Bona part de les consultes a l'OMIC derivades de la COVID-19 han estat sobre el transport aeri  
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir per correu electrònicComparteix a Linkedin
Imprimir
Notes de Premsa
15 JULIOL 2020

Un 61% de les consultes relacionades amb afectacions per la COVID-19 que l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) ha rebut durant els mesos de març, abril i maig fan referència al transport aeri, principalment per la cancel·lació de vols i la manca de voluntat de les companyies aèries de reemborsar els imports dels bitllets.

Davant d'aquesta problemàtica, l'OMIC recorda que les companyies aèries tenen l'obligatorietat de donar compliment al Reglament Europeu 261/2004, que indica el dret de les persones consumidores al reemborsament dels diners en cas de cancel·lació del vol, i alerta de sancions en el cas que es detectin males pràctiques comercials al respecte.

Del total de les consultes que ha rebut l'OMIC durant aquest període, prop de la meitat han estat per qüestions derivades de l'estat d'alarma per la COVID-19. D'aquestes, un 68% estan relacionades amb l’àmbit dels transports (un 61% de les quals sobre transport aeri). Un 19% han estat reclamacions per altres serveis com ara afectacions relacionades amb viatges, activitats culturals i d'oci, esportives o educatives; i un 6,4% estan relacionades amb l’àmbit de la restauració i els allotjaments turístics.

D'altra banda, i davant de la situació excepcional, la Generalitat, a través de l'Agència Catalana del Consum, va posar en marxa el mes de març, la campanya informativa i d'atenció ciutadana Cuidem el consum, per donar resposta a la ciutadania davant les diferents casuístiques que poden afectar els seus drets com a consumidors i consumidores i, alhora, fomentar un  consum responsable i solidari. La campanya inclou, diàriament, un consultori de consum interactiu en directe des del canal youtube.com/consumcat.

Des de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor es poden tramitar, de forma gratuïta, consultes, queixes o reclamacions i, en determinats casos, poden ser remeses als organismes competents, per tal que puguin seguir el seu curs. Des d'aquest servei també es poden promoure altres tipus d'accions en relació amb la defensa dels drets del consumidor. Cal demanar cita prèvia a través del web municipal o bé  trucant al 93 741 74 00.

^