 -60.000,00 -6- Compte de resultats: Resum Compte de Pèrdues i Guanys 2014 2013 2012 1. Import net de la xifra de negocis 5.323.334,71 3.330.161,36 1.140.861,34 2. Variació d'existències de productes acabats 0 103.937,04 0 4. Proveïments -5.165.591,25 -3.112.279,50 -943.013,04 5. Altres ingressos d'explotació 284.333,00 10.295,56 232,31 6. Despeses de personal -225.607,27 -49.548,00 -46.641,97 7. Altres despeses d'explotació -105.685,17 -68.173,58 -75.079,15 8. Amortització de l'immobilitzat -29.581,61 -29.787,08 0 9. Imputació de subv. d'immobil. no financ. 29.417,67 29.787,07 0 11. Deterioració i result. per alien.de l'immob. 7.000,00 7.000,00 0 13. Altres Resultats -87,53 -128.738,85 -8.196,00 A.1) RESULTATS D'EXPLOTACIÓ 117.532,55 92.654,02 68.163,49 14. Ingressos financers 5.174,31 183,49 107,40 15. Despeses financeres -165,95 -2.645,32 0 18. Deterioració resultat per alienació de immob -52.955,06 0 0 A.2) RESULTAT FINANCER -47.946,70 -2.461,83 107,40 A.3) RESULTAT ABANS D'IMPOSTOS 69.585,85 90.192,19 68.270,89 20. Impostos sobre beneficis -17.396,46 -54.732,76 -4.173,18 A.5) RESULTATS DE L'EXERCICI 52.189,39 35.459,43 64.097,71 Compte de resultats: Detallat Compte de Pèrdues i Guanys 2014 2013 A) OPERACIONS CONTINUADES 0 0 1. Import net de la xifra de negocis 5.323.334,71 3.330.161,36 b) Prestacions de servei 5.323.334,71 3.330.161,36 70500001 SERVEIS DE NETEJA 0 12.162,29 70501000 SERVEIS DE NETEJA MANTENIMENT 879.142,46 911.873,01 70502007 VENDES AMISTAT 142.713,97 146.891,49 70503005 LLOGUERS D'APARCAMENTS 14.555,35 10.575,99 70504000 GESPA CAMP DE FUTBOL 0 154.229,39 70505000 CANONS 25.794,51 25.984,81 70506000 SERVEIS DE NETEJA VIÀRIA 2.246.336,77 2.057.169,03 70507000 GESTIÓ RADIO MUNICIPAL 649,80 11.275,35 70507001 SERVEIS DE COMUNICACIO 10.860,39 0 70508000 SERVEIS CONSULTA CAN SANPERE 35.778,78 0 70509000 OBRA EIXAMPLE 20.177,95 0 70510001 GESTIÓ PP2 1.942.260,74 0 70510010 CERT.OBRA CARRER EIXAMPLE 5.063,99 0 2. Variació de existències de productes acabats 0 103.937,04 71000000 VARIA. EXISTENCIAS PROD. CURSO 0 103.937,04 4. Aprovisionaments -5.165.591,25 -3.112.279,50 a) Consum de mercaderies -1.950.058,90 -103.937,05 60000000 COMPRAS DE MERCADERÍAS -138,01 0 60005000 DESPESES OBRE PP2 0 -103.937,05 60800000 DEVOLUCIONES DE COMPRAS DE MER 1.425,62 0 61000000 VARIACIÓN DE EXISTENCIAS DE ME -1.951.346,51 0 c) Treballs realitzats per altres empreses -3.215.532,35 -3.008.342,45 60700007 DESPESES EMPRESES AMISTAT -1.608,26 0 60700010 DESPESES MATERIAL PRIMILIA 0 -1.291,63 60701001 SERVEIS DE MANTENIMENT -116.199,80 -159.864,82 60701002 SERVEIS DE NETEJA -697.899,24 -673.247,04 60702000 EMPRESES PUBLICITAT AMSITAT -5.811,60 -4.206,37 60702007 EMPRESES AMISTAT -76.895,75 -79.246,29 60703004 C.V. CAN FARRERONS -8.480,00 -8.760,00 60703006 C.V. CAN BOTER -1.589,04 -1.738,08 60703008 DESPESES APARCAMENT -900,00 0 60703009 C.V. LA SARDANA -9.720,00 -10.595,00 60704001 DESPESES CAMP DE FUTBOL -2.772,73 -162.987,31 60705001 DESPESES ZONA BLAVA 0 -4.805,05 60706001 DESPESES NETEJA VIÀRIA -2.179.327,32 -1.886.555,36 60707001 DESPESES RÀDIO -13.325,36 0 60707002 RADIO VILA PRIMÍLIA -7.499,80 -11.045,50 60707003 PLA DE COMUNICACIÓ 0 -4.000,00 60707004 DESPESES COMUNICACIÓ -12.287,17 0 60707005 C.V. ALEGRIA 11-13 -1.637,40 0 60708001 DESPESES CONSULTA CAN SANPERE -33.255,45 0 60709001 OBRA EIXAMPLE -46.323,43 0 5. Altres ingressos d'explotació 284.333,00 10.295,56 a) Ingressos accessoris altres de gest. corr. 0 0,06 75900000 INGRESOS POR SERVICIOS DIVERSO 0 0,06 b) Subvencions d'explotació incorp. al res 284.333,00 10.295,50 74000001 SUBV. CIRCUIT DE XARXA D'ESPAI 0 10.295,50 74000002 SUBVENCIO GENERALITAT 12.000,00 0 74000003 APORTACIO GESTIO EMISSORA MUNI 268.068,00 0 74000004 SUBVENCIO DIPUTACIO DE BCN 4.265,00 0 -7- Compte de Pèrdues i Guanys 2014 2013 6. Despeses de personal -225.607,27 -49.548,00 a) Sous, salaris i auxiliars -173.758,50 -38.958,92 64000001 LLUCH TARGARONA, JORDI -12.983,38 -12.833,98 64000003 PUJOL PUIGHERMANAL, M