La xifra, 382.000€, va ser avançada per l'Ajuntament amb motiu de l'explosió que va tenir lloc el 2016 per garantir l'estabilitat de l'immoble
Els pròxims dies l'Ajuntament farà arribar a la comunitat de veïns i veïnes de l'edifici de la Gran Via de Lluís Companys 196-198 la reclamació perquè la seva companyia d'assegurances assumeixi la part de les despeses que l'Ajuntament va avançar en el seu moment per garantir l'estabilitat de l'edifici. Es tracta de l'immoble on el 18 de setembre de 2016 va tenir lloc una forta explosió que va provocar dues víctimes mortals i desperfectes greus tant a l'edifici afectat com als més propers.
Des del moment en què es va produir l'explosió, l'Ajuntament va assumir les despeses dels treballs que es van haver de fer amb urgència per assegurar l'estabilitat de l'edifici, així com l'atenció a les persones i a les famílies desallotjades. L'import total de les actuacions assumides per l'Ajuntament durant els mesos posteriors a l'accident ascendeix a prop de 508.000€.
Ara, gairebé 4 anys després, i un cop les veïnes i els veïns afectats han pogut donar cobertura a les necessitats derivades de l'explosió amb les seves respectives companyies d'assegurances individuals, l'Ajuntament reclama a la companyia contractada per la comunitat del bloc afectat la devolució de 382.000 €. Aquesta xifra correspon a l'import de les despeses relatives a les obres de consolidació de l'edifici executades en virtut de les actuacions urgents que es van realitzar en el seu moment, i és allò que cobreix la companyia asseguradora. La part restant de 125.752 € corresponent a l'atenció a les persones, no es reclamarà.
Tot i que l'import avançat per l'Ajuntament se sol·licita a la companyia d'assegurances i en cap cas als veïns, la forma jurídica de procedir és directament a través de les persones assegurades. Per aquest motiu, els pròxims dies se'ls farà arribar una resolució al respecte.