L'Ajuntament posa en marxa dos nous serveis de suport psicològic per a persones que s'hagin vist afectades emocionalment per la COVID-19. Els serveis es presten a persones derivades des dels Serveis socials municipals mitjançant el suport de la Fundació Hospital.
El primer d'aquests serveis presta ajuda psicològica telefònica a persones grans que viuen soles i que presenten problemes emocionals o de vulnerabilitat vinculats a la pandèmia. Una psicòloga especialista en aquesta franja d'edat contactarà diversos cops a la setmana amb persones amb aquest perfil. Fetes aquestes primeres trucades, es farà una valoració de cada cas per si s'han de fer més sessions telefòniques o bé derivar el cas a un altre servei.
L'altre servei ofereix suport psicològic presencial a persones que pateixen afectacions emocionals vinculades amb la Covid-19. Aquest suport es presta de forma individual a persones que pateixen algun tipus de desajust emocional o de vulnerabilitat a partir de circumstàncies derivades de la pandèmia. En concret, s'ofereixen tractaments individuals, de forma preferentment presencial, tot i que també es considerarà la possibilitat de crear grups de suport per edats i temàtiques d'afectació a partir de les aportacions dels usuaris que hagin rebut el suport individual.
Aquests serveis formen part de les mesures contemplades dins del Pacte per la reactivació social i econòmica de Premià de Mar que té per objectiu atendre les persones, les famílies, els comerços, els autònoms i les empreses més afectades per la pandèmia de la Covid-19.