Informació sobre què fer si heu patit danys a causa del temporal
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterComparteix a Google+Compartir per correu electrònicCompartir
Imprimir
Notes de Premsa
23 GENER 2020

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) ofereix assessorament a les persones afectades pel temporal Glòria a l’hora de fer les reclamacions pels danys soferts. Durant els pròxims dies, el servei donarà prioritat d’atenció a les persones afectades. Es recomana demanar cita prèvia. Els horaris d’atenció de l’OMIC són divendres de 9.30 a 13 h i dimarts i dijous de 15 a 18.30 h a les dependències de l'Oficina d'Atenció al Ciutadà, a la plaça de l'Ajuntament 1. 


Les recomanacions de l’Agència Catalana del Consum sobre què cal fer són les següents:

Si heu patit afectacions per talls de subministraments (llum, aigua, telèfon....):

  • En cas que encara no s’hagi restablert adequadament el servei contacteu amb la vostra companyia (elèctrica, d'aigua, de telèfon...) a través dels seus canals d’atenció al client.
  • Reviseu bé les factures perquè podríeu tenir dret a que no us cobrin la part del servei no prestat. Si cal, reclameu a l’empresa contractada.
  • Si teniu contractada una assegurança de la llar del tipus multirisc (amb múltiples riscos i garanties cobertes) comproveu si cobreix els danys i perjudicis soferts pels talls de subministrament.

    (Si heu sofert danys als béns i també talls de subministrament i ambdós estan coberts per la mateixa asseguradora especifiqueu-ho de forma conjunta en el mateix comunicat del sinistre).
  • En el cas que la companyia d’assegurances o l'empresa subministradora no atengui la vostra reclamació, podeu reclamar davant de l’OMIC o bé a l’Agència Catalana del Consum.

Si heu patit altres afectacions (habitatges, vehicles, etc...):  

  •  Comproveu quines assegurances teniu contractades (de la llar, del vehicle, etc...) i si cobreixen els danys.
  • Només es podrà aconseguir una indemnització si el bé sinistrat estava assegurat en el moment del sinistre (els dies del temporal de vent).
  • Si la vostra pòlissa d'assegurança cobreix els béns danyats, cal que comuniqueu els fets a l'entitat asseguradora dins el termini de 7 dies naturals a partir del moment en què us n'heu assabentat –excepte que la pòlissa estableixi un termini superior–. És recomanable que informeu del sinistre per algun mitjà que en deixi constància (per exemple, trucant al servei d'atenció al client i demanant un número de referència).
  • En els casos en què el sinistre és provocat per riscos extraordinaris o catastròfics, com ara una inundació produïda per la pluja, un cop de mar o per vents iguals o superiors a 120 km/hora, la vostra asseguradora té l'obligació de comunicar el sinistre al Consorci de Compensació d'Assegurances, organisme estatal que indemnitza els danys produïts per fenòmens naturals o derivats de fets d’incidència política o social i serà aquesta entitat qui, d'acord amb el seu Reglament, es farà càrrec d'indemnitzar els danys (sempre que disposeu d'assegurança).
^