Què és?És un servei totalment gratuït, tant per als llogaters com per als propietaris. Facilita el contacte entre oferents i demandants d'habitatge, i no finalitza quan es signa el contracte, sinó que també es fa un seguiment i es solucionen possibles incidències entre propietaris i llogaters fins que es fa la resolució del contracte.
La borsa actua com a mediadora entre propietaris de habitatges i llogaters; els dona confiança i garanteix el cobrament i bon ús dels habitatges, negocia les rendes de lloguer per sota de mercat i cerca l'habitatge més adequat per a cada unitat de convivència. També ofereix orientació en els diferents aspectes que cal tenir en compte a l'hora de llogar un habitatge.
Avantatges pel llogater:No haureu d'abonar honoraris d'intermediació ni comissió de cap mena. Tindreu una assegurança multirisc gratuïta. Amb la mediació de la borsa de lloguers formalitzareu el contracte d'arrendament en presència de l'Administració i de conformitat amb les seves directrius, els objectius i les seves pautes. La vostra petició -tipus, preu, metres quadrats, zona, nombre d'habitacions, etc.- es creuarà amb l'oferta disponible a la borsa i us ensenyarem diversos habitatges.
Qui pot demanar:Per optar als pisos disponibles és necessari tenir més de 18 anys, disposar d'ingressos estables demostrables, no tenir cap habitatge en propietat, acceptar les condicions de seguiment, no constar inscrit a cap fitxer de morositat. (ASNEF) i estar inscrits en el Registre de Sol·licitants d'Habitatges de Protecció Oficial de la Generalitat de Catalunya.
Quan es pot fer:Durant tot l'any.
Com es pot tramitar:- Presencialment: Aportant la documentació necessària a la nostra oficina.
Documentació necessària: - DNI (original i fotocòpia o fotocòpia compulsada)
- Contracte de treball (original i fotocòpia o fotocòpia compulsada)
- 3 últimes nòmines (original i fotocòpia o fotocòpia compulsada)
Avantatges per al propietari:- No haureu d'abonar honoraris d'intermediació ni comissió de cap mena.
- Durant els anys de contracte, tindreu una assegurança multirisc gratuïta.
- Durant els anys de lloguer tindreu una assegurança gratuïta de defensa jurídica, en cas d'impagament.
- Assegurança de cobrament de les rendes, mitjançant els sistema Avalloguer que regula el Decret 54/2008, d'11 de març, pel qual s'estableix un règim de cobertures de cobrament de les rendes arrendatícies dels contractes de lloguer d'habitatges. Cobertura de 6 mensualitats de rendes impagades, en cas de desnonament per impagament de rendes.
- Amb la mediació de la borsa de lloguers formalitzareu el contracte d'arrendament en presència de l'Administració i de conformitat amb les seves directrius, els seus objectius i les seves pautes.
Si voleu adscriure el vostre pis al Programa de Mediació d'Habitatge:- Concertar entrevista al servei d'habitatge.
- Documentació que cal:
- DNI, NIE o passaport dels propietaris.
- Escriptura de l'habitatge.
- Cèdula d'habitabilitat.
- Últim rebut de l'IBI.
- Últim rebut de la comunitat de propietaris.
- Últimes factures dels subministres ( electricitat, aigua i gas )
- Certificat de la Instal·lació elèctrica ( butlletí “blau”)
- Últim rebut del servei de manteniment de la caldera o escalfador.
- Certificat d'eficiència energètica.
- S'haurà de programar també una visita al pis.
- Un cop s'hagi pactat la renda de lloguer, el propietari signarà el corresponent contracte
- Més informació: Agencia d'Habitatge de la Generalitat
.