Es comencen a repartir les targetes moneder pels ajuts de menjador escolar
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterComparteix a Google+Compartir per correu electrònicComparteix a Linkedin
Imprimir
Notes de Premsa
25 MARÇ 2020

Paral·lelament, s'ha reforçat l'atenció a les persones amb més vulnerabilitat

Avui s'han començat a repartir a Premià de Mar les targetes moneder que la Generalitat ha habilitat per poder continuar donant servei a l'alumnat beneficiari d'ajuts de menjador escolar. Les targetes seran de prepagament i es carregaran amb l'import de la prestació mentre duri el confinament que ha obligat al tancament dels centres educatius. Aquesta mesura es farà amb efectes retroactius del 13 de març, data en què es fa decretar els tancament de les escoles.

Per poder agilitzar el repartiment, l'Ajuntament ha optat per fer la manipulació de les cartes i les targetes amb personal propi i la tramesa amb correu urgent certificat amb acusament de rebut electrònic, evitant d'aquesta manera que les famílies hagin de signar documents manualment.

Preguntes i respostes sobre l'ús de les targetes moneder de les beques de menjador (Consell Comarcal del Maresme)

Reforç en l'atenció a les persones amb més vulnerabilitat

Paral·lelament, aquests dies l'Ajuntament està duent a terme diverses accions per poder atendre a totes aquelles persones més vulnerables o amb risc de ser-ho. En aquest sentit, d'entrada s'ha intensificat l'acció del Servei d'Informació i Atenció a les Dones (SIAD) per prevenir i /o tractar la violència masclista durant el confinament, ja que la situació és especialment delicada per a les dones que la puguin patir i els seus fills i filles.

D'altra banda, des del Servei d'Atenció Domiciliària (SAD) s'han reajustat els serveis per poder donar cobertura a les necessitats del moment actual. En aquest sentit, periòdicament es contactarà tant amb les persones usuàries com amb la resta de persones grans del municipi per poder detectar qualsevol requeriment o incidència. D'aquesta manera, es garantirà un contacte permanent  amb totes les persones grans i/o amb necessitats, com per exemple les persones dependents.

Pel que al servei de Teleassistència, des de la Diputació de Barcelona s'està treballant per ampliar el servei a través del telèfon (sense necessitat de cap dispositiu individual) per a les persones grans que pateixin algun tipus de risc.  

Per a la detecció i seguiment de persones grans que necessitin algun tipus de suport es compta també amb la col·laboració de l'equip de voluntariat de Radars. Cal recordar que la iniciativa Radars té per objectiu, amb el suport d'entitats, serveis i comerços adherits al projecte, poder fer un seguiment de les persones que viuen i se senten soles per detectar i prevenir situacions d'aïllament.

També cal destacar la col·laboració de l'equip de voluntariat que s'ha creat per donar resposta a les necessitats derivades de l'alarma pel coronavirus, de la Creu Roja i del Centre de distribució solidària d'aliments de Premià, DISA, que continua oferint el seu servei amb els horaris habituals: dilluns de 15 a 19 h i dimecres i divendres de 9 a 13 h.

Finalment, per poder donar resposta a tothom que s'adreça a l'Ajuntament de manera àgil, s'ha reforçat l'atenció telefònica i s'ha ampliat l'horari, de 8 a 20 h.

En cas que alguna persona necessiti algun d'aquests serveis es pot adreçar a:

Serveis Socials: Tel. 93 741 74 04.
Correu-e: serveissocials@premiademar.cat
Equip de voluntaris: 93 741 74 00

^