PROPOSTES
(PPS.101) Gent gran. Recuperar la confiança: proposem fer accions en diferents espais públics del poble. Es tracta de dividir el Poble en zones i triar un espai públic en cada zona. Volem apropar l'activitat a la gent gran per evitar que s'hagin de desplaçar, ja hi anem nosaltres i fem l'activitat en el seu entorn. L'activitat, en aquesta fase, serà molt lleugera, bàsica, l´únic objectiu és recuperar la confiança, res més. Cal fer un esforç de difusió per arribar al màxim nombre de població, cal fomentar el boca-orella. Ç
(PPS.102) Gent gran. Iniciar la pràctica esportiva de forma progressiva, però amb regularitat. En aquesta fase sortim de l'entorn proper i fem l'activitat pel poble. L'activitat consisteix en realitzar els circuits urbans que havíem iniciat fa mesos i van quedar interromputs per la crisi sanitària. Inicialment només caminar, sense estacions de treball. Si hem pogut completar bé l'etapa anterior, aquest salt l'haurien de fer la majora dels participants.
(PPS.103) Gent gran. Normalitzar la situació: iniciem la pràctica esportiva completa i regularment. Realitzem els mateixos circuits urbans anteriors, però afegint les etapes intermèdies en les que fem treball específic de: reforç muscular, equilibris, mobilitat...
(PPS.098) Gent Gran. Amb col·laboració amb la Regidoria de Gent Gran organitzem tres tallers aquàtics l'any: AquaGym, Treball funcional, Tractament de dolències. Les inscripcions estan obertes a la població en general.
(PPS.100) "Els beneficis de la pràctica esportiva són aplicables a diferents col·lectius i els podem adaptar a les necessitats concretes de cascun. Si es poden definir els perfils dels col·lectius identificats en la diagnosi, podem elaborar tallers específics per cadascun. En el nostre cas creiem que la pràctica esportiva dirigida és més útil en aquest casos atès que ens permet atendre aquestes necessitats de forma concreta i precisa, al contrari de la pràctica individual que és més dispersa i menys controlada. Els avantatges són:
o El programa s'aplica per un tècnic que en controla la realització i la progressió.
o El col·lectiu és un factor important atès que: Ajuda a regularitzar la pràctica, la dinàmica del grup fidelitza. Facilita la relació social.
La pràctica individual, en tots els àmbits i col·lectius, pot ser més dispersa i en situacions en que la persona no està en equilibri, pot facilitar l'abandonament.
Els formats a aplicar poden se diferents:
o Tallers: de durada determinada i adreçats a col·lectius concrets. Es fa una rotació de tallers amb una reserva d'espai i aplicació de recursos i sobre aquestes reserves van rotant diferents col·lectius.
o Pràctica continuada: programada durant un curs escolar. Necessita més recursos si és volen atendre a diferents col·lectius o no podrà ser tant diversificada.
o Pràctica individual: creiem que formant part d'una progressió en un programa que es pretén l'adquisició d'autonomia més que constituint un programa per si mateix.