L'Ajuntament demana a les entitats bancàries mesures per millorar l'atenció a les persones grans
Comparteix al FacebookCompartir per correu electrònicComparteix a Linkedin
Imprimir
Notes de Premsa
01 MARç 2022

Representants de les entitats bancàries amb seu a Premià de Mar van reunir-se la setmana passada a l'Ajuntament amb el primer tinent d'alcalde, David Gutiérrez. L'objectiu de la reunió era tractar sobre les dificultats amb què es troben moltes persones grans que no dominen l’ús de les noves tecnologies per poder fer gestions bancàries, i recollir les solucions que al respecte contemplen aquestes entitats.

En la reunió, els representants dels bancs es van comprometre a treballar plegats per aportar solucions a aquesta problemàtica concreta. Entre aquestes, algunes que ja estan en funcionament són les següents:

  • Ampliació de l'horari d'obertura de caixa.
  • Establiment de telèfons gratuïts d'atenció personal per a clients més grans de 70 anys i d'un servei d'incidències 24 h els 365 dies de l'any.
  • Renovació de caixers durant el 2022 amb el compromís de resoldre les incidències i les avaries en menys de 7 hores en el 98% dels casos.
  • Programes de voluntariat per prestar una atenció especial a la formació financera i digital d'aquests col·lectius amb necessitats de suport.

D'altra banda, l'Ajuntament s'ha compromès a fer, amb el suport de les entitats, formació a les persones grans per ensenyar-los l'ús de la banca en línia i de les diverses aplicacions que utilitzen els bancs.

En la reunió es va acordar mantenir els contactes entre el Consistori i les entitats bancàries per procurar que les persones grans no es vegin apartades dels serveis bancaris a conseqüència de la bretxa digital.    

^