Escut de Premià de Mar
Informació
03 SETEMBRE 2025

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) informa que ha reprès l'activitat després de l'estiu, amb la mirada posada als principals reptes que es preveuen durant el curs 2025-2026.

Com és habitual, es preveu que gran part de les reclamacions continuïn vinculades a les grans empreses, especialment les de serveis bàsics, com l'aigua, el gas, l'electricitat i la telefonia. També es mantenen com a focus de conflictivitat les entitats bancàries, les asseguradores i les companyies aèries, on encara hi ha marge de millora pel que fa a la transparència i al tracte envers les persones consumidores.

Tanmateix, aquest curs es preveuen dues noves línies de problemàtiques amb especial incidència:

  • Ciberatacs i fraus digitals: el creixement exponencial de pràctiques fraudulentes com SMS enganyosos, correus electrònics manipulats o trucades de falsos comercials.
  • Compra ara i paga després ("Buy Now Pay Later"): la generalització d'aquesta fórmula de finançament que, de manera similar a les "targetes revolving", pot comportar riscos econòmics per a les famílies.

Novetats legislatives i mediació prèvia

El curs vinent també estarà marcat per l'entrada en vigor de l'obligació de la mediació prèvia a qualsevol demanda judicial, un àmbit en el qual l'OMIC tindrà un paper clau per facilitar acords i evitar litigis.

A més, l'estiu del 2026 s'aprovarà la nova Llei del Consum Sostenible, una normativa estatal que reforçarà la protecció dels consumidors.

Des de l'OMIC es poden tramitar, de forma gratuïta, consultes, queixes o reclamacions i, en determinats casos, poden ser remeses als organismes competents, per tal que puguin seguir el seu curs. Des d'aquest servei també es poden promoure altres tipus d'accions en relació amb la defensa dels drets del consumidor. Cal demanar cita prèvia a través del web municipal o bé trucant al 93 741 74 00.