L'OMIC alerta sobre delictes informàtics
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterComparteix a Google+Compartir per correu electrònicCompartir
Imprimir
Notes de Premsa
06 NOVEMBRE 2019

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) informa que Internet també s'utilitza per robar, i un dels sistemes per fer-ho és l'anomenat phishing. La majoria dels mètodes de phishing utilitzen la manipulació en el disseny del correu electrònic per aconseguir que un enllaç sembli una ruta legítima de l'organització per la qual es fa passar l'impostor. L'atacant sovint es fa passar per una entitat legítima tot manipulant el disseny del correu electrònic amb l’objectiu que la víctima li faciliti dades bancàries o altres informacions que permeten al lladre accedir als seus comptes bancaris. Els danys causats pel phishing oscil·len entre la pèrdua de l'accés al correu electrònic a pèrdues econòmiques substancials.

Davant d'aquests fets el primer que s'ha de fer és posar-se en contacte amb l'entitat bancària. Si no trobem la solució, el següent pas és adreçar-se a l'OMIC i, en darrer cas, s'accedeix a la via judicial.

Els consumidors són els primers que han de tenir molta cura en obrir correus electrònics dels quals en desconeixem l'origen. Si els correus tenen una aparença sospitosa, cal informar-se abans d'obrir-los.

Cal recordar que des de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor es poden tramitar, de forma gratuïta, consultes, queixes o reclamacions i, en determinats casos, poden ser remeses als organismes competents, per tal que puguin seguir el seu curs. Des d'aquest servei també es poden promoure altres tipus d'accions en relació amb la defensa dels drets del consumidor.

Cal demanar cita prèvia trucant al 93 741 74 00.

Podeu escoltar l'Espai de Consum del programa Tot d'Una de Ràdio Premià de Mar del dia 25 d'octubre de 2019 dedicat a aquest tema. 

^