ÚS RESPONSABLE DELS RECURSOS SANITARISEls ciutadans tenim deures:
- Cuidar la pròpia salut i responsabilitzar-se'n
- Anul•lar qualsevol cita programada, perquè la pugui utilitzar un altre usuari
- Seguir les recomanacions o consells mèdics
- Utilitzar les instal•lacions adequadament
- No abusar dels recursos (serveis, baixes, prestacions terapèutiques i socials)
- Acomplir normes i procediments d’ús i accés als drets
- Respectar les normes de cada centre i al personal que hi dona serveis.
- Mantenir un ambient de silenci tranquil•litat a la sala d'espera
- Mantenir un ambient de silenci i tranquil•litat a la sala d'espera
- Signar en cas de rebutjar el procediment suggerit, prèviament informat
- Cooperar en la prevenció de malalties
- Facilitar, de forma lleial i certa, les dades d'identificació i les referents al seu estat físic o sobre la seva salut
CARTERA DE SERVEISInfància, adolescència, adultesa i vellesa:
- Anàlisi i avaluació individualitzada de la situació de salut en consulta i a domicili
- Promoció: incorporació d'hàbits i conductes generadores de salut
- Prevenció: educació sanitària, vacunacions
- Atenció a la persona malalta; atenció als processos aguts
- Atenció als problemes de salut crònics: adaptant l'assistència per minimitzar les limitacions a les activitats de la vida diària
- Rehabilitació: ajuda a la incorporació al rol i a la estructura social
- Dol: acompanyament i ajuda
- Atenció la infància i a l'adolescència: Programa Nen Sa, Programa Salut i Escola, Programa de Salut Escolar
Àmbit poblacional segons necessitats del territori:
- General
- Grups d'especial vulnerabilitat (psico-educatius, cuidadors, hipertensos, diabètics,…)
CONSELLS SANITARIS I PREVENCIÓ DE RISCOS:- No prengui medicaments d'altres persones, ni s'automediqui
- No tingui més fàrmacs dels que necessiti
- Segueixi les recomanacions del pla terapèutic indicat
- Faci exercici regularment
- Faci una dieta saludable
- Deixi de fumar
- Controli el seu pes
- Moderi el consum d'alcohol
- No consumeixi substàncies tòxiques
- Utilitzi el cinturó de seguretat
- Mantingui relacions sexuals segures
Si teniu dubtes, podeu trucar al vostre centre i consultar el personal d'infermeria o de medicina que us atén habitualment.
CAP Premià de MarÉs l'edifici en el qual l'equip de professionals de la salut us ofereixen serveis diversos d'atenció primària.
Professionals de l'Equip
Serveis Assistencials i Preventius
- Medicina familiar
- Pediatria
- Odontologia
- Infermeria
- Treball social
- Personal de gestió i serveis
- Atenció a la salut sexual i reproductiva
Altres serveis:
- Informació individualitzada: bata blava
- Tramesa de resultats de proves per telèfon
- Servei de tràmits administratius sense presència física de l'usuari
- Programació de visites
- Programació de proves complementàries, prèviament indicades pel vostre metge ( radiologia, anàlisis clíniques, espirometries, electrocardiogrames, audiometries, proves al•lèrgia i altres).
Servei de tràmits i gestions:
- Comunicats de baixa (IT)
- Elecció de metge de capçalera i pediatre segons disponibilitat
- Validació i entrega de receptes mèdiques de malalts crònics
- Prestacions orto-protètiques (pròtesis, ortopèdies, cadires de rodes, etc.)
- Targeta sanitària individual
- Transport sanitari
- Rescabalament de despeses
- Recollida de l'opinió de l'usuari: fulls de suggeriments, reclamacions i agraïments
LA UNITAT D'ATENCIÓ A L'USUARI US FACILITARÀ TOTA MENA D'INFORMACIÓwww.gencat.cat/ics/usuaris/visites.htm
Podeu programar la visita al vostre Metge/Pediatre, Infermera, Odontòleg i Treballador social dels centres gestionats per l'ICS, per Internet.
També podeu consultar les visites que teniu pendents i anul•lar-les.