Habitatge
Portada Serveis Socials Habitatge Atenció a persones en situació de pobresa energètica
Perfil web
Botó que mostra/amaga menú lateral
Atenció a persones en situació de pobresa energètica

 Que es?  Què és?Actuacions adreçades a donar resposta efectiva per garantir l'accés als subministraments bàsics, evitant i actuant davant situacions de pobresa energètica. Es facilita la informació, l'atenció i la intervenció necessàries perquè les persones puguin exercir els seus drets energètics, seguint el que estableix la Llei 24/2015, que prohibeix a les companyies tallar el subministrament a les llars vulnerables i les obliga a mantenir el servei mentre duri la situació de dificultat econòmica.


A qui s'adreça?  A qui s'adreça?Servei adreçat a aquelles persones en situació de vulnerabilitat econòmica que no puguin fer front al pagament de les factures de subministraments d'aigua, llum i gas.
El servei gestiona també els llistats de persones que envien les companyies subministradores seguint el que marca la Llei 24/2015 que estableix que quan l'empresa
subministradora hagi de fer un tall de subministrament ha de sol·licitar prèviament un informe als serveis socials municipals per a determinar si la persona o la unitat familiar es troba es situació de risc d'exclusió residencial.
Requisits

  • Que l'immoble estigui ubicat a Premià de Mar
  • Persones o unitats familiars que tenen ingressos inferiors a:
    • Persones que viuen soles: 2 vegades l'IRSC (Indicador de Renda de Suficiència de Catalunya). Enllaç IRSC 
    • Unitats de convivència (més d'una persona): 2,5 vegades l'IRSC
    • Persones amb discapacitats o amb gran dependència: 3 vegades l'IRSC
    • Excepcionalment, si teniu ingressos superiors als indicats i un risc imminent de
      pèrdua de l'habitatge habitual.
  • Les mesures per garantir el dret d'accés als subministraments d'aigua, llum i gas seran aplicables també a les llars en què la unitat familiar no compleix aquest requisit però hi visqui alguna persona afectada per dependència energètica com el cas de persones que necessiten màquines assistides per sobreviure.

 Com s'hi pot accedir?  Com s'hi pot accedir?
Com es fa el tràmit?El servei es pot sol·licitar en qualsevol moment de l'any.
Per fer-ho cal adreçar-se als serveis socials municipals (C/ Nord, 60) i/o demanar cita prèvia amb el professional de referència dels serveis socials municipal.
Presentada la sol·licitud, es valorarà si la persona (o unitat familiar/convivència) compleix els criteris de risc d'exclusió residencial recollits a la Llei 24/2015, del 29 de
juliol.
En cas positiu, s'emetrà el corresponent informe i s'envia directament a la companyia de subministrament.
La gestió de les sol·licituds per part de les companyies subministradores es realitzen d'ofici, prèvia comunicació a la persona interessada.

 Quina documentació es necessita? 

  1. Els professionals dels serveis socials valoraran la situació personal i sòcio-econòmica. En el cas que reuneixi els requisits , s'indicarà la documentació que caldrà presentar.
  2. Document d'identificació personal (DNI/Passaport/NIE/NIF).
  3. Documentació que acrediti que resideix a l'immoble afectat per el tall de subministrament.

+ INFORMACIÓ

 On es pot fer?  On es pot fer?Tramitació presencial:

Tramitació online: NO

 
 
 
 
^