L'alcalde, Miquel Buch,  assisteix al 2on Congrés Internacional de Mediació i Convivència
Comparteix al FacebookCompartir en WhatsappCompartir per correu electrònicComparteix a Linkedin
Imprimir
Notes de Premsa
06 NOVEMBRE 2008

Les jornades van aplegar diversos alcaldes de poblacions adherides a la Xarxa de Ciutats Mediadores

El Congrés es va celebrar a Gandia i l'alcalde hi va anar convidat per l'Ajuntament d'aquella ciutat

Els dies 6 i 7 de novembre es va celebrar a la ciutat de Gandia la segona edició del Congrés Internacional de Mediació i Convivència, que porta per títol “Convivència i Diversitat”. El seu objectiu era esdevenir un punt de trobada que permetés  establir intercanvis d'experiències i coneixements i alhora aportar diversitat de visions que permetin consensuar les noves línies d'actuació de cara al futur. A les jornades hi van assistir diversos alcaldes i representants d'ajuntaments adherits a la Xarxa de Ciutats Mediadores, entre els quals l'alcalde de Premià de Mar, Miquel Buch.

Foto 1 | Foto 2

Servei de Mediació a Premià de Mar
L'abril del 2007 va entrar en funcionament a Premià de Mar el Servei de Mediació Ciutadana, creat amb l'objectiu de resoldre  els conflictes comunitaris mitjançant la intervenció d'un expert en mediació. El servei, pensat per afavorir la convivència ciutadana i la cohesió social, va dirigit a tota la població del municipi i és gratuït i des de la seva posada en marxa ha atès prop d'una cinquantena de casos.

La mediació facilita la negociació i afavoreix la cultura del pacte. Mitjançant la participació directa de les persones que estan implicades en el conflicte i amb el suport d'un mediador imparcial intenten trobar una solució que sigui satisfactòria als interessos de les parts.

Els conflictes que s'hi atenen són, bàsicament de relació entre veïns, de convivència en comunitats de veïns, de la comunitat escolar, familiars (intergeneracionals),. En cap cas no s'atendran conflictes de separació i divorci, de violència familiar, ni conflictes on una de les parts sigui el mateix Ajuntament.   

El servei de mediació ciutadana s'ubica al carrer de la Mercè n. 77-75. Per demanar informació o sol•licitar el servei cal adreçar-se a l´Àrea de Serveis Personals d'Atenció al Ciutadà, al carrer Unió, 40, tel. 93 741 74 04,  o bé trucant al telèfon 628 125 214 o enviant un correu electrònic a: mediaciociutadana@premiademar.cat.

^