Entra en funcionament el servei d'intermediació pels deutes d'habitatge
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir per correu electrònicComparteix a Linkedin
Imprimir
Notes de Premsa
15 SETEMBRE 2016

A partir de demà divendres, 16 de setembre, començarà a funcionar a Premià de Mar el el nou Servei d'intermediació en deutes de l'habitatge (SIDH), fruit d'un conveni de col·laboració amb la Diputació de Barcelona.

L'objectiu d'aquesta iniciativa és atendre les persones amb problemes de pagament de préstecs hipotecaris d'habitatges habituals i permanents i oferir-los una intermediació amb la seva entitat financera per renegociar els deutes.
El seu àmbit de cobertura serà  la ciutadania de Premià de Mar i també la dels municipis veïns d’ Alella, El Masnou, Premià de Dalt, Teià i Tiana.

L'atenció es farà des de  l'Oficina d'habitatge de Premià de Mar, ubicada a l'antiga Fàbrica del Gas, al carrer Joan XXIII 2-8 en horari de 9 a 13h.

Què és el Servei d'Intermediació en Deutes de l'Habitatge?
Es tracta d'un servei gratuït d'informació, assessorament i intermediació per a les persones o famílies amb problemes per
afrontar el deute hipotecari del seu habitatge habitual. El seu objectiu és evitar, en la mesura del possible, la pèrdua de l'habitatge per causes d'impagament de préstecs hipotecaris.

Qui ho fa?
El SIDH és un servei que presta la Diputació de Barcelona, en col·laboració amb l'Agència de l'Habitatge de Catalunya, els ajuntaments i els consells comarcals, i amb la participació dels col·legis d'advocats.

Quins serveis presta?

Informació
Informació sobre les opcions existents per afrontar els problemes de pagament del deute hipotecari i per redreçar la seva situació.

Assessorament
Assessorament personalitzat sobre les mesures de reestructuració del deute hipotecari.

Proposta
Definició conjunta d'una proposta de solució que faci compatible el manteniment de l'habitatge amb la seva situació econòmica actual.

Intermediació  
Mitjançant OFIDEUTE intermediació amb les entitats financeres per a l'acceptació de les propostes de solució acordades.

Derivació
Derivació al Servei d'Orientació Jurídica (SOJ) per a la sol·licitud d'assistència jurídica gratuïta en casos de procediments judicials oberts.


Com funciona?
Les persones i famílies interessades en aquest servei s'han d'adreçar a qualsevol dels serveis municipals que ofereixen el servei.

Es comprovarà que compleixen els requisits, se'ls informarà de la documentació que han de portar i es concertarà una entrevista amb l'advocat/da.

L'advocat/da, de manera conjunta amb els usuaris/àries, elaborarà i redactarà una proposta per a l'entitat bancària amb noves condicions de pagament, que els permetin, en la mesura del possible, mantenir el seu habitatge.

Des del SIDH s'enviarà la proposta a OFIDEUTE, de l'Agència Catalana de l'Habitatge de Catalunya, que avaluarà i intermediarà amb l'entitat financera per a la seva aprovació.

La resposta de l'entitat financera arribarà a OFIDEUTE, que traslladarà als usuaris/àries per a la seva valoració i, si s'escau, l'acceptació de noves condicions o el plantejament d'alternatives.

A qui va adreçat?
A aquelles persones o famílies que estan en risc de perdre el seu habitatge habitual per no poder fer front al pagament de la hipoteca o per haver estat avaladors d'habitatges que estan en situació d'impagament.

Seran ateses les persones en situacions de previsió de dificultats per fer front als pagaments en un futur pròxim, en situacions d'impagament, en l'inici de la reclamació judicial de deute o en la data de subhasta de l'habitatge.

Requisits
L'habitatge en risc de pèrdua ha de ser únic i ser la residència habitual.

No estar en condicions actuals o previsibles a curt termini de fer front al préstec hipotecari constituït per a la compra de l'habitatge.

La impossibilitat d'afrontar el pagament del préstec ha de ser conseqüència de la pèrdua de feina o per una disminució important d'ingressos.

Cal haver negociat prèviament possibles alternatives amb l'entitat financera sense haver arribat a cap acord.

Altres possibles requisits:
Ser avalador d'un habitatge en situació d'impagament del seu préstec hipotecari.

Haver constituït una hipoteca pont per a la compra d'un nou habitatge i estar en risc de pèrdua dels dos habitatges.

Ser propietari de dos habitatges com a conseqüència d'herències, separacions o divorcis.

No viure a l'habitatge principal, per tenir-lo llogat, per separació, divorci o per altres contingències.


Oficina d'habitatge de Premià de Mar
Horari: 9 a 13h
Adreça: Nau 1 de l'antiga Fàbrica del Gas. Carrer Joan XXIII 2-8. Premià de Mar
Telèfon:  93 741 74 04 ext. 2612
Correu electrònic: habitatge@premiademar.cat

Habitatges

^