Àrees
Tipus d'actes
Data



“La revolució quàntica des de l'experiment de la doble escletxa”
Xerrada divulgativa
“La revolució quàntica des de l´experiment de la doble escletxa”

Coneixerem els conceptes bàsics de la mecànica quàntica d'una manera accessible per a tothom.
Activitat inclosa dins el programa Commemora 2025 Any Internacional de la Ciència i Tecnologia Quàntica

Començarem per l'experiment de la doble escletxa, que presenta resultats fascinants, explicat des de la perspectiva dels científics i científiques de l'època que estan fent l'experiment.

Després, parlarem del funcionament d'invents importants que es van desenvolupar gràcies a la mecànica quàntica, com ara el làser, el transistor (un component essencial en ordinadors, telèfons mòbils, etc.) i el GPS.

L'objectiu és connectar la ciència amb la vida quotidiana per tal que tots entenguem com aquests avenços tecnològics influeixen en el nostre dia a dia.

Lloc Biblioteca Martí Rosselló i Lloveras, Carretera de Vilassar de Dalt, 100
Col·labora Barcelona Supercomputing Center
Preu Gratuït
Tipus d'acte Lletres i diàlegs
Agendes relacionades Biblioteca
Comparteix al FacebookCompartir per correu electrònicComparteix a LinkedinAfegir l'acte al vostre calendari
Imprimir
^