Notes de Premsa
Els conflictes entre veïns, els més habituals al servei de mediació
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir per correu electrònicComparteix a Linkedin
Imprimir
Notes de Premsa
20 GENER 2017

El 21 de gener se celebra el Dia Europeu de la Mediació 

Els conflictes que s'originen a les comunitats de veïns, sobretot aquells derivats de molèsties generades per sorolls, humitats i malentesos, han estat els més treballats des del servei de mediació de Premià de Mar durant el 2016. La segona tipologia de conflictes més freqüents han estat els  conflictes dins les famílies.

Durant l'any passat, l'equip de mediació va intervenir en la gestió de 16 casos de conflicte, que van beneficiar a unes 40 persones de manera directa i a 400 de manera indirecta.

Des del servei també es fa la tasca de prevenció de conflictes, proporcionant a la ciutadania els espais i recursos per facilitar la gestió pacífica dels conflictes. En aquest sentit, s'han fet tallers als cursos dels cicles mig i superiors de diverses escoles, i també es va fer un taller de comunicació no violenta adreçat a pares i mares.

Què és la mediació?
És una manera de resoldre els conflictes generant canvis en les persones de manera que la superació dels malentesos, i situacions de discrepància, ens permetin obtenir eines noves i millores en la comunicació individual i coI·lectiva. És un servei gratuït, confidencial, voluntari i participatiu que fomenta la prevenció, l'apropament, la comprensió i el diàleg, fent possible que les persones, i els col·lectius, arribin per si mateixos a acords satisfactoris i duradors, que fomentin la convivència i la ciutadania.

Qui intervé en la mediació?
Persones o col·lectius interessats, acompanyats per mediadors imparcials especialitzats que, sense imposar solucions, garanteixen que tothom sigui escoltat i respectat i ajuden a facilitar uns acords transformadors i compartits.

Com es realitza la mediació?
Per iniciar-la, n'hi ha prou que una de les parts ho demani. El Servei de mediació ciutadana contacta amb les parts per oferir la mediació o una altra eina de gestió de conflictes. En el cas que les parts acceptin, s'inicia el procés. S'organitza una trobada de les parts en un espai neutral i un horari convenient per a tots. El procés es tanca amb un document a on es recullen els acords obtinguts.

En quines situacions s'utilitza?
El Servei de Mediació Ciutadana de Premià de Mar treballa amb els casos següents:

• Comunitaris i veïnals: convivència, sorolls, malentesos, neteja...
• Espais públics: places, carrers, equipaments...
• Relacionats amb l'activitat econòmica: comerços, hostaleria...
• Entre entitats i associacions...
• De l’àmbit escolar
• Familiars: parelles, relacions pares-fills, germans... o qualsevol altre desacord entre persones.

Com es pot sol·licitar aquest servei?
Cal demanar-lo a l’Àrea d'atenció a les Persones, al carrer Joan XXIII, 2-8 nau 2,
Telèfon  93 741 74 04 i adreça electrònica mediaciociutadana@premiademar.cat .
De dilluns a divendres, de 9 a 13 h

El servei de mediació està ubicat al carrer Mercè 75 i compta amb el suport de la Diputació de Barcelona.

https://www.diba.cat/web/acciocomunitariaparticipacio/dia-europeu-de-mediacio

^