Consells de l'OMIC davant les rebaixes d'hivern
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterComparteix a Google+Compartir per correu electrònicComparteix a Linkedin
Imprimir
Notes de Premsa
09 GENER 2020

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC) informa que el passat 7 de gener es va iniciar el període oficial de rebaixes d'hivern. Tot i que ara no s'estableix un termini concret, a Catalunya la Generalitat sí que recomana que s'estableixin les rebaixes entre el 7 de gener i el 29 de febrer i entre el 28 de juny i el 31 d'agost.

Davant les rebaixes, l'OMIC recomana a les persones consumidores i usuàries seguir els consells següents:

  • Feu una llista dels productes que us interessen, d'acord amb el vostre pressupost.  
  • Compareu els preus. El preu rebaixat ha de constar sempre al costat del preu no rebaixat, tant a l'aparador com a l'interior de l'establiment.
  • Examineu el producte, que ha de tenir la mateixa qualitat i garantia que té a preu no rebaixat i que no ha de tenir defectes.
  • Diferencieu entre les vendes de rebaixes i altres tipus de vendes a preus inferiors als habituals com ara les vendes en liquidació, les vendes de saldos i les ofertes.
  • Els productes rebaixats han d'estar diferenciats de la resta.
  • Comproveu si l'establiment admet les targetes de crèdit com a forma de pagament habitual. Si és així, també ha d'admetre aquest sistema en període de rebaixes.
  • Llegiu detingudament les etiquetes, les instruccions d'ús i les característiques del producte. Els productes han d'estar etiquetats en català i/o castellà.
  • Demaneu i conserveu el tiquet de compra o la factura, ja que n'és la garantia. També cal que conserveu els catàlegs comercials i la publicitat del producte juntament amb les seves característiques.
  • Si detecteu defectes en el producte, cal que us dirigiu a l'establiment on l'heu adquirit i els adjunteu el tiquet o la factura de compra. Pregunteu al comerciant per la possibilitat de canviar el producte i les condicions en què es pot fer aquest canvi. L'establiment no té l'obligació de canviar un producte que està en perfecte estat, a menys que ho anunciï.
  • Tots els comerços han de disposar de fulls oficials de reclamació/denúncia.

Cal recordar que des de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor es poden tramitar, de forma gratuïta, consultes, queixes o reclamacions i, en determinats casos, poden ser remeses als organismes competents, per tal que puguin seguir el seu curs. Des d'aquest servei també es poden promoure altres tipus d'accions en relació amb la defensa dels drets del consumidor.

Cal demanar cita prèvia trucant al 93 741 74 00.

Podeu escoltar l'Espai de Consum del programa Tot d'Una de Ràdio Premià de Mar del 13 de gener de 2020 dedicat a aquest tema. 

^