Formularis
Vetllador
 
Perfil web
Botó que mostra/amaga menú lateral
Formulari d'Inscripció: L'alumnat amb necessitats educatives especials - Vetllador/a.
Places limitades, per ordre d'inscripció.
Formularis
01 OCTUBRE 2020

La present formació s'adreça prioritàriament a persones en situació d'atur, pretén preparar a l'alumnat per apropar-los al món dels infants i joves amb necessitats educatives especials a fi de conèixer les seves necessitats a nivell educatiu i poder adquirir  eines i recursos per afavorir la seva inclusió a l'escola. També es mostraran les actituds i habilitats personals necessàries per dur a terme la tasca de vetllador/a i acompanyar-vos per tal que les aneu desenvolupant.

Titulació: Certificat acreditatiu d'aprofitament emès pel centre de formació Fundació Pere Tarrés.

A qui va dirigit? Principalment educadors/es, monitors/es, vetlladors/es, responsables d'activitats, mestres, etc, ...

Durada: 40 hores
Dates: del 16 al 27 de novembre
Horari: de 9 h a 13 h
Modalitat d'impartició: online
Requisits: cal disposar de pc propi i connexió a internet

Places limitades
 

Objectius:

  • Introduir-se en els conceptes fonamentals de l'educació especial i el marc legal a Catalunya.
  • Conèixer les funcions de l'auxiliar d'educació especial en el marc escolar.
  • Conèixer les característiques dels infants amb discapacitat i/o trastorns.
  • Adquirir els instruments necessaris per donar resposta a les necessitats de suport educatiu dels infants amb necessitats educatives especials.

Mòduls formatius:

  • Mòdul 1: INTRODUCCIÓ A L'EDUCACIÓ ESPECIAL.
    • Marc legal: el Pla director de l'Educació Especial.
    • Un nou concepte: l'Escola inclusiva.
  • Mòdul 2: PAPER I FUNCIONS DEL VETLLADOR/A.
    • Les funcions del vetllador/a escolar.
    • La participació del vetllador/a en el procés educatiu de l'infant.
    • RELACIÓ AMB L'ESCOLA I LES FAMÍLIES:
      • Professionals dins de l'escola
      • Professionals fora de l'escola.
      • Recursos externs.
      • Relació amb les famílies.
  • Mòdul 3: CLASSIFICACIÓ DE LES DIFERENTS DIVERSITATS FUNCIONALS.
    • Què entenem per diversitat funcional.
    • Diversitat funcional en el marc escolar.
    • Més enllà de les classificacions.
  • Mòdul 4: DISCAPACITATS
    • DISCAPACITAT FÍSICA.
      • Classificació.
      • Tipus.
      • Característiques dels infants amb discapacitat física.
      • Intervenció del/la vetllador/a.
      • Adaptació de l'espai.
      • Ajuts tècnics.
    • DISCAPACITAT INTEL·LECTUAL.
      • Què és la discapacitat intel·lectual.
      • Causes.
      • Classificació.
      • Tipus.
      • Característiques dels infants amb discapacitat intel·lectual.
      • Intervenció del/la vetllador/a.
      • Material educatiu i ajuts tècnics.
    • DISCAPACITAT SENSORIAL.
      • Discapacitat visual.
      • Discapacitat auditiva.
  • Mòdul 5: TRASTORN DE L'ESPECTRE AUTISTA.
    • Definició.
    • Causes.
    • Nivells de gravetat.
    • Característiques dels infants amb trastorn de l'espectre autista.
    • Intervenció de l'auxiliar d'educació especial.
  • Mòdul 6: TRASTORN PER DÈFICIT D'ATENCIÓ/HIPERACTIVITAT I TRASTORNS DISRUPTIUS, DEL CONTROL DELS IMPULSOS I DE LA CONDUCTA.
    • Trastorn per dèficit d'atenció/hiperactivitat.
    • Trastorns disruptius, del control dels impulsos i de la conducta.



Inscripcions:

Dades del/la Sol•licitant:
*
*
*
*
*
*
*Estat:
*Autoritzo expressament  que és recullin o captin imatges d'aquest curs i, i concedeixo el dret de fer servir i mostrar públicament (inclòs per internet i xarxes socials) les imatges del curs formatiu, per ús divulgatiu de l'Ajuntament de Premià de Mar.
Cliqueu per veure l'ajuda *

He llegit i accepto la política de privacitat


^