Descompte en la factura elèctrica per als consumidors vulnerables
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir per correu electrònicComparteix a Linkedin
Imprimir
Notes de Premsa
30 JULIOL 2018

Un nou bo social elèctric ofereix la possibilitat d'obtenir descomptes a la factura en funció de la situació de vulnerabilitat del consumidor. Així es dona a conèixer des de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC), que treballa per garantir que la ciutadania pugui exercir els seus drets bàsics en matèria de consum.

Aquesta bonificació és aplicable des de l'octubre de 2017 i disposa de tres tipus de descomptes, depenent del grau de vulnerabilitat: consumidor vulnerable, consumidor vulnerable sever i consumidor en risc d'exclusió social. Aquest grau de vulnerabilitat té en compte diverses variables com ara la renda anual del consumidor o la unitat familiar.

Aquest bo social té una durada de 2 anys, prorrogable, excepte si s'ha pogut comprovar que la persona en qüestió ha perdut alguna de les condicions que li donaven dret a la bonificació. Per optar-hi, cal contractar una tarifa PVPC (Preu Voluntari Petit Consumidor), amb qualsevol de les elèctriques del mercat. Tot seguit el consumidor disposa de 15 dies hàbils per presentar les omprovacions que li donarien dret a la bonificació. En cas que aquesta li sigui denegada, es pot reclamar als serveis de consum.

Des de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor es poden tramitar, de forma gratuïta, consultes, queixes o reclamacions i, en determinats casos, poden ser remeses als organismes competents, per tal que puguin seguir el seu curs. Des d'aquest servei també es poden promoure altres tipus d'accions en relació a la defensa dels drets del consumidor.

Cal demanar cita prèvia trucant al 937417400.

^