L'Ajuntament demana a les entitats bancÓries mesures per millorar l'atenciˇ a les persones grans
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir per correu electr˛nicComparteix a Linkedin
Imprimir
Notes de Premsa
01 MARš 2022

Representants de les entitats bancÓries amb seu a PremiÓ de Mar van reunir-se la setmana passada a l'Ajuntament amb el primer tinent d'alcalde, David GutiÚrrez. L'objectiu de la reuniˇ era tractar sobre les dificultats amb quŔ es troben moltes persones grans que no dominen l’˙s de les noves tecnologies per poder fer gestions bancÓries, i recollir les solucions que al respecte contemplen aquestes entitats.

En la reuniˇ, els representants dels bancs es van comprometre a treballar plegats per aportar solucions a aquesta problemÓtica concreta. Entre aquestes, algunes que ja estan en funcionament sˇn les segŘents:

  • Ampliaciˇ de l'horari d'obertura de caixa.
  • Establiment de telŔfons gratu´ts d'atenciˇ personal per a clients mÚs grans de 70 anys i d'un servei d'incidŔncies 24 h els 365 dies de l'any.
  • Renovaciˇ de caixers durant el 2022 amb el compromÝs de resoldre les incidŔncies i les avaries en menys de 7 hores en el 98% dels casos.
  • Programes de voluntariat per prestar una atenciˇ especial a la formaciˇ financera i digital d'aquests colĚlectius amb necessitats de suport.

D'altra banda, l'Ajuntament s'ha compromŔs a fer, amb el suport de les entitats, formaciˇ a les persones grans per ensenyar-los l'˙s de la banca en lÝnia i de les diverses aplicacions que utilitzen els bancs.

En la reuniˇ es va acordar mantenir els contactes entre el Consistori i les entitats bancÓries per procurar que les persones grans no es vegin apartades dels serveis bancaris a conseqŘŔncia de la bretxa digital.    

^