La seguretat en les aplicacions de videoconferència
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir per correu electrònicComparteix a Linkedin
Imprimir
Notes de Premsa
15 ABRIL 2020

L'OMIC informa que l'Agència de Ciberseguretat de Catalunya ha emès un informe amb relació a notícies aparegudes sobre suposats problemes de seguretat a algunes eines de videoconferència, com Zoom o Jitsi.

En aquest sentit l'Agència assegura que pel que fa a Zoom, el mateix fabricant va publicar el passat 2 d'abril una nova actualització per als sistemes operatius de Microsoft Windows on es resolien les vulnerabilitats de seguretat que permetrien obtenir les claus d'accés de l'usuari d'aquest sistema. Pel que fa a les informacions aparegudes sobre Jitsi, a l'Agència no li consten vulnerabilitats recents.

Des de l'Agència de Ciberseguretat es recomana actualitzar les aplicacions i el programari que utilitzem, tant en l'àmbit personal com professional, cada cop que els fabricants publiquen una nova versió per evitar així ser exposats a possibles riscos.

En resum, en relació amb les eines de videoconferència l'Agència recomana que:

  • Es mantingui la versió del programari actualitzada i que es configurin els elements de seguretat segons les indicacions del mateix fabricant, que es poden obtenir a través dels enllaços oficials dels seus llocs web.
  • Es descarreguin sempre de Markets oficials o d'enllaços provinents de les pàgines oficials (actualment hi ha força campanyes de Phishing per suplantar aquest tipus d'eines).
  • Verificar i valorar els usos que volem fer de cada aplicació, siguin lúdics, professionals, o d'altres), i els estàndards de seguretat de les solucions segons la rellevància de la informació que vulguem transmetre.
  • Analitzar i verificar les condicions de privacitat de les solucions, ja que en molts casos la seva gratuïtat es justifica pel tractament de les dades personals de l'usuari.
  • Evitar difondre informacions falses sobre possibles riscos de seguretat que no provinguin de fonts fiables i/o oficials.

Per a més informació podeu consultar les recomanacions als webs de l'Agència de Ciberseguretat de Catalunya o d'Internet Segura.

Cal recordar que des de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor es poden tramitar, de forma gratuïta, consultes, queixes o reclamacions i, en determinats casos, poden ser remeses als organismes competents, per tal que puguin seguir el seu curs. Des d'aquest servei també es poden promoure altres tipus d'accions en relació amb la defensa dels drets del consumidor.

Hi podeu contactar a través de l'adreça omic@premiademar.cat

^