Amb motiu de l'onada de calor que afecta a diverses comarques, La Direcció General de Protecció Civil (DGPC) de la Generalitat fa les següents recomanacions a la població:
A casa, controleu la temperatura
- Tanqueu les persianes de les finestres on toca el sol i obriu les finestres durant la nit, per refrescar la casa.
- Estigueu-vos a les habitacions més fresques i feu servir algun tipus de climatització per refrescar l'ambient (ventiladors, aire condicionat...). Si no teniu aire condicionat, mireu de passar com a mínim dues hores al dia en llocs climatitzats (centres comercials, cinemes...).
- Preneu dutxes fresques amb freqüència.
Al carrer, eviteu el sol directe
- Porteu una gorra o un barret i poseu-vos roba lleugera, de colors clars i que no sigui ajustada.
- Eviteu sortir al migdia, procureu caminar per l'ombra i descanseu en llocs frescos del carrer o en espais tancats climatitzats.
- Eviteu al màxim els trajectes amb cotxe durant les hores de més sol i no hi deixeu els infants amb les finestres tancades.
- Mulleu-vos una mica la cara i, fins i tot, la roba.
- Eviteu les activitats físiques intenses a les hores de més calor.
- Beveu molta aigua i sucs de fruita, encara que no tingueu set.
- No prengueu begudes alcohòliques i eviteu els menjars molt calents i molt calòrics.