Informació sobre la sol·licitud de moratòries del deute hipotecari
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir per correu electrònicComparteix a Linkedin
Imprimir
Notes de Premsa
02 ABRIL 2020

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC), informa que en el marc de les mesures preses en el decret d'alerta per la Covid-19, s'inclouen moratòries dels deutes hipotecaris relacionats amb els habitatges habituals.

Aquestes mesures, que s'apliquen als deutors, fiadors i avaladors les poden sol·licitar aquelles persones que tinguin la condició de vulnerables.

Es consideren persones vulnerables:

  • Aquelles que passin a l'atur o, en el cas dels autònoms, que pateixin una pèrdua substancial o davallada d'ingressos.
  • Quan el conjunt d'ingressos familiars no superi, en el mes anterior a la moratòria, el següent: Amb caràcter general 3 vegades x IPREM mensual: 1.645,80 euros.
    + 0,1 vegades per fill o 0,15 vegades si és monoparental.
    + 0,1 vegades per cada persona major de 65 anys
    + 4 vegades si hi ha alguna persona discapacitada de més de 33% o incapacitat per treballar
    + 5 vegades si el titular té malaltia mental de més del 33% o malaltia física de més de 65%.
  • Si la quota hipotecària, + despeses + subministraments de l'habitatge supera el 35% dels ingressos nets de la família.
  • Quan, a conseqüència de l'emergència sanitària, la unitat familiar hagi patit una alteració significativa de les seves circumstàncies econòmiques. Això vol dir: quan la hipoteca, amb relació als ingressos, s'hagi multiplicat per 1,3 vegades.

Quan es pot sol·licitar?

La moratòria es podrà sol·licitar fins 15 dies després que finalitzi la vigència del decret llei. En aquest cas seria fins al 3 de maig, tot i que es podria allargar.

El Banc trigarà fins a 15 dies a resoldre. Però els efectes seran des que s'ha sol·licitat.

Més informació, seguint l’enllaç

Cal recordar que des de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor es poden tramitar, de forma gratuïta, consultes, queixes o reclamacions i, en determinats casos, poden ser remeses als organismes competents, per tal que puguin seguir el seu curs. Des d'aquest servei també es poden promoure altres tipus d'accions en relació amb la defensa dels drets del consumidor.

Cal demanar cita prèvia trucant al 93 741 74 00.

També hi podeu contactar a traves de l adreça omic@premiademar.cat

^