Informaciˇ sobre quŔ fer si heu patit danys a causa del temporal
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterComparteix a Google+Compartir per correu electr˛nicComparteix a Linkedin
Imprimir
Notes de Premsa
23 GENER 2020

L'Oficina Municipal d'Informaciˇ al Consumidor (OMIC) ofereix assessorament a les persones afectades pel temporal Gl˛ria a l'hora de fer les reclamacions pels danys soferts. Durant els pr˛xims dies, el servei donarÓ prioritat d'atenciˇ a les persones afectades. Es recomana demanar cita prŔvia. Els horaris d'atenciˇ de l'OMIC sˇn divendres de 9.30 a 13 h i dimarts i dijous de 15 a 18.30 h a les dependŔncies de l'Oficina d'Atenciˇ al CiutadÓ, a la plaša de l'Ajuntament 1. 


Les recomanacions de l'AgŔncia Catalana del Consum sobre quŔ cal fer sˇn les segŘents:

Si heu patit afectacions per talls de subministraments (llum, aigua, telŔfon....):

  • En cas que encara no s'hagi restablert adequadament el servei contacteu amb la vostra companyia (elŔctrica, d'aigua, de telŔfon...) a travÚs dels seus canals d'atenciˇ al client.
  • Reviseu bÚ les factures perquŔ podrÝeu tenir dret a que no us cobrin la part del servei no prestat. Si cal, reclameu a l'empresa contractada.
  • Si teniu contractada una asseguranša de la llar del tipus multirisc (amb m˙ltiples riscos i garanties cobertes) comproveu si cobreix els danys i perjudicis soferts pels talls de subministrament.

    (Si heu sofert danys als bÚns i tambÚ talls de subministrament i ambdˇs estan coberts per la mateixa asseguradora especifiqueu-ho de forma conjunta en el mateix comunicat del sinistre).
  • En el cas que la companyia d'assegurances o l'empresa subministradora no atengui la vostra reclamaciˇ, podeu reclamar davant de l'OMIC o bÚ a l'AgŔncia Catalana del Consum.

Si heu patit altres afectacions (habitatges, vehicles, etc...):  

  •  Comproveu quines assegurances teniu contractades (de la llar, del vehicle, etc...) i si cobreixen els danys.
  • NomÚs es podrÓ aconseguir una indemnitzaciˇ si el bÚ sinistrat estava assegurat en el moment del sinistre (els dies del temporal de vent).
  • Si la vostra p˛lissa d'asseguranša cobreix els bÚns danyats, cal que comuniqueu els fets a l'entitat asseguradora dins el termini de 7 dies naturals a partir del moment en quŔ us n'heu assabentat –excepte que la p˛lissa estableixi un termini superior–. ╔s recomanable que informeu del sinistre per algun mitjÓ que en deixi constÓncia (per exemple, trucant al servei d'atenciˇ al client i demanant un n˙mero de referŔncia).
  • En els casos en quŔ el sinistre Ús provocat per riscos extraordinaris o catastr˛fics, com ara una inundaciˇ produ´da per la pluja, un cop de mar o per vents iguals o superiors a 120 km/hora, la vostra asseguradora tÚ l'obligaciˇ de comunicar el sinistre al Consorci de Compensaciˇ d'Assegurances, organisme estatal que indemnitza els danys produ´ts per fen˛mens naturals o derivats de fets d'incidŔncia polÝtica o social i serÓ aquesta entitat qui, d'acord amb el seu Reglament, es farÓ cÓrrec d'indemnitzar els danys (sempre que disposeu d'asseguranša).
^