Escut de Premià de Mar
 
Debat del Port de Premià de Mar
Processos participatius
 

.

Dates principals:

  • 1974: Inauguració del port
  • Anys 90: Ampliació del port
  • 2001: aprovació del pla especial (declarat nul)
  • 2010: aprovació del pla especial (vigent)
  • 2015: Situació actual

El Port de Premià de Mar fou construït per fases entre 1972 i 1975,  en virtut de la concessió atorgada per l'Estat al CLUB NÀUTIC.

L'any 1980 la Generalitat de Catalunya va assumir la titularitat de tots els ports catalans que no fossin d'interès general, entre els quals figurava el de Premià de Mar.

Per Acord de Govern de la Generalitat de Catalunya de 22 d'abril de 1991 es va aprovar l'ampliació d'aquest port esportiu. Aquestes obres d'ampliació van quedar paralitzades l'any 1993 per dificultats econòmiques.

D'acord amb la Llei 5/1998, de 17 d'abril, de ports de Catalunya, es va tramitar per part de l'Ajuntament el Pla especial corresponent a aquesta infraestructura portuària, el qual va ser aprovat definitivament el 20 de juny de 2001.
Aquest pla contemplava:
Un passeig marítim amb un ample mínim de 13 metres i una zona lúdica-comercial de 25.000m2, amb uns accessos a definir en el moment de desenvolupar aquesta zona.

Aquest planejament també va quedar aturat tant per problemes econòmics com pel fet que el Ministerio de Medio Ambiente interposés un recurs contra la seva aprovació, que va finalitzar amb la declaració de nul·litat del pla l'any 2005.

En data 15 de novembre de 2007 per part del a Generalitat de Catalunya es va procedir al canvi de titularitat de la concessió a  favor de la societat MARINA PORT PREMIÀ S.L.

Per tal d'impulsar la situació d'encallament del port esportiu , a partir de l'any 2007 es va intentar consensuar un nou pla especial entre les tres administracions afectades: l'estatal, l'autonòmica i la municipal, el qual va ser aprovat definitivament per acord de la Comissió Territorial d'Urbanisme de Barcelona de data 22 de juliol de 2010.

Per Acord de Govern de la Generalitat de Catalunya de 12 de juliol de 2011, es va modificar el termini concessional fins el 30 de juny de 2040.

El nou planejament aprovat requeria una tasca complexa d'adaptació del pla del 2001 al del 2010.

La seva entrada en vigor va coincidir de ple amb la crisi econòmica, la qual cosa ha dificultat molt el seu desenvolupament. Tot i així, el nou concessionari ha realitzat una intensa tasca, tant de regularització dels drets cedits per l'anterior concessionari com de posada en marxa de l’Àrea tècnica del port.

Al web del Club Nàutic, i al bloc de vela es pot trobar informació que fa referència al port i la seva història.

.

Tornar  TORNAR A: Debat del Port de Premià de Mar

Menú: