Què és?Actuacions adreçades a donar resposta efectiva per garantir l'accés als subministraments bàsics, evitant i actuant davant situacions de pobresa energètica. Es facilita la informació, l'atenció i la intervenció necessàries perquè les persones puguin exercir els seus drets energètics, seguint el que estableix la Llei 24/2015, que prohibeix a les companyies tallar el subministrament a les llars vulnerables i les obliga a mantenir el servei mentre duri la situació de dificultat econòmica.
A qui s'adreça?Servei adreçat a aquelles persones en situació de vulnerabilitat econòmica que no puguin fer front al pagament de les factures de subministraments d'aigua, llum i gas.
El servei gestiona també els llistats de persones que envien les companyies subministradores seguint el que marca la Llei 24/2015 que estableix que quan l'empresa
subministradora hagi de fer un tall de subministrament ha de sol·licitar prèviament un informe als serveis socials municipals per a determinar si la persona o la unitat familiar es troba es situació de risc d'exclusió residencial.
Requisits
Com s'hi pot accedir?
Com es fa el tràmit?El servei es pot sol·licitar en qualsevol moment de l'any.
Per fer-ho cal adreçar-se als serveis socials municipals (C/ Nord, 60) i/o demanar cita prèvia amb el professional de referència dels serveis socials municipal.
Presentada la sol·licitud, es valorarà si la persona (o unitat familiar/convivència) compleix els criteris de risc d'exclusió residencial recollits a la Llei 24/2015, del 29 de
juliol.
En cas positiu, s'emetrà el corresponent informe i s'envia directament a la companyia de subministrament.
La gestió de les sol·licituds per part de les companyies subministradores es realitzen d'ofici, prèvia comunicació a la persona interessada.
Quina documentació es necessita?
On es pot fer?Tramitació presencial:
Tramitació online: NO